Hvad har påvirket din dag negativt

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12724
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 913
Likede indlæg: 12457

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf Guilded_Lily » 19. nov 2017, 19:58

Et heldagsmigræneanfald, der bare blev værre og værre. Jeg har absolut intet nået af alt det arbejde, jeg havde med hjem, så jeg overskrider et par deadlines. Det gør intet godt for min samvittighed!
0
Maria86
Indlæg: 507
Tilmeldt: 3. maj 2016, 16:10
Kort karma: 8
Likede indlæg: 133

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf Maria86 » 19. nov 2017, 21:40

At vi blev kørt op i på vej hjem. altså jeg er virkelig glad for at vi kørte i en stor bil. Den der kørte op i os kunne ikke kører der fra og bliver ikke til bil igen. :cuss: Så en bil der er aldrig bliver bil igen og en bil som skal laves. Vi er alle sammen ok. vi har 72 timer til at kontakte sundhedssystem efter sådan noget.
0
Brugeravatar
billiebean
Indlæg: 3417
Tilmeldt: 11. dec 2015, 11:29
Kort karma: 332
Likede indlæg: 4383

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf billiebean » 20. nov 2017, 05:09

Sygdom der nu er kravlet ned til bronkierne. Hoster og kan ikke trække vejret normalt. Glæder mig til at være normal igen.
0
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5395
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 703
Likede indlæg: 10424

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf lillebjoern » 20. nov 2017, 09:37

Min kære far er blevet fyret. Jeg kan slet ikke fatte det. Han har undervist 35 år det samme sted... Han skal på pension om TRE år. TRE skide år. Hvad fanden er det for en måde at afslutte en mands arbejdsliv på? Nu skal han være på dagpenge de sidste tre år af hans karriere og deres økonomi er i forvejen ikke god. Det gør mig simpelthen så ked af det. :trist: Og så er det endda i dag, på min mors fødselsdag, han har fået det at vide.

Hans kollega på 58 er lige vendt tilbage efter en kræftsygdom, og han er også blevet fyret. Han var der i fire måneder.

Jeg er så rasende. Simpelthen rasende. Jeg er så tæt på at cykle derud og høre hvad fanden de har gang i, og se den person i øjnene, der har taget beslutningen. Det er sikkert en eller anden skide konsulent. FUCK. jeg er vred
0
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
Daphne
Indlæg: 2377
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:19
Kort karma: 575
Likede indlæg: 3529

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf Daphne » 20. nov 2017, 10:10

At det ser ud til at min psykisk syge storebror igen igen kommer til at påvirke Julen negativt. Jeg holdt ikke Jul med nogen af mine forældre sidste år, for første gang nogensinde (de er skilt, så jeg plejer at skiftes hvert andet år, men de var så åbenbart begge to væk sidste år..) - havde så glædet mig til i år, da min svigerfamilie, som jeg holdt med sidste år, desværre ikke går så højt op i Jul igen.
Det var aftalt at det skulle holdes hos min mor, men nu er min anden storebror så ved at lave det om til KBH - og så kan jeg ikke få det til at gå op mine planer, og jeg er i forvejen lidt forvirret over det hele, da jeg i starten af december skifter job fra et, der har lukket mellem Jul og Nytår til et, der ikke har. De ville gerne prøve at være lidt fleksible, når det er så tæt på, at jeg skifter, men har ikke noget fastlagt endnu.
Julen betyder meget for mig, og jeg synes bare, at det begynder at ligne, at det kunne blive noget hø nu.... :(
0
Brugeravatar
FrøkenM
Indlæg: 6706
Tilmeldt: 10. okt 2015, 09:05
Kort karma: 1198
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 9689

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf FrøkenM » 21. nov 2017, 08:39

Min aften i går påvirker også mit humør her til morgen.

Da jeg kom hjem i går mærkede jeg den der snigende sygdom i kroppen og en time senere havde jeg blærer i ansigtet som jeg plejer at få når jeg er stresset, småsyg eller kulden sætter ind. Det kostede mig en tur til vagtlæge for at få en recept "Jamen du kunne jo også gå til egen læge i morgen" Øh ja... Dét kunne jeg med visheden om at infektionen ville have spredt sig til større dele af mit ansigt og smerter til følge heraf. Han endte med at give mig den salve, jeg altid får, så måtte også forbi døgnapoteket.

Her til morgen er det ikke synderligt bedre. Jeg overvejer nu seriøst om det eneste rigtige er, at få trukket mig selv forbi egen læge så hun kan udskrive de forebyggende tabletter + måske en kur til nu, så jeg slipper for at være påvirket længere end højst nødvendigt.
0
Volunteers are not paid - not because they are worthless, but because they are priceless! :dåne: :love: :lun:
bluetof1
Indlæg: 1873
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:32
Kort karma: 1245
Likede indlæg: 7396

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf bluetof1 » 21. nov 2017, 14:37

No1 skrev:At jeg skal til at overveje at få børn mere alvorligt. Muligvis endnu et keglesnit og med endnu flere celleforandringer. Med min families historik og dødelighed mht. kræft, så er spørgsmålet om det overhovedet er dét værd at sætte børn i verdenen, hvis man risikerer at dø tidligt.


De tanker gik jeg også med. Min far døde af en aggressiv kræftform da han var 44 (og jeg var 12 og min søster otte).
Jeg fik undersøgt det jeg kunne, bl.a. en immundefekt, som man ikke vidste hvor kom fra. Den var skyld i at min far døde en måned efter han blev indlagt og uden diagnose (diagnosen blev først endelig da jeg begyndte at grave i det for ca. 10 år siden), men ingen vidste om den var medfødt eller opstået pga. en herpesinfektion. Var den medfødt skulle det undersøges om jeg også havde den fordi den så kunne være arvelig.
Jeg havde gjort op med mig selv at jeg ikke ville have børn hvis jeg havde den immundefekt. Det var i februar 08.

1. juli 08, fem dage før jeg var på vej på bryllupsrejse og det tidspunkt vi havde sat som der hvor vi ville begynde at gøre noget ved de der børn hvis jeg ikke havde min fars immundefekt, fik jeg resultatet. Immundefekten var ikke medfødt, men forårsaget af herpesinfektionen. Små tre uger senere finder jeg ud af at jeg er gravid i 9. uge med vores første barn. Så jeg var altså gravid på et tidspunkt hvor jeg ikke vidste om jeg var købt eller solgt. Jeg VED at jeg ikke ville have fået en abort hvis resultatet havde været et andet.

Nu var den situation jo noget andet end din fordi jeg allerede var gravid og det er trods alt noget nemmere at bestemme sig for ikke at blive det end at beslutte at holde op med at være det, MEN: du kan blive ramt af en bus i morgen, få en kræftform, der ikke er arvelig, drukne, falde ned osv. osv. Alt kan med andre ord ske.
Point being: hvis du gerne vil have børn og ikke har f.eks. huntingtons chorea (konstateret), som man ved er dødelig og har et rigtig grimt forløb op til med tab af kognitive og motoriske funktioner, så synes jeg ikke det er hverken mere eller mindre egoistisk eller uansvarligt end for alle andre.
Så jeg tænker at det mere er et spørgsmål om hvorvidt en eventuel øget sandsynlighed for en sygdom fratager dig lysten til børn. Ikke så meget om du kan "tillade" dig det.
1
I don't think I get enough credit for doing all of this unmedicated.
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf ManicNinja » 21. nov 2017, 14:43

Kender I de der mennesker,som farer frem med bål og brand som gale køtere, så snart de mener, man har overtrådt deres grænse en lillebitte smule? Som ikke kan sige det på en pæn måde, men absolut nærmest skal snerre ad én? Og som så pudsigt nok selv nærmest bliver grænseoverskridende og urimelige i deres egen adfærd?

Sådan en kollega har jeg. Nu er det sket to gange, at jeg har været så paf, at jeg simpelthen ikke har anet, hvad jeg skulle sige. I dag fik jeg dog heldigvis taget til genmæle, om end langt blidere end han fortjente. Nu kan jeg ikke rigtigt komme af med en vred følelse. Skulle der blive en næste gang, så får han sandheden at vide. Og så ryger vores chef ind over. Godt være, at jeg somme tider er lidt tid om at reagere. Men det der lort skal han ikke byde mig, bare fordi han kan! Slap dog af!
0
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59560

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf DetSorteCirkus » 21. nov 2017, 14:53

At se at der hang to kønsopdelte navneskilte på døren ind til min gamle børnehaveklasse.
En lyserød ballon med alle pigernes navne og en blå med alle drengenes.
Det bliver en kold dag i helvede, før mit afkom kommer til at gå der.
2
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8604

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf Studsgaard » 21. nov 2017, 21:41

At ældstesønnen har ringet han har det ret træls på lejren.
Han er ret presset over nye ting, uforudsete ting, og uro omkring sig, (han har ADHD) så det kræver virkelig kræfter. Han klarede lejren sidste år virkelig godt, men han har det virkelig svært lige nu, og så er det altså pisse svært at være mor og ikke kan hjælpe og at han er halvvejs igennem landet
0
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf kidkomb » 21. nov 2017, 22:56

Jeg mangler en papkasse.
I den er der nogle papirer, som jeg mangler.
Og min nye powerbank.
Og sidst, men ikke mindst, mine nød-smøger!
-Og dem har jeg virkelig brug for lige nu!!
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Tata
Indlæg: 1200
Tilmeldt: 16. sep 2016, 13:12
Kort karma: 130
Likede indlæg: 890

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf Tata » 22. nov 2017, 10:52

Min mor! beklager jeg fylder debatten med det igen. Så skete det! hun har planlagt en knæoperation lige før jul, så hun rigtig kan nyde at være centrumfigur med krykker og udstøde klagelyde med fuldt publikum på, og mange flere kan få ordrer på at "tage hensyn" og "være stille" fordi hun har smerter (og nægter at tage medicin mod dem) og hvad fanden ved jeg. For helvede da osse. :gisp:
0
Timian :lun:
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4696
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7690

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf Ally » 22. nov 2017, 12:16

Det sammenstød med en anden bil, jeg oplevede for et par timer siden. Heldigvis skete der kun små materialle skader på både modpartens og min bil, men jeg kan godt mærke, at jeg er lidt rystet over hændelsen :(
0
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17190
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3575
Likede indlæg: 41796

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf LaMariposa » 22. nov 2017, 12:50

Ally skrev:Det sammenstød med en anden bil, jeg oplevede for et par timer siden. Heldigvis skete der kun små materialle skader på både modpartens og min bil, men jeg kan godt mærke, at jeg er lidt rystet over hændelsen :(


:ae:

Godt, at der ikke skete alvorlig skade med dig (og med bilen). Det er da klart, at det sidder i kroppen noget tid efter, når der sker sådan noget. Håber, at du snart er okay igen :ae:
2
:lun: Be brave
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14804
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1182
Likede indlæg: 24916

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf sigge » 22. nov 2017, 13:36

Ally skrev:Det sammenstød med en anden bil, jeg oplevede for et par timer siden. Heldigvis skete der kun små materialle skader på både modpartens og min bil, men jeg kan godt mærke, at jeg er lidt rystet over hændelsen :(


Uh, det kan jeg godt forstå. Det er så ubehageligt. :kram:

Men godt at høre, at du ikke har taget fysisk skade.
1
You can't spell awesome without me.

Tilbage til "Generelt"