Hvad har påvirket din dag negativt

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 5082
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 503
Likede indlæg: 9836

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf Tilly » 21. maj 2018, 16:46

Feber og opkast. Hader at være syg :(
0
Brugeravatar
PerXX
Indlæg: 1377
Tilmeldt: 25. maj 2016, 13:53
Kort karma: 153
Likede indlæg: 4559

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf PerXX » 22. maj 2018, 15:59

    Positivt; for første gang i år har jeg tid til at tage i skoven og lave aftensmad over bål! :D

    Negativt;

    1:her er flere myg pr kvadratmeter end jeg oplevede hele sidste år.

    2: ældre løber vælger, 50 meter væk, nærmest midt på stien at sætte sig ned at skide :puke:
    0
    Brugeravatar
    Santa
    Indlæg: 9544
    Tilmeldt: 13. aug 2015, 05:56
    Kort karma: 994
    Likede indlæg: 26665

    Re: Hvad har påvirket din dag negativt

    Indlægaf Santa » 22. maj 2018, 17:07

    PerXX skrev:
      Positivt; for første gang i år har jeg tid til at tage i skoven og lave aftensmad over bål! :D

      Negativt;

      1:her er flere myg pr kvadratmeter end jeg oplevede hele sidste år.

      2: ældre løber vælger, 50 meter væk, nærmest midt på stien at sætte sig ned at skide :puke:

      Folk skal fandme holde op med at skide alle vegne!
      Jeg kom ind i tråden for at skrive følgende, så der er en sammenhæng med dit indlæg...

      Min dag blev ødelagt af to ting:

      Mindre vandskade fra overbo (igen-igen), men det er der da styr på nu.

      Og så fandt hunden en stor, fed menneskelort på venstre kirkegården, som hun slikkede på, før jeg fik stoppet hende. Føj for helvede, folk er nogen kæmpesvin!
      Oplever det desværre også jævnligt andre steder i byen, som fx Søndermarken.....som i øvrigt er overrendt af løbere. :gruble:
      0
      Lad være med at læse mellem linjerne, der står stadig ikke noget. ;)
      Brugeravatar
      Guilded_Lily
      Indlæg: 12717
      Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
      Kort karma: 912
      Likede indlæg: 12449

      Re: Hvad har påvirket din dag negativt

      Indlægaf Guilded_Lily » 22. maj 2018, 18:17

      Santa skrev:
      PerXX skrev:
        Positivt; for første gang i år har jeg tid til at tage i skoven og lave aftensmad over bål! :D

        Negativt;

        1:her er flere myg pr kvadratmeter end jeg oplevede hele sidste år.

        2: ældre løber vælger, 50 meter væk, nærmest midt på stien at sætte sig ned at skide :puke:

        Folk skal fandme holde op med at skide alle vegne!
        Jeg kom ind i tråden for at skrive følgende, så der er en sammenhæng med dit indlæg...

        Min dag blev ødelagt af to ting:

        Mindre vandskade fra overbo (igen-igen), men det er der da styr på nu.

        Og så fandt hunden en stor, fed menneskelort på venstre kirkegården, som hun slikkede på, før jeg fik stoppet hende. Føj for helvede, folk er nogen kæmpesvin!
        Oplever det desværre også jævnligt andre steder i byen, som fx Søndermarken.....som i øvrigt er overrendt af løbere. :gruble:


        Ergo: at løbe giver trykken for tarmene. Endnu en grund til at lade være.
        6
        Brugeravatar
        AgentPixie
        Indlæg: 2622
        Tilmeldt: 3. okt 2016, 18:44
        Kort karma: 352
        Likede indlæg: 6083

        Re: Hvad har påvirket din dag negativt

        Indlægaf AgentPixie » 22. maj 2018, 18:56

        Opkast. Havde glemt hvor træls det er at kaste op.
        0
        Hey Will, give me all your money.
        Nah Carlton, I don’t feel like playing 7-eleven.

        A 23-6-17
        V 14-7-19
        Brugeravatar
        Tibbler
        Indlæg: 4645
        Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
        Kort karma: 248
        Likede indlæg: 8390

        Re: Hvad har påvirket din dag negativt

        Indlægaf Tibbler » 22. maj 2018, 21:32

        Santa skrev:
        PerXX skrev:
          Positivt; for første gang i år har jeg tid til at tage i skoven og lave aftensmad over bål! :D

          Negativt;

          1:her er flere myg pr kvadratmeter end jeg oplevede hele sidste år.

          2: ældre løber vælger, 50 meter væk, nærmest midt på stien at sætte sig ned at skide :puke:

          Folk skal fandme holde op med at skide alle vegne!
          Jeg kom ind i tråden for at skrive følgende, så der er en sammenhæng med dit indlæg...

          Min dag blev ødelagt af to ting:

          Mindre vandskade fra overbo (igen-igen), men det er der da styr på nu.

          Og så fandt hunden en stor, fed menneskelort på venstre kirkegården, som hun slikkede på, før jeg fik stoppet hende. Føj for helvede, folk er nogen kæmpesvin!
          Oplever det desværre også jævnligt andre steder i byen, som fx Søndermarken.....som i øvrigt er overrendt af løbere. :gruble:



          Er du sikker på, at det var en menneskelort? Kunne det ikke bare være fra en stor hund?

          - Jeg har tydeligvis ikke meget forstand på lorte :genert:
          0
          Buller
          Indlæg: 1176
          Tilmeldt: 16. jan 2016, 09:14
          Kort karma: 85
          Likede indlæg: 1800

          Re: Hvad har påvirket din dag negativt

          Indlægaf Buller » 22. maj 2018, 21:42

          Tibbler skrev:
          Santa skrev:
          PerXX skrev:
            Positivt; for første gang i år har jeg tid til at tage i skoven og lave aftensmad over bål! :D

            Negativt;

            1:her er flere myg pr kvadratmeter end jeg oplevede hele sidste år.

            2: ældre løber vælger, 50 meter væk, nærmest midt på stien at sætte sig ned at skide :puke:

            Folk skal fandme holde op med at skide alle vegne!
            Jeg kom ind i tråden for at skrive følgende, så der er en sammenhæng med dit indlæg...

            Min dag blev ødelagt af to ting:

            Mindre vandskade fra overbo (igen-igen), men det er der da styr på nu.

            Og så fandt hunden en stor, fed menneskelort på venstre kirkegården, som hun slikkede på, før jeg fik stoppet hende. Føj for helvede, folk er nogen kæmpesvin!
            Oplever det desværre også jævnligt andre steder i byen, som fx Søndermarken.....som i øvrigt er overrendt af løbere. :gruble:



            Er du sikker på, at det var en menneskelort? Kunne det ikke bare være fra en stor hund?

            - Jeg har tydeligvis ikke meget forstand på lorte :genert:


            Dem vi støder på ligger der ofte papir ved. Det bruger dyr dog sjældent.

            Klamt er det.
            0
            Brugeravatar
            Tibbler
            Indlæg: 4645
            Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
            Kort karma: 248
            Likede indlæg: 8390

            Re: Hvad har påvirket din dag negativt

            Indlægaf Tibbler » 23. maj 2018, 05:18

            Buller skrev:
            Tibbler skrev:
            Santa skrev:
            PerXX skrev:
              Positivt; for første gang i år har jeg tid til at tage i skoven og lave aftensmad over bål! :D

              Negativt;

              1:her er flere myg pr kvadratmeter end jeg oplevede hele sidste år.

              2: ældre løber vælger, 50 meter væk, nærmest midt på stien at sætte sig ned at skide :puke:

              Folk skal fandme holde op med at skide alle vegne!
              Jeg kom ind i tråden for at skrive følgende, så der er en sammenhæng med dit indlæg...

              Min dag blev ødelagt af to ting:

              Mindre vandskade fra overbo (igen-igen), men det er der da styr på nu.

              Og så fandt hunden en stor, fed menneskelort på venstre kirkegården, som hun slikkede på, før jeg fik stoppet hende. Føj for helvede, folk er nogen kæmpesvin!
              Oplever det desværre også jævnligt andre steder i byen, som fx Søndermarken.....som i øvrigt er overrendt af løbere. :gruble:



              Er du sikker på, at det var en menneskelort? Kunne det ikke bare være fra en stor hund?

              - Jeg har tydeligvis ikke meget forstand på lorte :genert:


              Dem vi støder på ligger der ofte papir ved. Det bruger dyr dog sjældent.

              Klamt er det.


              ewww :badr: :puke:
              0
              Brugeravatar
              Tata
              Indlæg: 1200
              Tilmeldt: 16. sep 2016, 13:12
              Kort karma: 130
              Likede indlæg: 890

              Re: Hvad har påvirket din dag negativt

              Indlægaf Tata » 23. maj 2018, 09:48

              At jeg havde glemt, at jeg skulle til astmatjek i dag, så nu skal jeg først køre hele vejen hjem og hente mit peakflowmeter og tjekke det, og derefter køre hele vejen til lægen og der er altid en pokkers ventetid - imellem syge mennesker og hylende børn der formår at ramme en perfekt diskant -, og min læge skal altid snakke i hele og halve timer, og jeg har verdens værste hovedpine i dag af at spekulere over alt det med min kæreste. Men må hellere få det overstået.
              --------------------------------------------
              Jeg opdaterer lige efter lægebesøg. Først 15 minutters ventetid på lungefunktionstest, som jeg godt vidste var fin, fordi jeg er inde i en god periode med astmaen, men skulle alligevel have ventoline, som jeg tåler af h. til. Og ganske rigtigt fin lungefunktion både med og uden Ventoline, men så klamme bivirkninger for ingen verdens skyld. Og sygeplejersken sagde "jamen så er alt jo fint". Ja, jeg kommer jo heller ikke for hvordan jeg har det nu, men fordi jeg har det skidt i vinterhalvåret (hvor jeg sidst var nede 2 gange, og de ikke kunne finde ud af at hjælpe med at regulere min astma og jeg endte med at få prednisolon hos vagtlægen, og til sidst med at blive indlagt...)

              Derefter 1 time og 15 minutters ventetid til en flere måneder gammel planlagt tid :nerve: i et venteværelse, hvor flere børn kylede legesager i gulvet, alt i mens jeg havde hjertebanken og rysten af det medicin, til sidst havde jeg også lyst til at kyle med legesager :panik:

              Så 1 time inde ved min udenlandske læge (ikke noget galt med det), men hun har svært ved at forstå mig, og nægter kategorisk at tale hverken engelsk eller tysk, og er ikke stærk i at bruge computer, det er 1-fingersystemet, imens hun klør sig virkelig opgivende i håret, stikker snuden helt hen til skærmen og virker forvirret, og hele tiden glemmer vigtig information, som jeg så skal minde hende om, og ingen muligheder til at skifte lige pt. pga. lægemangel.
              Men positivt, langt om længe fik hun (efter jeg rettede kritik omkring, hvordan det forløb med behandlingen af min astma havde været) sendt en henvisning af sted til lunge ambulatoriet, så de kan tage hånd om min astma, og jeg kan blive vaccineret for mine allergier :gogo: .
              Aj, men jeg har aldrig i mit liv haft en læge, der er så tung at danse med...man er simpelthen drænet når man kommer ud derfra :gab:
              Senest rettet af Tata 23. maj 2018, 17:28, rettet i alt 1 gang.
              0
              Timian :lun:
              bluetof1
              Indlæg: 1873
              Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:32
              Kort karma: 1245
              Likede indlæg: 7396

              Re: Hvad har påvirket din dag negativt

              Indlægaf bluetof1 » 23. maj 2018, 12:09

              Min kæreste skulle være kommet herned i aften og blive her weekenden over og vi skulle have været i Djurs Sommerland og i shelter med ungerne i weekenden.
              Han har så lige opdaget at hans konto er blevet tømt. Helt. Han kan ikke engang købe en pakke rugbrød før det er blevet løst.
              Det er jo helt forrygende.
              0
              I don't think I get enough credit for doing all of this unmedicated.
              Brugeravatar
              Guilded_Lily
              Indlæg: 12717
              Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
              Kort karma: 912
              Likede indlæg: 12449

              Re: Hvad har påvirket din dag negativt

              Indlægaf Guilded_Lily » 23. maj 2018, 19:46

              At der skal være så meget palaver med de nye bekendtgørelser til folkeskolens afgangsprøver. Ikke alt er lige klart formuleret, så der er nogle områder, der er åbne for fortolkning, hvilket også kan ses i faggruppen på både Skolekom og FB. Jeg har så en nyuddannet lærer som censor i et af mine fag, og hun har virkelig været nede og nitpicke. Slap nu af - de overordnede regler er overholdt til punkt og prikke, og jeg har bare taget i mod gode råd fra kolleger, der har erfaring i den nye prøve (jeg har kun prøvet den gamle). Men nå ja, jeg stresser lige mine elever yderligere i morgen, så de kan leve op til censors krav.
              0
              Brugeravatar
              DetSorteCirkus
              Indlæg: 21956
              Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
              Kort karma: 2515
              Likede indlæg: 59544

              Re: Hvad har påvirket din dag negativt

              Indlægaf DetSorteCirkus » 23. maj 2018, 21:08

              Guilded_Lily skrev:At der skal være så meget palaver med de nye bekendtgørelser til folkeskolens afgangsprøver. Ikke alt er lige klart formuleret, så der er nogle områder, der er åbne for fortolkning, hvilket også kan ses i faggruppen på både Skolekom og FB. Jeg har så en nyuddannet lærer som censor i et af mine fag, og hun har virkelig været nede og nitpicke. Slap nu af - de overordnede regler er overholdt til punkt og prikke, og jeg har bare taget i mod gode råd fra kolleger, der har erfaring i den nye prøve (jeg har kun prøvet den gamle). Men nå ja, jeg stresser lige mine elever yderligere i morgen, så de kan leve op til censors krav.


              Åh, er det der "smalle fordybelsesområder", eller hvad det nu er, de kalder det?
              Jeg er i forvejen flad af grin over "ikke-fiktion, ikke-tekster". Det lyder så negativt.
              0
              Brugeravatar
              Guilded_Lily
              Indlæg: 12717
              Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
              Kort karma: 912
              Likede indlæg: 12449

              Re: Hvad har påvirket din dag negativt

              Indlægaf Guilded_Lily » 24. maj 2018, 06:48

              DetSorteCirkus skrev:
              Guilded_Lily skrev:At der skal være så meget palaver med de nye bekendtgørelser til folkeskolens afgangsprøver. Ikke alt er lige klart formuleret, så der er nogle områder, der er åbne for fortolkning, hvilket også kan ses i faggruppen på både Skolekom og FB. Jeg har så en nyuddannet lærer som censor i et af mine fag, og hun har virkelig været nede og nitpicke. Slap nu af - de overordnede regler er overholdt til punkt og prikke, og jeg har bare taget i mod gode råd fra kolleger, der har erfaring i den nye prøve (jeg har kun prøvet den gamle). Men nå ja, jeg stresser lige mine elever yderligere i morgen, så de kan leve op til censors krav.


              Åh, er det der "smalle fordybelsesområder", eller hvad det nu er, de kalder det?
              Jeg er i forvejen flad af grin over "ikke-fiktion, ikke-tekster". Det lyder så negativt.


              Njah, det drejer sig mere om perspektivering og oplæsningsstykker i dette tilfælde. Det lyder lidt som om, hun vil have, synopsen skal være en ren doktorafhandling, så eleverne ikke har de gode guldkorn at komme med til den mundtlige prøve. Men hun har ædt kamelen om netop manglende områder inden for ikke-fiktion, ikke-tekster. Det er ikke lige det område, vi har brugt mest tid på i undervisningen.
              0
              Brugeravatar
              Hunkat
              Indlæg: 7787
              Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
              Kort karma: 574
              Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
              Likede indlæg: 19143

              Re: Hvad har påvirket din dag negativt

              Indlægaf Hunkat » 24. maj 2018, 07:06

              Jeg er ved at drukne i arbejde for tiden. Det vælter simpelthen ind! Og kollega som jeg normalt sparre med og deler opgaven med at lagt ned på hjemmefronten med statsamt og hele karrusellen (lang, grim historie) så jeg har selvfølgelig sagt at hun bare klarer det mest presserende, så tager jeg resten.
              Ris til egen røv må man sige. Min to-do liste fylder en A4 side hver dag.
              0
              L'enfer, c'est les autres

              First debat-mover :rock:

              Persnikedy skrev
              Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
              Brugeravatar
              Tata
              Indlæg: 1200
              Tilmeldt: 16. sep 2016, 13:12
              Kort karma: 130
              Likede indlæg: 890

              Re: Hvad har påvirket din dag negativt

              Indlægaf Tata » 24. maj 2018, 08:05

              Hele min afslapnings-idé med at tage i sommerhus med dyrene, ser ud til at mislykkes, her til morgen kom min kæreste herop med et brev der lå i postkassen fra min mor. Har endnu ikke åbnet det. Og at min læge har åbenbart taget min kritik af deres dårlige behandling af min astma lidt for personligt, så hun har simpelthen skrevet en henvisning, hvor hun nærmest udstiller mig som en hypokonder, og skriver at jeg ikke kan finde ud af at trykke på pyt-knappen *blink blink* :tie: , og så lige tilføjet alt muligt mærkeligt, der slet ikke har med sagen at gøre, jeg blev simpelthen så chokeret og ked af det, da jeg læste den, at jeg fik det helt underligt indeni. Jeg går aldrig til lægen unødigt, for med diverse kronisk halløj, så gider jeg ikke rende til lægen med petitesser, men ja..min læge er af den holdning, og det fik jeg jo så bekræftet.
              Jeg håber, at de på lungeambulatoriet kan skille det ad, det er nok heller ikke den eneste mystiske henvisning, de har fået fra hende. Har hørt fra andre der har/har haft hende som læge, at hun er "speciel". Confirmed. Trist.
              0
              Timian :lun:

              Tilbage til "Generelt"