Hvad har påvirket din dag negativt

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Charly
Indlæg: 3078
Tilmeldt: 24. sep 2015, 19:14
Kort karma: 433
Likede indlæg: 8027

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf Charly » 25. apr 2018, 13:14

En kollegas uventede og alt for tidlige død.
0
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7088
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13308

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf Rapfisk » 25. apr 2018, 14:43

Charly skrev:En kollegas uventede og alt for tidlige død.

Hvor frygteligt. Det er jeg ked af at høre. Kram til dig.
1
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
Evapeva
Indlæg: 1098
Tilmeldt: 20. aug 2015, 10:45
Kort karma: 223
Likede indlæg: 2166

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf Evapeva » 25. apr 2018, 15:49

At jeg er blevet fyret. :trist: Godt nok i går, men i dag er jeg så vistnok nået til “fucking rasende”-fasen. Arrgggh!
0
Kom lad os gå. Kom lad os se. Gennem tusind verdner venter vægtløs kærlighed.

Et fyrtårn af fornuft i et hav af vrøvl. :engel:
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9463

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf Sorenspige » 25. apr 2018, 19:08

Evapeva skrev:At jeg er blevet fyret. :trist: Godt nok i går, men i dag er jeg så vistnok nået til “fucking rasende”-fasen. Arrgggh!


Sikke et chok! Er du ikke på barsel?
1
Pityt
Indlæg: 2610
Tilmeldt: 26. aug 2015, 13:43
Kort karma: 529
Geografisk sted: Sofaen, selvfølgelig!
Likede indlæg: 5055

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf Pityt » 25. apr 2018, 19:23

At jeg blev fanget i at gøre noget på jobbet i dag, som jeg egentlig ikke må. Det er ikke en stor ting overhovedet, men KAN få konsekvenser, hvis chefen er i dårligt humør :gruble:
0
What's done in the dark will be brought to the light
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7088
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13308

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf Rapfisk » 25. apr 2018, 19:26

Evapeva skrev:At jeg er blevet fyret. :trist: Godt nok i går, men i dag er jeg så vistnok nået til “fucking rasende”-fasen. Arrgggh!

Da jeg blev fyret, var den første dag i hvert fald noget sløret (selv om jeg husker den klart). Jeg håber, at du kommer godt videre, og at dem, der har fyret dig, må slæbe sig rundt i deres egen rille.
2
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
Evapeva
Indlæg: 1098
Tilmeldt: 20. aug 2015, 10:45
Kort karma: 223
Likede indlæg: 2166

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf Evapeva » 25. apr 2018, 20:08

Sorenspige skrev:
Evapeva skrev:At jeg er blevet fyret. :trist: Godt nok i går, men i dag er jeg så vistnok nået til “fucking rasende”-fasen. Arrgggh!


Sikke et chok! Er du ikke på barsel?


Ja, helt vildt. Men der er nedgang i antallet af ansøgere til vores gymnasium, ret meget endda, så der rullede lige 7 hoveder foruden mit eget i går.

Det er bittert, fordi jeg faktisk har større anciennitet end et par af de andre med samme fagkombination, men de har så heller ikke tre små børn (=sygedage, bla bla). :rulle: Iskold kalkule.

I øvrigt må de vist gerne fyre mig, på trods af min igangværende barsel, når det er på baggrund af nedskæringer. :gruble: Desværre.

Min opsigelsesperiode slutter først til efteråret, og hvis jeg er ledig til den tid, så smider min fagforening 5000,- oveni dagpengene hver måned det første halve år. Det hjælper på det hele - undtagen knækket i selvtilliden, selvfølgelig. :sarkasme:
1
Kom lad os gå. Kom lad os se. Gennem tusind verdner venter vægtløs kærlighed.

Et fyrtårn af fornuft i et hav af vrøvl. :engel:
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7088
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13308

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf Rapfisk » 25. apr 2018, 20:17

Evapeva skrev:
Sorenspige skrev:
Evapeva skrev:At jeg er blevet fyret. :trist: Godt nok i går, men i dag er jeg så vistnok nået til “fucking rasende”-fasen. Arrgggh!


Sikke et chok! Er du ikke på barsel?


Ja, helt vildt. Men der er nedgang i antallet af ansøgere til vores gymnasium, ret meget endda, så der rullede lige 7 hoveder foruden mit eget i går.

Det er bittert, fordi jeg faktisk har større anciennitet end et par af de andre med samme fagkombination, men de har så heller ikke tre små børn (=sygedage, bla bla). :rulle: Iskold kalkule.

I øvrigt må de vist gerne fyre mig, på trods af min igangværende barsel, når det er på baggrund af nedskæringer. :gruble: Desværre.

Min opsigelsesperiode slutter først til efteråret, og hvis jeg er ledig til den tid, så smider min fagforening 5000,- oveni dagpengene hver måned det første halve år. Det hjælper på det hele - undtagen knækket i selvtilliden, selvfølgelig. :sarkasme:

Ja, de må gerne fyre dig som led i en større nedskæring, men de må stadig ikke prikke til dig frem for dine kolleger pga. barsel.
0
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
Evapeva
Indlæg: 1098
Tilmeldt: 20. aug 2015, 10:45
Kort karma: 223
Likede indlæg: 2166

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf Evapeva » 25. apr 2018, 20:19

Rapfisk skrev:
Evapeva skrev:
Sorenspige skrev:
Evapeva skrev:At jeg er blevet fyret. :trist: Godt nok i går, men i dag er jeg så vistnok nået til “fucking rasende”-fasen. Arrgggh!


Sikke et chok! Er du ikke på barsel?


Ja, helt vildt. Men der er nedgang i antallet af ansøgere til vores gymnasium, ret meget endda, så der rullede lige 7 hoveder foruden mit eget i går.

Det er bittert, fordi jeg faktisk har større anciennitet end et par af de andre med samme fagkombination, men de har så heller ikke tre små børn (=sygedage, bla bla). :rulle: Iskold kalkule.

I øvrigt må de vist gerne fyre mig, på trods af min igangværende barsel, når det er på baggrund af nedskæringer. :gruble: Desværre.

Min opsigelsesperiode slutter først til efteråret, og hvis jeg er ledig til den tid, så smider min fagforening 5000,- oveni dagpengene hver måned det første halve år. Det hjælper på det hele - undtagen knækket i selvtilliden, selvfølgelig. :sarkasme:

Ja, de må gerne fyre dig som led i en større nedskæring, men de må stadig ikke prikke til dig frem for dine kolleger pga. barsel.


Det tror jeg faktisk, de har gjort! Han sagde ved afskedigelsessamtalen, at der ikke er nogle hold/klasser, som venter på mig, så derfor stod det mere åbent med mig. :8: :8: :8:
0
Kom lad os gå. Kom lad os se. Gennem tusind verdner venter vægtløs kærlighed.

Et fyrtårn af fornuft i et hav af vrøvl. :engel:
Brugeravatar
Evapeva
Indlæg: 1098
Tilmeldt: 20. aug 2015, 10:45
Kort karma: 223
Likede indlæg: 2166

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf Evapeva » 25. apr 2018, 20:24

Zinde skrev:
Evapeva skrev:
Rapfisk skrev:
Evapeva skrev:
Sorenspige skrev:
Evapeva skrev:At jeg er blevet fyret. :trist: Godt nok i går, men i dag er jeg så vistnok nået til “fucking rasende”-fasen. Arrgggh!


Sikke et chok! Er du ikke på barsel?


Ja, helt vildt. Men der er nedgang i antallet af ansøgere til vores gymnasium, ret meget endda, så der rullede lige 7 hoveder foruden mit eget i går.

Det er bittert, fordi jeg faktisk har større anciennitet end et par af de andre med samme fagkombination, men de har så heller ikke tre små børn (=sygedage, bla bla). :rulle: Iskold kalkule.

I øvrigt må de vist gerne fyre mig, på trods af min igangværende barsel, når det er på baggrund af nedskæringer. :gruble: Desværre.

Min opsigelsesperiode slutter først til efteråret, og hvis jeg er ledig til den tid, så smider min fagforening 5000,- oveni dagpengene hver måned det første halve år. Det hjælper på det hele - undtagen knækket i selvtilliden, selvfølgelig. :sarkasme:

Ja, de må gerne fyre dig som led i en større nedskæring, men de må stadig ikke prikke til dig frem for dine kolleger pga. barsel.


Det tror jeg faktisk, de har gjort! Han sagde ved afskedigelsessamtalen, at der ikke er nogle hold/klasser, som venter på mig, så derfor stod det mere åbent med mig. :8: :8: :8:


Var din TR ikke med til den samtale?


Jo, men alle var fuldstændigt passive. Der sad to TR'er i lokalet, men nothing. Overhovedet. De kunne fandeme ikke engang finde ud af at sige farvel, fordi jeg var berørt og hylede løs. Så det var MIG, der sagde "hej!" og så mumlede de "hej" fra deres pladser.

Uanset om jeg har kød til et høringssvar inden for de næste tre uger, så er jeg sådan lidt - hvis ikke de vil have mig, jamen så vil jeg egentlig heller ikke være der.
0
Kom lad os gå. Kom lad os se. Gennem tusind verdner venter vægtløs kærlighed.

Et fyrtårn af fornuft i et hav af vrøvl. :engel:
Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 5082
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 503
Likede indlæg: 9836

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf Tilly » 26. apr 2018, 08:30

Jeg er pisseirriteret over at reglerne for sygedagpenge skal være så svære at finde rundt i. Fx er udbetalingsperioederne ikke de samme, som da jeg "bare" var på dagpenge. Og nu i dag, da jeg skal tjekke min udbetaling for denne måned, så finder jeg ud at jeg bliver trukket for de 3 søgnehelligdage i påsken, altså jeg får ingen betaling for de dage :sur: Og det er jo modsat hvis jeg var på alm dagpenge, hvor helligdage ikke ville påvirke min udbetaling.

Fair nok at reglerne er sådan, det er jeg nødt til at acceptere. Men jeg er pisseirriteret over at man som sygedagpengemodtager ikke bliver oplyst om det på forhånd! Jeg ville ønske, at jeg i det øjeblik jeg blev godkendt til sygedagpenge, samtidig var blevet tilsendt en oversigt over reglerne for udbetaling af sygedagpenge. Det er fuldstændig umuligt for mig at planlægge min økonomi, alting skal være en (ubehagelig) overraskelse.... :(
0
Brugeravatar
Daphne
Indlæg: 2377
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:19
Kort karma: 575
Likede indlæg: 3529

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf Daphne » 26. apr 2018, 08:43

Tilly skrev:Jeg er pisseirriteret over at reglerne for sygedagpenge skal være så svære at finde rundt i. Fx er udbetalingsperioederne ikke de samme, som da jeg "bare" var på dagpenge. Og nu i dag, da jeg skal tjekke min udbetaling for denne måned, så finder jeg ud at jeg bliver trukket for de 3 søgnehelligdage i påsken, altså jeg får ingen betaling for de dage :sur: Og det er jo modsat hvis jeg var på alm dagpenge, hvor helligdage ikke ville påvirke min udbetaling.

Fair nok at reglerne er sådan, det er jeg nødt til at acceptere. Men jeg er pisseirriteret over at man som sygedagpengemodtager ikke bliver oplyst om det på forhånd! Jeg ville ønske, at jeg i det øjeblik jeg blev godkendt til sygedagpenge, samtidig var blevet tilsendt en oversigt over reglerne for udbetaling af sygedagpenge. Det er fuldstændig umuligt for mig at planlægge min økonomi, alting skal være en (ubehagelig) overraskelse.... :(


Oh f***..... min kæreste er sygemeldt for tiden, og jeg kunne se at han have fået 5000 mindre end han plejer.... Havde faktisk håbet på, at det var fordi at han var overgået fra a-kasse til kommune i perioden og at resten så kom fra a-kassen lidt senere i dag. Men det kan jeg da godt frygte lidt for nu....
0
Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 5082
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 503
Likede indlæg: 9836

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf Tilly » 26. apr 2018, 09:33

Daphne skrev:
Tilly skrev:Jeg er pisseirriteret over at reglerne for sygedagpenge skal være så svære at finde rundt i. Fx er udbetalingsperioederne ikke de samme, som da jeg "bare" var på dagpenge. Og nu i dag, da jeg skal tjekke min udbetaling for denne måned, så finder jeg ud at jeg bliver trukket for de 3 søgnehelligdage i påsken, altså jeg får ingen betaling for de dage :sur: Og det er jo modsat hvis jeg var på alm dagpenge, hvor helligdage ikke ville påvirke min udbetaling.

Fair nok at reglerne er sådan, det er jeg nødt til at acceptere. Men jeg er pisseirriteret over at man som sygedagpengemodtager ikke bliver oplyst om det på forhånd! Jeg ville ønske, at jeg i det øjeblik jeg blev godkendt til sygedagpenge, samtidig var blevet tilsendt en oversigt over reglerne for udbetaling af sygedagpenge. Det er fuldstændig umuligt for mig at planlægge min økonomi, alting skal være en (ubehagelig) overraskelse.... :(


Oh f***..... min kæreste er sygemeldt for tiden, og jeg kunne se at han have fået 5000 mindre end han plejer.... Havde faktisk håbet på, at det var fordi at han var overgået fra a-kasse til kommune i perioden og at resten så kom fra a-kassen lidt senere i dag. Men det kan jeg da godt frygte lidt for nu....

Jeg vil da i hvert fald foreslå at I lige tjekker udbetalingsperioden, for den er ikke månedsvis ligesom ved a-kassen. Og ja, så bliver man åbenbart også trukket for betaling på helligdage i perioden.
0
Brugeravatar
DenBlødeJyde
Indlæg: 1598
Tilmeldt: 3. nov 2015, 09:59
Kort karma: 438
Likede indlæg: 5664

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf DenBlødeJyde » 26. apr 2018, 15:24

Jeg har fået fjernet en visdomstand. Det gik ret hurtigt og min tandlæge er super dygtig..

Men jeg har ondt, og er ynkelig - og jeg bryder mig absolut ikke om den nærmest konstante smag af blod i munden. OG jeg må ikke drikke kaffe i et døgn... :whine:

Og ja, jeg har ondt af mig selv... :genert: Dog blev det 1000 kr billigere end forventet...
0
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12717
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 912
Likede indlæg: 12448

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf Guilded_Lily » 26. apr 2018, 22:42

Kommunen har opført min 6. ferieuge forkert pga. overført ferie sidste år, så jeg har selv betalt for den i år. Vores søde sekretær ville kontakte dem i dag, men de har selvfølgelig ikke nået at rette det, før de sendte lønsedlen ud. Nu håber jeg bare, de manglende penge tikker ind på kontoen i næste uge!
0

Tilbage til "Generelt"