Hvad har påvirket din dag negativt

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf vibbsen » 19. dec 2017, 20:42

Studsgaard skrev:
vibbsen skrev:At en af børnene på Emse's stue mistede sin storebror til kræften igår. Han blev 7 år og døde på sin fødselsdag. Emma har gået i vuggestue/Børnehave med ham og går nu på stuen med lillebroderen.

Det kan jeg mærke jeg har ekstremt svært ved at være i. For pokker altså :whine: :whine: :whine:

Jeg føler med dig.
En dreng der gik i børnehave med min datter, (dog en anden gruppe) fik også kræft og døde. Det var også en hård omgang, både igennem hans sygdom og da han så ikke overlevede. Livet bliver så skrøbeligt. Jeg tror godt du kan forberede dig på du får meget lyst til at kramme dine børn ekstra meget her den næste tid. :kram:


Tak. Ems er ikke særlig påvirket af det. Hun havde en veninde med hjem på legeaftale i dag, og vi talt lidt om at han nu var en stjerne og at de skulle passe rigtig godt på hans lillebror. De var begge sådan lidt "XX er død og er nu en stjerne som sidder og kigger på os. Og vi skal tage os godt af YY i morgen"

Da venindens mor kom og hentede hende talte vi om det. Og hun var ligeså påvirket af det som mig. Det er som du siger noget med at livet pludselig bliver så frygtelig skrøbeligt...Vi har kun det ene barn. Og jeg kan næsten ikke være i tanken om at det var os der stod i deres situation. Det er næsten ikke til at bære :(
6
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12727
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 916
Likede indlæg: 12459

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf Guilded_Lily » 19. dec 2017, 21:38

Jeg kom ret sent hjem i går og skulle også nå at bage kage til uddeling i sønnens klasse i dag, så jeg kom alt for sent i seng. Resultat: jeg vågnede med et monstermigræneanfald i morges og skulle sammen med datteren vække søn og mand med fødselsdagssang og gaver. Jeg havde heldigvis taget en omsorgsdag i dag, så jeg kunne få ordnet hus, vasketøj, bage boller og lagkage og finde tøj til julefrokoster de næste to dage, men jeg endte med at sove til lige over middag.

Da jeg havde gang i bolledejen, opdagede jeg, jeg ikke havde mere bagepapir og sgu da heller ikke havde fået købt ind til lagkage. Brugsen er heldigvis tæt på. Nåede bollerne og varm kakao, men ikke lagkagen. Aftensmaden blev til Carls Jr, da vi fik den ellers traditionelle sushi i lørdags. Det var da godt nok noget...bæ. Nu har jeg sygt ondt i maven, har ikke vasket tøj, aner stadig ikke, hvad jeg skal have på til den alkoholfri julefrokost i morgen, og jeg har knækket tre negle. FFS!
1
bluetof1
Indlæg: 1873
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:32
Kort karma: 1245
Likede indlæg: 7396

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf bluetof1 » 19. dec 2017, 22:13

Guilded_Lily skrev:Jeg kom ret sent hjem i går og skulle også nå at bage kage til uddeling i sønnens klasse i dag, så jeg kom alt for sent i seng. Resultat: jeg vågnede med et monstermigræneanfald i morges og skulle sammen med datteren vække søn og mand med fødselsdagssang og gaver. Jeg havde heldigvis taget en omsorgsdag i dag, så jeg kunne få ordnet hus, vasketøj, bage boller og lagkage og finde tøj til julefrokoster de næste to dage, men jeg endte med at sove til lige over middag.

Da jeg havde gang i bolledejen, opdagede jeg, jeg ikke havde mere bagepapir og sgu da heller ikke havde fået købt ind til lagkage. Brugsen er heldigvis tæt på. Nåede bollerne og varm kakao, men ikke lagkagen. Aftensmaden blev til Carls Jr, da vi fik den ellers traditionelle sushi i lørdags. Det var da godt nok noget...bæ. Nu har jeg sygt ondt i maven, har ikke vasket tøj, aner stadig ikke, hvad jeg skal have på til den alkoholfri julefrokost i morgen, og jeg har knækket tre negle. FFS!


Det lyder ærlig talt som om du forventer for meget af dig selv.
Hvad med din mand? Han går bare til eksamen, Ikke? Han er ikke dødeligt syg? Mistet begge arme?
13
I don't think I get enough credit for doing all of this unmedicated.
Brugeravatar
MissHindenburg
Indlæg: 1470
Tilmeldt: 13. aug 2015, 08:33
Kort karma: 157
Likede indlæg: 1865

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf MissHindenburg » 21. dec 2017, 16:32

Min visdomstand - eller mangel på samme - den blev fjernet i torsdags i sidste uge og i dag har jeg fået fjernet sting og fået "klemt" en betændt byld - uden bedøvelse jvf. Mulig graviditet = jeg ser frem til at udsætte en forhåbentlig fremtidig svigersøn /datter for hvad jeg nu kan finde på af ondskabsfuldheder!
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59560

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf DetSorteCirkus » 21. dec 2017, 19:40

Alt for meget tagen afsked :whine:
I går var sidste dag i min praktikklasse, hvor lærer og elever ville have, at jeg blev på deres skole, og i dag skulle jeg sige farvel til mine to teamkolleger.
0
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Indlæg: 5924
Tilmeldt: 6. aug 2017, 20:04
Kort karma: 833
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 14743

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 21. dec 2017, 20:18

Har informeret min arbejdsplads om min praktik, da alt var bekræftet - hvilket var lidt i sidste øjeblik. Har dog ikke kunne gøre det tidligere, da der stadig er blevet rykket rundt på datoer, praktikpladser og lign.

De skulle have perioden bekræftet ekstra på skrift og over telefonen, og alligevel ringer de til mig i dag - mens jeg er i praktik - med en forventning om at jeg kan dukke op til et møde i morgen. Eh nej.
Det er desuden 2. gang at de indkalder til møde udenfor mine kontraktuelle timer, fordi de ikke selv gider at komme ind når jeg er på arbejdet. Derudover har de igennem de sidste 3 uger ikke gidet at sørge for at der har været dækning nok på arbejdspladsen til at jeg - og min kollega - har kunne få vores lovpligtige pauser.

Det er en laaaaaang klage der ryger til HR når jeg får tid ...
0
D.itsen
Indlæg: 3329
Tilmeldt: 11. aug 2015, 15:23
Kort karma: 563
Geografisk sted: Vestsjælland
Likede indlæg: 8990

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf D.itsen » 21. dec 2017, 20:28

vibbsen skrev:At en af børnene på Emse's stue mistede sin storebror til kræften igår. Han blev 7 år og døde på sin fødselsdag. Emma har gået i vuggestue/Børnehave med ham og går nu på stuen med lillebroderen.

Det kan jeg mærke jeg har ekstremt svært ved at være i. For pokker altså :whine: :whine: :whine:

Jeg kender hans forældre. Og selvom min kontakt med dem de sidste år har været meget begrænset, så har det godt nok også påvirket min dag negativt, at de skal sige farvel til deres søn. Det er bare forkert på alle måder :trist:
0
UH UH UH UH KORT :love:

Hjemme i DK igen :banan2:
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12727
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 916
Likede indlæg: 12459

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf Guilded_Lily » 22. dec 2017, 09:52

bluetof1 skrev:
Guilded_Lily skrev:Jeg kom ret sent hjem i går og skulle også nå at bage kage til uddeling i sønnens klasse i dag, så jeg kom alt for sent i seng. Resultat: jeg vågnede med et monstermigræneanfald i morges og skulle sammen med datteren vække søn og mand med fødselsdagssang og gaver. Jeg havde heldigvis taget en omsorgsdag i dag, så jeg kunne få ordnet hus, vasketøj, bage boller og lagkage og finde tøj til julefrokoster de næste to dage, men jeg endte med at sove til lige over middag.

Da jeg havde gang i bolledejen, opdagede jeg, jeg ikke havde mere bagepapir og sgu da heller ikke havde fået købt ind til lagkage. Brugsen er heldigvis tæt på. Nåede bollerne og varm kakao, men ikke lagkagen. Aftensmaden blev til Carls Jr, da vi fik den ellers traditionelle sushi i lørdags. Det var da godt nok noget...bæ. Nu har jeg sygt ondt i maven, har ikke vasket tøj, aner stadig ikke, hvad jeg skal have på til den alkoholfri julefrokost i morgen, og jeg har knækket tre negle. FFS!


Det lyder ærlig talt som om du forventer for meget af dig selv.
Hvad med din mand? Han går bare til eksamen, Ikke? Han er ikke dødeligt syg? Mistet begge arme?


Lige denne gang har det intet med egne forventninger at gøre. Jeg har bare gjort det, som alle forældre vel vil gøre, når deres børn (og mand) har fødselsdag. vi har ikke haft gæster, fordi huset ligner et bombet lokum klistret til i dyrehår, vasketøjskurven brækker sig, og køleskabet...don't mention it.

Lige med hensyn til min mand, så synes jeg faktisk ikke, jeg har villet øffe over for ham - i midten af november fik de den første eksamensopgave for til aflevering d. 13. dec. Der blev ikke givet ekstra tid, så de har været i skole samtidig med, hvilket betyder fire timers daglig transport oveni for manden. Et par dage senere (i november) fik de så lige smidt en opgave mere i hovedet, som skulle afleveres d. 15. dec - det er den, han er til eksamen i i dag. Opgaverne er fulde af beregninger og pis og lort, og de har fyldt hhv. 168 og 230 sider. Alle på holdet har været max presset på alle parametre, så hvis nogen skal have på munden, er det uddannelsesstedet! Ikke min mand. Han er ordblind, så det kræver lidt ekstra for ham at skrive de opgaver.
1
bluetof1
Indlæg: 1873
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:32
Kort karma: 1245
Likede indlæg: 7396

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf bluetof1 » 22. dec 2017, 09:56

Guilded_Lily skrev:
bluetof1 skrev:
Guilded_Lily skrev:Jeg kom ret sent hjem i går og skulle også nå at bage kage til uddeling i sønnens klasse i dag, så jeg kom alt for sent i seng. Resultat: jeg vågnede med et monstermigræneanfald i morges og skulle sammen med datteren vække søn og mand med fødselsdagssang og gaver. Jeg havde heldigvis taget en omsorgsdag i dag, så jeg kunne få ordnet hus, vasketøj, bage boller og lagkage og finde tøj til julefrokoster de næste to dage, men jeg endte med at sove til lige over middag.

Da jeg havde gang i bolledejen, opdagede jeg, jeg ikke havde mere bagepapir og sgu da heller ikke havde fået købt ind til lagkage. Brugsen er heldigvis tæt på. Nåede bollerne og varm kakao, men ikke lagkagen. Aftensmaden blev til Carls Jr, da vi fik den ellers traditionelle sushi i lørdags. Det var da godt nok noget...bæ. Nu har jeg sygt ondt i maven, har ikke vasket tøj, aner stadig ikke, hvad jeg skal have på til den alkoholfri julefrokost i morgen, og jeg har knækket tre negle. FFS!


Det lyder ærlig talt som om du forventer for meget af dig selv.
Hvad med din mand? Han går bare til eksamen, Ikke? Han er ikke dødeligt syg? Mistet begge arme?


Lige denne gang har det intet med egne forventninger at gøre. Jeg har bare gjort det, som alle forældre vel vil gøre, når deres børn (og mand) har fødselsdag. vi har ikke haft gæster, fordi huset ligner et bombet lokum klistret til i dyrehår, vasketøjskurven brækker sig, og køleskabet...don't mention it.

Lige med hensyn til min mand, så synes jeg faktisk ikke, jeg har villet øffe over for ham - i midten af november fik de den første eksamensopgave for til aflevering d. 13. dec. Der blev ikke givet ekstra tid, så de har været i skole samtidig med, hvilket betyder fire timers daglig transport oveni for manden. Et par dage senere (i november) fik de så lige smidt en opgave mere i hovedet, som skulle afleveres d. 15. dec - det er den, han er til eksamen i i dag. Opgaverne er fulde af beregninger og pis og lort, og de har fyldt hhv. 168 og 230 sider. Alle på holdet har været max presset på alle parametre, så hvis nogen skal have på munden, er det uddannelsesstedet! Ikke min mand. Han er ordblind, så det kræver lidt ekstra for ham at skrive de opgaver.


Okay.
Så synes jeg egentlig I alle sammen skal have sådan en her :ae: og glædelig jul.
Jeg håber du kommer ovenpå og når det hele inkl. at holde nogle velfortjente fridage :)
1
I don't think I get enough credit for doing all of this unmedicated.
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12727
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 916
Likede indlæg: 12459

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf Guilded_Lily » 22. dec 2017, 10:04

bluetof1 skrev:
Okay.
Så synes jeg egentlig I alle sammen skal have sådan en her :ae: og glædelig jul.
Jeg håber du kommer ovenpå og når det hele inkl. at holde nogle velfortjente fridage :)


Tak :kys: Og glædelig jul til dig også :santa2:

Nu, hvor vi er ude på den anden side, og jeg har fået mere end fem timers søvn i nat, ser det hele MEGET bedre ud. Nu kan juleaften hos svigerne med gavekaos bare komme an :deer: :devil:
5
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf hotlips » 22. dec 2017, 13:11

Vil du da rende mig.. Ellos.dk har sendt vores pakke til Islev. Flot. Så er jeg da rigtig glad for at jeg har betalt 69 kr for at få garanteret at den var her inden jul, der er også kun 5. Muligheder der ligger nærmere os. Fjolser.
0
Brugeravatar
FrøkenM
Indlæg: 6708
Tilmeldt: 10. okt 2015, 09:05
Kort karma: 1198
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 9689

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf FrøkenM » 22. dec 2017, 14:34

En af mine bedste veninder og jeg havde aftalt at snakke nytår når jeg havde afleveret projekt. Nu kommer en af hendes veninder fra Sjælland og de skal holde nytår med en af vores andre veninder. Og det virker sgu ikke helt som om jeg er inviteret. Min veninde er også træt af det, men pga. den veninde fra Sjælland, vil hun gerne :genert:

Jeg forstår hende jo godt fordi hende og den sjællandske veninde ikke ses tit, men jeg er lidt meh...
0
Volunteers are not paid - not because they are worthless, but because they are priceless! :dåne: :love: :lun:
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4497
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf Panton » 22. dec 2017, 20:33

At jeg desværre idag fik konstateret en diskusprolaps mellem 3-4 nakkehvirvel :whine: smerte fucking 24/7, jeg holder det ikke ud!

Whine off*
0
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12727
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 916
Likede indlæg: 12459

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf Guilded_Lily » 22. dec 2017, 20:35

Panton skrev:At jeg desværre idag fik konstateret en diskusprolaps mellem 3-4 nakkehvirvel :whine: smerte fucking 24/7, jeg holder det ikke ud!

Whine off*


Uh, det er ondt! Min mand fik samme diagnose for 2½ år siden, og han har været på Tramadol lige siden. Efterhånden er han dog ude af det, men han kan heller ikke få det mere efter jul.
1
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24635
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3200
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36814

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf Daine » 23. dec 2017, 19:06

Hovedpine i anmarch.
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.

Tilbage til "Generelt"