Hvad har påvirket din dag negativt

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36731

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf Daine » 10. jan 2018, 17:26

Min mor er blevet indlagt pga dehydrering, manglede fødeindtag og smerter, og hun skal nu have sondemad :trist:

Altså. Det er en god ting, at der bliver taget hånd om hende. Det er en god ting, at hun nu kan få mad (omend flydende) og væske i sig, for hun har vitterligt nærmest ingenting spist de sidste dage. Og det var en rigtig god ting, at vores læge var hurtig til at ‘tage over’ for mor ville ikke have, at far ringede op på hendes afdeling for at høre hvad de skulle gøre. Men lægen sagde at det var ikke mere op til hende og fik snakket med Århus, der arrangerede at hun kom til Holstebro, til deres øre/næse/halsafdeling, hvor de skulle undersøge og ordne sonde. Hun blev også opereret der i sin tid, og er tryg ved personalet.

Men altså. Det er jo min mor, ikk? Og jeg kan bare slet ikke have, at hun har det så dårligt. Det er forventet og normalt, at halskræftpatienter (måske alle kræftpatienter?) har det så skidt i 14 dage/3 uger efter behandlingsslutning, men det er virkelig hårdt at være vidne til. Jeg glæder mig til, at det så småt begynder at vende og gå den rigtige vej sidst i januar.


Og efter et par gode dage for mig selv, hvor jeg virkelig troede, at jeg så småt kunne begynde at se forbedring på min stress - så har det her bare lige smidt mig helt ned i kulkælderen igen. Kæft hvor er det irriterende!
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Muddi
Indlæg: 3433
Tilmeldt: 8. nov 2015, 13:34
Kort karma: 411
Likede indlæg: 2503

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf Muddi » 10. jan 2018, 17:57

At det vejr det har været idag, bare er skod og gør mig i dårligt humør. Og i morgen skulle blive lige sådan. Har lyst til at blive under dynen!
0
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf kidkomb » 11. jan 2018, 18:32

Jeg har lige opdaget jeg muligvis ikke kan få lov at blive bloddonor igen.
Jeg blev så ked af det at jeg græd lidt.
Jeg havde sådan glædet mig til at jeg kunne igen! -Det var en af glæderne ved at være blevet medicinfri.
Jeg har skrevet dem en mail for at være sikker, men det lyder ikke sådan :(
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16224
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1068
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32427

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf icelady » 13. jan 2018, 13:19

Er næsten lige kommet hjem fra eksens lejlighed, hvor vi har prissat alle hans ting.

Nu skal jeg så føre hele lortet ind i et excel-ark. :(
0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Tibbler
Indlæg: 4645
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 248
Likede indlæg: 8390

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf Tibbler » 13. jan 2018, 20:12

Der bliver ved med at være en masse indbrud i vores by, og i går var det hos genboen og et andet hus på vejen. Det er altså utrygt, og virkelig træls, at gå og frygte, at man bliver de næste. :sur:
0
bluetof1
Indlæg: 1873
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:32
Kort karma: 1245
Likede indlæg: 7396

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf bluetof1 » 13. jan 2018, 21:38

Alt!
Hrmf :sur:
0
I don't think I get enough credit for doing all of this unmedicated.
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf hotlips » 14. jan 2018, 08:24

Naboen der igen passer barnebarnets hund, det forbistrede kræ hyler så det skærer igennem marv og ben og jeg har sagt det til hende mindst 4 gange før.

Nu må hun enten fortælle at de helt konkret gør noget aktivt for at forbedre det eller også så klager jeg til boligselskabet hver gang fra nu af, man skal søge om tilladelse til at have en hund her og det har hun ikke, og det er noget de slår hårdt ned på, selv med en tilladelse så hedder det 3 klager over hunden så er det af med den eller ud af boligen, jeg har intet ønske om at hun skal væk men jeg er virkelig træt af det, hun havde selv hund indtil den døde sidste år, den gøede konstant når den var ude og lavede sådan nogle aggressive udfald hvor den så pludselig knurrede højt og viste tænder ind mod hækken til os, det var ikke så fedt da min dreng var helt lille,jeg havde egentlig troet at det var slut med det når hun nu ikke længere havde hund.. Suk...
0
Brugeravatar
Sevii
Indlæg: 519
Tilmeldt: 19. nov 2015, 08:30
Kort karma: 93
Likede indlæg: 1345

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf Sevii » 14. jan 2018, 10:51

Jeg skal være alene på min fødselsdag.
0
:banan: :banan:
Brugeravatar
Santa
Indlæg: 9512
Tilmeldt: 13. aug 2015, 05:56
Kort karma: 994
Likede indlæg: 26587

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf Santa » 14. jan 2018, 11:02

At min kæreste har meget ondt i sit skadede ben. Han har ellers klaret sig så flot i det seneste år (siden sidste operation) uden en eneste sygedag på arbejde.
Men nu har han skideondt og kan ikke så godt gå eller cykeltræne. Han er helt i kulkælderen over det, og græd tidligere.
I morgen må han sygemelde sig, og kontakte sin læge.
Stakkels mand, det er så uretfærdigt.
0
Lad være med at læse mellem linjerne, der står stadig ikke noget. ;)
Finidut
Indlæg: 1171
Tilmeldt: 26. feb 2016, 12:32
Kort karma: 142
Likede indlæg: 1790

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf Finidut » 14. jan 2018, 12:17

Fik et mareridt (eller i hvert fald en virkelig skræmmende drøm) efter kun et par timers søvn i nat, som gjorde, at jeg ikke “turde” lukke øjnene og sove videre med det samme igen. Så jeg stod op et par timer, så jeg kunne få tankerne væk, og gik så i seng igen. Jeg er først lige vågnet igen, men føler mig slet ikke udhvilet og er helt ved siden af mig selv. Øv, at ens søndag skal ødelægges af sådan noget.
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf Slettet bruger » 14. jan 2018, 12:29

Kulden :trist:
0
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11231
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1788
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23207

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf Mani » 14. jan 2018, 19:24

Jeg er så træt & snottet igen - gider ikke mere sygdom. Og så har jeg stadig ondt i benet - jeg vil så gerne ud og løbe igen.
0
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
Filliongonggong
Indlæg: 124
Tilmeldt: 18. aug 2015, 21:10
Kort karma: 24
Likede indlæg: 237

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf Filliongonggong » 14. jan 2018, 21:01

Ildebrand i stuen. For fanden da, hvor er jeg uheldig i øjeblikket. Hvordan kunne det ske? Heldigvis fik vi den slukket hurtigt, men der røg min helt nye bærbar og mine studie bøger :whine: og jeg skal til eksamen i morgen :whine: hvem sker det for, jeg er grædefærdig :whine: og i total panik over jeg mangler de bøger i morgen.
0
bluetof1
Indlæg: 1873
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:32
Kort karma: 1245
Likede indlæg: 7396

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf bluetof1 » 14. jan 2018, 21:15

Filliongonggong skrev:Ildebrand i stuen. For fanden da, hvor er jeg uheldig i øjeblikket. Hvordan kunne det ske? Heldigvis fik vi den slukket hurtigt, men der røg min helt nye bærbar og mine studie bøger :whine: og jeg skal til eksamen i morgen :whine: hvem sker det for, jeg er grædefærdig :whine: og i total panik over jeg mangler de bøger i morgen.


Nonononono :shock:

Kan du låne dig frem? Gå til reeksamen, selvom det er træls? På en eller anden måde klare dig uden?
Hvad med noter, der lå på computeren?
0
I don't think I get enough credit for doing all of this unmedicated.
Brugeravatar
Skorstenen
Indlæg: 4851
Tilmeldt: 23. maj 2016, 15:58
Kort karma: 544
Likede indlæg: 8751

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf Skorstenen » 15. jan 2018, 16:30

At få at vide hvem der kørte sig ihjel i går her i vores lille lokalsamfund. jeg har så frygteligt ondt af hans kone og børn der er kommet hertil fra et andet land, har gjort det virkelig godt heroppe, og som nu står helt alene fordi familien bor hundredevis af kilometer væk.
0

Tilbage til "Generelt"