Hvad har påvirket din dag negativt

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13010
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21764

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf Pandesteg » 11. nov 2015, 13:02

Pussikat82 skrev:
Pandesteg skrev:
Pussikat82 skrev:Mavesmerter. Smagte på ½ frikadelle i går, da jeg var i gang med de første forberedelser til vores minijulefrokost i morgen, og nu har jeg det bare rigtig dårligt :( Det er så typisk mit liv. Min mave ødelægger så meget for mig. Nu er jeg ikke engang sikker på at kunne deltage i spisningen i morgen, og hvis jeg gør, skal jeg sandsynligvis kæmpe med et endnu større smertehelvede :trist: Jeg hader det her fucking liv nogle gange :(


Det lyder da virkelig også belastende - er der slet intet man kan gøre ved din mave for at du får det bedre?


Der er ingen logik i den. Jeg kan spise forsigtigt, men jeg kan aldrig helt vide, hvad jeg reagerer på. Så noget mad, som er sikkert nogle gange, når jeg ikke har det godt, bliver jeg hundesyg af andre gange :( Har taget lactocare her nu, men jeg er ikke sikker på, at de gør nogen forskel. Men er bare nødt til at prøve et eller andet. Har bare et meget sart system.


Jeg går ud fra du er undersøgt for div. mavetarmsygdomme af forskellige karakter? Det lyder virkelig meget drænende. :ae:
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Pussikat82
Indlæg: 1570
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:05
Kort karma: 611
Likede indlæg: 2922
Kontakt:

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf Pussikat82 » 11. nov 2015, 13:54

Pandesteg skrev:
Pussikat82 skrev:
Pandesteg skrev:
Pussikat82 skrev:Mavesmerter. Smagte på ½ frikadelle i går, da jeg var i gang med de første forberedelser til vores minijulefrokost i morgen, og nu har jeg det bare rigtig dårligt :( Det er så typisk mit liv. Min mave ødelægger så meget for mig. Nu er jeg ikke engang sikker på at kunne deltage i spisningen i morgen, og hvis jeg gør, skal jeg sandsynligvis kæmpe med et endnu større smertehelvede :trist: Jeg hader det her fucking liv nogle gange :(


Det lyder da virkelig også belastende - er der slet intet man kan gøre ved din mave for at du får det bedre?


Der er ingen logik i den. Jeg kan spise forsigtigt, men jeg kan aldrig helt vide, hvad jeg reagerer på. Så noget mad, som er sikkert nogle gange, når jeg ikke har det godt, bliver jeg hundesyg af andre gange :( Har taget lactocare her nu, men jeg er ikke sikker på, at de gør nogen forskel. Men er bare nødt til at prøve et eller andet. Har bare et meget sart system.


Jeg går ud fra du er undersøgt for div. mavetarmsygdomme af forskellige karakter? Det lyder virkelig meget drænende. :ae:


Jeg havde et forløb med sindssyge smerter i 2010. Blev undersøgt med kikkert for mavesår mv. den vej uden noget særligt resultat. Lægen på hospitalet mente, at jeg måtte lide af irritabel tyktarm. Min læge var ret meget i vildrede og gav mig som sidste udvej nogle piller mod tarmbetændelse. Over et par måneder med dem og forsigtig kost fik jeg det bedre. Efterfølgende har jeg haft mindre tilbagefald med smerter, når jeg spiser noget, maven ikke er glad for. Har både problemer fra mave og tarme, og i 2012 fik jeg lavet en 24 timers sygemålingstest (slange gennem næsen og ned i maven i et døgn) og andre tests uden resultat. Fik at vide, at jeg sandsynligvis bare var mere sart end de fleste, så jeg generes af noget, andre ikke ville :s Har også været ved allergolog uden resultat.

Mistænker, at det har noget med mine slimhinder i mave-tarmsystemet at gøre, for i 2013-2014 blev jeg ramt at brændende mund-syndrom. En syg svien og smerte på tungen og i hele mundhulen, som varede i mange måneder, før det blev bedre. Årsagen til sygdommen er sandsynligvis svær d-vitaminmangel og stress. Det er blevet bedre, heldigvis, men jeg er stadig sart. F.eks. har jeg haft ondt i tungen over at have spist den halve frikadelle i går, som havde fået godt med peber i farsen, hvor kæresten overhovedet intet mærkede :rulle:

Det er i perioder, jeg har det slemt med smerter, og ellers prøver jeg at spise relativt pænt - som man nu kan, når man ikke altid kan vide, hvad man kan tåle. Hvis det var noget farligt, jeg var ramt af, var jeg nok væk i dag, når det har stået på i snart 6 år. Jeg har heller ikke symptomer med blod, heldigvis. Men passer heller ikke til den typiske beskrivelse af irritabel tyktarm. Jeg mistænker selv, at mine problemer i dag er forværret af, at jeg gennem en årrække som yngre havde bulimi. Og så sandsynligvis tarmbetændelsen i 2010 (som bl.a. blev udløst af stress).

Lang historie lang :genert: Det er ret invaliderende, fordi det er svært at komme ud i sociale sammenhænge, hvor man ikke skal spise, f.eks. hvis man skal være væk hele dagen og opleve noget, skal på besøg hos folk i længere tid (min familie og venner bor i Jylland, flere timers kørsel herfra, så det er svært bare lige at køre hjem og spise), og det begrænser os også i forhold til at kunne tage på ferie. Det er bare en sygdom i en bunke af flere, jeg skal acceptere at leve med, så man prøver jo at få det bedste ud af det, man har at gøre med. Perioderne med de her symptomer er bare frustrerende, især fordi de ofte kommer virkelig ubelejligt.
0
Homer: Kids. From now on there are three ways of doing things:
the right way, the wrong way, and the Max Power way.
Bart: Isn't that just the wrong way?
Homer: Yes, but faster.
Brugeravatar
Avino
Indlæg: 708
Tilmeldt: 17. sep 2015, 15:58
Kort karma: 207
Likede indlæg: 1156

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf Avino » 11. nov 2015, 18:22

Ado skrev:At jeg åbenbart skal være en "seddel-kælling" på arbejdet før visse mennesker forstår noget.

Æv, hvor er det træls! Jeg elsker mit arbejde. Og jeg elsker at kunne slå det personlige fra og bare være smilende og glad, når jeg møder ind. Det gør som regel dagen endnu bedre - selv på en dag, som startede træls. Det smitter jo det skidt - positivitet.
Og jeg har med garanti også været for god af mig på visse områder. Men det har jeg det glimrende med. Hellere være imødekommende og hjælpsom, end at være som en lukket dør.
Men derfor irriterer det mig møg-meget, at jeg er nødsaget til at lægge sedler overalt, så jeg ikke står med en masse lort, der ikke stemmer, når papirarbejdet skal laves.


Nå!


Heldigvis er det da en fåtal jeg skal kæmpe med. Resten af skønne. Men alligevel.


Det her kan jeg godt relatere til :( ( Bortset fra papirarbejdet) ... Det er bare så ØV :(
Forstår sgu ikke - hvorfor det skal være sådan.
Så føler med dig. :kram:
1
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12996
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3538
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55861
Kontakt:

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf Ado » 11. nov 2015, 18:25

Kvittevisse skrev:
Ado skrev:At jeg åbenbart skal være en "seddel-kælling" på arbejdet før visse mennesker forstår noget.

Æv, hvor er det træls! Jeg elsker mit arbejde. Og jeg elsker at kunne slå det personlige fra og bare være smilende og glad, når jeg møder ind. Det gør som regel dagen endnu bedre - selv på en dag, som startede træls. Det smitter jo det skidt - positivitet.
Og jeg har med garanti også været for god af mig på visse områder. Men det har jeg det glimrende med. Hellere være imødekommende og hjælpsom, end at være som en lukket dør.
Men derfor irriterer det mig møg-meget, at jeg er nødsaget til at lægge sedler overalt, så jeg ikke står med en masse lort, der ikke stemmer, når papirarbejdet skal laves.


Nå!


Heldigvis er det da en fåtal jeg skal kæmpe med. Resten af skønne. Men alligevel.


Det her kan jeg godt relatere til :( Bortset fra papirarbejdet ... Det er bare så ØV :(
Forstår sgu ikke - hvorfor det skal være sådan.
Så føler med dig. :kram:



Tak. :kys:

Ja, det er nemlig så frustrerende. Det er voksne mennesker, for pokker. Selv ved kaffekanderne har jeg været nødt til at smide en seddel: "Skru venligst låget på igen, ellers fryser vi. Hilsen kaffekanderne".
Og i morgen er der så endnu en seddel der skal op. :D Ej , men jeg kan efterhånden kun vælge at grine af det.
Toilettet ved siden af køkkenet må kun bruges af køkkenpersonalet. Ikke noget jeg har bestemt, men et helt almindeligt krav fra fødevarestyrelsen.
Men folk skider lystigt på det, trods det at der i forvejen er seddel på.

Så nu kommer der to. :D
1
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
Avino
Indlæg: 708
Tilmeldt: 17. sep 2015, 15:58
Kort karma: 207
Likede indlæg: 1156

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf Avino » 11. nov 2015, 18:36

Ado skrev:
Kvittevisse skrev:
Ado skrev:At jeg åbenbart skal være en "seddel-kælling" på arbejdet før visse mennesker forstår noget.

Æv, hvor er det træls! Jeg elsker mit arbejde. Og jeg elsker at kunne slå det personlige fra og bare være smilende og glad, når jeg møder ind. Det gør som regel dagen endnu bedre - selv på en dag, som startede træls. Det smitter jo det skidt - positivitet.
Og jeg har med garanti også været for god af mig på visse områder. Men det har jeg det glimrende med. Hellere være imødekommende og hjælpsom, end at være som en lukket dør.
Men derfor irriterer det mig møg-meget, at jeg er nødsaget til at lægge sedler overalt, så jeg ikke står med en masse lort, der ikke stemmer, når papirarbejdet skal laves.


Nå!


Heldigvis er det da en fåtal jeg skal kæmpe med. Resten af skønne. Men alligevel.


Det her kan jeg godt relatere til :( Bortset fra papirarbejdet ... Det er bare så ØV :(
Forstår sgu ikke - hvorfor det skal være sådan.
Så føler med dig. :kram:



Tak. :kys:

Ja, det er nemlig så frustrerende. Det er voksne mennesker, for pokker. Selv ved kaffekanderne har jeg været nødt til at smide en seddel: "Skru venligst låget på igen, ellers fryser vi. Hilsen kaffekanderne".
Og i morgen er der så endnu en seddel der skal op. :D Ej , men jeg kan efterhånden kun vælge at grine af det.
Toilettet ved siden af køkkenet må kun bruges af køkkenpersonalet. Ikke noget jeg har bestemt, men et helt almindeligt krav fra fødevarestyrelsen.
Men folk skider lystigt på det, trods det at der i forvejen er seddel på.

Så nu kommer der to. :D


Nemlig, ja. :gruble:
Det er voksne mennesker. En gang i mellem tænker jeg- om de også ville gøre sådan hjemme hos sig selv ?
Jeg bliver også nødt til at grine af det- for ikke at græde . :whine:
Men det er fandemig utilfredsstillende.
I min verden er det respektløst- overfor den enkelte medarbejder.
Gad vide om- det er noget med, at andre gør tingene for en ? At man bliver så ligeglad ?
Kommer aldrig til at forstå det :wacko:
1
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15649
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1643
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 21042

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf 2SHY » 11. nov 2015, 20:08

polavyk skrev:Jeg skulle kigge på kat på et internat. Der var bare for mange katte! De gik i det samme store rum, og der var en hel del af dem, der var ret meget på vagt. Desuden var der flere, der hostede og nøs. Jeg blev bidt af en og kradset af en.....

Jeg valgte, at jeg ikke skulle have nogen kat derfra, selvom jeg havde gået og glædet mig til at få kat igen.

:ae: Hvor var det henne?
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15649
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1643
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 21042

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf 2SHY » 11. nov 2015, 21:52

polavyk skrev:
2SHY skrev:
polavyk skrev:Jeg skulle kigge på kat på et internat. Der var bare for mange katte! De gik i det samme store rum, og der var en hel del af dem, der var ret meget på vagt. Desuden var der flere, der hostede og nøs. Jeg blev bidt af en og kradset af en.....

Jeg valgte, at jeg ikke skulle have nogen kat derfra, selvom jeg havde gået og glædet mig til at få kat igen.

:ae: Hvor var det henne?


Tøstrup på Djursland. De har lige stoppet deres aftale med Dyrenes beskyttelse, fordi de vil køre no-kill politik. Dvs at kattene kan blive der uendeligt. Det værste var egentlig, at det var deres opfattelse, at kattene vælger den, de vil med hjem. Så man skulle bare sætte sig ned og se, hvem der kom og ville snakkes med. - Jeg havde haft en forestilling om, at de koblede katte, der havde stille temperament til mennesker, der levede et stille liv osv.

Der var rigtig mange katte, der sov. Så de var ikke opmærksomme på, at de skulle se, om de ville med mig hjem :stoned:

Jeg kan ikke lade være med at tænke på, at en kat, der har levet et halvt år i en kæmpehal med rigtig mange andre katte, må blive påvirket meget af det psykisk. Så nu kigger jeg andre steder.

Øv det lyder som en ærgerlig oplevelse :ae:

Personligt tror jeg også på det med at katten selv vælger sin ejer, men jeg forventer da at man har en snak med personalet om hvilke muligheder man har ud fra ønsker til kat (alder, inde/ude, kan sammen med børn/andre dyr og den slags) og der så blev udpeget nogle de ville anbefale som et match, som man så kunne sætte sig sammen med
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
catnip
Indlæg: 4628
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:47
Kort karma: 672
Likede indlæg: 21161

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf catnip » 13. nov 2015, 19:23

Mit forsikringsselskab. Det er fandme ligesom med SKAT; de er rappe på fingrene når de skal have mine penge, men når det går den anden vej er der ingen grænser for hvor meget de prøver at sno sig. Give me my money, bitch! :sur:
0
- Nevertheless she persisted -
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15649
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1643
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 21042

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf 2SHY » 13. nov 2015, 22:28

Angrebene i Frankrig :(
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
Daphne
Indlæg: 2377
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:19
Kort karma: 575
Likede indlæg: 3529

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf Daphne » 14. nov 2015, 01:02

Terror-angrebene i Frankrig :(
0
Brugeravatar
Pussikat82
Indlæg: 1570
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:05
Kort karma: 611
Likede indlæg: 2922
Kontakt:

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf Pussikat82 » 15. nov 2015, 11:30

Mavesmerter og svien og brænden i "skøn" forening :( Bare fordi jeg tillod mig at spise lidt andet end den "sikre mad", jeg sædvanligvis spiser. Så nu har jeg det råddent, og vi skulle have været ude og spise i morgen :trist: Life is great :sarkasme:
0
Homer: Kids. From now on there are three ways of doing things:
the right way, the wrong way, and the Max Power way.
Bart: Isn't that just the wrong way?
Homer: Yes, but faster.
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf ManicNinja » 16. nov 2015, 17:30

Ingen søvn i nat. Bogstaveligt talt ingen. Har levet som ultra b-menneske under min sygemelding. Pludselig at skulle op om morgenen igen er en hård nyser. Har været vågen i ca 30 timer og er ved at gå helt op i limningen. Godt, jeg snart er hjemme.
0
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
Spjaerten
Indlæg: 9840
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:58
Kort karma: 1860
Likede indlæg: 9573

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf Spjaerten » 16. nov 2015, 18:56

Jeg er så træt pt
Har sovet og slappet af det meste af weekenden. Alligevel træt med træt på.

(Og nej synes ikke jeg har sovet for meget)
0
Tryk på * :slem:
Brugeravatar
Whoosh
Indlæg: 2081
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:54
Kort karma: 334
Likede indlæg: 2932

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf Whoosh » 17. nov 2015, 18:08

Min mor ringede og skulle have hjælp til en online auktion.
Min idiotbror kunne ikke hjælpe, fordi han ikke kan bruge en computer.
Enormt mangelfuld, småhysterisk beskrivelse, der gjorde det umuligt at forstå hvad der skulle søges på.

Men jeg fik mange gode råd om hvordan min bror mente jeg skulle gøre det.
"Jamen, X kan godt finde det på vores computer!"
Som om det var mig der var idiot.

Måtte spørge i en stram tone, om det ikke var bedre han tog sig af det, når han nu var så klog?

Men nå nej, han kunne ikke finde ud af at logge på sin mail, eller for et kodeord tilsendt.... :rulle:

Eller om vi bare skulle være enige om, at når det er mig der klarer alt IT i familien, så skal der bare klappes i.

Så blev der ro.

Billede

Lidt træt af jeg hver halve år skal markere mig halvskarpt.
Jeg hjælper gerne, men jeg vil tiltales ordentligt.
Fuck de oldnordiske kønsroller i min familie. :puke:
1
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21956
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59544

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf DetSorteCirkus » 18. nov 2015, 13:29

Vand i kroppen. Kunne gå til audition på Big Hero 6.
0

Tilbage til "Generelt"