Hvad har påvirket din dag negativt

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Summer
Kort karma: 0
Likede indlæg: 140

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf Summer » 9. nov 2017, 21:11

Min far har kræft, og sluttede sin behandling i august i måned. Der går så 3 måneder efter sidste behandling til man kommer til lægesamtale og får resultatet af behandlingen.
Nyheden var egentlig positiv - kræften er mindsket lidt, og det har ikke spredt sig ydeligere. Han skal derfor ikke i behandling igen, men skal gå til kontrol, da formålet er, at kroppen bliver ved med at slå kræften ned lige så stille af sig selv.
Men jeg endte egentlig med at være ret forvirret efter den samtale. For hans lunge er fuld af væske - det dækker ca. 95 % af lungen, og de kunne derfor ikke se særlig meget af resultatet pga. det, og han skal derfor have drænet lungen. Men jeg har ingen idé om, om han så skal scannes igen efter at have fået drænet lungen, og at de så kigger på resultatet igen - eller gør de først dette om 3 måneder...
Derudover er jeg skuffet over, at de næsten ikke kunne se noget af resultatet pga. væsken - for man har bare gået i 3 måneder og ventet på svar, og jeg føler bare ikke, at jeg konkret har fået noget svar, som jeg håbede på.

Derudover mener begge mine forældre, at min far er 100 % rask - hans krop skal bare hele. Og hele familien har egentlig fået at vide, at kræften er slået ned, og at han nu er helbredt. Og jeg har bare en anden opfattelse. Jeg mener der er sket en positiv fremgang, men han er ikke kureret endnu.
Jeg er total forvirret...
0
Brugeravatar
Prosperity74
Kort karma: 55
Likede indlæg: 510

Indlægaf Prosperity74 » 9. nov 2017, 21:27

Min far, der er godt fornærmet, fordi jeg “tillod” mig at sige fra overfor ham. Senere min datter, der rigtig har skabt sig og var i rigtig dårligt humør.
0
Brugeravatar
Annione
Kort karma: 417
Likede indlæg: 3639
Kontakt:

Indlægaf Annione » 9. nov 2017, 22:10

Info om endnu en MR scanning og endnu en rygmarvsprøve. Første gang var nederen nok!
Og så begge dele på én uge. Burde tjekke om jeg ikke skal holde en tale for 10.000 mennesker, springe i faldskærm og få en rodbehandling i samme omgang :whine:
0
Brugeravatar
Prosperity74

Indlægaf Prosperity74 » 10. nov 2017, 08:24

En dårlig nats søvn på grund af dagen i går og en masse bekymringer :trist:
0
Brugeravatar
Pandesteg
Kort karma: 490
Likede indlæg: 4694

Indlægaf Pandesteg » 10. nov 2017, 09:44

Wizzze skrev:
Pandesteg skrev:
Daine skrev:
Pandesteg skrev:Har sidder fast i en elevator i knap 3 timer. Sammmeb med 12 andre. På Rigshospitalet. Hvor der ikke er mobilnet i elevatorerne.

I TRE timer?? Hold da kæft. Hvorfor tog det så lang tid at få jer ud, ved du det?

Nej - næste problem, vi fik INTET at vide, bare “vi arbejder på sagen” og “OTIS-manden er her om en time” og blablabla :rulle: der var nok 45 grader i den elevator og der var en lille pige på måske 2 år med.

Men vi skal vel bare være glade for, at vi ikke var 30 mennesker, hvilket er det elevatoren er godkendt til.

Jeg er mildest talt rasende og de får en gigantisk klage i morgen.

:8: Der kunne jo nemt have været syge patienter med, der skulle have haft medicin indenfor den tid :tie:

Ja det er jo lige det. Men vores direktion dysser bare sagen ned som sædvanligt.
0
I don't follow rules. I follow dogs. On Instagram.
Brugeravatar
sigge
Kort karma: 258
Likede indlæg: 5250

Indlægaf sigge » 10. nov 2017, 18:15

En besked på Facebook om, at en af mine klassekammerater fra gymnasiet er død. Det var ikke en, jeg var tæt med, men jeg kunne godt lide ham, og folk på min egen alder er altså for unge til at dø! Det gør det så endnu mere trist, at han i den sidste tid af sit liv har kæmpet med alkoholproblemer ovenpå en svær skilsmisse. Jeg ved ikke, om der er børn, men håber det næsten ikke for deres skyld.
0
Christmas isn't a date, it's a state of mind.
Brugeravatar
Daine
Kort karma: 1258
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 12521

Indlægaf Daine » 11. nov 2017, 23:04

Det er egentlig ikke negativt-negativt, men min mor har været hos kræft-lægen (i mangel af bedre ord) i går og har fået sin behandlings'dom'. Hun skal have 33-34 omgange stråler og måske kemo i tabletform, det vidste de ikke helt endnu (noget med et forsøg hun måske skulle være med i, afhængigt af hvordan det går med strålerne). De var fortrøstningsfulde på sygehuset, fordi kræften, som jeg forstod det, var kapslet ind/kun ét sted. Og det er jo godt og dejlige nyheder, alt taget i betragtning.
Men jeg er virkelig bekymret for de bivirkninger der er og hvor voldsomme de bliver for min mor. Hun har fået at vide, at spytkirtlen på venstre side af halsen bliver ødelagt, det er der hun skal have strålerne (hun bliver 'flaskedame' som min sygeplejerskeuddannede kusine kærligt sagde. Og det er rigtig nok, også fremadrettet). Og hun vil i en periode ikke kunne synke og skal nok have sondemad. Og hun vil få en del smerter, som jeg dog håber hun kan få medicin imod.
Men jeg er ikke klar over, om hun bliver voldsom træt, eller det kun er hvis man får kemo. Hun skal rejse frem og tilbage til Århus hver dag (hver hverdag?) med FlexTrafik, så hun kan risikere at være væk i en del timer selvom behandlingen vist kun tager en halv times tid. Min far er ikke tryg ved at køre på motorvej og han er heller ikke den skarpeste bilist mere, så han kan ikke klare at køre hver dag. Men jeg kan godt mærke at jeg er bekymret for, hvordan min næsten 70 årige mor kan klare det, klare bivirkningerne. Men altså, jeg ved også hun er en ultrasej dame, der ikke lige sådan stikker op for bollemælk.

På sin vis er det faktisk nemmere nu, hvor der er sat ord og handling på hvad der skal ske, fremfor før hvor uvisheden var kvælende. Men det bliver ikke den fedeste december/jul denne gang. Udover det faktum at hun er syg, ved jeg det er det der generer min mor mest - at det ødelægger julen. Jeg har ikke julegenet fra fremmede :lun:
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland
Brugeravatar
Delfin
Kort karma: 540
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 7039

Indlægaf Delfin » 11. nov 2017, 23:16

At være fanget i midten af familievrøvl
0
14 11 14 :banan:
Bad Samaritan
Kort karma: 54
Likede indlæg: 805

Indlægaf Bad Samaritan » 13. nov 2017, 19:02

Jeg roterede ud til en stille og rolig by ved grænsen mellem Iran og Irak for at holde mine første fridage i månedsvis, og havde virkelig glædet mig til at slappe lidt af i fredelige omgivelser, hvor jeg ikke behøvede at bekymre mig om hastig evakuering og alle mulige pludselige farer. Jeg var ikke mere end lige landet, da området blev ramt af et jordskælv, som målte 7.5 på Richter-skalaen. Sad på en tagrestaurant i 35 etagers højde, da strømmen gik og hele bygningen pludselig gyngede og svajede som et skib i høj søgang. Alt på bordene røg på gulvet og vinduerne slog sprækker, buldrede og klirrede løs, så at vi mere eller mindre måtte løbe for livet. Men vi slap billigt, alt taget i betragtning - og det er selvfølgelig hjerteskærende at se, hvor hårdt det har ramt de mest udsatte flygtninge i området, som allerede har mistet alt og nu endnu engang står uden noget som helst.

Men jeg havde bare sådan glædet mig til lidt fred og ro... og nu - to efterskælv og en fandens masse postyr med venner og familie senere - sidder jeg og føler mig som en priviligeret røv i min seng med min beredskabstaske og mit førstehjælpsgrej klar ved fodenden, fuldstændig som i det lortehul, jeg netop har forladt for første gang i alt for lang tid, mens breaking news og flash-meddelelser buldrer derudaf med mere tristesse og alle mulige spekulationer om verdens snart forestående endeligt. Fuck altså også, snak da lige om dårlig timing? :(

20171113_002414.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
Brugeravatar
Tricolette
Kort karma: 169
Geografisk sted: Himmerland
Likede indlæg: 1854

Indlægaf Tricolette » 14. nov 2017, 07:55

Lav selvværdsfølelse, og tanker som fucker humøret helt i bund :whine:
0
Brugeravatar
Prosperity74

Indlægaf Prosperity74 » 14. nov 2017, 09:27

Tricolette skrev:Lav selvværdsfølelse, og tanker som fucker humøret helt i bund :whine:

Jeg føler med dig :ae: . Jeg har det selv lige sådan
0
Ficus
Kort karma: 120
Likede indlæg: 1727

Indlægaf Ficus » 14. nov 2017, 09:58

Min mor bliver opereret på og er lagt i fuld narkose i dag. Jeg kan slet ikke arbejde med det, har altid været skide bange for narkose, efter at de havde problemer med at vække mig efter en skidt reaktion på det, da jeg var 10 år....
0
Brugeravatar
FrøkenM
Kort karma: 380
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 2395

Indlægaf FrøkenM » 14. nov 2017, 09:59

Smerter. Jeg vil have et nyt sæt bentøj. Eller alternativt bare et par achillesener der er lange nok :whine:
0
Volunteers are not paid - not because they are worthless, but because they are priceless! :dåne: :love: :lun:
Brugeravatar
Ado
Kort karma: 1110
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 12693
Kontakt:

Indlægaf Ado » 14. nov 2017, 11:27

Stemningen på jobbet. En regnskabschef, der ikke kan holde pokerfjæs, men som meget dystert fortæller, at "der nok kommer fyringer". Det er et pisse stressende arbejdsmiljø. Jeg har møgondt i maven, er skide nervøs og holder næsten vejret, når jeg åbner min firmamail, fordi jeg er bange for, at der er mødeindkaldelse.
0
That awkward moment when you leave a store without buying anything and all you can think is "act natural, you're innocent".
Brugeravatar
Tata
Kort karma: 72
Likede indlæg: 424

Indlægaf Tata » 14. nov 2017, 12:26

At elektrikeren har lavet noget værre pangel (i mangel af bedre ord) ude i vores badeværelse. Tjekkede det ikke inden han gik, tænkte det vel var enkelt nok at skifte en loftspot, hvad kunne der gå galt. Flere ting åbenbart. Nu har vi så en spot der stikker flere cm ud af loftet i forhold til de andre, og den sidder flere cm fra hvor den sad før, så man kan se hullet i loftet :nerve: . Årh hvor er det bare irriterende, at man skal være sådan en "kontrollant med armene i siden-type" for at ting bliver lavet ordentligt :træt: .
0
When people show you who they are, believe them the first time ~ Maya Angelou :blomst:

Tilbage til "Generelt"