Hvad har påvirket din dag negativt

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
musling
Indlæg: 3113
Tilmeldt: 10. jan 2017, 18:00
Kort karma: 180
Likede indlæg: 2295

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf musling » 3. maj 2017, 06:45

bluetof1 skrev:
Madam Pomfrey skrev:Det har været i mine tanker hele dage, og det fylder meget.
Jeg prøver at forberede mig på morgendagen, at finde overskuddet, og måske forklare en flok unge mennesker at livet indimellem er voldsomt barskt og uretfærdigt. Det bliver en hård dag.

Jeg og en håndfuld forældre følger vores 6.klasses unger til bisættelse, hvor en klassekammerat siger et sidste farvel til en far.
Det er kun 10 måneder siden de stod der sidst, da klassekammeraten sagde farvel til sin mor.

At livet kan være så voldsomt, barskt og fyldt af sorg, det er jo intet andet end meningsløst.
Det bliver en flok berørte og alvorlige unge mennesker vi følger imorgen. Det skaber store og alvorlige tanker.
Imorgen krammer vi hinanden ekstra tæt og ekstra længe.

jeg kan mærke det rører sig i ham, min knægt, alle tankerne, spørgsmålene, hvorfor, følelsen af uretfærdighed.
Der er en langt mere alvorlig mine i dag, end der var i forgårs. Han blev ramt af livets alvor, af dets barske sider.
Det har været spørgsmål - som der er forsøgt svaret på.
Men han er påvirket, han er ked, han er tænksom.


Øhm... I har sikkert tænkt på det og talt om det, men er I sikre på at drengen har lyst til at hele klassen deltager? Jeg ville godt nok have betakket mig for at min klasse mødte op da vi begravede min far da jeg gik i 5. klasse.
Med til den historie hører selvfølgelig at både klassekammerater og lærere havde udvist en temmelig skræmmende mangel på empati i tiden med min fars sygdom og død og ret sikkert ville have gjort hvad de kunne for at gøre begravelsen til et tivoli. Jeg går ud fra som en selvfølge at din søns klasse ikke er sådan.


Min far blev bisat da jeg gik 8. klasse. Ingen kammerater deltog. Jeg ved ikke, hvordan jeg ville have haft det med det dengang, men jeres indlæg får mig til at tænke på, at jeg godt gad, at skolen havde bakket lidt mere op om det.
Det blev nævnt i klassen, at min far var død. To piger fra klassen havde sendt mig en buket, der stod og ventede, da vi kom fra kirken. Det betød virkelig meget! Ellers blev der ikke talt om det. Overhovedet. Det ville ellers have været et barskt men godt emne at tage op i klassen, eller måske hele skolen? En pige fra en klasse over mig mistede hendes mor kort tid før eller efter. Alle var på en eller anden måde påvirket, men ingen talte om det.
Omend det er hårdt at gå i 6. klasse og skulle deltage, så er det en naturlig ting og jeg tror det er sundt for hovedet at lære, at det er livets vej. Jovist er det alt for tidligt at miste sine forældre, når man blot er et barn. Men det sker.
Forhåbentlig er børnene også godt forberedt, både fra skolen men bestemt også fra deres forældres side.
Jeg synes det er virkelig smukt, at skolen og klassen følger med.
Jeg fornemmer, at der generelt er kommet mere fokus og lidt mindre berøringsangst på emnet. Det gør mig glad.
3
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8894
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25487

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf Madam Pomfrey » 3. maj 2017, 08:58

bluetof1 skrev:
Madam Pomfrey skrev:Det har været i mine tanker hele dage, og det fylder meget.
Jeg prøver at forberede mig på morgendagen, at finde overskuddet, og måske forklare en flok unge mennesker at livet indimellem er voldsomt barskt og uretfærdigt. Det bliver en hård dag.

Jeg og en håndfuld forældre følger vores 6.klasses unger til bisættelse, hvor en klassekammerat siger et sidste farvel til en far.
Det er kun 10 måneder siden de stod der sidst, da klassekammeraten sagde farvel til sin mor.

At livet kan være så voldsomt, barskt og fyldt af sorg, det er jo intet andet end meningsløst.
Det bliver en flok berørte og alvorlige unge mennesker vi følger imorgen. Det skaber store og alvorlige tanker.
Imorgen krammer vi hinanden ekstra tæt og ekstra længe.

jeg kan mærke det rører sig i ham, min knægt, alle tankerne, spørgsmålene, hvorfor, følelsen af uretfærdighed.
Der er en langt mere alvorlig mine i dag, end der var i forgårs. Han blev ramt af livets alvor, af dets barske sider.
Det har været spørgsmål - som der er forsøgt svaret på.
Men han er påvirket, han er ked, han er tænksom.


Øhm... I har sikkert tænkt på det og talt om det, men er I sikre på at drengen har lyst til at hele klassen deltager? Jeg ville godt nok have betakket mig for at min klasse mødte op da vi begravede min far da jeg gik i 5. klasse.
Med til den historie hører selvfølgelig at både klassekammerater og lærere havde udvist en temmelig skræmmende mangel på empati i tiden med min fars sygdom og død og ret sikkert ville have gjort hvad de kunne for at gøre begravelsen til et tivoli. Jeg går ud fra som en selvfølge at din søns klasse ikke er sådan.


Der er meldt ud, både denne og sidste gang, at klassekammeraten meget gerne så at de kammerater der havde lyst, kom til begravelse. Det er dog "kun" selve ceremonien de deltager i.

Det er en helt fantastisk klasse, med et virkeligt godt sammenhold og fællesskab, og stor forståelse og opbakning.
De deltager i dag for at vise deres støtte og omsorg, det er med alvorlige miner, og ret mærkbart med tanker om livets barske og uretfærdige sider.
Forløbet her har bl.a været håndteret i fællesskab med kommunens PPR, hvor bl.a. Klassens time har været brugt til snak om kammeratens situation, sorg, reaktion og andet væsentligt i denne forbindelse. Alle ver f.x. Bekendt med hvor kammeraten og søskende skal bo.
Vi er blevet orienteret fra skolens ledelse om dødsfald, og der skriver de at det naturligvis håndteres fra skolens side med den nødvendige indsats og at undervisning derfor på nogle tidspunkter vil stå sekundært, og de opfordrer alle til at snakke åbent og ærligt om det i hjemmene. Samme udmelding kom da klasse for en måneds tid siden mistede en ældre men særdeles vellidt lærer.

Forældrene i klassen har kendt til familiens situation hele vejen igennem, bl.a. Orientering fra lærerne, fra det børnene har fået at vide i skolen, og det en anden forældre med tæt tilknytning til familien har fået lov at videregive.
7
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12946
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3533
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55655
Kontakt:

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf Ado » 3. maj 2017, 10:07

At jeg måtte erkende, at venskabet med en veninde måtte stoppe. Efter at have været lagt meget pludseligt på is af hende i tre måneder, skrev jeg til hende og gav udtryk for min skuffelse. Jeg har hjulpet så meget. Temmelig meget økonomisk. Og på et tidspunkt, hvor ikke engang hendes voksne datter ville hjælpe.
Hun skal på ingen måde være mig evig taknemmelig eller står i gæld til mig. Men jeg forventer respekt.

Tilbage fik jeg et svar om, at hun sådan set ikke kunne gøre noget ved mine sårede følelser. At det var for dårligt at sende sådan en sviner til hende, bare fordi hun ikke havde kontaktet mig.

Seriøst; vi bo 25 meter fra hinanden. Plejer at tale sammen hver anden dag, plejer at ses mindst en gang om ugen. Selvfølgelig er det da sært, at hun pludselig ikke kontakter mig eller taler til mig. Selvfølgelig reagerer jeg.


Så jeg har egentlig givet op. Og blev så skuffet over hendes svar og at hun ikke engang førsgte at tage del i det. Jeg indrømmede sgu i det mindste, at det ikke var umuligt, at jeg havde lavet en tanketorskhandling, uden at være klar over det. Men at jeg gerne ville vide det.
Men hendes respons var en lang smøre om, hvor godt et menneske hun er.

Og så kom jeg til at sige, at det ville være rart, hvis hun kunne leve op til de citater hun postede lystigt. Det er jeg ikke stolt over. Men fuck jeg er trist over hendes totale ændring af personlighed. Pis er det.
0
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
FrøkenM
Indlæg: 6644
Tilmeldt: 10. okt 2015, 09:05
Kort karma: 1182
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 9550

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf FrøkenM » 3. maj 2017, 10:58

Smerter. Mange smerter. Jeg kan ikke holde ud hvis det skal være sådan her hver gang jeg har været til fys og dagen derpå. Det skal jeg to gange ugentligt frem til at jeg kan blive opereret. :trist:

En operation vil være rimelig utænkelig lige pt. da min mor er meget syg, mit studie kan ikke tilpasses og jeg vil ikke have netværk omkring mig til at kunne tage vare på mig efter opretionen som det er lige nu.

Håbet er, at situationen ændrer sig så jeg kan blive opereret i november-december-januar hvor studiet formentlig kan tilpasses, sådan at jeg ikke forsømmer og dermed heller ikke får brug for så massiv hjælp, fordi jeg mest bare skal skrive projekt og gå til eksamen, hvilket kan gøres hjemmefra.
0
Volunteers are not paid - not because they are worthless, but because they are priceless! :dåne: :love: :lun:
Brugeravatar
Daphne
Indlæg: 2377
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:19
Kort karma: 575
Likede indlæg: 3529

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf Daphne » 3. maj 2017, 11:01

Jeg er stadig syg med feber og det hele. Og synes det er noget forbandet fis, at jeg har gået uden at få opgaver fra job i næsten en måned, og nu hvor jeg er syg for første gang i 1,5 år, så vælter det ind i en hidtil uset grad. Var på job i går fordi det var nødvendigt, og jeg er totalt smadret - og sikkert blevet endnu mere syg af det.
Derudover er vejret hamrende lækkert og jeg orker knap nok at sidde op i sengen.
Oh yes - og så blev det samtidig lige den tid på måneden...
0
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf ManicNinja » 3. maj 2017, 11:38

Ado skrev:At jeg måtte erkende, at venskabet med en veninde måtte stoppe. Efter at have været lagt meget pludseligt på is af hende i tre måneder, skrev jeg til hende og gav udtryk for min skuffelse. Jeg har hjulpet så meget. Temmelig meget økonomisk. Og på et tidspunkt, hvor ikke engang hendes voksne datter ville hjælpe.
Hun skal på ingen måde være mig evig taknemmelig eller står i gæld til mig. Men jeg forventer respekt.

Tilbage fik jeg et svar om, at hun sådan set ikke kunne gøre noget ved mine sårede følelser. At det var for dårligt at sende sådan en sviner til hende, bare fordi hun ikke havde kontaktet mig.

Seriøst; vi bo 25 meter fra hinanden. Plejer at tale sammen hver anden dag, plejer at ses mindst en gang om ugen. Selvfølgelig er det da sært, at hun pludselig ikke kontakter mig eller taler til mig. Selvfølgelig reagerer jeg.


Så jeg har egentlig givet op. Og blev så skuffet over hendes svar og at hun ikke engang førsgte at tage del i det. Jeg indrømmede sgu i det mindste, at det ikke var umuligt, at jeg havde lavet en tanketorskhandling, uden at være klar over det. Men at jeg gerne ville vide det.
Men hendes respons var en lang smøre om, hvor godt et menneske hun er.

Og så kom jeg til at sige, at det ville være rart, hvis hun kunne leve op til de citater hun postede lystigt. Det er jeg ikke stolt over. Men fuck jeg er trist over hendes totale ændring af personlighed. Pis er det.


Erfaringsmæssigt er folk, der på den måde kan vende på en tallerken og tilmed nærmest bebrejder én éns bekymring - flipper ud over den eller nedgør den og ophavsmanden som "underlig" eller halvtosset ...

De mennesker er ræddi, ræddi sunde at være fri for! Hun har formodentlig blot skullet "bruge dig" for en periode. Lur mig om ikke datteren eller en anden arm sjæl nu er tilbage i folden igen. Så har hun ikke brug for dig mere.

Du har slet, slet ikke fortjent det. Men prøv at glæde dig over, du slap væk i tide.
4
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12946
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3533
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55655
Kontakt:

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf Ado » 3. maj 2017, 12:02

ManicNinja skrev:
Ado skrev:At jeg måtte erkende, at venskabet med en veninde måtte stoppe. Efter at have været lagt meget pludseligt på is af hende i tre måneder, skrev jeg til hende og gav udtryk for min skuffelse. Jeg har hjulpet så meget. Temmelig meget økonomisk. Og på et tidspunkt, hvor ikke engang hendes voksne datter ville hjælpe.
Hun skal på ingen måde være mig evig taknemmelig eller står i gæld til mig. Men jeg forventer respekt.

Tilbage fik jeg et svar om, at hun sådan set ikke kunne gøre noget ved mine sårede følelser. At det var for dårligt at sende sådan en sviner til hende, bare fordi hun ikke havde kontaktet mig.

Seriøst; vi bo 25 meter fra hinanden. Plejer at tale sammen hver anden dag, plejer at ses mindst en gang om ugen. Selvfølgelig er det da sært, at hun pludselig ikke kontakter mig eller taler til mig. Selvfølgelig reagerer jeg.


Så jeg har egentlig givet op. Og blev så skuffet over hendes svar og at hun ikke engang førsgte at tage del i det. Jeg indrømmede sgu i det mindste, at det ikke var umuligt, at jeg havde lavet en tanketorskhandling, uden at være klar over det. Men at jeg gerne ville vide det.
Men hendes respons var en lang smøre om, hvor godt et menneske hun er.

Og så kom jeg til at sige, at det ville være rart, hvis hun kunne leve op til de citater hun postede lystigt. Det er jeg ikke stolt over. Men fuck jeg er trist over hendes totale ændring af personlighed. Pis er det.


Erfaringsmæssigt er folk, der på den måde kan vende på en tallerken og tilmed nærmest bebrejder én éns bekymring - flipper ud over den eller nedgør den og ophavsmanden som "underlig" eller halvtosset ...

De mennesker er ræddi, ræddi sunde at være fri for! Hun har formodentlig blot skullet "bruge dig" for en periode. Lur mig om ikke datteren eller en anden arm sjæl nu er tilbage i folden igen. Så har hun ikke brug for dig mere.

Du har slet, slet ikke fortjent det. Men prøv at glæde dig over, du slap væk i tide.



Åh ja, datteren er inde i varmen igen. Så længe det varer. Jeg tror aldrig jeg har kendt nogen mødre/d'tre med et så turbulent og dramatisk forhold.
0
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
Prosperity74
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 30. apr 2016, 17:08
Kort karma: 235
Likede indlæg: 2580

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf Prosperity74 » 4. maj 2017, 08:04

Totalt mangel på psykisk overskud :trist:
0
Brugeravatar
Daphne
Indlæg: 2377
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:19
Kort karma: 575
Likede indlæg: 3529

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf Daphne » 4. maj 2017, 14:57

Endnu en dag i sengen. Dog mindre feber og lidt mindre snot i dag og ikke så ondt i tænder. Frygter dog stadig for arbejdsdagen i morgen, men jobbet er relativt nyt og de har brug for hjælpen i morgen. Så må vist tanke panodiler og bare håbe på det bedste, selvom jeg vakler på benene, når jeg endelig er oppe og gå....
0
Brugeravatar
Novella
Indlæg: 1930
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:21
Kort karma: 488
Likede indlæg: 5499

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf Novella » 5. maj 2017, 08:08

At jeg også har fået feber. Det er ikke lige i denne weekend jeg skal være nede. Så giver det måske mere mening, at jeg var så smadret i går.
0
Brugeravatar
dykkersild
Indlæg: 2169
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:25
Kort karma: 239
Likede indlæg: 3535

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf dykkersild » 5. maj 2017, 08:49

Tanken om, at meget snart skulle bruge en hel dag på at være sammen med en del af svigerfamilien som simpelthen er indbegrebet af white trailer trash. Jeg kommer virkelig til at skulle lægge bånd på mig selv og manden - for det er en rund fødselsdag så der skal ikke diskuteres hverken kontanthjælp-krav og urefærdigheder mod dem fordi de ikke får nok (hurra for at der er råd til smøger, hunde og tatovering men intet til børnene), det alle de andre idioter gør imod dem, den store muslimske invasion af DK og det faktum at de kan undvære hoved (det er så her jeg ikke må sige, at det nok er forsvundet op i røven på dem selv)

Pis pis pis at skulle en hel dag på den måde - jeg orker det virkelig ikke.
0
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21756

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf Pandesteg » 8. maj 2017, 04:01

Min mormor døde natten til i dag. Hun var en gammel dame og det kunne ikke være anerledes og min morfar, mor og jeg var der for hendes til det sidste, men jeg har det virkelig sært med det alligevel. Har næsten ikke lukket et øje i nat.
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15615
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1640
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 20990

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf 2SHY » 8. maj 2017, 14:13

Almen utilpashed i dag som følge af bivirkninger fra min medicin. Godt at komme hjem og kunne smide sig på sin seng
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Bad Samaritan
Indlæg: 481
Tilmeldt: 1. maj 2017, 19:17
Kort karma: 172
Likede indlæg: 3089

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf Bad Samaritan » 8. maj 2017, 16:54

Jeg elsker forår og varme, og alt det jazz. Men seriøst... fra 14 til 32 grader om dagen - på kun to dage??? Come da lige orne, mand!!! :stoned:
0
IrmaPigen
Indlæg: 7786
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 971
Likede indlæg: 12438

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf IrmaPigen » 8. maj 2017, 17:28

Bad Samaritan skrev:Jeg elsker forår og varme, og alt det jazz. Men seriøst... fra 14 til 32 grader om dagen - på kun to dage??? Come da lige orne, mand!!! :stoned:


Så skulle du prøve at være i DK.

Vi har dårlig nok haft 14 grader på noget som helst tidspunkt.
0

Tilbage til "Generelt"