Hvad har påvirket din dag negativt

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12921
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3532
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55518
Kontakt:

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf Ado » 29. jan 2019, 11:21

P-bøde. Det er så dumt, for jeg tvivler ikke på, at den er berettiget - men jeg fatter stadig ikke hvad jeg har gjort galt. Jeg har parkeret det sted mange gange de sidste 11 år. Men det må være fordi jeg kører i en bredere bil, siden jeg pludselig "er for tæt på spærrelinjen".
0
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
Fru Himmelblå
Indlæg: 2889
Tilmeldt: 20. dec 2015, 16:58
Kort karma: 275
Likede indlæg: 8196

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf Fru Himmelblå » 29. jan 2019, 11:42

Er blevet opsagt.
0
Vir prudens non contra ventum mingit
Brugeravatar
Minou
Indlæg: 31
Tilmeldt: 9. dec 2018, 15:51
Kort karma: 3
Likede indlæg: 41

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf Minou » 29. jan 2019, 11:55

Jeg bliver så hurtig ked af det for tiden. Der skal ingenting til så føler jeg mig ramt af et eller andet folk siger. Jeg siger selvfølgelig ikke noget fordi jeg godt ved at det er mig, som er for følsom, men det tager en del energi alligevel.
0
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24604
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3192
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36688

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf Daine » 29. jan 2019, 11:57

Frøken Himmelblå skrev:Er blevet opsagt.

Ej nej :( Sådan helt ud af det blå? :kram:
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Fru Himmelblå
Indlæg: 2889
Tilmeldt: 20. dec 2015, 16:58
Kort karma: 275
Likede indlæg: 8196

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf Fru Himmelblå » 29. jan 2019, 15:02

Daine skrev:
Frøken Himmelblå skrev:Er blevet opsagt.

Ej nej :( Sådan helt ud af det blå? :kram:


Det er heldigvis "kun" et studiejob, så det skal forhåbentlig nok gå. Havde også godt set den komme. De har det sidste års tid været rimelig insisterende på, at alle mine processer skulle skrives ned. For så havde de jo mulighed for at udføre dem hvis jeg er syg :rulle:

Har heldigvis også været i gang med at søge nyt job siden i sommers og har også været til nogle samtaler.

Men øv, hvor er det bare ikke spor rart!
0
Vir prudens non contra ventum mingit
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16941
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3549
Likede indlæg: 41157

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf LaMariposa » 29. jan 2019, 15:44

Hovedpine. Nøj, hvor er det irriterende!
0
:lun: Be brave
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11454
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 909
Likede indlæg: 18448

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf PaleSeptember » 29. jan 2019, 17:49

Jeg er startet på nyt job her i januar, og jeg blev ansat til grundlønnen for min uddannelse, da jeg kun har været uddannet i lidt over et år. HK mener dog bestemt, at jeg qua min tidligere uddannelse og en del års erfaring skal have mere i løn, så de har nu haft 2 lønforhandlinger med min arbejdsplads, som ikke vil give sig. Det er sådan lidt WTF! Det er sgu da småpenge det drejer sig om i sidste ende. Men nu skal det åbenbart videre op i regionen, fordi de ikke kan blive enige.
0
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11191
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1787
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23094

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf Mani » 29. jan 2019, 17:59

Min assistent, som simpelthen ikke når en brøkdel af hvad jeg ville forvente/hvad der blev løst tidligere i den position.
Dels betyder det opgaver ikke bliver løst og at jeg sidder med ekstra arbejde. Dels har vedkommende netop bedt om højere løn pga sit omhyggelige arbejde.
0
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12991
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21751

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf Pandesteg » 29. jan 2019, 18:29

PaleSeptember skrev:Jeg er startet på nyt job her i januar, og jeg blev ansat til grundlønnen for min uddannelse, da jeg kun har været uddannet i lidt over et år. HK mener dog bestemt, at jeg qua min tidligere uddannelse og en del års erfaring skal have mere i løn, så de har nu haft 2 lønforhandlinger med min arbejdsplads, som ikke vil give sig. Det er sådan lidt WTF! Det er sgu da småpenge det drejer sig om i sidste ende. Men nu skal det åbenbart videre op i regionen, fordi de ikke kan blive enige.


Hvordan kan man overhovedet starte på et nyt job uden lønnen er på plads? Hvad står der så i kontrakten?
1
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Daphne
Indlæg: 2377
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:19
Kort karma: 575
Likede indlæg: 3529

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf Daphne » 29. jan 2019, 18:46

Min arbejdsplads....de fucker bare mere og mere op, og vi mister allesammen tilliden til ledelsen. Fyresedlerne sidder meget løst for tiden, og man ved aldrig hvad der kan ske i løbet af en arbejdsdag. Håber godt nok snart at jobsøgningen giver pote!!!
0
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11454
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 909
Likede indlæg: 18448

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf PaleSeptember » 29. jan 2019, 19:27

Pandesteg skrev:
PaleSeptember skrev:Jeg er startet på nyt job her i januar, og jeg blev ansat til grundlønnen for min uddannelse, da jeg kun har været uddannet i lidt over et år. HK mener dog bestemt, at jeg qua min tidligere uddannelse og en del års erfaring skal have mere i løn, så de har nu haft 2 lønforhandlinger med min arbejdsplads, som ikke vil give sig. Det er sådan lidt WTF! Det er sgu da småpenge det drejer sig om i sidste ende. Men nu skal det åbenbart videre op i regionen, fordi de ikke kan blive enige.


Hvordan kan man overhovedet starte på et nyt job uden lønnen er på plads? Hvad står der så i kontrakten?


Det fungerer anderledes, når man er ansat i sundhedsvæsenet.
0
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12991
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21751

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf Pandesteg » 29. jan 2019, 20:36

PaleSeptember skrev:
Pandesteg skrev:
PaleSeptember skrev:Jeg er startet på nyt job her i januar, og jeg blev ansat til grundlønnen for min uddannelse, da jeg kun har været uddannet i lidt over et år. HK mener dog bestemt, at jeg qua min tidligere uddannelse og en del års erfaring skal have mere i løn, så de har nu haft 2 lønforhandlinger med min arbejdsplads, som ikke vil give sig. Det er sådan lidt WTF! Det er sgu da småpenge det drejer sig om i sidste ende. Men nu skal det åbenbart videre op i regionen, fordi de ikke kan blive enige.


Hvordan kan man overhovedet starte på et nyt job uden lønnen er på plads? Hvad står der så i kontrakten?


Det fungerer anderledes, når man er ansat i sundhedsvæsenet.


Jeg har selv arbejdet som lægesekretær i det offentlige indtil for er år siden og aftaler om løn blev indgået inden kontrakten blev underskrevet og arbejdsstart. Havde slet ikke overvejet det kunne være anderledes, derfor jeg spørger.
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
lulu-p
Indlæg: 1778
Tilmeldt: 20. aug 2015, 08:05
Kort karma: 105
Likede indlæg: 2237

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf lulu-p » 29. jan 2019, 20:52

Min arbejdsplads..eller nok mest min daglige leder. Jeg føler mig reduceret fra medarbejder til en brik som man bare kan tage op og sætte et andet sted. Meget ubehageligt.
0
... Look to the light, Leland, find the light. Into the light, Leland, into the
light. Into the light, Leland... into the light... Don't be afraid. ...
Brugeravatar
Nicolait
Indlæg: 4873
Tilmeldt: 31. aug 2015, 22:26
Kort karma: 287
Likede indlæg: 7832

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf Nicolait » 29. jan 2019, 22:16

Jeg ved ikke lige hvorfor, men jeg blev temmelig trist over at læse, at ham Malthe Thomsen, der blev anklaget for overgreb mod nogle børn i USA, er død i en alder af 27 år.

Det er godt nok en ung alder.
2
"If you immediatley know the candle light is fire then the meal was cooked along time ago"
Brugeravatar
lulu-p
Indlæg: 1778
Tilmeldt: 20. aug 2015, 08:05
Kort karma: 105
Likede indlæg: 2237

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf lulu-p » 30. jan 2019, 05:15

Pandesteg skrev:
PaleSeptember skrev:
Pandesteg skrev:
PaleSeptember skrev:Jeg er startet på nyt job her i januar, og jeg blev ansat til grundlønnen for min uddannelse, da jeg kun har været uddannet i lidt over et år. HK mener dog bestemt, at jeg qua min tidligere uddannelse og en del års erfaring skal have mere i løn, så de har nu haft 2 lønforhandlinger med min arbejdsplads, som ikke vil give sig. Det er sådan lidt WTF! Det er sgu da småpenge det drejer sig om i sidste ende. Men nu skal det åbenbart videre op i regionen, fordi de ikke kan blive enige.


Hvordan kan man overhovedet starte på et nyt job uden lønnen er på plads? Hvad står der så i kontrakten?


Det fungerer anderledes, når man er ansat i sundhedsvæsenet.


Jeg har selv arbejdet som lægesekretær i det offentlige indtil for er år siden og aftaler om løn blev indgået inden kontrakten blev underskrevet og arbejdsstart. Havde slet ikke overvejet det kunne være anderledes, derfor jeg spørger.


Det er ikke unormalt. I hvertfald ikke i det offentlige, mine lønforhandlinger har alle først fundet sted efter ansættelsen. Jeg kendte så udgangspunktet.
0
... Look to the light, Leland, find the light. Into the light, Leland, into the
light. Into the light, Leland... into the light... Don't be afraid. ...

Tilbage til "Generelt"