Hvad har påvirket din dag negativt

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Outsider
Indlæg: 51
Tilmeldt: 5. jan 2016, 07:06
Kort karma: 0
Likede indlæg: 68

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf Outsider » 24. jan 2016, 18:39

Jeg trådte et søm op i foden :shock:
0
Pityt
Indlæg: 2610
Tilmeldt: 26. aug 2015, 13:43
Kort karma: 529
Geografisk sted: Sofaen, selvfølgelig!
Likede indlæg: 5055

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf Pityt » 25. jan 2016, 16:49

Min (måske irrationelle) frygt for at blive fyret. Min chef sagde til mig, at vi lige skulle snakke sammen inden jeg gik og straks startede alskens katastrofescenarier i min hjerne :nerve:
Vi nåede det så ikke i dag fordi jeg var nødt til at gå til tiden p.g.a. en aftale, men nu er jeg jo så rystende nervøs for i morgen.
Det er hver evig eneste gang han virker for alvorlig/sur og vil tale med mig at jeg reagerer sådan...til trods for, at jeg lige har fået masser af ros til min M.U samtale. :trist: Det er så pissetrættende at have det sådan.
0
What's done in the dark will be brought to the light
Brugeravatar
Pussikat82
Indlæg: 1570
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:05
Kort karma: 611
Likede indlæg: 2922
Kontakt:

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf Pussikat82 » 25. jan 2016, 16:58

At finde ud af, at Magasinet MAD! fusionerer med Spis Bedre, så det kun er Spis Bedre, der kommer til at eksistere. MAD var min klare favorit af de to, da jeg synes, det er et mere nede på jorden-blad med opskrifter og mad, jeg kan bruge i dagligdagen, hvorimod jeg synes, at Spis Bedre er lidt overambitiøst og "snobbet" (mangler et bedre ord) til sammenligning. Tvivler på, at det bliver ret meget anderledes i de nye Spis Bedre-blade, selvom de to nu er fusioneret. :(
1
Homer: Kids. From now on there are three ways of doing things:
the right way, the wrong way, and the Max Power way.
Bart: Isn't that just the wrong way?
Homer: Yes, but faster.
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf kidkomb » 25. jan 2016, 17:02

Pityt skrev:Min (måske irrationelle) frygt for at blive fyret. Min chef sagde til mig, at vi lige skulle snakke sammen inden jeg gik og straks startede alskens katastrofescenarier i min hjerne :nerve:
Vi nåede det så ikke i dag fordi jeg var nødt til at gå til tiden p.g.a. en aftale, men nu er jeg jo så rystende nervøs for i morgen.
Det er hver evig eneste gang han virker for alvorlig/sur og vil tale med mig at jeg reagerer sådan...til trods for, at jeg lige har fået masser af ros til min M.U samtale. :trist: Det er så pissetrættende at have det sådan.

Sådan tror jeg der er mange der har det. På min arbejdsplads har vi brugt flere år på at få lederne til at forstå, at "jeg skal lige tale med dig senere" (i alle afskygninger) aldrig føles godt i maven. Der er stadig en del af dem, der ikke har fanget det. Så en del af os medarbejdere er begyndt at adressere det med "Nu får jeg helt ondt i maven" feks.

Håber alt går fint imorgen (og det gør det jo sikkert :ae:)

On topic: En kikkertundersøgelse af mavesæk og spiserør, som ikke viste noget som helst unormalt.
FFS jeg havde bedt min læge om at give mig mavesårsmedicin inden vi skred til gastroskopi (som man normalt gør, når patienten er under 50 ca) men han insisterede.
Så kikkertlægen har nu givet mig, tadaa, mavesårsmedicin.
Sådan en gastroskopi, ikke? Den er usandsynligt ubehagelig. Sådan virkelig, virkelig, hvor der er en sygeplejerske med inde til at holde ens arme, så man ikke får flået i slanger osv fordi man kan gå i panik over ikke at kunne få vejret, mens en læge tvinger en haveslange ned gennem halsen på dig via en slags gag-ball med hul i.
Øv!
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Pityt
Indlæg: 2610
Tilmeldt: 26. aug 2015, 13:43
Kort karma: 529
Geografisk sted: Sofaen, selvfølgelig!
Likede indlæg: 5055

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf Pityt » 25. jan 2016, 17:12

kidkomb skrev:
Pityt skrev:Min (måske irrationelle) frygt for at blive fyret. Min chef sagde til mig, at vi lige skulle snakke sammen inden jeg gik og straks startede alskens katastrofescenarier i min hjerne :nerve:
Vi nåede det så ikke i dag fordi jeg var nødt til at gå til tiden p.g.a. en aftale, men nu er jeg jo så rystende nervøs for i morgen.
Det er hver evig eneste gang han virker for alvorlig/sur og vil tale med mig at jeg reagerer sådan...til trods for, at jeg lige har fået masser af ros til min M.U samtale. :trist: Det er så pissetrættende at have det sådan.

Sådan tror jeg der er mange der har det. På min arbejdsplads har vi brugt flere år på at få lederne til at forstå, at "jeg skal lige tale med dig senere" (i alle afskygninger) aldrig føles godt i maven. Der er stadig en del af dem, der ikke har fanget det. Så en del af os medarbejdere er begyndt at adressere det med "Nu får jeg helt ondt i maven" feks.

Håber alt går fint imorgen (og det gør det jo sikkert :ae:)

On topic: En kikkertundersøgelse af mavesæk og spiserør, som ikke viste noget som helst unormalt.
FFS jeg havde bedt min læge om at give mig mavesårsmedicin inden vi skred til gastroskopi (som man normalt gør, når patienten er under 50 ca) men han insisterede.
Så kikkertlægen har nu givet mig, tadaa, mavesårsmedicin.
Sådan en gastroskopi, ikke? Den er usandsynligt ubehagelig. Sådan virkelig, virkelig, hvor der er en sygeplejerske med inde til at holde ens arme, så man ikke får flået i slanger osv fordi man kan gå i panik over ikke at kunne få vejret, mens en læge tvinger en haveslange ned gennem halsen på dig via en slags gag-ball med hul i.
Øv!

Tak...det hjalp :kys: Bare det at vide, at man ikke er den eneste der får den slags panikfølelser over sådan nogle udmeldinger er en stor trøst.
Desværre kan jeg ikke lade min chef vide hvordan det påvirker mig. Han er (i mangel af et bedre ord) speciel på mange måder og forståelsen for den slags kan ligge på et meget lille sted.

Gastroskopi lyder ækelt :shock: Godt at det er overstået. Håber at du har fået stemmen igen :kys:
1
What's done in the dark will be brought to the light
Brugeravatar
mariannaa
Indlæg: 1093
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:11
Kort karma: 181
Likede indlæg: 2182

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf mariannaa » 25. jan 2016, 17:21

Influenza. Igen. Det har jeg faneme ikke tid til :cuss: :panik:
0
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8604

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf Studsgaard » 25. jan 2016, 20:20

At der ikke har været nogen afløsere på mit job de par dage jeg har været syg...
0
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf ManicNinja » 26. jan 2016, 18:57

Pityt skrev:Min (måske irrationelle) frygt for at blive fyret. Min chef sagde til mig, at vi lige skulle snakke sammen inden jeg gik og straks startede alskens katastrofescenarier i min hjerne :nerve:
Vi nåede det så ikke i dag fordi jeg var nødt til at gå til tiden p.g.a. en aftale, men nu er jeg jo så rystende nervøs for i morgen.
Det er hver evig eneste gang han virker for alvorlig/sur og vil tale med mig at jeg reagerer sådan...til trods for, at jeg lige har fået masser af ros til min M.U samtale. :trist: Det er så pissetrættende at have det sådan.


Kan SAGTENS forstå dig. Og som Kid er inde på: For din egen skyld - adressér det fremover. I stedet for måske at kalde dig selv fjollet og åndssvag over at få det sådan, så parkér den følelse, hvor den retteligt hører hjemme: Hos din chef. For det er da sgu HAM, der burde føle sig lidt åndssvag over at kommunikere så hovedløst, synes jeg. Det dér er da side 1 i (mellem)lederes håndbog om kommunikation. Du er ikke fjollet at føle sådan - og du er da slet ikke dum ved at sige det til ham. Tværtimod ville det være sejt!

Vil sende dig en kærlig tanke i morgen :ae: Jeg er helt overbevist om, at han bare har et eller andet fagligt, som han gerne ville huske at fortælle dig, og så har han sagt det højt til dig for ligesom at "hæfte en huskeseddel på".
1
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11297
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1792
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23356

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf Mani » 26. jan 2016, 19:26

Årsregnskab - og løn der ikke stemmer :panik:
1
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf Fru Sunshine » 26. jan 2016, 20:02

At finde ud af, at min datters kæreste er så meget venstremand, at han forsvarede Støjberg :sur:
1
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Pityt
Indlæg: 2610
Tilmeldt: 26. aug 2015, 13:43
Kort karma: 529
Geografisk sted: Sofaen, selvfølgelig!
Likede indlæg: 5055

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf Pityt » 27. jan 2016, 10:26

ManicNinja skrev:
Pityt skrev:Min (måske irrationelle) frygt for at blive fyret. Min chef sagde til mig, at vi lige skulle snakke sammen inden jeg gik og straks startede alskens katastrofescenarier i min hjerne :nerve:
Vi nåede det så ikke i dag fordi jeg var nødt til at gå til tiden p.g.a. en aftale, men nu er jeg jo så rystende nervøs for i morgen.
Det er hver evig eneste gang han virker for alvorlig/sur og vil tale med mig at jeg reagerer sådan...til trods for, at jeg lige har fået masser af ros til min M.U samtale. :trist: Det er så pissetrættende at have det sådan.


Kan SAGTENS forstå dig. Og som Kid er inde på: For din egen skyld - adressér det fremover. I stedet for måske at kalde dig selv fjollet og åndssvag over at få det sådan, så parkér den følelse, hvor den retteligt hører hjemme: Hos din chef. For det er da sgu HAM, der burde føle sig lidt åndssvag over at kommunikere så hovedløst, synes jeg. Det dér er da side 1 i (mellem)lederes håndbog om kommunikation. Du er ikke fjollet at føle sådan - og du er da slet ikke dum ved at sige det til ham. Tværtimod ville det være sejt!

Vil sende dig en kærlig tanke i morgen :ae: Jeg er helt overbevist om, at han bare har et eller andet fagligt, som han gerne ville huske at fortælle dig, og så har han sagt det højt til dig for ligesom at "hæfte en huskeseddel på".

Der er INTET! Tværtimod er han sød og flink :forvirret: Han var sikkert "bare" i dårligt humør og syntes ikke, at jeg virkede som om jeg havde styr på dette eller hint :tie:
Tingene er lidt komplicerede på min arbejdsplads,- min chef ejer firmaet og hans forståelse for, at jeg (og andre) reagerer sådan på hans udmeldinger, kan ligge på et meget lille sted. Samtidig er han et ret specielt menneske. Tænk "sød, omsorgsfuld, ældre mand" møder "MIT MIT MIT-unge" og "jeg alene vide-type"...og sammen tager de på et "Management by fear"-kursus :s
0
What's done in the dark will be brought to the light
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf Annione » 28. jan 2016, 11:30

At der var en mand, der døde på vores resort for en time siden. Min kærste gjorde alt, hvad han kunne, men der var ikke noget at gøre.
Han var midt i 50'erne og han kone stod hjælpeløs ved siden af. Jeg ville ønske jeg kunne have gjort noget. Det var bare så rædselsfuldt.
0
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16251
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1069
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32469

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf icelady » 28. jan 2016, 17:43

At yngsteknægten er til dimissionfest i aften og jeg ikke kan være pga min krops forfald. :(
0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9526
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7841

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf Sophies-mor » 28. jan 2016, 21:17

At jeg igen igen igen stressspiser, og at manden ikke fatter, når jeg melder noget klart ud!
Jeg tager boremaskinen i morgen og gør det selv!
0
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4497
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf Panton » 29. jan 2016, 07:22

At mit barn mente jeg ødelagde hans liv for han var igang med noget meget meget vigtigt (han blev bedt om at gøre sig færdig til skole) og at jeg ikke længere var hans mor, for det var jeg sygt dårlig til. At være mor :rulle: Utaknemmelig skarnsknægt, mangler et værksted!!
0
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win

Tilbage til "Generelt"