Hvad har påvirket din dag negativt

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf Bøtte » 30. dec 2018, 10:49

RavenClaw skrev:
Jo, den er. Jeg lavede en aftale med banken, da den blev udbetalt. Men min kommune vil ikke godkende den som "ikke-eksisterende" formue, da den ikke går under nogle bestemte kategorier i deres system. Jeg har ikke sat mig videre ind i det, men de sagde nej tidligere på året, da jeg var arbejdsløs i 1,5 måned.


Det er simpelthen forkert. Jeg ved at min advokat havde en lignede sag, da hun udbetalte min erstatning og hun bad mig henvende mig, hvis jeg fik problemer i fht at jeg er fleksjobber og fik en erstatning.

Jeg synes du skal tage kontakt til den advokat du brugte, da du fik erstatningen.
0
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4497
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf Panton » 30. dec 2018, 12:40

Charly skrev:
Panton skrev:Min teen er hamrende syg på 12 dagen. Har været på børneafdelingen to gange nu og der var ingen jul og nu er nytåret også afblæst :trist: Jeg er også ved at være brugt nu, mildt sagt :(

Det lyder slet ikke godt! Hvad fejler han?

Rigtig god bedring med ham :kram:


Først slem hoste og et astma angreb, som gjorde han iltede blodet meget dårligt. Herefter fandt de en dobbeltsidet lungebetændelse og den kradse penicillin kan hans mave ikke tåle, så han kaster op og har diarre non stop. Dette giver så dehydrering :whine: Så udover nyt antibiotika (hvilket ikke er bedre for ham) får han mælkesyre tabs, elektrolytter og smertestillende (tager toppen af mavesmerterne)

jeg er ærligt taget træt af sygdom og konstant vågne nætter, lort og bræk. :puke: :træt2:
0
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Brugeravatar
Charly
Indlæg: 3077
Tilmeldt: 24. sep 2015, 19:14
Kort karma: 433
Likede indlæg: 8027

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf Charly » 30. dec 2018, 12:50

Panton skrev:
Charly skrev:
Panton skrev:Min teen er hamrende syg på 12 dagen. Har været på børneafdelingen to gange nu og der var ingen jul og nu er nytåret også afblæst :trist: Jeg er også ved at være brugt nu, mildt sagt :(

Det lyder slet ikke godt! Hvad fejler han?

Rigtig god bedring med ham :kram:


Først slem hoste og et astma angreb, som gjorde han iltede blodet meget dårligt. Herefter fandt de en dobbeltsidet lungebetændelse og den kradse penicillin kan hans mave ikke tåle, så han kaster op og har diarre non stop. Dette giver så dehydrering :whine: Så udover nyt antibiotika (hvilket ikke er bedre for ham) får han mælkesyre tabs, elektrolytter og smertestillende (tager toppen af mavesmerterne)

jeg er ærligt taget træt af sygdom og konstant vågne nætter, lort og bræk. :puke: :træt2:
Stakkels dreng, det er godt nok en hård omgang. Rigtig god bedring med ham og kram til dig!
1
Brugeravatar
Spjaerten
Indlæg: 9838
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:58
Kort karma: 1859
Likede indlæg: 9564

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf Spjaerten » 1. jan 2019, 17:54

Faktisk skuffet over min oksemørbrad var mere ala en culotte steg i teksturen end “rent” kød
0
Tryk på * :slem:
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12717
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 912
Likede indlæg: 12448

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf Guilded_Lily » 1. jan 2019, 21:25

At dagen er gået så hurtigt.
0
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Indlæg: 5921
Tilmeldt: 6. aug 2017, 20:04
Kort karma: 833
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 14733

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 1. jan 2019, 21:36

At min kæreste har nattevagt. Det betyder at vi har begrænset tid sammen og efter 2 uger med konstant selskab føler vi bare begge behov for at bruge tid sammen bare os.
Og så er det altid svært at falde til ro den første nat uden ham :(
0
bluetof1
Indlæg: 1873
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:32
Kort karma: 1245
Likede indlæg: 7396

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf bluetof1 » 1. jan 2019, 22:18

Jeg overvejede at holde pigefødselsdag. Lige indtil det gik op for mig at der er to "piger", det ville give mening at invitere og den ene er min søster, der helt stensikkert siger nej, hvis hun overhovedet svarer på invitationen, og den anden er en.. well, veninde, vel. Hun har dog flere gange gjort et stort nummer ud af hvor lidt hun giiiiider at køre tværs igennem landet for at besøge mig. I det hele taget er jeg nok mere veninde med hende end omvendt.
Jeg er egentlig lidt meh over at det er sådan.
0
I don't think I get enough credit for doing all of this unmedicated.
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Indlæg: 5921
Tilmeldt: 6. aug 2017, 20:04
Kort karma: 833
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 14733

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 1. jan 2019, 22:34

Jeg kom til at kigge på funding i forbindelse med den masters jeg gerne vil have. Det er en fuldtidsmasters og jeg kommer til at have dødtravlt med at læse op og praktik. Der er 1000 timers praktik der skal overstås og de 520 jeg tog på min bachelor tæller ikke fordi min bachelor havde en anden titel. Problemet er bare at det koster £9,250 pr år at læse den masters - tuition fee lånet er på max 10,625 eller noget i den stil. Jeg kan spare måske 5400 de næste 9 mdr, men så er der intet tilbage hvis der er behov for noget til huset..
På to år kommer det til at være et underskud, hvilket betyder deltidsarbejde.

Det kan jeg også godt, men har bare svært ved at se hvordan jeg så skal få tid til noget som helst andet. Og jeg gider ikke at gå igennem en hel uddannelse igen uden at studere som jeg gjorde med min bachelor. Ja, jeg fik et skide godt resultat og job direkte efter endt uddannelse, men hvor god havde jeg så ikke været hvis jeg havde gjort en indsats? Det kunne tænkes at jeg havde haft noget selvtillid hvis jeg havde studeret noget mere.
Så nu stresser jeg helt vildt over det og kan ikke få ro oppe i hovedet. Heeeeej lang dag på arbejdet i morgen :tie:
0
ajnaM
Indlæg: 10016
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1057
Likede indlæg: 27347

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf ajnaM » 2. jan 2019, 13:56

Min nye chef har sagt op i prøveperioden... :panik:
0
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Brugeravatar
FrøkenM
Indlæg: 6694
Tilmeldt: 10. okt 2015, 09:05
Kort karma: 1197
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 9642

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf FrøkenM » 2. jan 2019, 15:29

Smerter. Igen. Konstant.
På positivsiden har jeg en aftale med min kirurg i næste uge og så må vi se hvad han siger. Jeg forudser, at han ikke bliver særlig glad for mit forbrug af smertestillende. Jeg kan bare ikke se et alternativ og det begynder at påvirke mig virkelig meget, psyksk :(
0
Volunteers are not paid - not because they are worthless, but because they are priceless! :dåne: :love: :lun:
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12717
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 912
Likede indlæg: 12448

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf Guilded_Lily » 3. jan 2019, 21:24

Endnu et dødsfald. Lige før jul døde min svigerfars allerbedste ven gennem mere end 40 år; i nat døde min mands farfar. Jeg er ikke så berørt af det, han var over 90 og har været så dement de sidste 7-8 år, at han ikke kunne genkende en eneste fra familien - han registrerede heller ikke, da hans kone gennem 62 år døde for et par år siden.

Men begge dødsfald tager hårdt på min mand. Han tackler i det hele taget ikke døden ret godt.
0
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf kidkomb » 3. jan 2019, 22:15

Jeg kom til at fortælle en, ellers rigtig sød, kollega at jeg skal til speciallæge fordi mine hænder og fødder hæver og mine arme og fingre sover.
Jeg fik seriøst over en halv times "har du prøvet akupunktur?" "Jeg synes du skulle kigge på din kost!" "Du skal bare svede rigtig meget! Sådan sauna!" "Du skal bare tage d-vitamin" (det gør jeg i forvejen) "Du skal tage kalcium" (det gør jeg i forvejen) "Du skal spise meget fisk" (jeg hælder fandme laks ind, som blev jeg betalt for det) "Du skal holde op med at spise æg" (det har jeg prøvet i nogle måneder og ingen forskel) "Du skal bare lave nogle øvelser med sådan en fingertræner" (gjorde jeg rigtig meget for nogle år siden, hjalp overhovedet ikke) "Det er fordi der er så koldt og fugtigt i Danmark, når jeg er i udlandet har jeg aldrig ondt i leddene" (Dude! Gå nu væk!)
Seriøst!!! Tror du jeg går til speciallægen for sjov?
Good God det var en lang halv time!
8
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11292
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1792
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23341

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf Mani » 4. jan 2019, 07:33

Hovedpine :(
0
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
Spjaerten
Indlæg: 9838
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:58
Kort karma: 1859
Likede indlæg: 9564

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf Spjaerten » 4. jan 2019, 07:34

Ar jeg stadig er syg (sjette dag) :rulle:
0
Tryk på * :slem:
Brugeravatar
Charly
Indlæg: 3077
Tilmeldt: 24. sep 2015, 19:14
Kort karma: 433
Likede indlæg: 8027

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf Charly » 4. jan 2019, 08:10

Panton skrev:
Charly skrev:
Panton skrev:Min teen er hamrende syg på 12 dagen. Har været på børneafdelingen to gange nu og der var ingen jul og nu er nytåret også afblæst :trist: Jeg er også ved at være brugt nu, mildt sagt :(

Det lyder slet ikke godt! Hvad fejler han?

Rigtig god bedring med ham :kram:


Først slem hoste og et astma angreb, som gjorde han iltede blodet meget dårligt. Herefter fandt de en dobbeltsidet lungebetændelse og den kradse penicillin kan hans mave ikke tåle, så han kaster op og har diarre non stop. Dette giver så dehydrering :whine: Så udover nyt antibiotika (hvilket ikke er bedre for ham) får han mælkesyre tabs, elektrolytter og smertestillende (tager toppen af mavesmerterne)

jeg er ærligt taget træt af sygdom og konstant vågne nætter, lort og bræk. :puke: :træt2:

Hvordan går det med ham?
1

Tilbage til "Generelt"