Hvad har påvirket din dag negativt

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Tata
Kort karma: 129
Likede indlæg: 891

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf Tata » 24. maj 2018, 08:05

Hele min afslapnings-idé med at tage i sommerhus med dyrene, ser ud til at mislykkes, her til morgen kom min kæreste herop med et brev der lå i postkassen fra min mor. Har endnu ikke åbnet det. Og at min læge har åbenbart taget min kritik af deres dårlige behandling af min astma lidt for personligt, så hun har simpelthen skrevet en henvisning, hvor hun nærmest udstiller mig som en hypokonder, og skriver at jeg ikke kan finde ud af at trykke på pyt-knappen *blink blink* :tie: , og så lige tilføjet alt muligt mærkeligt, der slet ikke har med sagen at gøre, jeg blev simpelthen så chokeret og ked af det, da jeg læste den, at jeg fik det helt underligt indeni. Jeg går aldrig til lægen unødigt, for med diverse kronisk halløj, så gider jeg ikke rende til lægen med petitesser, men ja..min læge er af den holdning, og det fik jeg jo så bekræftet.
Jeg håber, at de på lungeambulatoriet kan skille det ad, det er nok heller ikke den eneste mystiske henvisning, de har fået fra hende. Har hørt fra andre der har/har haft hende som læge, at hun er "speciel". Confirmed. Trist.
0
Free Worl Boss
Brugeravatar
Hunkat
Kort karma: 341
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 11222

Indlægaf Hunkat » 24. maj 2018, 11:28

Hunkat skrev:Jeg er ved at drukne i arbejde for tiden. Det vælter simpelthen ind! Og kollega som jeg normalt sparre med og deler opgaven med at lagt ned på hjemmefronten med statsamt og hele karrusellen (lang, grim historie) så jeg har selvfølgelig sagt at hun bare klarer det mest presserende, så tager jeg resten.
Ris til egen røv må man sige. Min to-do liste fylder en A4 side hver dag.

Havde nær misset frokost fordi jeg glemte at kigge på uret. Jeg var sikker på at den max var 10.30.
Er nået til det punkt hvor det gør lidt ondt at lukke øjnene fordi jeg har kigget så intenst på skærmen. Er kun nået halvejs på listen og har fået en sur mail ovenikøbet (den blev arkiveret lodret).

Jeg burde gå hjem.
0
I'm Richard, Chief Warlock of the Brothers of Darkness, Lord of the Thirteen Hells, Master of the Bones, Emporer of the Black, Lord of the Undead Mistress of Fire, and Mayor of a little village up the coast
Smiling_Goat
Kort karma: 825
Likede indlæg: 13909

Indlægaf Smiling_Goat » 24. maj 2018, 19:11

Hunkat skrev:
Hunkat skrev:Jeg er ved at drukne i arbejde for tiden. Det vælter simpelthen ind! Og kollega som jeg normalt sparre med og deler opgaven med at lagt ned på hjemmefronten med statsamt og hele karrusellen (lang, grim historie) så jeg har selvfølgelig sagt at hun bare klarer det mest presserende, så tager jeg resten.

Havde nær misset frokost fordi jeg glemte at kigge på uret. Jeg var sikker på at den max var 10.30.
Er nået til det punkt hvor det gør lidt ondt at lukke øjnene fordi jeg har kigget så intenst på skærmen. Er kun nået halvejs på listen og har fået en sur mail ovenikøbet (den blev arkiveret lodret).

Jeg burde gå hjem.

Hvad sker der, hvis du ikke når alt på listen?
0
Brugeravatar
Hunkat

Indlægaf Hunkat » 24. maj 2018, 19:18

Smiling_Goat skrev:
Hunkat skrev:

Jeg burde gå hjem.

Så er listen endnu længere i morgen...
0
I'm Richard, Chief Warlock of the Brothers of Darkness, Lord of the Thirteen Hells, Master of the Bones, Emporer of the Black, Lord of the Undead Mistress of Fire, and Mayor of a little village up the coast
Smiling_Goat

Indlægaf Smiling_Goat » 24. maj 2018, 19:31

Hunkat skrev:
Smiling_Goat skrev:
Hunkat skrev:

Jeg burde gå hjem.

Okay, jeg mener mere, er din chef typen, der vil skælde ud over det? Er han ikke klar over, du arbejder alene lige nu? Er der nogen, der ikke modtager livsvigtig behandling eller lignende hvis du ikke når hele listen?

Jeg forsøgte egentligt ikke at bagatellisere din følelse af at være presset, men jeg kan godt være lidt bekymret for, at det er sådan, det ser ud. Jeg ville bare sige: "hey, det er bare ord på et stykke papir, og ingen dør hvis du ikke når hele listen på én dag, så træk vejret, tag en kop kaffe og hvil øjnene :ae:"
1
Brugeravatar
Hunkat

Indlægaf Hunkat » 24. maj 2018, 20:17

Smiling_Goat skrev:
Hunkat skrev:
Smiling_Goat skrev:
Hunkat skrev:

Jeg burde gå hjem.

Okay, jeg mener mere, er din chef typen, der vil skælde ud over det? Er han ikke klar over, du arbejder alene lige nu? Er der nogen, der ikke modtager livsvigtig behandling eller lignende hvis du ikke når hele listen?

Jeg forsøgte egentligt ikke at bagatellisere din følelse af at være presset, men jeg kan godt være lidt bekymret for, at det er sådan, det ser ud. Jeg ville bare sige: "hey, det er bare ord på et stykke papir, og ingen dør hvis du ikke når hele listen på én dag, så træk vejret, tag en kop kaffe og hvil øjnene :ae:"

Min chef ved det godt og heldigvis arbejder jeg ikke et sted hvor folk dør hvis jeg ikke når det hele.
Ja, jeg ved godt at det er mit eget pres på mig selv som gør det hele så fortravlet, jeg endte faktisk også med at gå en time tidligere end planlagt trods alt. Så lidt klogere er jeg da blevet siden sidst :fløjt:
Det er bare typisk at alle vil noget når vi er nede på bemanding :panik:
0
Smiling_Goat

Indlægaf Smiling_Goat » 24. maj 2018, 20:40

Hunkat skrev:
Smiling_Goat skrev:
Hunkat skrev:
Smiling_Goat skrev:
Hunkat skrev:

Jeg burde gå hjem.

Min chef ved det godt og heldigvis arbejder jeg ikke et sted hvor folk dør hvis jeg ikke når det hele.
Ja, jeg ved godt at det er mit eget pres på mig selv som gør det hele så fortravlet, jeg endte faktisk også med at gå en time tidligere end planlagt trods alt. Så lidt klogere er jeg da blevet siden sidst :fløjt:
Det er bare typisk at alle vil noget når vi er nede på bemanding :panik:

Jo tak, det sidste kender jeg. Det er ligesom om kunderne er totalt ligeglad med at vi er færre i teamet :P
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 1479
Likede indlæg: 26663

Indlægaf DetSorteCirkus » 25. maj 2018, 06:58

Guilded_Lily skrev:Njah, det drejer sig mere om perspektivering og oplæsningsstykker i dette tilfælde. Det lyder lidt som om, hun vil have, synopsen skal være en ren doktorafhandling, så eleverne ikke har de gode guldkorn at komme med til den mundtlige prøve. Men hun har ædt kamelen om netop manglende områder inden for ikke-fiktion, ikke-tekster. Det er ikke lige det område, vi har brugt mest tid på i undervisningen.

Underlig censor. Så vidt jeg har forstået, tæller synopsen ikke med i karakteren, så hvorfor gøre ekstremt meget ud af den?
Jeg har en kollega, der er beskikket censor og virkelig en kapacitet på området. Hendes klasser laver korte synopser og bruger Gyldendals skabelon, så det har jeg taget til mig. Især en af de andre afgangslærere på skolen stiller i mine øjne aaalt for store unødvendige krav til elevernes synopser, men hun er også meget usikker på sig selv (uden at have grund til det), og jeg opfatter hendes pernittengrynerier som relateret hertil. Hun er inderst inde mere optaget af selv at tage sig godt ud i censors øjne end at være en loyal advokat og coach for sine elever.
Jeg kaster lidt op indeni.

Jeg kunne faktisk lige akkurat leve op til alt det der ikke/ikke, fordi jeg allerede kendte det fra sidste år, men jeg har det sådan, at hvis UVM virkelig skal til at gå så meget op i det, må de ændre på reglerne for, hvad der tæller i pensum, og hvad der ikke gør. Det er jo ikke svært at definere, hvad et billede eller et minut af en film er værd i normalsider, og hvis alt det, der lige nu ikke tæller, men stadig er krævet i opgivelserne, virkelig skal fylde 50%, vil det betyde, at vi skal klare teksterne på halv tid. Det er urimelige vilkår.
0
- nu med røvlågeugle :lun:
LaMariposa
Kort karma: 442
Likede indlæg: 6879

Indlægaf LaMariposa » 25. maj 2018, 07:46

At det ser ud til at blive regnvejr i morgen på vores bryllupsdag. Ved godt, at det er Danmark, og at man aldrig kan være sikker på godt vejr. Men det har ikke regnet i flere uger, så kunne de ikke liiiiiige trække den bare en dag mere :kryds:
0
:lun:

"I am brave, I am bruised
I am who I'm meant to be, this is me"
Brugeravatar
TinaW
Kort karma: 175
Likede indlæg: 2592

Indlægaf TinaW » 25. maj 2018, 08:04

LaMariposa skrev:At det ser ud til at blive regnvejr i morgen på vores bryllupsdag. Ved godt, at det er Danmark, og at man aldrig kan være sikker på godt vejr. Men det har ikke regnet i flere uger, så kunne de ikke liiiiiige trække den bare en dag mere :kryds:

Skulle jo ellers bringe held/rigdom med regn på bryllupsdagen.
Men forstår godt du håber på tørvejer, så det krydser jeg for.
1
Brugeravatar
POCKETKITTEN
Kort karma: 693
Likede indlæg: 10488

Indlægaf POCKETKITTEN » 25. maj 2018, 09:48

Sidder i bussen på vej på arbejde i min nye skjorte og opdager, at det er en skjorte af den type, der får store pletter under armene af den mindste dråbe sved.

Ny har jeg diskret siddet og proppet papirservietter i armhulerne og kan se frem til en lang dag på et meget varmt kontor.
1
Man kan godt være dum, selvom man har en høj IP.
Brugeravatar
Tata
Kort karma: 129
Likede indlæg: 891

Indlægaf Tata » 25. maj 2018, 17:45

Da jeg var ude og lufte Victor her til eftermiddag, møder vi en hunhund + hundeveninde, som han bare elsker og likewise, og lige idét vi krydser skovstien for at hundene kan hilse, så kommer der en ældre mand i god fart på citybike, som et lyn fra en klar himmel, vi har overhovedet ikke hørt ham, han ringede ikke på klokken, og mistede pludselig balancen og vælter lige ud for os :whine: og slår sig rigtig meget, både på hænderne og på benene, og han kan ikke komme op at sidde, og jeg tænker straks, sådan som benet sidder med foden helt ud til siden, at hoften nok er brækket, så min hundeveninde får så fat i hans telefon, og ringer først til hans kone, og imens ringer jeg efter en ambulance, hvilket er et helvede, fordi de ikke ved, hvor det er, men heldigvis får vi fat i hans søn og datter, der kommer med tæpper, vand, paraply til at skærme fordi han ligger i solen, tæppe til at holde nysgerrige folk væk med osv., og jeg bliver fordi det er mig, der har ringet, i tilfælde af at ambulancen ringer og jeg skal give vejvisning... over en time varer det før de er der, og vi står der med vores hunde (cirkus).
Sønnen opdaterer mig så at hoften er brækket pr. sms. Stakkels mand, at han har ligget så længe, med så stærke smerter. Forfærdeligt :whine:
0
Free Worl Boss
Brugeravatar
Pyjamas
Kort karma: 71
Likede indlæg: 1668

Indlægaf Pyjamas » 26. maj 2018, 08:05

At jeg har skrevet en lang og følsom besked til min søster om, at jeg er rigtig nervøs og frygter min søns skolestart. Jeg har skrevet, at jeg er ked af, at han ikke skal gå i klasse med nogen, han leger med, fra børnehaven, og at jeg frygter, at hans nuværende venner vil afvise ham. Han skal dog gå i klasse med to andre børn, han kender, hvilket trøster mig. Han er ikke det mest sociale barn og har talevanskeligheder.
Nå, men min søster svarer mig så "Mærkeligt... Min datter kom i klasse med hele sin børnehavestue, min søn gjorde ikke, og der er jo stoppet 8 børn pga mobning!"

Okaaaay... :genert: Det gjorde mig ked af det, jeg havde egentlig håbet, at hun bemærkede min bekymring og måske bare kunne give et "det skal nok gå" :genert:
0
Brugeravatar
Tibbler
Kort karma: 142
Likede indlæg: 4346

Indlægaf Tibbler » 26. maj 2018, 08:21

Pyjamas skrev:At jeg har skrevet en lang og følsom besked til min søster om, at jeg er rigtig nervøs og frygter min søns skolestart. Jeg har skrevet, at jeg er ked af, at han ikke skal gå i klasse med nogen, han leger med, fra børnehaven, og at jeg frygter, at hans nuværende venner vil afvise ham. Han skal dog gå i klasse med to andre børn, han kender, hvilket trøster mig. Han er ikke det mest sociale barn og har talevanskeligheder.
Nå, men min søster svarer mig så "Mærkeligt... Min datter kom i klasse med hele sin børnehavestue, min søn gjorde ikke, og der er jo stoppet 8 børn pga mobning!"

Okaaaay... :genert: Det gjorde mig ked af det, jeg havde egentlig håbet, at hun bemærkede min bekymring og måske bare kunne give et "det skal nok gå" :genert:

Det skal nok gå :ae:

Selvfølgelig er det skønt som forælder at se sit barn komme afsted sammen med sine venner. Der er dog også ulemper ved det; for barnet får på den måde sin "rolle" med videre, og ikke helt en frisk start. Det er kunne nok nogle gange være meget sundt. Min den yngste er startet sammen med sine 2 bedste venner, og de holder stadig sammen. Dvs at han ikke rigtigt bruger de andre drenge fra klassen så meget, og det er jo også lidt ærgerligt.
Det at starte uden vennerne betyder mest i starten, men bare det at han kender 2 i forvejen, gør starten nemmere. Så står han ikke helt alene, og jeg er sikker på, at der nok hurtigt skal komme nogle nye relationer, og gode venner. Sådan var det i hvertfald for min den ældste, som ikke kom i skole med sin bedste ven - Men også startede forfra. Han fik hurtigt nogle andre gode venner i stedet.
4
Brugeravatar
Pyjamas
Kort karma: 71
Likede indlæg: 1668

Indlægaf Pyjamas » 26. maj 2018, 10:06

Tibbler skrev:
Pyjamas skrev:At jeg har skrevet en lang og følsom besked til min søster om, at jeg er rigtig nervøs og frygter min søns skolestart. Jeg har skrevet, at jeg er ked af, at han ikke skal gå i klasse med nogen, han leger med, fra børnehaven, og at jeg frygter, at hans nuværende venner vil afvise ham. Han skal dog gå i klasse med to andre børn, han kender, hvilket trøster mig. Han er ikke det mest sociale barn og har talevanskeligheder.

Det skal nok gå :ae:

Selvfølgelig er det skønt som forælder at se sit barn komme afsted sammen med sine venner. Der er dog også ulemper ved det; for barnet får på den måde sin "rolle" med videre, og ikke helt en frisk start. Det er kunne nok nogle gange være meget sundt. Min den yngste er startet sammen med sine 2 bedste venner, og de holder stadig sammen. Dvs at han ikke rigtigt bruger de andre drenge fra klassen så meget, og det er jo også lidt ærgerligt.
Det at starte uden vennerne betyder mest i starten, men bare det at han kender 2 i forvejen, gør starten nemmere. Så står han ikke helt alene, og jeg er sikker på, at der nok hurtigt skal komme nogle nye relationer, og gode venner. Sådan var det i hvertfald for min den ældste, som ikke kom i skole med sin bedste ven - Men også startede forfra. Han fik hurtigt nogle andre gode venner i stedet.

:kys: Det er også det, jeg prøver at sige til mig selv. Børnehaven havde overvejet at anbefale, at min dreng og hans bedste ven kom i samme klasse, men de gjorde det ikke i frygt for, at det kunne være et nederlag for min dreng, hvis vennen fandt andre at lege med, og min ven pludselig skulle ud og danne nye relationer.
Men jeg tror og håber på (jeg prøver i hvert fald!), at klasselærerne før har stået med børn, der er på ukendt grund, og at de ved, hvad de skal gøre for at hjælpe. Samtidig prøver jeg ikke at tage sorgerne for forskud, selvom det er svært.

Min søsters svar gjorde mig trist, fordi hun kun fokuserede på, at hun syntes, klassefordelingen var mærkelig :genert:
0

Tilbage til "Generelt"