Hvad har påvirket din dag negativt

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Lykke
Indlæg: 6937
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6465

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf Lykke » 29. maj 2018, 15:30

2SHY skrev:
Daine skrev:
Brutus skrev:Jeg har været i den samme situation.
Det er med en noget flad fornemmelse, når man går ud af døren for sidste gang, og man tænker om de overhovedet kan huske, at man har været der. :mellow:

Det var faktisk den fornemmelse jeg havde. Jeg har været fraværende i 5 måneder og jeg ved godt, at deres arbejdsliv jo er gået videre og at 5 måneder i den forbindelse er lang tid ... men jeg har for dælen da været med til at oplære to af dem, jeg har været chef for dem alle tre i næsten 1 1/2 år og gjorde det godt, jeg er ikke en eller anden tilfældig medarbejder. Så det var lidt en øv-følelse.



Jeg bar bestemt mig for, at når jeg får min løn denne gang (sidste gang), så giver jeg mig selv en flot blomsterhandler-buket. Jeg får udbetalt 1 uges ferie og mine feriefridage, så jeg får nogle penge jeg ellers ikke ville have fået (jeg holdt ferie med løn). Det er ikke det samme, men det er en buket fra mig til mig, fordi jeg faktisk er et ret dejligt menneske ... nu jeg selv skal sige det :genert: :D

Så vil jeg hellere se om debatten ikke kunne være friske på at smide lidt i en indsamlings bøsse til nogle fine blomster til dig. Jeg vil gerne være med :)


Jeg vil også gerne donere lidt til blomster! Det synes jeg altså Daine fortjener.
Hvis nogen vil stå for indsamlingen :blomst:
3
bluetof1
Indlæg: 1873
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:32
Kort karma: 1245
Likede indlæg: 7396

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf bluetof1 » 29. maj 2018, 16:37

Jeg har lavet en Dailige Daine tråd i den lukkede :)
5
I don't think I get enough credit for doing all of this unmedicated.
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14804
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1182
Likede indlæg: 24917

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf sigge » 29. maj 2018, 16:53

Både min søster og en af mine gode kolleger er blevet sagt op i dag. :( Det var måske ikke nogen kæmpe overraskelse, da hele min søsters afdeling var blevet “udpeget til omplacering”, og min kollega har været sygemeldt med stress i et par måneder og fik at vide, da hun var til samtale med vores chef om at komme tilbage, ar der var ansat en anden til at tage sig af hendes kerneområde, så jeg mistænkte, at ledelsen ville bruge 120 dages reglen mod hende. Men jeg håbede for dem begge, at der ville komme en løsning, så de kunne blive i deres respektive jobs.
0
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
decibell
Moderator
Indlæg: 7519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:02
Kort karma: 339
Geografisk sted: Oldtiden
Likede indlæg: 8608

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf decibell » 29. maj 2018, 17:07

Daine skrev:
Flora skrev:
Daine skrev:Ikke direkte negativt, men det gjorde mig lidt trist.

Jeg har været inde og aflevere arbejdstøj og sige farvel til kollegaer. De vidste jeg kom. Men ingen havde gjort sig den ulejlighed at organisere en afskedsgave ... Jeg har været der i over 12 år, en buket eller en bog fra butikken kunne de sgu godt have fixet :(

Og så føler jeg mig enormt materialistisk ved at skrive det, men det er mest det - ingen tænkte åbenbart tanken, at det var noget de kunne gøre, sådan lidt "Tak for årene, kollegaskabet, de sjove stunder". Det gør mig faktisk ked af det :trist:


Det er da overhovedet ikke materialistisk at tænke sådan. Det ville jeg godt nok også være blevet ked af. Det er jo netop tanken, der tæller i den situation og ikke selve gaven. Håber det bare var en tanketorsk fra dine eks-kollegers side. Ellers er de da godt nok nogle røvhuller :kram:

Det er en tanketorsk, de er søde mennesker (heldigvis). Men det plejer at være mig der har styr på sådan noget derinde ... og lige i denne situation var det lidt svært.


Hvis det kan være bare en lille, bitte trøst, så er det måske netop derfor, at du ikke har fået noget. De har været vant til, at alle andre end dem selv tager sig af det, så de skænker det ikke en tanke. Jeg har også set det ske flere gange på min arbejdsplads, hvor jeg - fordi jeg selv er en indsamlingsperson - i hvert fald to gange har været henne og spørge chefen for den pågældende afdeling, om der ikke skulle samles ind til personen? Og jeg ved, at havde jeg ikke gjort det, var der intet sket. Ingen af dem er dumme eller egoistiske mennesker. De er bare vant til, at alle andre tager sig af sådan noget, og så sender de et bidrag, når mailen minder dem om det.

Men det er svært at trøste sig ved det, det ved jeg godt. Det skete også for min datter, da hun stoppede efter næsten 5 år. Der var det endda kutyme at lave afskedsgaver, men kollegaen, der plejede at stå for det, var tilfældigvis på ferie. Min datter blev så ked af det, og jeg tror, det følger hende i en del år frem, for det var hendes første arbejdsplads. :(

Her er en cyberbuket fra mig. :kys: :blomst:
3
"Don't do what you can't undo, until you've considered
what you can't do once you've done it." King Shrewd


Intet er for evigt (en stilstand)!

Når noget begrænses, vokser noget andet frem.
Brugeravatar
Chatsy
Indlæg: 1000
Tilmeldt: 1. nov 2015, 09:30
Kort karma: 212
Likede indlæg: 4669

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf Chatsy » 29. maj 2018, 17:11

Min mor er åbenbart røget på skadestuen. Jeg anede intet før jeg prøvede at ringe hende op uden nogen svarede og der pludselig blev skrevet fra hendes nummer.
Det er tydeligvis min far, der skriver på hendes vegne for han har den ledeste tendens til ikke at komme til sagen.

Kl. 18:01
Far: Mor er på skadestuen med brækket håndled du hører nærmere når vi kommer hjem
Mig: Hvad fanden?! Ok, jeg afventer
Kl. 18:16
Far: Skal gipsen i første omgang hun har lige fået bedøvelse og så skal der trækkes mere senere
Mig: Hvad er der lige sket?!
Kl. 18:27
Far: Besked senere
Kl. 18:59
Far: Hun har fået gips på er er lige hentet til røntgen så skal lægerne vurdere om det er ok eller der skal opereres
Mig: Kan jeg ikke bare snart få at vide, hvad der er sket? Jeg kan ikke bruge de detaljer til noget.
Far: Vent spiser

Fucking idiot.
1
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf Hunkat » 29. maj 2018, 17:56

Det har været en øv-dag, alt for lummer. Jeg beslutter mig for rugbrød til aftensmad fremfor varm mad pga. varmen. Alt mit brød er muggent...
Sidste salgsdato er i dag og det er købt i weekenden.

Nå men så faster jeg bare.
1
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
Chatsy
Indlæg: 1000
Tilmeldt: 1. nov 2015, 09:30
Kort karma: 212
Likede indlæg: 4669

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf Chatsy » 29. maj 2018, 18:00

Nå, endelig en forklaring.
Mutti var faldet i går og slog sig, troede ikke det var så slemt, det var ømt og hævet i dag, smuttede til lægen, som sendte hende videre.
Se, knap så alvorligt. Tak far, fordi du sendte mig gennem en følelsesmæssig karrusel af ængstelse og forvirring uden reel grund, fordi du ikke formår at komme til sagen.
Jeg burde vide bedre - han er en omvandrende clickbait fantast.

Chatsy skrev:Min mor er åbenbart røget på skadestuen. Jeg anede intet før jeg prøvede at ringe hende op uden nogen svarede og der pludselig blev skrevet fra hendes nummer.
Det er tydeligvis min far, der skriver på hendes vegne for han har den ledeste tendens til ikke at komme til sagen.

Kl. 18:01
Far: Mor er på skadestuen med brækket håndled du hører nærmere når vi kommer hjem
Mig: Hvad fanden?! Ok, jeg afventer
Kl. 18:16
Far: Skal gipsen i første omgang hun har lige fået bedøvelse og så skal der trækkes mere senere
Mig: Hvad er der lige sket?!
Kl. 18:27
Far: Besked senere
Kl. 18:59
Far: Hun har fået gips på er er lige hentet til røntgen så skal lægerne vurdere om det er ok eller der skal opereres
Mig: Kan jeg ikke bare snart få at vide, hvad der er sket? Jeg kan ikke bruge de detaljer til noget.
Far: Vent spiser

Fucking idiot.
7
Brugeravatar
Velvet-Goldmine
Indlæg: 1559
Tilmeldt: 17. jan 2016, 21:33
Kort karma: 255
Likede indlæg: 5868

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf Velvet-Goldmine » 29. maj 2018, 18:47

Daine skrev:
Flora skrev:
Daine skrev:Ikke direkte negativt, men det gjorde mig lidt trist.

Jeg har været inde og aflevere arbejdstøj og sige farvel til kollegaer. De vidste jeg kom. Men ingen havde gjort sig den ulejlighed at organisere en afskedsgave ... Jeg har været der i over 12 år, en buket eller en bog fra butikken kunne de sgu godt have fixet :(

Og så føler jeg mig enormt materialistisk ved at skrive det, men det er mest det - ingen tænkte åbenbart tanken, at det var noget de kunne gøre, sådan lidt "Tak for årene, kollegaskabet, de sjove stunder". Det gør mig faktisk ked af det :trist:


Det er da overhovedet ikke materialistisk at tænke sådan. Det ville jeg godt nok også være blevet ked af. Det er jo netop tanken, der tæller i den situation og ikke selve gaven. Håber det bare var en tanketorsk fra dine eks-kollegers side. Ellers er de da godt nok nogle røvhuller :kram:

Det er en tanketorsk, de er søde mennesker (heldigvis). Men det plejer at være mig der har styr på sådan noget derinde ... og lige i denne situation var det lidt svært.


Jeg synes at det er beundringsværdigt at du undskylder dem men det er fanme en ligegyldig attitude at lægge for dagen, uanset at de ellers er 'søde mennesker'. Det er bundtarveligt og ubetænksomt og jeg kan godt forstå at du bliver ked af det :blomst: man er bare lige en tand mere følsom når det er efter en stresssygemelding.
Da jeg stoppede efter stressygemelding var mine kolleger helt klar på at samle ind til en gave til mig - der var det til gengæld ledelsen der sagde "ai, det synes jeg ikke I skal gøre". Det sked mine kolleger heldigvis højt og flot på og jeg fik en fin blomst og en gave fra dem, og det betød alverden.
5
natsvaermer
Indlæg: 567
Tilmeldt: 21. okt 2016, 08:05
Kort karma: 84
Likede indlæg: 717

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf natsvaermer » 29. maj 2018, 19:03

Jeg fik at vide i dag, at min morbror døde i søndags. For 2 måneder siden døde min moster, og sidste år døde mormor.
Lige nu kan jeg ikke slippe tanken om, at min mor kan være den næste i rækken :(
0
bluetof1
Indlæg: 1873
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:32
Kort karma: 1245
Likede indlæg: 7396

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf bluetof1 » 29. maj 2018, 21:08

Velvet-Goldmine skrev:
Daine skrev:
Flora skrev:
Daine skrev:Ikke direkte negativt, men det gjorde mig lidt trist.

Jeg har været inde og aflevere arbejdstøj og sige farvel til kollegaer. De vidste jeg kom. Men ingen havde gjort sig den ulejlighed at organisere en afskedsgave ... Jeg har været der i over 12 år, en buket eller en bog fra butikken kunne de sgu godt have fixet :(

Og så føler jeg mig enormt materialistisk ved at skrive det, men det er mest det - ingen tænkte åbenbart tanken, at det var noget de kunne gøre, sådan lidt "Tak for årene, kollegaskabet, de sjove stunder". Det gør mig faktisk ked af det :trist:


Det er da overhovedet ikke materialistisk at tænke sådan. Det ville jeg godt nok også være blevet ked af. Det er jo netop tanken, der tæller i den situation og ikke selve gaven. Håber det bare var en tanketorsk fra dine eks-kollegers side. Ellers er de da godt nok nogle røvhuller :kram:

Det er en tanketorsk, de er søde mennesker (heldigvis). Men det plejer at være mig der har styr på sådan noget derinde ... og lige i denne situation var det lidt svært.


Jeg synes at det er beundringsværdigt at du undskylder dem men det er fanme en ligegyldig attitude at lægge for dagen, uanset at de ellers er 'søde mennesker'. Det er bundtarveligt og ubetænksomt og jeg kan godt forstå at du bliver ked af det :blomst: man er bare lige en tand mere følsom når det er efter en stresssygemelding.
Da jeg stoppede efter stressygemelding var mine kolleger helt klar på at samle ind til en gave til mig - der var det til gengæld ledelsen der sagde "ai, det synes jeg ikke I skal gøre". Det sked mine kolleger heldigvis højt og flot på og jeg fik en fin blomst og en gave fra dem, og det betød alverden.


Hvorfor i alverden syntes ledelsen ikke det :forvirret: Det lyder helt sort.
0
I don't think I get enough credit for doing all of this unmedicated.
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf Juki » 29. maj 2018, 21:29

Daine skrev:Ikke direkte negativt, men det gjorde mig lidt trist.

Jeg har været inde og aflevere arbejdstøj og sige farvel til kollegaer. De vidste jeg kom. Men ingen havde gjort sig den ulejlighed at organisere en afskedsgave ... Jeg har været der i over 12 år, en buket eller en bog fra butikken kunne de sgu godt have fixet :(

Og så føler jeg mig enormt materialistisk ved at skrive det, men det er mest det - ingen tænkte åbenbart tanken, at det var noget de kunne gøre, sådan lidt "Tak for årene, kollegaskabet, de sjove stunder". Det gør mig faktisk ked af det :trist:

Det lyder ikke til at det er manglen på en materiel ting der er problemet, men snarere manglen på anerkendelse. Det gør dig på ingen måde materialistisk, selvom en personlig gave kunne have gjort det samme. Men havde du i stedet fået en gave, bare for at få en gave, uden at der var tænkt på at du ville kunne bruge gaven og ville blive glad for den ville følelsen været den samme. Som at få en buket blomster, selvom giver ved at man har allergi. Ikke særlig gennemtænkt.

Det er helt legalt at have de følelser. Det skal du virkelig ikke have dårlig samvittighed over :kram:
2
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Velvet-Goldmine
Indlæg: 1559
Tilmeldt: 17. jan 2016, 21:33
Kort karma: 255
Likede indlæg: 5868

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf Velvet-Goldmine » 30. maj 2018, 04:23

bluetof1 skrev:
Velvet-Goldmine skrev:Jeg synes at det er beundringsværdigt at du undskylder dem men det er fanme en ligegyldig attitude at lægge for dagen, uanset at de ellers er 'søde mennesker'. Det er bundtarveligt og ubetænksomt og jeg kan godt forstå at du bliver ked af det :blomst: man er bare lige en tand mere følsom når det er efter en stresssygemelding.
Da jeg stoppede efter stressygemelding var mine kolleger helt klar på at samle ind til en gave til mig - der var det til gengæld ledelsen der sagde "ai, det synes jeg ikke I skal gøre". Det sked mine kolleger heldigvis højt og flot på og jeg fik en fin blomst og en gave fra dem, og det betød alverden.


Hvorfor i alverden syntes ledelsen ikke det :forvirret: Det lyder helt sort.


Det var det egentlig også. Det var en proces der ikke blev håndteret ret godt af ledelsen (fagforeningen var ret chokerede over deres 'metoder'), og jeg tror egentlig bare at de ville have det hele til at gå væk uden flere dikkedarer, glemme at jeg nogensinde havde eksisteret og lave en 'nu ser vi fremad mod bedre tider allesammen' følelse hos de tilbageværende medarbejdere. Det var 'uforligneligt med driften' at jeg blev syg (af deres drift), og de ønskede ikke at jeg talte med kolleger, for jeg kunne jo give dårlige vibes i medarbejderstaben ved at tale om det (og det havde de jo egentlig ret i). Kollegerne huskede heldigvis det som ledelsen helst ville glemme og det gjorde noget rigtigt godt for min tilstand og opfattelse af mig, selv som led lidt et knæk efter at have været gennem den behandling.
1
bluetof1
Indlæg: 1873
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:32
Kort karma: 1245
Likede indlæg: 7396

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf bluetof1 » 30. maj 2018, 06:25

Velvet-Goldmine skrev:
bluetof1 skrev:
Velvet-Goldmine skrev:Jeg synes at det er beundringsværdigt at du undskylder dem men det er fanme en ligegyldig attitude at lægge for dagen, uanset at de ellers er 'søde mennesker'. Det er bundtarveligt og ubetænksomt og jeg kan godt forstå at du bliver ked af det :blomst: man er bare lige en tand mere følsom når det er efter en stresssygemelding.
Da jeg stoppede efter stressygemelding var mine kolleger helt klar på at samle ind til en gave til mig - der var det til gengæld ledelsen der sagde "ai, det synes jeg ikke I skal gøre". Det sked mine kolleger heldigvis højt og flot på og jeg fik en fin blomst og en gave fra dem, og det betød alverden.


Hvorfor i alverden syntes ledelsen ikke det :forvirret: Det lyder helt sort.


Det var det egentlig også. Det var en proces der ikke blev håndteret ret godt af ledelsen (fagforeningen var ret chokerede over deres 'metoder'), og jeg tror egentlig bare at de ville have det hele til at gå væk uden flere dikkedarer, glemme at jeg nogensinde havde eksisteret og lave en 'nu ser vi fremad mod bedre tider allesammen' følelse hos de tilbageværende medarbejdere. Det var 'uforligneligt med driften' at jeg blev syg (af deres drift), og de ønskede ikke at jeg talte med kolleger, for jeg kunne jo give dårlige vibes i medarbejderstaben ved at tale om det (og det havde de jo egentlig ret i). Kollegerne huskede heldigvis det som ledelsen helst ville glemme og det gjorde noget rigtigt godt for min tilstand og opfattelse af mig, selv som led lidt et knæk efter at have været gennem den behandling.


Hvad bilder du dig egentlig også ind? Sådan at blive syg så det kan ses at der er noget, der er forkert?!

Godt, at dine kolleger ikke var på samme galej :)
2
I don't think I get enough credit for doing all of this unmedicated.
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14804
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1182
Likede indlæg: 24917

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf sigge » 30. maj 2018, 19:21

Ny varmerekord i mit soveværelse her til aften: 27 gr. Phuiøj! Jeg lommer ikke til at sove ret godt.
0
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 5085
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 503
Likede indlæg: 9838

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf Tilly » 31. maj 2018, 10:13

Jeg har fået 0 kr udbetalt i dagpenge i dag. Det værste er at jeg ikke engang er overrasket... Har lige snakket med min a-kasse, og hvis jeg er heldig får jeg pengene om 2 hverdage...
0

Tilbage til "Generelt"