Hvad har påvirket din dag negativt

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8604

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf Studsgaard » 14. nov 2016, 22:10

Ballademager skrev:
FrøkenM skrev:
Ballademager skrev:At jeg er ved at kaste op af nervøsitet over at skulle i narkose i morgen. Er bange for ikke at vågne igen, for at blive dårlig af narkosen, for smerterne. Er bange for, at de giver mig morfin, og at jeg ikke kan tåle det (det er der flere i min familie, der ikke kan). Får så nemt kvalme... :genert:

Grow up... :genert:

Man må gerne være bange for sådan noget! Det er jeg også selvom jeg har været i narkose en del gange og det er gået godt hver eneste gang.

Du kan evt. bede om noget andet end morfin for smerterne, hvis du formoder du ikke kan tåle det. Det gør jeg altid uden problemer.

Håber, det går godt i morgen :kys:


Tak for beskeden og ikke mindst din erfaring :kys:

Snakkede med en rigtig sød sygeplejerske, som lovede mig et skud kvalmestillende, og at de ikke giver mig morfin, hvis jeg ikke vil have det


Jeg har det ligesom dig. Jeg kan ikke ret godt lide at komme i narkose selvom jeg har prøvet det en del gange nu.

Min erfaring er at det altid er søde folk der arbejder med narkose og jeg har alle gangene følt de har lyttet til mig og taget sig godt af mig. Holdt i hånd fordi de kunne se jeg var nervøs m.m.

Og sig endelig det med morfinen. Jeg tåler det heller ikke ret godt. Bliver enten helt kuldret af det eller får kvalme.
Og med narkose tror jeg det efterhånden er standart man får noget kvalmestillende. Men der findes flere slags og sig det med det samme hvis du mærker kvalme bagefter. Det er virkelig ikke sjovt at være nyoperet og have vildt kvalme. Jeg taler desværre af erfaring. Jeg tåler ikke narkose ret godt.

Jeg vil tænke på dig - om under tre uger skal jeg selv i narkose og opereres i/ved øjet.
0
Brugeravatar
FrøkenM
Indlæg: 6704
Tilmeldt: 10. okt 2015, 09:05
Kort karma: 1198
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 9678

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf FrøkenM » 15. nov 2016, 06:36

Ballademager skrev:
FrøkenM skrev:
Ballademager skrev:At jeg er ved at kaste op af nervøsitet over at skulle i narkose i morgen. Er bange for ikke at vågne igen, for at blive dårlig af narkosen, for smerterne. Er bange for, at de giver mig morfin, og at jeg ikke kan tåle det (det er der flere i min familie, der ikke kan). Får så nemt kvalme... :genert:

Grow up... :genert:

Man må gerne være bange for sådan noget! Det er jeg også selvom jeg har været i narkose en del gange og det er gået godt hver eneste gang.

Du kan evt. bede om noget andet end morfin for smerterne, hvis du formoder du ikke kan tåle det. Det gør jeg altid uden problemer.

Håber, det går godt i morgen :kys:


Tak for beskeden og ikke mindst din erfaring :kys:

Snakkede med en rigtig sød sygeplejerske, som lovede mig et skud kvalmestillende, og at de ikke giver mig morfin, hvis jeg ikke vil have det

Velbekomme :kys:

Det lyder som om der er fundet en rigtig god løsning :)
0
Volunteers are not paid - not because they are worthless, but because they are priceless! :dåne: :love: :lun:
Brugeravatar
Badesandalen
Indlæg: 2401
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 209
Likede indlæg: 2841

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf Badesandalen » 15. nov 2016, 06:46

At jeg glemte at tænde vækkeuret i aftes. Vi vågnede heldigvis begge to en halv time efter det skulle have vækket os, men det var stadig træls.
Og så er jeg blevet forkølet. Jeg håber min mand har forberedt sig på en ynkelig kone. :blush:
0
Brugeravatar
ina
Indlæg: 2171
Tilmeldt: 9. sep 2015, 12:01
Kort karma: 391
Likede indlæg: 3050

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf ina » 15. nov 2016, 07:34

Influenza :whine:
0
Buller
Indlæg: 1176
Tilmeldt: 16. jan 2016, 09:14
Kort karma: 85
Likede indlæg: 1800

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf Buller » 15. nov 2016, 07:44

virkelig meget snotnæse.... sovet 12 timer. Hvilket er dejligt nok, men sov over mig fordi jeg ikke forventede at sove sådan, det er lidt nittet.

Men mest af alt, jeg gider ikke være syg. Har ikke tid til det!!
0
Brugeravatar
Lucia
Indlæg: 1551
Tilmeldt: 20. dec 2015, 14:42
Kort karma: 66
Likede indlæg: 2158

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf Lucia » 15. nov 2016, 11:48

Jeg er bare godt og grundigt jobsøgesur i dag :sur:
0
Pityt
Indlæg: 2610
Tilmeldt: 26. aug 2015, 13:43
Kort karma: 529
Geografisk sted: Sofaen, selvfølgelig!
Likede indlæg: 5055

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf Pityt » 15. nov 2016, 13:55

En negativ tilbagemelding fra banken,- køb af min lejlighed (som andel) hænger i en tynd tråd :(
0
What's done in the dark will be brought to the light
Brugeravatar
didas
Indlæg: 2145
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:28
Kort karma: 404
Geografisk sted: Amager
Likede indlæg: 5792

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf didas » 15. nov 2016, 15:06

Pityt skrev:En negativ tilbagemelding fra banken,- køb af min lejlighed (som andel) hænger i en tynd tråd :(


Øv altså! De padder skal bare sørge for at se, at det er en god forretning, basta! :kys:
0
I was dropped as a baby into a pool of awesomeness and glitter :dance:
Pityt
Indlæg: 2610
Tilmeldt: 26. aug 2015, 13:43
Kort karma: 529
Geografisk sted: Sofaen, selvfølgelig!
Likede indlæg: 5055

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf Pityt » 15. nov 2016, 16:03

didas skrev:
Pityt skrev:En negativ tilbagemelding fra banken,- køb af min lejlighed (som andel) hænger i en tynd tråd :(


Øv altså! De padder skal bare sørge for at se, at det er en god forretning, basta! :kys:

Ja, jeg synes også at de er temmelig "nærsynede" :/
Men...nu er det sådan, at jeg har universets bedste ex-mand...og han låner mig pengene :love: Jeg er så ufattelig taknemmelig at jeg tuder. Nu håber jeg bare, at vi bliver nok der vil købe, så det bliver til noget :kryds:
8
What's done in the dark will be brought to the light
Brugeravatar
klumphen
Indlæg: 1695
Tilmeldt: 1. jan 2016, 17:57
Kort karma: 289
Likede indlæg: 3243

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf klumphen » 15. nov 2016, 19:01

Ballademager skrev:Det har vi. Fik et skud kvalmestillende og et morfinlignende præparat, der ikke giver kvalme. Tog mig en ordentlig koger, og det er gået rigtig godt, og jeg ligger nu og sløver branderten ud. De er SÅ søde herinde, og det har været så positiv en oplevelse indtil videre. Vi har altså et godt sygehussystem :love:

Edit: Tusind tak til Klumphen og Studsgaard også for jeres søde kommentarer. Det varmer virkelig :kys:

Dejligt at høre det gik godt. Da jeg havde fornøjelsen var jeg også meget overrasket over hvor søde og omsorgsfulde de allesammen var. Det betyder virkelig meget.
0
Brugeravatar
FrøkenM
Indlæg: 6704
Tilmeldt: 10. okt 2015, 09:05
Kort karma: 1198
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 9678

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf FrøkenM » 15. nov 2016, 19:04

Smerter igen, igen... Nu hedder det is på og så må jeg virkelig få taget mig sammen til at gå til lægen og få en henvisning til kirurg :(
0
Volunteers are not paid - not because they are worthless, but because they are priceless! :dåne: :love: :lun:
Brugeravatar
Luffegås
Indlæg: 2860
Tilmeldt: 18. dec 2015, 09:17
Kort karma: 232
Geografisk sted: Fyn
Likede indlæg: 5556

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf Luffegås » 16. nov 2016, 10:44

Brev fra fagforening om at min dimitendssats bliver sat ned fra januar, samtidig med min husleje bliver sat 100 kr. op. Betaler jo så også lige kontingent og a-kasse på ca. 1000 kr.. Og kan ikke lige få et job inden for noget som helst som jeg kan magte fysisk.
Mest af alt pisser det mig af at folk uden børn bare skal skæres og skæres.
0
Søger ikke gode råd, medmindre jeg har spurgt.
zembra1986
Indlæg: 9096
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:24
Kort karma: 738
Likede indlæg: 11241

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf zembra1986 » 16. nov 2016, 11:45

Beskeden om at dagpenge for nyledige bliver nedsat fra 82% af fuld dagpengesats til 71,5% OG at der bliver indført en karatænedag hver 4. måned hvor man ikke modtager dagpenge.

Halleluja! :rulle: tror bare jeg går i seng og og så håber jeg at jeg vågner op og det så bare var en ond drøm :(
0
Oveditlevsen
Indlæg: 668
Tilmeldt: 18. jun 2016, 20:26
Kort karma: 20
Likede indlæg: 580

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf Oveditlevsen » 16. nov 2016, 12:01

zembra1986 skrev:Beskeden om at dagpenge for nyledige bliver nedsat fra 82% af fuld dagpengesats til 71,5% OG at der bliver indført en karatænedag hver 4. måned hvor man ikke modtager dagpenge.

Halleluja! :rulle: tror bare jeg går i seng og og så håber jeg at jeg vågner op og det så bare var en ond drøm :(

Det er en nedgang på 1878 kr, jeg kan da godt set at det er penge..men en ond drøm er da lige og overdramatisere det lidt..
0
zembra1986
Indlæg: 9096
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:24
Kort karma: 738
Likede indlæg: 11241

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf zembra1986 » 16. nov 2016, 12:04

Oveditlevsen skrev:
zembra1986 skrev:Beskeden om at dagpenge for nyledige bliver nedsat fra 82% af fuld dagpengesats til 71,5% OG at der bliver indført en karatænedag hver 4. måned hvor man ikke modtager dagpenge.

Halleluja! :rulle: tror bare jeg går i seng og og så håber jeg at jeg vågner op og det så bare var en ond drøm :(

Det er en nedgang på 1878 kr, jeg kan da godt set at det er penge..men en ond drøm er da lige og overdramatisere det lidt..


1.878 kr. er altså også mange penge når man i forvejen ikke har meget.
8

Tilbage til "Generelt"