Hvad har påvirket din dag negativt

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Daine
Kort karma: 1994
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 20613

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf Daine » 12. feb 2018, 11:36

Min onkel døde i nat :(

Han har været syg længe og vi vidste godt det var et spørgsmål om dage, men det er alligevel trist. Han har været i familien i over 55 år, han og min moster fejrede guldbryllup for et par år siden, og han var en klippe, en der bare skulle være der.

Øj, hvor er jeg ked af det :(
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland
Brugeravatar
Kattefjæs
Kort karma: 204
Geografisk sted: London
Likede indlæg: 3311

Indlægaf Kattefjæs » 12. feb 2018, 12:56

Ikke i dag, men i går. Min stedfar er simpelthen så træls. Han kender vist ikke til at være gæstfri.

Han er dybest set en meget sød mand, men han er også en hustyran, egoistisk og fuldstændig kompromisløs. Han plejer at sige at hvis man skal gå på kompromis, så er ingen af parterne tilfredse alligevel, så derfor gør han bare som det passer ham, og så må andre bare indrette sig. Det er jo en virkelig god måde at komme frem i verden. :stoned:

Han må være ret usikker på sig selv, for han har sådan et behov for at råbe op om hvordan ingen skal bryde sig om at fortælle ham hvad han må og skal osv. Det er virkelig unødvendigt, for der er ingen som PRØVER at fortælle ham hvor skabet skal stå... Men man får ikke engang foden indenfor døren før han har gjort klart at han I HVERT FALD skal dit og dat, og man kan bare lige prøve på at stå i vejen. Jamen jaja, okay så... Og goddag til dig også...

Her i går ville han så absolut se skisport mens jeg var på besøg. Det er da også okay. Jeg kan da godt tænke ved mig selv at han måske kunne prioritere at være sammen med mig fordi jeg trods alt bor i et andet land og ikke er i Danmark så tit, men på den anden side skal jeg ikke bestemme hvordan han prioriterer sin tid, så skidt pyt.

Men fordi han har dette her meget indgroede behov for at gøre opmærksom på sig selv og sine rettigheder, så satte han tv'et på max volumen selvom han sad lige ved siden af det og i øvrigt ikke har problemer med hørelsen.

Det betød så at min mor og jeg ikke kunne være noget sted i lejligheden hvor vi kunne have en normal samtale, så vi endte med at gå hjemmefra og ud i sne og blæst for at gå på café i stedet. Min mor går ikke så godt mere pga. ryggen, og der ligger ikke noget i deres lokalområde, så det er ikke skide praktisk.

Vi havde fire timer sammen i går. Jeg ser hende max hver tredje måned, og sjældent i mere end et par timer af gangen.

Min stedfar hader støj og bliver altid skidesur hvis andre larmer. Han sætter demonstrativt fingrene i ørerne hvis nogen formaster sit til at høre musik med headphones på, også selvom man ikke kan høre det. Han insisterer på at han i HVERT fald godt kan. Og tv og radio skal være på lav volumen, for man skal ikke støje unødigt.

Altså lige undtagen når han selv har så voldsomt behov for at demonstrere at han kraftedeme selv bestemmer i sit eget hjem, så alle andre kan bare fise af og lukke røven.

Hvis man beder ham skrue ned, så bliver han dybt fornærmet og siger at så kan det også bare være LIGEMEGET, for så kan han jo SLET ikke være der og bliver KVALT i andres behov, og så er vi også bare nogle lede diktatorer. Og så går han ind på sit kontor og surmuler og er en røv. I flere dage.

Det gider jeg ikke udsætte min mor for, og det ER ikke op til mig at bestemme over hans liv og hjem, så bevares, jeg skal da nok skride.

Men man kunne godt fristes til at mumle noget om gæstfrihed og venlighed og, hmm, ja, ikke at være et stort egoistisk røvhul den ene gang i kvartalet ens datter er på besøg.

Men jaja. :rulle:
0
Brugeravatar
LadyFox
Kort karma: 1325
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 22362

Indlægaf LadyFox » 12. feb 2018, 16:52

Udover en uges angst, og en dramatisk weekend så har jeg også lige fået en tandrens. Fuck det gjorde ondt!
0
"For fucks sake, I'm talking dangerous. Don't nobody talk dangerous anymore? Jesus!"
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 1457
Likede indlæg: 26200

Indlægaf DetSorteCirkus » 13. feb 2018, 18:51

At jeg tog på arbejde i dag til trods for ondt i halsen, der stråler helt op i ørene :(
Man kan også være for pligtopfyldende.
0
Brugeravatar
Santa
Kort karma: 247
Likede indlæg: 6461

Indlægaf Santa » 13. feb 2018, 18:58

Politikere og embedsmænd.

Og overboens yngste, som tydeligvis danser riverdance i træsko lige over mit hoved. Kunne hun ikke sidde stille efter kl 19?
Lav en perleplade, FFS.
0
Lykke
Kort karma: 160
Likede indlæg: 3631

Indlægaf Lykke » 13. feb 2018, 19:30

At jeg begyndte at ryste på hænderne mens jeg skrev eksamensopgave. Wow! Slap af krop. Det er en fucking opgave!
0
Brugeravatar
Guilded_Lily
Kort karma: 481
Likede indlæg: 6021

Indlægaf Guilded_Lily » 13. feb 2018, 21:18

At jeg kørte til Billund, kun for at køre hjem igen. Det var ikke mig, der skulle med flyet til London :boo:
0
Brugeravatar
Guilded_Lily
Kort karma: 481
Likede indlæg: 6021

Indlægaf Guilded_Lily » 14. feb 2018, 16:25

* Prins Henriks død. Det er sgu da trist.
* Min bils batteri døde. Troede vi. Det nye fik i hvert fald ikke bilen til at starte. Manden kørte endda hjem i sin frokostpause for at skifte det. Det var så starteren, der har sat sig, og det hjalp ikke at forsøge at banke den på plads. Så nu er den sendt af sted til mekaniker med Dansk Autohjælp. Dvs. ingen tur til byen med børnene hverken i dag eller i morgen - planen var ellers en tur på det nye bibliotek og den nye biograf. Fed ferie!
0
Brugeravatar
Prosperity74
Kort karma: 84
Likede indlæg: 1131

Indlægaf Prosperity74 » 14. feb 2018, 22:23

Ondt i maven :mellow:
0
Ficus
Kort karma: 185
Likede indlæg: 2779

Indlægaf Ficus » 16. feb 2018, 07:32

Siden jeg hørte om skoleskyderiet i Florida, har jeg haft lidt ondt i maven.

Min kærestes yndlingskollega er udstationeret under 2 km fra skolen. De har yngre børn, som ikke går på High School, men de går på en skole der ligger på samme grund/område, som den med skyderiet. Den ældste er god nok til engelsk til at forstå hvad der sker, men de kan jo ikke forstå det, det er så fremmed en verden, end den de kender herhjemme fra.

I morgen skal min kæreste derover. Han skal bo på det hotel, hvor forældrene mødte de flygtede børn.

Ved godt at der jo ikke sker noget, men min mave har det ikke særlig godt med hvor tæt på det kommer.
0
Brugeravatar
RavenClaw
Kort karma: 74
Likede indlæg: 1648

Indlægaf RavenClaw » 16. feb 2018, 15:30

Jeg skulle have løn i går, den kom aldrig ej heller lønsedlen. Finder så ud af i dag, at min chef har udbetalt min løn til en anden person end mig... så nu går jeg på ferie med 53 kr. at leve for. Behøverr jeg at nævne, jeg er kommunalt ansat? Har ikke fået andet at vide, ud over at han arbejder på at få det løst. Personen, den er udbetalt til, er ikke engang ansat på stedet, men var der kortvarigt i praktik (vi snakker én uge). Hun har ikke reageret på, at hun har modtaget min løn eller lønseddel for hendes eget ulønnede arbejde..
0
Ja, det er en slem Dreng, den Amor.
Brugeravatar
Hunkat
Kort karma: 339
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 11147

Indlægaf Hunkat » 16. feb 2018, 15:32

RavenClaw skrev:Jeg skulle have løn i går, den kom aldrig ej heller lønsedlen. Finder så ud af i dag, at min chef har udbetalt min løn til en anden person end mig... så nu går jeg på ferie med 53 kr. at leve for. Behøverr jeg at nævne, jeg er kommunalt ansat? Har ikke fået andet at vide, ud over at han arbejder på at få det løst. Personen, den er udbetalt til, er ikke engang ansat på stedet, men var der kortvarigt i praktik (vi snakker én uge). Hun har ikke reageret på, at hun har modtaget min løn eller lønseddel for hendes eget ulønnede arbejde..

Der er sjovt nok aldrig nogen der undre sig over at de lige fik en ekstra månedsløn udbetalt åbenbart...
0
I'm Richard, Chief Warlock of the Brothers of Darkness, Lord of the Thirteen Hells, Master of the Bones, Emporer of the Black, Lord of the Undead Mistress of Fire, and Mayor of a little village up the coast
Brugeravatar
Studsgaard
Kort karma: 441
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 6490

Indlægaf Studsgaard » 16. feb 2018, 15:34

RavenClaw skrev:Jeg skulle have løn i går, den kom aldrig ej heller lønsedlen. Finder så ud af i dag, at min chef har udbetalt min løn til en anden person end mig... så nu går jeg på ferie med 53 kr. at leve for. Behøverr jeg at nævne, jeg er kommunalt ansat? Har ikke fået andet at vide, ud over at han arbejder på at få det løst. Personen, den er udbetalt til, er ikke engang ansat på stedet, men var der kortvarigt i praktik (vi snakker én uge). Hun har ikke reageret på, at hun har modtaget min løn eller lønseddel for hendes eget ulønnede arbejde..

De skal da bare få udbetalt nogle penge til dig. Det kan da ikke være dit problem en anden har fået dem. Det kan da ikke passe du skal vente med at få din løn til de har fået pengene tilbage.
0
Brugeravatar
RavenClaw

Indlægaf RavenClaw » 16. feb 2018, 15:44

Studsgaard skrev:

De skal da bare få udbetalt nogle penge til dig. Det kan da ikke være dit problem en anden har fået dem. Det kan da ikke passe du skal vente med at få din løn til de har fået pengene tilbage.

Det tror jeg heller ikke, jeg skal vente på. Forhåbentlig. Jeg fik bare en besked, hvor der stod: "Jeg har ved en fejl udbetalt din løn til X *navnet er ét bogstav fra at være mit*. Jeg får det rettet ASAP." Fik beskeden i morges kl. 8, og jeg har ikke hørt mere til det. Mine penge kommer i hvert fald først tidligst tirsdag. Jeg håber, det er i orden nu, for chefen tager på skiferie i morgen tidlig
0
Brugeravatar
RavenClaw

Indlægaf RavenClaw » 16. feb 2018, 15:46

Hunkat skrev:

Der er sjovt nok aldrig nogen der undre sig over at de lige fik en ekstra månedsløn udbetalt åbenbart...

Fra en anden arbejdsgiver end den sædvanlige, som er deres SU. Man tænker heller ikke over, der pludselig er flere tusinde ekstra på kontoen midt på måneden..
0

Tilbage til "Generelt"