Den bedste gave, du har fået

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14801
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1182
Likede indlæg: 24908

Den bedste gave, du har fået

Indlægaf sigge » 19. nov 2019, 07:52

Vi har haft en meget underholdende (og til tider trist) tråd om de mest skodagtige gaver, vi har modtaget gennem tiden. Nu hørte jeg så her til morgen i radioen, at de talte om de bedste gaver, man har modtaget, og jeg syntes, det kunne være hyggeligt at høre om jeres bedste gaver.

I radioen blev det hurtigt til sådan noget med kærligheden og livets gave, og jeg er med på, at det selvfølgelig er den ultimative gave, det kan vi godt blive enige om. Derfor kunne vi måske holde denne tråd til noget lidt mere jordnært. Det behøver selvfølgelig ikke at være en fysisk ting, og det behøver heller ikke være noget af en stor økonomisk værdi. Bare den gave, der har betydet mest for dig. Der må meget gerne følge en lille forklaring med på, hvorfor lige præcis den gave, betød så meget for dig.

En søgning viser, at der tidligere har været en tilsvarende tråd for kærestegaver, men nu tager vi lige en for gaver fra alle mennesker. http://debatten.net/forum/viewtopic.php?f=7&t=12209&p=728814&hilit=bedste+gave#p728814
0
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14801
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1182
Likede indlæg: 24908

Re: Den bedste gave, du har fået

Indlægaf sigge » 19. nov 2019, 08:05

Jeg har selv 3 gaver, som hver især har betydet meget for mig:

Da jeg fik mit nuværende job, som ligger godt 50 km fra min bopæl med lidt bøvlede forbindelser med offentlig transport, tilbød mine forældre at købe en bil og "lease" den til mig. Det var en kæmpe gave, for jeg havde ikke selv råd til at købe en bil på det tidspunkt, og jeg ville hurtigt være løbet sur i at skulle bruge 5 timer på transport om dagen, hvis jeg skulle med off. transport. Så jeg er ikke sikker på, jeg ville have beholdt jobbet uden den hjælp/gave. Og nu har jeg været ansat i 8½ år og er (for det meste) meget glad for jobbet og kollegerne.

I 40 års fødselsdagsgave fik jeg en hjemmestrikket uldsweater af min søster. Hun havde kun strikket sokker før det, men kastede sig ud i at strikke den til mig, fordi hun syntes, jeg skulle have lige præcis den. Den er faktisk for varm til at bruge i en almindelig dansk vinter, så jeg har ikke brugt den ret mange gange, men den betyder rigtigt meget for mig, fordi jeg ved, der er lagt tid og kærlighed i den. Jeg satser på, den bliver uundværlig, når vi skal til Icehotel i januar.

I år var min veninde og jeg til Formel 1 vintertest i Barcelona. Og der gav hun mig i fødselsdagsgave en dag med meet & greet med en Formel 1 kører, en paddock tour, mulighed for at stå på sejrspodiet og en køretur banen rundt på en servicevej. Det i sig selv var en virkelig god oplevelse, men en afledt effekt af gaven var, at vi fik lov at beholde vores paddock pass, så vi kunne hænge ud i paddocken resten af dagen, og det medførte, at det lykkedes mig at få Kimi Räikkönnens autograf, som jeg forgæves havde jagtet de to foregående dage. Det var kæmpestort og noget, jeg altid vil huske. Så den gave bliver meget svær at overgå nogensinde.
5
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Den bedste gave, du har fået

Indlægaf kidkomb » 19. nov 2019, 10:52

Det må være det gavekort jeg fik af min kæreste (nuværende mand) da vi havde været sammen i nogle år.
Det lød kort og godt på at han gerne ville gå til dans med mig.
Vi fik aldrig gjort det, men gestus'en var en af de bedste gaver jeg nogensinde har fået.
4
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12723
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 913
Likede indlæg: 12457

Re: Den bedste gave, du har fået

Indlægaf Guilded_Lily » 19. nov 2019, 13:15

Jeg har to. Den første var det år, hvor jeg fik de ridestøvler, jeg brændende havde ønsket mig og samtidig fik et par superlækre "lærerrøvsridebukser" og en tur på ridelejr af min mor.

Den anden var min brors gave til min 30-års. Han gav mig en billet til Blurs reunionkoncert i Hyde Park - og købte samtidig en billet til sig selv og vores søster. Det endte med vores første og desværre eneste fælles ferie uden forældre/partnere (de er noget yngre end mig). De havde aldrig været i London på det tidspunkt, så de glædede sig vildt til at få the grand tour af mig. De fem dage var den bedste ferie, jeg nogensinde har været på - og koncerten var så eminent fremragende, at jeg stadig får kuldegysninger :lun: :dåne:
8
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Den bedste gave, du har fået

Indlægaf hotlips » 22. nov 2019, 03:08

Jeg har en lille sølvengel med en månesten jeg virkelig ønskede mig og var glad for i mange år,det er nok det smykke jeg har været mest glad for.
Men jeg fik den af min søster og den opførsel hun lagde for dagen da jeg blev gravid gjorde jeg tog den af og jeg tager den aldrig på igen. Jeg har overvejet at grave den ned, jeg bryder mig ikke om at have den i huset.

Jeg har fået min seng af min ex, den er omkring 150, i træ med udskæringer og malet hvid, jeg elsker min seng højt, den er omkring 70 cm høj, det er på højde med et sofabord og det er en stor hjælp når jeg har en dårlig morgen og har svært ved at rejse mig selv.
Den er 190 lang og 195 bred, det gør det umuligt at finde madrasser til så den der er i er skåret til,men jeg kan godt lide den har sine særheder.

Jeg har en stor plastik julemandsstøvle, den er totalt ugly og jeg elsker den, det har været min farmors og vi skulle absolut gå med den på når vi kom på besøg i december. Da jeg som voksen var flyttet til Fyn talte jeg i telefon med farmor, jeg kan ikke huske om hvad præcis, men det var sommer og støvlen kom så op i samtalen. Jeg tror der gik en uges tid så kom posten med en stor pakke, der lå støvlen i.. Det var aldrig faldet mig ind at bede om den men det var bare så sødt og betænksomt og siden har den haft særstatus... Og nu er det min dreng der tramper rundt hver december med en enkelt støvle i str 65 eller deromkring, det er super hyggeligt.
1
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Den bedste gave, du har fået

Indlægaf Fru Sunshine » 22. nov 2019, 05:24

Jeg har fået mange dejlige gaver, men jeg tror faktisk at den bedste, er de to dansemus, jeg fik af mine børn. De var udgået, og min yndlings var gået itu, men min datter faldt over både den og en farve, jeg ikke havde.
3
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19643
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46284

Re: Den bedste gave, du har fået

Indlægaf LadyFox » 22. nov 2019, 05:35

Jeg har to:

Billetter til Michael Jackson koncert til min fødselsdagbfor en del år siden da jeg var barn. Jeg var kæmpe fan, og det var en virkelig stor oplevelse.

Et kørekort, som jeg har fået sådan helt uden anledning. Jeg skal bare lige finde tiden til at tage det.
2
...
JoyNips
Indlæg: 12085
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33990

Re: Den bedste gave, du har fået

Indlægaf JoyNips » 22. nov 2019, 05:42

En pony som barn.

En kattekilling for nogle år siden - min ene kat var lige død, den tilbageværende en gammel herre allerede og jeg ville derfor købe to kattekillinger og så gav min kæreste den ene.

En kitchen aid.
3
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Muspel
Indlæg: 3881
Tilmeldt: 22. nov 2015, 16:38
Kort karma: 768
Likede indlæg: 10761

Re: Den bedste gave, du har fået

Indlægaf Muspel » 22. nov 2019, 20:36

Den bedste gave jeg nogensinde har fået var et par hjemmesyede bukser som min dagplejemor syede til mig en jul, da jeg var 6. Hun havde bedt mig om hjælp til at passe dem på, men sagt de var til hendes niece. Og jeg drømte om de bukser og håbede på at de så ikke passede niecen og jeg kunne få dem- og så VAR de til mig!

De betød vildt meget for mig. Følte mig ikke ret elsket som barn, og de bukser blev symbolske på, at der i hvert fald var EEN, der sådan for alvor holdt af mig.

Jeg brugte dem til de gik mig midt på læggen.
18
Brugeravatar
Mangoness
Indlæg: 6505
Tilmeldt: 10. jan 2016, 18:04
Kort karma: 630
Likede indlæg: 14439

Re: Den bedste gave, du har fået

Indlægaf Mangoness » 23. nov 2019, 03:20

To Bamser.
0
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:


Cheese Billede
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9080
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1018
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21920

Re: Den bedste gave, du har fået

Indlægaf Purple Haze » 24. nov 2019, 05:10

Tror det må være min første I-pad.

Fortalte min mor at jeg ønskede mig en, og fortalte at en af mine veninder måske kunne hjælpe hende med at købe en hvis det var.
“Advarede så min veninde nogle dage senere om at min mor måske ville tage kontakt”.

Da jeg skrev til min veninde havde min mor allerede kontaktet hende, og de lagde så planer og mødtes, og min veninde købte en med hjem fra USA. Meget konspiratorisk, og alt sammen for min skyld.

:dåne:
1
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11296
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1792
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23356

Re: Den bedste gave, du har fået

Indlægaf Mani » 24. nov 2019, 06:28

En hjemmestrikket trøje fra min mormor - så jeg kunne pakke mig ind i hendes kram, da min mor blev psykisk syg (mine bedsteforældre boede 4 timers kørsel og en færge væk).

Ellers er det oplevelser og tid sammen, der har været mine bedste gaver. Og tørklædet min veninde har strikket til mig. Som med trøjen fra min mormor betyder de mange timers arbejde de har lagt i at strikke det til mig, at jeg føler en ekstra styrke ved at pakke mig ind i det på svære dage.
2
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Selma156
Indlæg: 2351
Tilmeldt: 27. maj 2016, 16:41
Kort karma: 398
Likede indlæg: 6819

Re: Den bedste gave, du har fået

Indlægaf Selma156 » 24. nov 2019, 20:28

Da jeg fyldte 20, havde en af mine bedste venner skrevet en rap til mig på 50 Cents "In da Club", som han havde brændt på en CD (ja, det er mange år siden) og afspillede til min fødselsdagsfest. Den dag i dag er det nok stadig min bedste gave, fordi den var så personlig. Hører stadig sangen indimellem, og bliver bare i godt humør!
5

Tilbage til "Generelt"