Hvornår henter du dine pakker?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Hewlett
Indlæg: 1457
Tilmeldt: 30. apr 2016, 19:33
Kort karma: 99
Likede indlæg: 4388

Re: Hvornår henter du dine pakker?

Indlægaf Hewlett » 5. dec 2019, 10:52

Som oftest 2-3 dage efter pakken er landet, hvis ikke på selve dagen.
0
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14804
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1182
Likede indlæg: 24917

Re: Hvornår henter du dine pakker?

Indlægaf sigge » 5. dec 2019, 17:39

Min lokale kiosk, som udover PostNord også er pakkeshop for Bring, DAO og GLS var godt nok presset i dag. Deres baglokale er slet ikke stort nok til alle de pakker, så de var stablet op flere steder inde i butikken, og der var en lang kø af (for det meste) tålmodige kunder, mens de 3 ansatte kæmpede for at finde pakker i kaosset. Gad vide, om de fortryder, at de har taget så mange firmaer ind?
0
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11296
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1792
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23356

Re: Hvornår henter du dine pakker?

Indlægaf Mani » 5. dec 2019, 19:39

Om muligt samme dag eller dagen efter.
0
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Sof
Indlæg: 1730
Tilmeldt: 16. maj 2018, 10:28
Kort karma: 111
Likede indlæg: 2501

Re: Hvornår henter du dine pakker?

Indlægaf Sof » 5. dec 2019, 20:32

sigge skrev:Min lokale kiosk, som udover PostNord også er pakkeshop for Bring, DAO og GLS var godt nok presset i dag. Deres baglokale er slet ikke stort nok til alle de pakker, så de var stablet op flere steder inde i butikken, og der var en lang kø af (for det meste) tålmodige kunder, mens de 3 ansatte kæmpede for at finde pakker i kaosset. Gad vide, om de fortryder, at de har taget så mange firmaer ind?

Tror der er mange der fortryder rigtig mange ting lige pt.

GLS er ved nogle depoter holdt helt op med at køre til pakkeshops, men “levere” til depot, så nogle kunder skal køre rigtig langt. Og de “omleverer” ikke.

Bring har problemer med at forklare hvor hele bure med pakker er, de har fuldstændig kaos, plus at swipboxe i store dele af Nordsjælland er proppet, folk henter ikke og de pakker der omdirigeres ender derfor hvor end chaufføren kommer forbi og der er plads, hvilket ikke er særlig mange steder. De har lige sat deres leveringstid op til 2-3 dage, fremfor 1.

Og så har jeg hørt rygter om et sorteringsbånd på en stor PN terminal har været brudt ned.

:deer:

Det er allerede endnu være end hele julen samlet sidste år.
1
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4497
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: Hvornår henter du dine pakker?

Indlægaf Panton » 5. dec 2019, 20:46

Samme dag og nogen gange dagen efter. Jeg bor tæt på min foretrukne pakkeshop til hhv gls og dao, men hvis PN smider pakken i meny fremfor at ringe på, så er det ofte dagen efter.
0
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24635
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3200
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36810

Re: Hvornår henter du dine pakker?

Indlægaf Daine » 5. dec 2019, 20:51

Sof skrev:
sigge skrev:Min lokale kiosk, som udover PostNord også er pakkeshop for Bring, DAO og GLS var godt nok presset i dag. Deres baglokale er slet ikke stort nok til alle de pakker, så de var stablet op flere steder inde i butikken, og der var en lang kø af (for det meste) tålmodige kunder, mens de 3 ansatte kæmpede for at finde pakker i kaosset. Gad vide, om de fortryder, at de har taget så mange firmaer ind?

Tror der er mange der fortryder rigtig mange ting lige pt.

GLS er ved nogle depoter holdt helt op med at køre til pakkeshops, men “levere” til depot, så nogle kunder skal køre rigtig langt. Og de “omleverer” ikke.

Bring har problemer med at forklare hvor hele bure med pakker er, de har fuldstændig kaos, plus at swipboxe i store dele af Nordsjælland er proppet, folk henter ikke og de pakker der omdirigeres ender derfor hvor end chaufføren kommer forbi og der er plads, hvilket ikke er særlig mange steder. De har lige sat deres leveringstid op til 2-3 dage, fremfor 1.

Og så har jeg hørt rygter om et sorteringsbånd på en stor PN terminal har været brudt ned.

:deer:

Det er allerede endnu være end hele julen samlet sidste år.

Må de godt det? Man har jo bestilt en ‘pakkeservice’ hos den webshop man har handlet hos, den skulle GLS jo gerne leve op til hele året. Jeg har aldrig selv oplevet det, men jeg ville være ret lost hvis en pakke skulle hentes på depot i Herning, det er omkring 25 km fra min bopæl - og det ligger ikke lige i centrum, så skulle ud i et industrikvarter for at hente. Tænker det måske er endnu værre andre steder.
Men jeg kan selvfølgelig også godt se det er svært at aflevere pakker, hvis der ikke er plads.

Bring tør jeg slet ikke bruge, hvis jeg på nogen måde kan undgå det, dem har jeg dårlige erfaringer med og det overrasker mig slet ikke at der er kaos hos dem. De har ofte problemer i hverdagen med alm leverancer, så en BF får sikkert alt til af knække hos dem.
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24635
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3200
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36810

Re: Hvornår henter du dine pakker?

Indlægaf Daine » 5. dec 2019, 20:53

Jeg hentede i øvrigt to pakker hos vores PostNord udleveringssted i dag, damn der var mange pakker! Men det er heldigvis hos vores købmand, det gør det nemt (for mig) at hente hurtigt.
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Hvornår henter du dine pakker?

Indlægaf Fru Sunshine » 5. dec 2019, 21:17

Fru Sunshine skrev:Så hurtigt som muligt. Helst samme dag og senest dagen efter.

Og så har jeg for første gang fraveget ovenstående. Min mands julegave ligger i en pakkeshop, men han har været hjemme, så jeg ikke har haft mulighed for at smugle den ind og få den pakket ind. Det må blive i morgen, selv om jeg egentlig skulle læse hele dagen :D
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Sof
Indlæg: 1730
Tilmeldt: 16. maj 2018, 10:28
Kort karma: 111
Likede indlæg: 2501

Re: Hvornår henter du dine pakker?

Indlægaf Sof » 5. dec 2019, 21:31

Daine skrev:
Sof skrev:
GLS er ved nogle depoter holdt helt op med at køre til pakkeshops, men “levere” til depot, så nogle kunder skal køre rigtig langt. Og de “omleverer” ikke.

Må de godt det? Man har jo bestilt en ‘pakkeservice’ hos den webshop man har handlet hos, den skulle GLS jo gerne leve op til hele året. Jeg har aldrig selv oplevet det, men jeg ville være ret lost hvis en pakke skulle hentes på depot i Herning, det er omkring 25 km fra min bopæl - og det ligger ikke lige i centrum, så skulle ud i et industrikvarter for at hente. Tænker det måske er endnu værre andre steder.
Men jeg kan selvfølgelig også godt se det er svært at aflevere pakker, hvis der ikke er plads.

Bring tør jeg slet ikke bruge, hvis jeg på nogen måde kan undgå det, dem har jeg dårlige erfaringer med og det overrasker mig slet ikke at der er kaos hos dem. De har ofte problemer i hverdagen med alm leverancer, så en BF får sikkert alt til af knække hos dem.

Ved ikke rigtig hvad de må og ikke må, de siger jo at pakkeshops er fyldte og at det er en service at du kan hente på depotet i stedet. I dit tilfælde ville jeg tro den så endte i en af GLS egne pakkeshops. Det er gør de også lige pt i et område jeg kender til. Alm. pakkeshops har fået at vide at de skal sige til kunderne der ikke er plads. Har hørt det fra 3 kunder på mit studiejob, de skulle ikke hente samme sted, men alle 3 var omdirigeret til GLS egen shop, fordi depot ligger 25-30 km væk.

GLS er i øvrigt meget stolte af deres leveringsrate, men som kunde synes man jo den burde være 100%, men det er den overhovedet ikke.
1
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Hvornår henter du dine pakker?

Indlægaf Wizzze » 6. dec 2019, 09:48

Har lige fået SMS fra post nord om at pakke som helt sikkert ville komme i dag er forsinket :rulle:
Og Pakkerne står nu ude på fortorvet foran nogen kiosker i området, ser ret kaotisk ud, og det er åbenbart ikke kun en københavnerting

https://www.bt.dk/erhverv/pakkekaos-efter-black-friday
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20484
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43969

Re: Hvornår henter du dine pakker?

Indlægaf paint » 6. dec 2019, 09:56

Wizzze skrev:Har lige fået SMS fra post nord om at pakke som helt sikkert ville komme i dag er forsinket :rulle:
Og Pakkerne står nu ude på fortorvet foran nogen kiosker i området, ser ret kaotisk ud, og det er åbenbart ikke kun en københavnerting

https://www.bt.dk/erhverv/pakkekaos-efter-black-friday


Det er tilsyneladende kammet helt over. Der er lige åbnet en ny GLS-Pakkeshop i Nordre Frihavnsgade. Jeg gik forbi i går, og ud over de ca. 50 mennesker der stod inde i pakkeshoppen, var der en laang kø uden for :wacko:
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Lys
Indlæg: 5850
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 500
Likede indlæg: 10492

Re: Hvornår henter du dine pakker?

Indlægaf Lys » 6. dec 2019, 10:18

paint skrev:
Wizzze skrev:Har lige fået SMS fra post nord om at pakke som helt sikkert ville komme i dag er forsinket :rulle:
Og Pakkerne står nu ude på fortorvet foran nogen kiosker i området, ser ret kaotisk ud, og det er åbenbart ikke kun en københavnerting

https://www.bt.dk/erhverv/pakkekaos-efter-black-friday


Det er tilsyneladende kammet helt over. Der er lige åbnet en ny GLS-Pakkeshop i Nordre Frihavnsgade. Jeg gik forbi i går, og ud over de ca. 50 mennesker der stod inde i pakkeshoppen, var der en laang kø uden for :wacko:


Det er helt vanvittigt. Jeg var der i går formiddags (og altså uden for rush hour) og måtte stille mig i kø lige uden for døren.
0
Pityt
Indlæg: 2610
Tilmeldt: 26. aug 2015, 13:43
Kort karma: 529
Geografisk sted: Sofaen, selvfølgelig!
Likede indlæg: 5055

Re: Hvornår henter du dine pakker?

Indlægaf Pityt » 8. dec 2019, 09:08

Som regel så hurtigt som overhovedet muligt, men i går måtte jeg droppe at hente en pakke fordi der er for langt at gå til GLS-pakkeshoppen, når mit knæ er fucked. Og de har lukket i dag, så det bliver en af dagene efter arbejde :gruble:
0
What's done in the dark will be brought to the light
Fynerfin82
Indlæg: 1483
Tilmeldt: 25. aug 2015, 06:23
Kort karma: 178
Likede indlæg: 4066

Re: Hvornår henter du dine pakker?

Indlægaf Fynerfin82 » 8. dec 2019, 09:23

Normalt henter jeg dem, når det lige passer. Normalt indenfor den første uge. Her i forbindelse med BF har jeg hentet pakkerne, så snart de er kommet. Her blev den ene afleveret et andet sted end ønsket, men der var ingen kø, så det gik helt ok
0
JoyNips
Indlæg: 12085
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33991

Re: Hvornår henter du dine pakker?

Indlægaf JoyNips » 8. dec 2019, 09:41

Så hurtigt som muligt. Jeg bestiller hvis jeg kan til levering i gls-pakkeshop som ligger så vi begge kører forbi på vej hjem fra arbejde. Medmindre det er en stor pakke der ikke kan være på cyklen bliver den hentet samme dag som vi kan.

Er det med postnord så er det typisk først i weekenden for der kommer vi ikke lige forbi og de har lidt dumme åbningstider ifht hverdagene.
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje

Tilbage til "Generelt"