Udstillet i din by?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Mulan
Indlæg: 1763
Tilmeldt: 12. aug 2015, 23:15
Kort karma: 622
Likede indlæg: 6445

Re: Udstillet i din by?

Indlægaf Mulan » 14. jan 2016, 11:12

Hvor er det dog umanerligt ulækkert. Deres argumenter for hvorfor? Fordi piger 'søger efter anerkendelse på sociale medier. Dejligt at i sådan lige kan gøre hele kvindekønnet en tjeneste og fortælle os, hvad vi søger efter og da lige gøre den EKSTRA tjeneste ved at rate os. For VORES skyld. Uden vores sammentykke, men det er jo ok, i ved jo tydeligvis bedre end os selv.

Drengestreger? Min fede fucking behårede røv om det er. Det er typisk diskrimination, objektificerende og selvfølgelig står der folk og skal forklare ' at det er jo abre drenges natur og det kan vi skam intet gøre ved' Gu' fanden kan man det, man kan f.eks starte med at sige, at gu røv og fucking nøgler er det 'drengenes natur' men dårlig opdragelse med et tilhørende forlortet kvindesyn. Det kan man sagtens gøre noget ved, for det er ved gud ikke alle hankønsvæsener, der er så idiotiske som de fjolser bag siden - men de er så ikke rigtige mænd eller hva'?
9
Rosa Espinosa skrev:Ville slet ikke magte en diller, når jeg bare kom efter en dagmartærte.

"thats typical bad male judgment not a cognitive disorder "
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7566
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1893
Likede indlæg: 24566

Re: Udstillet i din by?

Indlægaf LaScrooge » 14. jan 2016, 11:13

adagio skrev:
Neenah skrev:
adagio skrev:
Maoam skrev:Ordet "drengestreger" viser tydeligt, at der er forskellige forventninger til drenge og piger i vores kultur. Dårlig opførsel bliver accepteret for drenge.


Der er forskellige forventninger til drenge og piger på samme måde som der er forskellige forventninger til vejret om sommeren og om vinteren.


Det giver bare ingen mening. Drenge kan godt lære at opføre sig ordentligt overfor andre mennesker - vinteren kan ikke lære at være varm.


Selvfølgelig kan de det, det har jeg ikke sagt noget om. Jeg siger bare at unge mænds dårlige opførsel efter min mening i høj grad bunder i genetik og hormoner, og det skal man tage med i sin vurdering af dem. Unge kvinder har også deres problemer, men de kommer til udtryk på knap så udadvendte og aggressive måder.


Man kan da godt tage det med i vurderingen af årsagen, men det skal ikke mildne sanktionen. Alle må lære at handlinger har konsekvenser. Og hvis de handlinger skader andre mennesker er det især vigtigt at der bliver sagt fra overfor dem. "Du kunne ikke gøre for det, for du er en dreng" er ikke at hjælpe et menneske til at lære at begå sig bedre og det er ikke at gøre verden til et bedre sted.

Vi kan som mennesker heldigvis godt både lære og udvikle os. Det er ikke alle af hankøn som kunne finde på at gøre som idioterne bag den side gør. Det betyder, at nogle er bedre opdragede end andre og nogen har en mere veludviklet empati og en større ansvarsfølelse. Dét skal vi stræbe mod gør sig gældende generelt.
5
And we both know: I will be delicious
fisken80
Indlæg: 22013
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1122
Likede indlæg: 51940

Re: Udstillet i din by?

Indlægaf fisken80 » 14. jan 2016, 13:40

adagio skrev:
D.itsen skrev:Kæft hvor bliver drengestreger brugt meget, som argument for at det lidt er ok, at folk ikke kan opføre sig ordentligt


Sådan har det jo alle dage været. Unge mænd opfører sig ikke ordentligt. De kører for stærkt i deres biler, drikker for meget, tager stoffer og tænker på sex 99% af tiden. De kan ikke betragtes som rationelle væsener. Det bliver vi nødt til at indrette samfundet efter, vi kan ikke forvente det samme af en 16-årig knægt som af en 40-årig mand - så ender vi i hvert fald med at blive skuffede igen og igen.



Okay, skal vi så heller ikke straffe unge mennesker når de begår kriminalitet, fordi de er bare drenge og de ved ikke bedre?

Jeg synes simpelthen dit argument er SÅ tyndt. Det er meget langt fra alle drenge i den alder, der kan finde på noget a la det her. Flertallet, er min påstand, véd sgu udmærket, at det er forkert. Det handler om opdragelse. Og opdagede jeg, at min fiktive søn havde været med til at oprette sådan en side der, så ville jeg for det første føle, at jeg havde fejlet i min opdragelse og for det andet ville jeg omgående gå i gang med at rette op på skaderne og få ham lært, at den slags gør man ikke.
1
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
fisken80
Indlæg: 22013
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1122
Likede indlæg: 51940

Re: Udstillet i din by?

Indlægaf fisken80 » 14. jan 2016, 13:43

adagio skrev:
Neenah skrev:
adagio skrev:
Maoam skrev:Ordet "drengestreger" viser tydeligt, at der er forskellige forventninger til drenge og piger i vores kultur. Dårlig opførsel bliver accepteret for drenge.


Der er forskellige forventninger til drenge og piger på samme måde som der er forskellige forventninger til vejret om sommeren og om vinteren.


Det giver bare ingen mening. Drenge kan godt lære at opføre sig ordentligt overfor andre mennesker - vinteren kan ikke lære at være varm.


Selvfølgelig kan de det, det har jeg ikke sagt noget om. Jeg siger bare at unge mænds dårlige opførsel efter min mening i høj grad bunder i genetik og hormoner, og det skal man tage med i sin vurdering af dem. Unge kvinder har også deres problemer, men de kommer til udtryk på knap så udadvendte og aggressive måder.



Og her vil jeg så hævde, at det i meget højere grad handler om opdragelse, og muligvis det påpegede, at drenge åbenbart får længere snor, fordi de "jo er drenge". Hvis man har dén tilgang til sin søn, så er det snarere det end genetik, der ligger til grund for deres idiotiske handlinger.
3
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
fisken80
Indlæg: 22013
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1122
Likede indlæg: 51940

Re: Udstillet i din by?

Indlægaf fisken80 » 14. jan 2016, 13:45

Mulan skrev:Hvor er det dog umanerligt ulækkert. Deres argumenter for hvorfor? Fordi piger 'søger efter anerkendelse på sociale medier. Dejligt at i sådan lige kan gøre hele kvindekønnet en tjeneste og fortælle os, hvad vi søger efter og da lige gøre den EKSTRA tjeneste ved at rate os. For VORES skyld. Uden vores sammentykke, men det er jo ok, i ved jo tydeligvis bedre end os selv.

Drengestreger? Min fede fucking behårede røv om det er. Det er typisk diskrimination, objektificerende og selvfølgelig står der folk og skal forklare ' at det er jo abre drenges natur og det kan vi skam intet gøre ved' Gu' fanden kan man det, man kan f.eks starte med at sige, at gu røv og fucking nøgler er det 'drengenes natur' men dårlig opdragelse med et tilhørende forlortet kvindesyn. Det kan man sagtens gøre noget ved, for det er ved gud ikke alle hankønsvæsener, der er så idiotiske som de fjolser bag siden - men de er så ikke rigtige mænd eller hva'?


Nej hvis man skal følge argumentet, så er de åbenbart genetisk set ikke rigtige drenge..... argumentet er bare helt sort.
3
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
D.itsen
Indlæg: 3287
Tilmeldt: 11. aug 2015, 15:23
Kort karma: 561
Geografisk sted: Vestsjælland
Likede indlæg: 8871

Re: Udstillet i din by?

Indlægaf D.itsen » 14. jan 2016, 14:09

adagio skrev:
fisken80 skrev:
adagio skrev:Selvfølgelig kan de det, det har jeg ikke sagt noget om. Jeg siger bare at unge mænds dårlige opførsel efter min mening i høj grad bunder i genetik og hormoner, og det skal man tage med i sin vurdering af dem. Unge kvinder har også deres problemer, men de kommer til udtryk på knap så udadvendte og aggressive måder.



Og her vil jeg så hævde, at det i meget højere grad handler om opdragelse, og muligvis det påpegede, at drenge åbenbart får længere snor, fordi de "jo er drenge". Hvis man har dén tilgang til sin søn, så er det snarere det end genetik, der ligger til grund for deres idiotiske handlinger.


Det handler om at mænd er genetisk programmeret til at gøre dumme ting for at forsøge at imponere kvinder, og det viser sig stærkest hos unge mænd. Det er derfor de kører 200km/t i bil så snart de får kørekort, det er umuligt for dem at lade være. Det har ikke en skid med opdragelse at gøre, de ved udmærket at de ikke skal gøre det, men lysten til at gøre det er for stærk. I religiøse kredse forbyder man unge at have sex før ægteskabet, men det er også en helt umulig mission, uanset hvor meget man opdrager, vil unge mennesker knalde med hinanden fordi driften overvinder al opdragelse.

De kan simpelthen ikke lade være med at køre for stærkt? Så må vi da godt nok hurtigst muligt sikre at mænd først kan tage kørekort når de er 40.
6
UH UH UH UH KORT :love:

Hjemme i DK igen :banan2:
Brugeravatar
Code71
Indlæg: 1509
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:55
Kort karma: 304
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3345

Re: Udstillet i din by?

Indlægaf Code71 » 14. jan 2016, 14:17

adagio skrev:
fisken80 skrev:
adagio skrev:Selvfølgelig kan de det, det har jeg ikke sagt noget om. Jeg siger bare at unge mænds dårlige opførsel efter min mening i høj grad bunder i genetik og hormoner, og det skal man tage med i sin vurdering af dem. Unge kvinder har også deres problemer, men de kommer til udtryk på knap så udadvendte og aggressive måder.



Og her vil jeg så hævde, at det i meget højere grad handler om opdragelse, og muligvis det påpegede, at drenge åbenbart får længere snor, fordi de "jo er drenge". Hvis man har dén tilgang til sin søn, så er det snarere det end genetik, der ligger til grund for deres idiotiske handlinger.


Det handler om at mænd er genetisk programmeret til at gøre dumme ting for at forsøge at imponere kvinder, og det viser sig stærkest hos unge mænd. Det er derfor de kører 200km/t i bil så snart de får kørekort, det er umuligt for dem at lade være. Det har ikke en skid med opdragelse at gøre, de ved udmærket at de ikke skal gøre det, men lysten til at gøre det er for stærk. I religiøse kredse forbyder man unge at have sex før ægteskabet, men det er også en helt umulig mission, uanset hvor meget man opdrager, vil unge mennesker knalde med hinanden fordi driften overvinder al opdragelse.


Hvis det er genetisk betinget. Hvad gjorde unge mænd så før bilerne blev opfundet? Eller før hjulet blev opfundet? Kan det virkelig ikke ha noget med opdragelse og kultur at gøre, tror du?
4
Nå jeg hænger jo nok lidt ved. Så "lurer lidt" er suspenderet lige foreløbigt
fisken80
Indlæg: 22013
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1122
Likede indlæg: 51940

Re: Udstillet i din by?

Indlægaf fisken80 » 14. jan 2016, 14:22

adagio skrev:
fisken80 skrev:
adagio skrev:Selvfølgelig kan de det, det har jeg ikke sagt noget om. Jeg siger bare at unge mænds dårlige opførsel efter min mening i høj grad bunder i genetik og hormoner, og det skal man tage med i sin vurdering af dem. Unge kvinder har også deres problemer, men de kommer til udtryk på knap så udadvendte og aggressive måder.



Og her vil jeg så hævde, at det i meget højere grad handler om opdragelse, og muligvis det påpegede, at drenge åbenbart får længere snor, fordi de "jo er drenge". Hvis man har dén tilgang til sin søn, så er det snarere det end genetik, der ligger til grund for deres idiotiske handlinger.


Det handler om at mænd er genetisk programmeret til at gøre dumme ting for at forsøge at imponere kvinder, og det viser sig stærkest hos unge mænd. Det er derfor de kører 200km/t i bil så snart de får kørekort, det er umuligt for dem at lade være. Det har ikke en skid med opdragelse at gøre, de ved udmærket at de ikke skal gøre det, men lysten til at gøre det er for stærk. I religiøse kredse forbyder man unge at have sex før ægteskabet, men det er også en helt umulig mission, uanset hvor meget man opdrager, vil unge mennesker knalde med hinanden fordi driften overvinder al opdragelse.



Så ALLE unge mænd kører simpelthen vanvittig meget for stærkt? Mærkeligt, at der stort set ikke var nogen i min omgangskreds dengang jeg var 18-20 år, der kørte vanvittigt... men de må så bare alle sammen have været programmeret genetisk forkert...

Jeg må i øvrigt selv være genetisk forkert, for jeg var godt oppe i 20'erne før jeg gad det der sex.
1
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Udstillet i din by?

Indlægaf Slettet bruger » 14. jan 2016, 14:29

Code71 skrev:
adagio skrev:
fisken80 skrev:
adagio skrev:Selvfølgelig kan de det, det har jeg ikke sagt noget om. Jeg siger bare at unge mænds dårlige opførsel efter min mening i høj grad bunder i genetik og hormoner, og det skal man tage med i sin vurdering af dem. Unge kvinder har også deres problemer, men de kommer til udtryk på knap så udadvendte og aggressive måder.



Og her vil jeg så hævde, at det i meget højere grad handler om opdragelse, og muligvis det påpegede, at drenge åbenbart får længere snor, fordi de "jo er drenge". Hvis man har dén tilgang til sin søn, så er det snarere det end genetik, der ligger til grund for deres idiotiske handlinger.


Det handler om at mænd er genetisk programmeret til at gøre dumme ting for at forsøge at imponere kvinder, og det viser sig stærkest hos unge mænd. Det er derfor de kører 200km/t i bil så snart de får kørekort, det er umuligt for dem at lade være. Det har ikke en skid med opdragelse at gøre, de ved udmærket at de ikke skal gøre det, men lysten til at gøre det er for stærk. I religiøse kredse forbyder man unge at have sex før ægteskabet, men det er også en helt umulig mission, uanset hvor meget man opdrager, vil unge mennesker knalde med hinanden fordi driften overvinder al opdragelse.


Hvis det er genetisk betinget. Hvad gjorde unge mænd så før bilerne blev opfundet? Eller før hjulet blev opfundet? Kan det virkelig ikke ha noget med opdragelse og kultur at gøre, tror du?


Billede
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Udstillet i din by?

Indlægaf Slettet bruger » 14. jan 2016, 14:32

Siden er i øvrigt lukket allerede. http://www.rateandchill.com/1337
0
Brugeravatar
Tanten
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 14. aug 2015, 12:03
Kort karma: 457
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 9621

Re: Udstillet i din by?

Indlægaf Tanten » 23. jan 2016, 14:25

Jeg ville blive edderspændt rasende, hvis jeg eller mine børn blev udstillet på den måde uden foregående accept, og hvis politiet ikke ville tage sagen, så kunne bagmændende se frem til en henvendelse fra min advokat.

Det er helt uacceptabelt, det de møgknejter har haft gang i, og det sige alt, at de udstiller andre men selv er anonyme. Flot.
1
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23757
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22003

Re: Udstillet i din by?

Indlægaf dgd2007 » 23. jan 2016, 14:45

adagio skrev:Det handler om at mænd er genetisk programmeret til at gøre dumme ting for at forsøge at imponere kvinder, og det viser sig stærkest hos unge mænd. Det er derfor de kører 200km/t i bil så snart de får kørekort, det er umuligt for dem at lade være. Det har ikke en skid med opdragelse at gøre, de ved udmærket at de ikke skal gøre det, men lysten til at gøre det er for stærk.
[...]

Det kan der da være noget om. MEN selv om man selvfølgelig indirekte også udsætter andre for fare ved at køre 200, så er det alligevel noget andet med en situation, hvor man udelukkende chikanerer andre som i tilfældet med den pågældende hjemmeside. Det er ultra-dårlig stil under alle omstændigheder, og kan ikke retfærdiggøres med testosteronen :)
0
Brugeravatar
Tanten
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 14. aug 2015, 12:03
Kort karma: 457
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 9621

Re: Udstillet i din by?

Indlægaf Tanten » 23. jan 2016, 14:50

adagio skrev:
D.itsen skrev:Kæft hvor bliver drengestreger brugt meget, som argument for at det lidt er ok, at folk ikke kan opføre sig ordentligt


Sådan har det jo alle dage været. Unge mænd opfører sig ikke ordentligt. De kører for stærkt i deres biler, drikker for meget, tager stoffer og tænker på sex 99% af tiden. De kan ikke betragtes som rationelle væsener. Det bliver vi nødt til at indrette samfundet efter, vi kan ikke forvente det samme af en 16-årig knægt som af en 40-årig mand - så ender vi i hvert fald med at blive skuffede igen og igen.


Og hvis vi ikke fortæller de her unge fyre, at deres opførsel er forkert og uacceptabel, så tror de, den er i orden, og en del af dem vil fortsætte.

Ungdom og køn er ikke en undskyldning for at opføre sig som et dumt svin.
5

Tilbage til "Generelt"