Udstillet i din by?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Bimmerdyret
Indlæg: 1982
Tilmeldt: 25. okt 2015, 14:36
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1615

Re: Udstillet i din by?

Indlægaf Bimmerdyret » 13. jan 2016, 23:38

Filipai skrev:
Bimmerdyret skrev:Røvligeglad.
Mit selvværd ligger ikke i hvad andre tænker og mener om mig.


Lige i den sag her er det jo også meget unge piger der er involveret. Mit selvværd er godt nok noget anderledes nu, end da jeg var teenager.


Well, nu var det jo ikke det man skulle svare på i indlægget :)
0
Brugeravatar
Bimmerdyret
Indlæg: 1982
Tilmeldt: 25. okt 2015, 14:36
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1615

Re: Udstillet i din by?

Indlægaf Bimmerdyret » 13. jan 2016, 23:41

polavyk skrev:
Bimmerdyret skrev:
polavyk skrev:
Bimmerdyret skrev:Røvligeglad.
Mit selvværd ligger ikke i hvad andre tænker og mener om mig.


Det synes jeg slet ikke er problematikken. Det handler for mig meget mere om, at man bliver udstillet i et forum uden at have givet lov. Jeg er også ligeglad med, hvad andre synes om mit udseende. Men jeg ville ikke være ligeglad med at blive brugt i en sammenhæng, jeg ikke have givet lov til.

Nu har jeg ikke alderen til det men jeg ville blive tosset, hvis min datter var blevet udsat for det, og jeg synes, bagmændene er latterlige med deres argumentation om at stole på medmennesker! Nogen skulle afsløre deres identitet. Så kunne de komme på forsiden af aviserne! Feje fjolser.


Nej, men det er MIT svar og uddybning på spørgsmålet om hvordan JEG ville have det :)


Nu spørger Wizzze jo også, om vi synes, det er drengestreger eller overgreb, og derfor tillod jeg mig at komme med en nuance, jeg beklager, hvis det har generet dig.


Generer mig på ingen måde :)
Svarede kun på det første fordi det andet spørgsmål ikke var relevant i forhold til det første :)
0
Brugeravatar
Bimmerdyret
Indlæg: 1982
Tilmeldt: 25. okt 2015, 14:36
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1615

Re: Udstillet i din by?

Indlægaf Bimmerdyret » 13. jan 2016, 23:45

ShuruQ skrev:
polavyk skrev:
Bimmerdyret skrev:
polavyk skrev:
Bimmerdyret skrev:Røvligeglad.
Mit selvværd ligger ikke i hvad andre tænker og mener om mig.


Nej, men det er MIT svar og uddybning på spørgsmålet om hvordan JEG ville have det :)


Mit selvværd har det også fint uden. Men jeg kan bare ikke så meget se hvilken som helst relevans selvværd har i det her, hverken handlingerne eller Wizzzes spørgsmål :).


Fordi der er mange, der med lavt selvværd vil tillægge sidens værdi i deres liv ret stor indflydelse.
I princippet kan du, jeg og alle herinde være en del af en side hvor vi rates uden vores viden.
Går vi amok over det?
Bekymrer vi os?

Sikkert ikke, men det er for nogle først vigtigt i deres liv, når de ved at det sker - og det er der selværdet eller mangel på samme kommer ind.
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Udstillet i din by?

Indlægaf Slettet bruger » 13. jan 2016, 23:51

Bimmerdyret skrev:
ShuruQ skrev:
polavyk skrev:
Bimmerdyret skrev:
polavyk skrev:
Bimmerdyret skrev:Røvligeglad.
Mit selvværd ligger ikke i hvad andre tænker og mener om mig.


Nej, men det er MIT svar og uddybning på spørgsmålet om hvordan JEG ville have det :)


Mit selvværd har det også fint uden. Men jeg kan bare ikke så meget se hvilken som helst relevans selvværd har i det her, hverken handlingerne eller Wizzzes spørgsmål :).


Fordi der er mange, der med lavt selvværd vil tillægge sidens værdi i deres liv ret stor indflydelse.
I princippet kan du, jeg og alle herinde være en del af en side hvor vi rates uden vores viden.
Går vi amok over det?
Bekymrer vi os?

Sikkert ikke, men det er for nogle først vigtigt i deres liv, når de ved at det sker - og det er der selværdet eller mangel på samme kommer ind.


6,3 fik du
0
Brugeravatar
Bimmerdyret
Indlæg: 1982
Tilmeldt: 25. okt 2015, 14:36
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1615

Re: Udstillet i din by?

Indlægaf Bimmerdyret » 13. jan 2016, 23:53

eks-Maupassant skrev:
Bimmerdyret skrev:
ShuruQ skrev:
polavyk skrev:
Bimmerdyret skrev:
polavyk skrev:
Bimmerdyret skrev:Røvligeglad.
Mit selvværd ligger ikke i hvad andre tænker og mener om mig.


Nej, men det er MIT svar og uddybning på spørgsmålet om hvordan JEG ville have det :)


Mit selvværd har det også fint uden. Men jeg kan bare ikke så meget se hvilken som helst relevans selvværd har i det her, hverken handlingerne eller Wizzzes spørgsmål :).


Fordi der er mange, der med lavt selvværd vil tillægge sidens værdi i deres liv ret stor indflydelse.
I princippet kan du, jeg og alle herinde være en del af en side hvor vi rates uden vores viden.
Går vi amok over det?
Bekymrer vi os?

Sikkert ikke, men det er for nogle først vigtigt i deres liv, når de ved at det sker - og det er der selværdet eller mangel på samme kommer ind.


6,3 fik du


Nå...udfra en skala op til 5?

:klap:
0
D.itsen
Indlæg: 3325
Tilmeldt: 11. aug 2015, 15:23
Kort karma: 563
Geografisk sted: Vestsjælland
Likede indlæg: 8984

Re: Udstillet i din by?

Indlægaf D.itsen » 14. jan 2016, 05:39

Kæft hvor bliver drengestreger brugt meget, som argument for at det lidt er ok, at folk ikke kan opføre sig ordentligt
12
UH UH UH UH KORT :love:

Hjemme i DK igen :banan2:
D.itsen
Indlæg: 3325
Tilmeldt: 11. aug 2015, 15:23
Kort karma: 563
Geografisk sted: Vestsjælland
Likede indlæg: 8984

Re: Udstillet i din by?

Indlægaf D.itsen » 14. jan 2016, 05:48

adagio skrev:
D.itsen skrev:Kæft hvor bliver drengestreger brugt meget, som argument for at det lidt er ok, at folk ikke kan opføre sig ordentligt


Sådan har det jo alle dage været. Unge mænd opfører sig ikke ordentligt. De kører for stærkt i deres biler, drikker for meget, tager stoffer og tænker på sex 99% af tiden. De kan ikke betragtes som rationelle væsener. Det bliver vi nødt til at indrette samfundet efter, vi kan ikke forvente det samme af en 16-årig knægt som af en 40-årig mand - så ender vi i hvert fald med at blive skuffede igen og igen.

Jeg er så grundlæggende uenig. Jeg er ikke uenig i at teenageres ikke altid er rationelle for nej det er de ikke (køn underordnet), men i at det du nævner er forventeligt og noget man bare er nødt til at acceptere. Gu er det ej, og jeg synes slet ikke det går i kategorien drengestreger
7
UH UH UH UH KORT :love:

Hjemme i DK igen :banan2:
Brugeravatar
landsbytossen
Indlæg: 4088
Tilmeldt: 12. dec 2015, 19:45
Kort karma: 204
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 5659

Re: Udstillet i din by?

Indlægaf landsbytossen » 14. jan 2016, 06:08

D.itsen skrev:Kæft hvor bliver drengestreger brugt meget, som argument for at det lidt er ok, at folk ikke kan opføre sig ordentligt

En drengestreg er en handling af et stort barn eller ung, hvor konsekvensen af handlingen ikke er gennemtænkt. Det er ikke argument for, at handlingen er ok. Bl.a. findes udtrykket grove drengestreger.
0
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup
D.itsen
Indlæg: 3325
Tilmeldt: 11. aug 2015, 15:23
Kort karma: 563
Geografisk sted: Vestsjælland
Likede indlæg: 8984

Re: Udstillet i din by?

Indlægaf D.itsen » 14. jan 2016, 06:10

adagio skrev:
D.itsen skrev:
adagio skrev:
D.itsen skrev:Kæft hvor bliver drengestreger brugt meget, som argument for at det lidt er ok, at folk ikke kan opføre sig ordentligt


Sådan har det jo alle dage været. Unge mænd opfører sig ikke ordentligt. De kører for stærkt i deres biler, drikker for meget, tager stoffer og tænker på sex 99% af tiden. De kan ikke betragtes som rationelle væsener. Det bliver vi nødt til at indrette samfundet efter, vi kan ikke forvente det samme af en 16-årig knægt som af en 40-årig mand - så ender vi i hvert fald med at blive skuffede igen og igen.

Jeg er så grundlæggende uenig. Jeg er ikke uenig i at teenageres ikke altid er rationelle for nej det er de ikke (køn underordnet), men i at det du nævner er forventeligt og noget man bare er nødt til at acceptere. Gu er det ej, og jeg synes slet ikke det går i kategorien drengestreger


Jeg siger ikke man er nødt til at acceptere det, jeg siger det er forventeligt. Jeg har en omgangskreds af meget ansvarlige familiefædre. Lovlydige borgere der betaler deres (top)skat. Jeg tror ikke deres koner ønsker at vide alle de idiotiske, ansvarsløse ting de har gjort som unge mænd. Der bliver født flere mænd end kvinder, men ved 30 år er der flere kvinder end mænd. Det er fordi unge mænd er idioter der får sig selv slået ihjel, sådan er det at være ung mand, og jeg tror helt ærligt ikke det er noget kvinder kan sætte sig ind i. Så er der sikkert en masse andet som mænd ikke kan sætte sig ind i.

Jeg synes stadig det er at negligere det i stor stil, at det er forventeligt og "sådan har det altid været". Det er ikke det jeg oplever, og jeg synes ikke det statistikkerne siger (risikoen for at blive udsat for vold er faldet og de unge drikker mindre f.eks)
2
UH UH UH UH KORT :love:

Hjemme i DK igen :banan2:
Brugeravatar
Maoam
Indlæg: 1454
Tilmeldt: 28. sep 2015, 10:26
Kort karma: 111
Likede indlæg: 3374

Re: Udstillet i din by?

Indlægaf Maoam » 14. jan 2016, 07:36

Ordet "drengestreger" viser tydeligt, at der er forskellige forventninger til drenge og piger i vores kultur. Dårlig opførsel bliver accepteret for drenge.
11
Love, love, peace, peace :pompom:
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4439
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 666
Likede indlæg: 7342

Re: Udstillet i din by?

Indlægaf Neenah » 14. jan 2016, 08:04

adagio skrev:
Maoam skrev:Ordet "drengestreger" viser tydeligt, at der er forskellige forventninger til drenge og piger i vores kultur. Dårlig opførsel bliver accepteret for drenge.


Der er forskellige forventninger til drenge og piger på samme måde som der er forskellige forventninger til vejret om sommeren og om vinteren.


Det giver bare ingen mening. Drenge kan godt lære at opføre sig ordentligt overfor andre mennesker - vinteren kan ikke lære at være varm.
10
Brugeravatar
landsbytossen
Indlæg: 4088
Tilmeldt: 12. dec 2015, 19:45
Kort karma: 204
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 5659

Re: Udstillet i din by?

Indlægaf landsbytossen » 14. jan 2016, 08:08

Neenah skrev:
adagio skrev:
Maoam skrev:Ordet "drengestreger" viser tydeligt, at der er forskellige forventninger til drenge og piger i vores kultur. Dårlig opførsel bliver accepteret for drenge.


Der er forskellige forventninger til drenge og piger på samme måde som der er forskellige forventninger til vejret om sommeren og om vinteren.


Det giver bare ingen mening. Drenge kan godt lære at opføre sig ordentligt overfor andre mennesker - vinteren kan ikke lære at være varm.

Drenge dækker sig ikke ind under PMS, når de ikke opfører sig ordentligt. :D
1
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4439
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 666
Likede indlæg: 7342

Re: Udstillet i din by?

Indlægaf Neenah » 14. jan 2016, 08:11

landsbytossen skrev:
Neenah skrev:
adagio skrev:
Maoam skrev:Ordet "drengestreger" viser tydeligt, at der er forskellige forventninger til drenge og piger i vores kultur. Dårlig opførsel bliver accepteret for drenge.


Der er forskellige forventninger til drenge og piger på samme måde som der er forskellige forventninger til vejret om sommeren og om vinteren.


Det giver bare ingen mening. Drenge kan godt lære at opføre sig ordentligt overfor andre mennesker - vinteren kan ikke lære at være varm.

Drenge dækker sig ikke ind under PMS, når de ikke opfører sig ordentligt. :D

Nej - men andre er hurtige til at finde på ligeså tåbelige undskyldninger for dem: "de er jo bare drenge. De tænker ikke så langt." Hvornår hørte du i øvrigt sidst en politibetjent undskylde en kvindes handling med at det jo bare var PMS, så det skal man ikke tage så alvorligt?

Det er da ikke fair overfor drenge at vi som kultur opfatter dem som så tilbagestående at de ikke kan opdrages til at lære pli og empati?
11
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23791
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22044

Re: Udstillet i din by?

Indlægaf dgd2007 » 14. jan 2016, 08:40

adagio skrev:Sådan har det jo alle dage været. Unge mænd opfører sig ikke ordentligt. De kører for stærkt i deres biler, drikker for meget, tager stoffer og tænker på sex 99% af tiden. De kan ikke betragtes som rationelle væsener. Det bliver vi nødt til at indrette samfundet efter, vi kan ikke forvente det samme af en 16-årig knægt som af en 40-årig mand - så ender vi i hvert fald med at blive skuffede igen og igen.

Det er da sådan set rigtigt. Sådan har det altid været.
MEN det har også altid været sådan, at man skulle rette hvalpene lidt til! Det hører med til historien.

Det skal man selvfølgelig også i denne sag, som er helt utilstedelig!!!

En komplicerende faktor er dog, at meget officiel "mainstream" underholdning nu til daws kører på næsten de samme principper :evil:
Med den eneste forskel, at der ved arrangørerne, at man ikke bare kan bruge folk uden samtykke, men at man skal lokke ofrene til ved at de kommer i fjernsynet.
0
Brugeravatar
Maoam
Indlæg: 1454
Tilmeldt: 28. sep 2015, 10:26
Kort karma: 111
Likede indlæg: 3374

Re: Udstillet i din by?

Indlægaf Maoam » 14. jan 2016, 11:09

Den her TED talk om mænds vold og seksuelle overgreb er virkelig værd at se.

Jackson Katz: Violence against women—it's a men's issue

6
Love, love, peace, peace :pompom:

Tilbage til "Generelt"