Sker det også for dig? Når folk bare ikke VIL forstå.

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Nicolait
Indlæg: 4926
Tilmeldt: 31. aug 2015, 22:26
Kort karma: 288
Likede indlæg: 7914

Re: Sker det også for dig? Når folk bare ikke VIL forstå.

Indlægaf Nicolait » 14. maj 2020, 14:18

Aragorn skrev:
Nicolait skrev:
Aragorn skrev:
Nicolait skrev:Jeg oplever tit at advokaterne, som jeg har at gøre med i arbejdssammenhæng, tolker reglerne på en lad os sige kreativ måde.


IT?


Forsikringsbranchen.


Ah. Well. Was to be expected. Inden for IT er de tunge at danse med. De har meget travlt.


Nok samme tendens hos os, sådan lidt smart i en fart.
0
"If you immediatley know the candle light is fire then the meal was cooked along time ago"
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17845

Re: Sker det også for dig? Når folk bare ikke VIL forstå.

Indlægaf Stitch » 14. maj 2020, 14:26

Magic In The Sky skrev:
Stitch skrev:
Magic In The Sky skrev:Det sker stort set hver gang jeg snakker med mennesker.

Jeg er typen der tænker højt samtidig med at jeg formulerer noget i hovedet og når jeg skal sige det så bliver det til noget helt andet - ofte noget der ikke giver mening for andre end mig selv.

Jeg er lidt den der kiksede type der er i de fleste film.
Det har jeg vænnet mig til :D


Men så er det vel ikke, fordi folk ikke vil forstå, men manglende formidling fra din side af?

Hvis du læser første sætning i startindlægget og så min sætning hvor jeg skriver at det giver mening for mig selv - Så passer mit svar til trådens emne.



Jeg spurgte faktisk bare pænt ind til det og hverken sagde at det ikke var i trådens emne eller noget andet.
0
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Sker det også for dig? Når folk bare ikke VIL forstå.

Indlægaf DenBruneMunk » 14. maj 2020, 14:36

Stitch skrev:
Magic In The Sky skrev:
Stitch skrev:
Magic In The Sky skrev:Det sker stort set hver gang jeg snakker med mennesker.

Jeg er typen der tænker højt samtidig med at jeg formulerer noget i hovedet og når jeg skal sige det så bliver det til noget helt andet - ofte noget der ikke giver mening for andre end mig selv.

Jeg er lidt den der kiksede type der er i de fleste film.
Det har jeg vænnet mig til :D


Men så er det vel ikke, fordi folk ikke vil forstå, men manglende formidling fra din side af?

Hvis du læser første sætning i startindlægget og så min sætning hvor jeg skriver at det giver mening for mig selv - Så passer mit svar til trådens emne.



Jeg spurgte faktisk bare pænt ind til det og hverken sagde at det ikke var i trådens emne eller noget andet.

Jeg tror denne tråds emne bliver spændende :fløjt:

Der kommer nok mange indlæg løbende på hvordan folk selv forstår hvad de siger, og andre folk bare ikke vil forstå :blomst:
1
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9079
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1018
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21917

Re: Sker det også for dig? Når folk bare ikke VIL forstå.

Indlægaf Purple Haze » 14. maj 2020, 14:38

DenBruneMunk skrev:
Der kommer nok mange indlæg løbende på hvordan folk selv forstår hvad de siger, og andre folk bare ikke vil forstå :blomst:



Ja.
Det er jo ligesom det hele tråden handler om, så det kunne da være rart.
3
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23791
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22043

Re: Sker det også for dig? Når folk bare ikke VIL forstå.

Indlægaf dgd2007 » 14. maj 2020, 16:12

Jeg har i hvert fald tit været ude for at man ikke skal spørge om tre ting i én mail, selv om de hænger uløseligt sammen, og det egentloig er summen af alle tre man er ude efter.
93% svarer kun på den ene af spørgsmålene og regner med at alt er godt.
Senest rettet af dgd2007 14. maj 2020, 16:43, rettet i alt 1 gang.
5
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14786
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1182
Likede indlæg: 24881

Re: Sker det også for dig? Når folk bare ikke VIL forstå.

Indlægaf sigge » 15. maj 2020, 09:01

JumboJette skrev:Lige pt. oplever jeg, at en ny kollega - som i øvrigt har en kandidat i retorik! - overhovedet ikke er til at forstå. Hverken på skrift eller mundtligt. Hun er meget kringlet i sine formuleringer, som altid har 100 indskudte sætninger. Givetvis fordi hun tænker hurtigt, hun virker nemlig skarp nok. Men det er da alligevel lidt pudsigt. :-D


Jeg er ikke i nærheden af at have uddannelse i retorik, så jeg er måske lidt undskyldt, når jeg bruger mange indskudte sætninger. :D Men det er noget af det, jeg virkelig skal være opmærksom på. For jeg har også en tendens til at fylde alt for meget information på, hvis jeg skal svare på et spørgsmål, som ikke er helt simpelt. Jeg er mester i at veje for og imod osv., inden jeg måske når frem til en konklusion.
Nogle gange kan jeg korte mine mails ned til halv længde, hvis jeg lige får læst igennem med et kritisk øje og luget ud i det værste.

For nogle gange er kort bare bedst, hvis man ikke vil misforstås (og der ikke er følelser involveret).
0
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Sker det også for dig? Når folk bare ikke VIL forstå.

Indlægaf kidkomb » 15. maj 2020, 09:11

Nu arbejder jeg på et sted hvor uddannelsesniveauet blandt ledelsen er uhørt lav. Intelligensen er heller ikke i top (ahem, sorry).
Jeg oplever, måske netop derfor, at nogle mennesker tager andre menneskers ord ind med følelser og ikke med logik. Og i øvrigt i en meget simplificeret kontekst.
Det er ret frustrerende til tider. Det er ikke fordi jeg selv synes at jeg er vildt klog. Jeg er også blevet ældre og har haft både stress og depressioner og jeg er overhovedet ikke så skarp, som jeg har været tidligere. Men at man ikke engang kan føre en normal, arbejdsrelateret samtale uden at skulle, nærmest, "mansplaine" er super irriterende. Og jeg er ikke engang mand. Jeg skal passe allermest på at jeg ikke lyder unødvendigt nedladende nogle gange. -Andre gange er det faktisk mig, der med mine lave forventninger til deres akademiske niveau, har undervurderet dem og derfor taler vi forbi hinanden.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.

Tilbage til "Generelt"