Hvad vil du spørge Debatten om?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Sofakartoflen
Indlæg: 3890
Tilmeldt: 28. sep 2020, 12:32
Kort karma: 436
Likede indlæg: 9227

Re: Hvad vil du spørge Debatten om?

Indlægaf Sofakartoflen » 2. maj 2024, 08:27

Vaniljestang skrev:Sofakartoflen: dit link er til kræftens bekæmpelse. Jeg skriver det IKKE er til kræftens bekæmpelse.

Undskyld. Jeg er lige stået op. :-p

Når man giver en bårebuket, ser de efterladte ikke, hvilken buket det er. Eller sådan har det været til de begravelser/bisættelser, jeg har været til. Den ansatte i kirken samler bare alle kort sammen, og så får de efterladte bunken. Så man ser hvem, der har givet, - ikke hvad.

Hvis man skal følge den logik, kan man bare give/få afleveret et kort i kirken med samme besked, som der ville være vedhæftet buketten.
2
Vaniljestang
Indlæg: 152
Tilmeldt: 20. okt 2018, 12:57
Kort karma: 11
Likede indlæg: 465

Re: Hvad vil du spørge Debatten om?

Indlægaf Vaniljestang » 2. maj 2024, 09:16

Jeg har kun været til bisættelse/begravelser med blomster og kender godt til det med kortene bliver samlet ind og de efterladte ikke ved, hvilken bårebuket er fra hvem. Hmmm måske man bare lægger et kort med hilsen og så skriver, der er doneret et beløb til foreningen efter afdødes ønske...jeg spørger for nogen i min omgangskreds, så vil jo gerne sige, hvad den normale kutyme er...
2
Brugeravatar
Elverpigen
Indlæg: 2382
Tilmeldt: 25. jun 2017, 04:31
Kort karma: 94
Likede indlæg: 2345

Re: Hvad vil du spørge Debatten om?

Indlægaf Elverpigen » 9. maj 2024, 13:43

Jeg kan mærke, at jeg begynder at blive en smule langsynet og tænker, at det nok ville være en god idé at få lavet en rigtig synstest. Når jeg nu alligevel skal booke tid, vil jeg gerne få lavet en sundhedstjek af øjnene samtidig med bl.a. "luft-pust"måling af tryk i øjnene.

Umiddelbart vil jeg gerne betale for testen og gå derfra for at overveje deres forslag til (forventningsvis) læsebriller, før jeg evt. køber.

Hvilken dygtig optiker kan du anbefale i Kbh og evt omegn?


Er OCT scanning overkill? (svarende til private lægeklinikker, der reklamerer med MR eller Dexa scanninger af hele kroppen uden indikation på problemer (de 100 kr Louis Nielsen reklamerer med betaler jeg gerne ekstra, hvis det ikke er support af unødig frygt-industri), og deres anbefaling af at bruge det til Gud-og-hver-mand triggede mig lidt)
0
Brugeravatar
Galoldriel
Indlæg: 1277
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:52
Kort karma: 248
Likede indlæg: 4205

Re: Hvad vil du spørge Debatten om?

Indlægaf Galoldriel » 10. maj 2024, 13:28

Er der nogen af jer, der ved, om hele ens journal (i mit tilfælde hospitalsjournal) er tilgængelig på fx sundhed.dk, eller om behandlere kan føre interne notater, der ikke umiddelbart kan ses af patienten?

Og omfatter retten til aktindsigt i så fald den slags interne notater?

På forhånd tak :)
0
“I’m a man who discovered the wheel and built the Eiffel Tower out of metal and brawn. That’s what kind of man I am. You’re just a woman with a small brain. With a brain a third the size of us. It’s science.”

- Ron Burgundy
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 17052
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1080
Likede indlæg: 21287

Re: Hvad vil du spørge Debatten om?

Indlægaf Misantropen » 10. maj 2024, 13:59

Galoldriel skrev:Er der nogen af jer, der ved, om hele ens journal (i mit tilfælde hospitalsjournal) er tilgængelig på fx sundhed.dk, eller om behandlere kan føre interne notater, der ikke umiddelbart kan ses af patienten?

Og omfatter retten til aktindsigt i så fald den slags interne notater?

På forhånd tak :)

Jeg har spurgt om det samme tidligere i tråden: viewtopic.php?f=5&t=17789&start=2460#p1660635 Håber det kan hjælpe.

Så vidt jeg husker er PaleSeptember lægesekretær.
PaleSeptember skrev:..
0
Brugeravatar
Galoldriel
Indlæg: 1277
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:52
Kort karma: 248
Likede indlæg: 4205

Re: Hvad vil du spørge Debatten om?

Indlægaf Galoldriel » 10. maj 2024, 14:38

Misantropen skrev:
Galoldriel skrev:Er der nogen af jer, der ved, om hele ens journal (i mit tilfælde hospitalsjournal) er tilgængelig på fx sundhed.dk, eller om behandlere kan føre interne notater, der ikke umiddelbart kan ses af patienten?

Og omfatter retten til aktindsigt i så fald den slags interne notater?

På forhånd tak :)

Jeg har spurgt om det samme tidligere i tråden: viewtopic.php?f=5&t=17789&start=2460#p1660635 Håber det kan hjælpe.

Så vidt jeg husker er PaleSeptember lægesekretær.


Tak :) Ja, det er jo helt det samme spørgsmål.

Jeg har, ligesom dig, en mistanke om, der kan være skrevet nogle misvisende kommentarer, som jeg ikke kan se - og som kan ligge mig til last, især ifm. overlevering til andre behandlere.
1
“I’m a man who discovered the wheel and built the Eiffel Tower out of metal and brawn. That’s what kind of man I am. You’re just a woman with a small brain. With a brain a third the size of us. It’s science.”

- Ron Burgundy
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 17052
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1080
Likede indlæg: 21287

Re: Hvad vil du spørge Debatten om?

Indlægaf Misantropen » 15. maj 2024, 08:25

Jeg har en stak tennissokker der både i vask og i brug fnulrer og "støver" helt åndssvagt.

Kan man gøre noget for at mindske det eller skyldes det udelukkende kvaliteten, så de er lige til at smide ud?
0
Brugeravatar
Badesandalen
Indlæg: 2406
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 209
Likede indlæg: 2844

Re: Hvad vil du spørge Debatten om?

Indlægaf Badesandalen » 15. maj 2024, 10:56

Misantropen skrev:Jeg har en stak tennissokker der både i vask og i brug fnulrer og "støver" helt åndssvagt.

Kan man gøre noget for at mindske det eller skyldes det udelukkende kvaliteten, så de er lige til at smide ud?

Jeg synes det har hjulpet en del på min mands at blive vasket med vrangen udad. Putter du dem i tørretumbleren eller hænger du dem op når de skal tørre? For jeg tænker at tumbleren måske også tager lidt "overskydende" fnuller her i hvert fald.
0
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 17052
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1080
Likede indlæg: 21287

Re: Hvad vil du spørge Debatten om?

Indlægaf Misantropen » 15. maj 2024, 11:25

Badesandalen skrev:
Misantropen skrev:Jeg har en stak tennissokker der både i vask og i brug fnulrer og "støver" helt åndssvagt.

Kan man gøre noget for at mindske det eller skyldes det udelukkende kvaliteten, så de er lige til at smide ud?

Jeg synes det har hjulpet en del på min mands at blive vasket med vrangen udad. Putter du dem i tørretumbleren eller hænger du dem op når de skal tørre? For jeg tænker at tumbleren måske også tager lidt "overskydende" fnuller her i hvert fald.

Det gør ikke den store forskel at vende vrangen ud. Jeg synes det hjælper lidt at vaske dem i en vaskepose, men når de så hænger til tørre drysser de alligevel. Jeg har vist haft dem tørret i tørretumbleren, men den er gået i stykker, så de seneste måneder har jeg været nødt til at lufttørre dem. Jeg husker ikke at det mindskede fnulleret at tørre dem i tørretumbleren, men det kan være jeg lige skal give det et forsøg mere, når den virker igen.

Jeg har tennissokker fra flere forskellige mærker og det er kun en helt specifik slags det sker med.
0
Brugeravatar
Badesandalen
Indlæg: 2406
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 209
Likede indlæg: 2844

Re: Hvad vil du spørge Debatten om?

Indlægaf Badesandalen » 15. maj 2024, 13:14

Misantropen skrev:
Badesandalen skrev:
Misantropen skrev:Jeg har en stak tennissokker der både i vask og i brug fnulrer og "støver" helt åndssvagt.

Kan man gøre noget for at mindske det eller skyldes det udelukkende kvaliteten, så de er lige til at smide ud?

Jeg synes det har hjulpet en del på min mands at blive vasket med vrangen udad. Putter du dem i tørretumbleren eller hænger du dem op når de skal tørre? For jeg tænker at tumbleren måske også tager lidt "overskydende" fnuller her i hvert fald.

Det gør ikke den store forskel at vende vrangen ud. Jeg synes det hjælper lidt at vaske dem i en vaskepose, men når de så hænger til tørre drysser de alligevel. Jeg har vist haft dem tørret i tørretumbleren, men den er gået i stykker, så de seneste måneder har jeg været nødt til at lufttørre dem. Jeg husker ikke at det mindskede fnulleret at tørre dem i tørretumbleren, men det kan være jeg lige skal give det et forsøg mere, når den virker igen.

Jeg har tennissokker fra flere forskellige mærker og det er kun en helt specifik slags det sker med.

Ja okay. Det lyder som om det er mærket der er problemet så. Hvor træls.
1

Tilbage til "Generelt"