Hvad er worst case scenario hos jer, når I skal til fest?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Kanga
Indlæg: 2927
Tilmeldt: 12. mar 2016, 19:04
Kort karma: 181
Likede indlæg: 3663

Re: Hvad er worst case scenario hos jer, når I skal til fest?

Indlægaf Kanga » 22. aug 2020, 19:23

PaleSeptember skrev:
PaleSeptember skrev:
Santa skrev:
Ado skrev:Åh gud ja...en fest med buffet fra Kokken og Jomfruen. :tie:

Kryds fingre for at du aldrig bliver inviteret til fest af min kusine eller min søster.....og vinen er som regel varm Liebfraumilch eller J.B. Chenet med den skæve glas....skål!
Så planen om at drukne maden med masser af vin, når jeg aldrig, for Chenet giver mig hovedpine efter bare to glas.


Sådan en fest (konfirmation) skal vi til her i august. Min mand siger, at jeg skal være høflig og tage med, men jeg orker det ikke :tie:


Det var ikke Kokken og Jomfruen men Jysk Diner, samme liga efter min mening. Lunkne drikkevarer og vin, der smagte gæret. Sedler med opgaver under tallerkenerne.

Oh yes..... :rulle:

Det er vist samme firma...
0
Kanga
Indlæg: 2927
Tilmeldt: 12. mar 2016, 19:04
Kort karma: 181
Likede indlæg: 3663

Re: Hvad er worst case scenario hos jer, når I skal til fest?

Indlægaf Kanga » 22. aug 2020, 19:33

Jeg har lidt svært ved at sige, noget jeg frygter. Jeg tror det kommer an på kombinationen og hvem der ellers er med.

Opgaver under tallerken, fx. bære ud og servere, så tænker jeg, at værten sparer penge på personale.

Maden er en stor del af en fest for mig. Hellere lidt, tallerkenserveret, der er godt, end kaskader af buffet der so so, eller ikke nok.

Tvivlsom underholdning. På den anden side, så gerne god underholdning, som giver samtaleemne til sidemanden bagefter. Om ikke andet, kan man da tale om det.

Med årene tror jeg egentlig ikke jeg er til de traditionelle suppe - steg - is. Så hellere noget mere uformelt. Fx start kl 1930 til stående buffet med hapsede og drinks, tidligere på med dansen, og så at festen varer til lidt efter midnat. Spisning, sange og taler tager sååååå lang tid og dræber nogen gange festen, inden den rigtigt kommer igang.

Kanga
1
Brugeravatar
Urtekussen
Indlæg: 6176
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:12
Kort karma: 1449
Likede indlæg: 16143

Re: Hvad er worst case scenario hos jer, når I skal til fest?

Indlægaf Urtekussen » 22. aug 2020, 19:52

Uh, jo, hvis man først kommer til bords kl 19 ~ 19.30.
Vi spiser altid 17.30, så min mave er højlydt, hvis det bliver meget senere end det :blush:
0
2011
2015
2018
2020
2023
Brugeravatar
Queen Molly
Indlæg: 526
Tilmeldt: 12. aug 2015, 05:52
Kort karma: 17
Likede indlæg: 813

Re: Hvad er worst case scenario hos jer, når I skal til fest?

Indlægaf Queen Molly » 23. aug 2020, 10:12

Urtekussen skrev:Uh, jo, hvis man først kommer til bords kl 19 ~ 19.30.
Vi spiser altid 17.30, så min mave er højlydt, hvis det bliver meget senere end det :blush:

Jeg har det omvendt. :D
De fester hvor man spiser 17 30 bliver jeg altid sulten kl 20. Vi plejer at spise ca 19. :D
0
Brugeravatar
Ostefod
Indlæg: 9
Tilmeldt: 30. sep 2019, 17:05
Kort karma: 1
Likede indlæg: 18

Re: Hvad er worst case scenario hos jer, når I skal til fest?

Indlægaf Ostefod » 23. aug 2020, 10:50

1. Lunken øl/vin siger sig selv.

2. Broccolisalat.
Jeg vil selv hælde dressingen på min salat i den mængde det passer mig.

3. Forventningen om at jeg danser.
Jeg hader at danse og føler mig virkelig ukomfortabel ved at gøre det. Alligevel skal halvdelen af alle kvinder ved en fest spørge om jeg ikke lige har lyst. Det kan jeg leve med, hvis folk kan acceptere et nej, men der er altid lige 2-5 kvinder, der skal hive i mig og insistere. Det kan ødelægge mit humør og dermed festen.
0
Brugeravatar
Ghattner
Indlæg: 2502
Tilmeldt: 17. aug 2017, 12:27
Kort karma: 146
Likede indlæg: 6677

Re: Hvad er worst case scenario hos jer, når I skal til fest?

Indlægaf Ghattner » 23. aug 2020, 17:30

Ostefod skrev:1. Lunken øl/vin siger sig selv.


Min onkel har en tendens til at stille en masse øl og drikkevarer frem på spisebordet lang tid før gæsterne overhovedet kommer. Misforstået service, for en lunken øl til middagen er sgu ikke så spændende
1
Brugeravatar
Shmartiesh
Indlæg: 1919
Tilmeldt: 10. jan 2016, 17:18
Kort karma: 157
Likede indlæg: 3019

Re: Hvad er worst case scenario hos jer, når I skal til fest?

Indlægaf Shmartiesh » 23. aug 2020, 18:44

Jeg har endnu ikke prøvet at blive inviteret til en voksen udklædningsfest eller hvor der er dresscode, og det er heller ikke noget jeg vil ønske. Tit når jeg ser billeder af folk der har været til de fester får jeg skrækscenarier i hovedet om selv at blive inviteret også få et meltdown over at jeg ikke kan finde tøj der passer.


Til gengæld elsker jeg selskabslege. Jeg ville ønske det var obligatorisk til alle fester :D
0
Brugeravatar
BlueBunny
Indlæg: 4382
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:54
Kort karma: 487
Likede indlæg: 10734

Re: Hvad er worst case scenario hos jer, når I skal til fest?

Indlægaf BlueBunny » 23. aug 2020, 20:01

Jeg ville hade en kombi af hvis jeg evt fik dårlig mave og der samtidig var toiletkø.
0
Folk med begge ben på jorden, hænger ikke på træerne
Undtagelsen
Indlæg: 2244
Tilmeldt: 17. aug 2015, 17:05
Kort karma: 221
Likede indlæg: 4592

Re: Hvad er worst case scenario hos jer, når I skal til fest?

Indlægaf Undtagelsen » 25. aug 2020, 16:34

Mette Helena kører emnet om seating osv i sin instastory idag, fordi hun skal holde konfirmation.

Det er meget sjovt at læse med denne tråd i tankerne.

Seriøst er der en, der fortæller, at hun engang gik fra en fest, fordi hun ikke skulle sidde ved siden af sin mand :nerve:
0
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 13002
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3538
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55899
Kontakt:

Re: Hvad er worst case scenario hos jer, når I skal til fest?

Indlægaf Ado » 25. aug 2020, 17:01

Lige nu er det en fest i weekenden, hvor der kommer et par gæster fra min fortid med min eks. Jeg kan ikke døje dem. De har været arrogante overfor mig i al den tid jeg var sammen med børnenes far. Så hvis der er bordkort, og jeg skal sidde sammen med dem, så skal jeg virkelig tælle til 10 nonstop. Min plan er at hilse høfligt på dem, og ellers ignorere dem resten af dagen. Så en bordplan med dem ville være akavet. :lol:
0
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 13002
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3538
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55899
Kontakt:

Re: Hvad er worst case scenario hos jer, når I skal til fest?

Indlægaf Ado » 25. aug 2020, 17:01

Undtagelsen skrev:
Seriøst er der en, der fortæller, at hun engang gik fra en fest, fordi hun ikke skulle sidde ved siden af sin mand :nerve:

Arhh, okay. det er godt nok voldsomt. :lol:
0
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9080
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1018
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21923

Re: Hvad er worst case scenario hos jer, når I skal til fest?

Indlægaf Purple Haze » 25. aug 2020, 17:32

Ado skrev:
Undtagelsen skrev:
Seriøst er der en, der fortæller, at hun engang gik fra en fest, fordi hun ikke skulle sidde ved siden af sin mand :nerve:

Arhh, okay. det er godt nok voldsomt. :lol:


Lyder som PMS :genert:
0
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
fisken80
Indlæg: 22342
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1133
Likede indlæg: 52574

Re: Hvad er worst case scenario hos jer, når I skal til fest?

Indlægaf fisken80 » 25. aug 2020, 17:45

Ostefod skrev:1. Lunken øl/vin siger sig selv.

2. Broccolisalat.
Jeg vil selv hælde dressingen på min salat i den mængde det passer mig.

3. Forventningen om at jeg danser.
Jeg hader at danse og føler mig virkelig ukomfortabel ved at gøre det. Alligevel skal halvdelen af alle kvinder ved en fest spørge om jeg ikke lige har lyst. Det kan jeg leve med, hvis folk kan acceptere et nej, men der er altid lige 2-5 kvinder, der skal hive i mig og insistere. Det kan ødelægge mit humør og dermed festen.


Haha, min kæreste er altædende men lige præcis broccolisalat kan han ikke få ned. Desværre er det er kæmpefavorit i dele af min familie, og det serveres altid til fester/middage hos dem :D
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
fisken80
Indlæg: 22342
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1133
Likede indlæg: 52574

Re: Hvad er worst case scenario hos jer, når I skal til fest?

Indlægaf fisken80 » 25. aug 2020, 17:45

PaleSeptember skrev:
Santa skrev:
PaleSeptember skrev:
PaleSeptember skrev:
Santa skrev:
Ado skrev:Åh gud ja...en fest med buffet fra Kokken og Jomfruen. :tie:

Kryds fingre for at du aldrig bliver inviteret til fest af min kusine eller min søster.....og vinen er som regel varm Liebfraumilch eller J.B. Chenet med den skæve glas....skål!
Så planen om at drukne maden med masser af vin, når jeg aldrig, for Chenet giver mig hovedpine efter bare to glas.


Sådan en fest (konfirmation) skal vi til her i august. Min mand siger, at jeg skal være høflig og tage med, men jeg orker det ikke :tie:


Det var ikke Kokken og Jomfruen men Jysk Diner, samme liga efter min mening. Lunkne drikkevarer og vin, der smagte gæret. Sedler med opgaver under tallerkenerne.

Oh yes..... :rulle:

Det er lige før man skal kondolere.....men nu ved du i hvert fald at din mand skylder!


Min mand synes, at maden var top dollar (bortset fra det skamstegte kød), især islagkagerne til dessert.


Hey, hvad er der galt med islagkager???
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
homofaber
Indlæg: 59
Tilmeldt: 6. jul 2020, 17:55
Kort karma: 0
Likede indlæg: 23

Re: Hvad er worst case scenario hos jer, når I skal til fest?

Indlægaf homofaber » 25. aug 2020, 18:27

Jeg har arbejdet og boet meget i udlandet og har derfor været undskyldt for ikke at kunne komme til de fleste fester selv om jeg har en stor familie. Og der hvor jeg har boet, har der ikke været nogen rigtig festkultur.

Men når jeg har været til fest, har der ikke været de store problemer, for efter så mange år lærer man næsten alle at kende. Det har mest været konfirmationer, guld/sølv-bryllup, fødselsdage osv. Faktisk har det altid undret mig, at der aldrig bliver danset mere, som der blev en gang, og selskabslege har jeg aldrig oplevet. Det eneste, jeg har oplevet var til en fest i Sønderjylland, hvor noget af familien bor. Jeg fattede ikke en pind af, hvad der blev sagt og talerne kunne have været på russisk, men jeg grinte bare, når de andre gjorde og flød med strømmen.
Det jeg måske frygter er alt for varmt vejr og sidde i pænt tøj og spise. Jeg hader i forvejen at sidde ned i så mange timer.
0

Tilbage til "Generelt"