Hvilke praktiske/husholdningsmæssige ting betaler du dig fra?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Pixie88
Indlæg: 580
Tilmeldt: 26. aug 2015, 10:39
Kort karma: 132
Geografisk sted: Nordpolen
Likede indlæg: 1254

Re: Hvilke praktiske/husholdningsmæssige ting betaler du dig fra?

Indlægaf Pixie88 » 25. jan 2016, 21:56

:preggo1:
Purple Haze skrev:
Pixie88 skrev:Rep. af bil.. alt andet ville i mine øjne være rendyrket dovenskab.


Nogen af os arbejder så bare det mere, og bruger de ekstra penge vi tjener på at få ting gjort.

Men.... Fik du det bedre af lige at få smidt en lille sviner til alle i tråden?

Is på, Batman. Der bliver spurgt til hvad vi som enkeltperson betaler os fra. Altså går jeg ud fra min egen situation, hvor jeg ikke er så presset på tid, at jeg ikke ville kunne overkomme at vaske vinduer en gang om måneden eller handle ind en gang om ugen.
Derfor ville det være rendyrket dovenskab, at betale mig fra det.

Jeg ved godt det på den gamle debat var nødvendigt med disclaimers, men jeg kan ikke se hvorfor jeg skal komme med en lang tale om, hvordan det jeg snakker om kun omhandler mig og ingen andre mennesker i verden, bare fordi personer som dig VIL føle sig ramt. Det er så latterligt.


Men.. fik du det bedre af at lade din indestængte vrede og manglende overskud gå udover mig?
6
I'm headin' out to South Park, gonna see if I can't unwind. Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, livin' a lie TIMMY!
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9081
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1018
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21923

Re: Hvilke praktiske/husholdningsmæssige ting betaler du dig fra?

Indlægaf Purple Haze » 25. jan 2016, 22:04

Pixie88 skrev::preggo1:
Purple Haze skrev:
Pixie88 skrev:Rep. af bil.. alt andet ville i mine øjne være rendyrket dovenskab.


Nogen af os arbejder så bare det mere, og bruger de ekstra penge vi tjener på at få ting gjort.

Men.... Fik du det bedre af lige at få smidt en lille sviner til alle i tråden?

Is på, Batman. Der bliver spurgt til hvad vi som enkeltperson betaler os fra. Altså går jeg ud fra min egen situation, hvor jeg ikke er så presset på tid, at jeg ikke ville kunne overkomme at vaske vinduer en gang om måneden eller handle ind en gang om ugen.
Derfor ville det være rendyrket dovenskab, at betale mig fra det.

Jeg ved godt det på den gamle debat var nødvendigt med disclaimers, men jeg kan ikke se hvorfor jeg skal komme med en lang tale om, hvordan det jeg snakker om kun omhandler mig og ingen andre mennesker i verden, bare fordi personer som dig VIL føle sig ramt. Det er så latterligt.


Men.. fik du det bedre af at lade din indestængte vrede og manglende overskud gå udover mig?


Nej desværre.
Synes stadig det der står er en meget lidt indirekte sviner.
0
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: Hvilke praktiske/husholdningsmæssige ting betaler du dig fra?

Indlægaf Karkluden » 25. jan 2016, 22:18

Nå ja, det er da også med i boligforeningen, at der bliver slået græs, vasket trapper og ryddet sne. Så det betaler jeg mig vel også fra, men jeg tror de ville glo ret meget, hvis jeg gik ned og slog græs. Det er jo bare et "vilkår".

Hvis jeg havde mulighed for det, ville jeg bruge nemlig eller lignende til levering af dåsetomater og lignende tunge, kedelige ting. Ellers kan jeg godt lide at handle, lave mad, gå på tilbudsjagt, gøre rent osv. Men jeg vil bestemt ikke afvise at betale mig fra det i fremtiden, når vi har 2 x fuldtidsjobs med skiftende arbejdstider for mig + børn.
1
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Hvilke praktiske/husholdningsmæssige ting betaler du dig fra?

Indlægaf Fru Sunshine » 25. jan 2016, 23:14

Hvis jeg kunne, ville jeg betale mig fra alting.
Men det ville også være rendyrket dovenskab, for det er kun fordi, jeg ikke gider.
1
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Pixie88
Indlæg: 580
Tilmeldt: 26. aug 2015, 10:39
Kort karma: 132
Geografisk sted: Nordpolen
Likede indlæg: 1254

Re: Hvilke praktiske/husholdningsmæssige ting betaler du dig fra?

Indlægaf Pixie88 » 25. jan 2016, 23:17

Purple Haze skrev:
Pixie88 skrev::preggo1:
Purple Haze skrev:
Pixie88 skrev:Rep. af bil.. alt andet ville i mine øjne være rendyrket dovenskab.


Nogen af os arbejder så bare det mere, og bruger de ekstra penge vi tjener på at få ting gjort.

Men.... Fik du det bedre af lige at få smidt en lille sviner til alle i tråden?

Is på, Batman. Der bliver spurgt til hvad vi som enkeltperson betaler os fra. Altså går jeg ud fra min egen situation, hvor jeg ikke er så presset på tid, at jeg ikke ville kunne overkomme at vaske vinduer en gang om måneden eller handle ind en gang om ugen.
Derfor ville det være rendyrket dovenskab, at betale mig fra det.

Jeg ved godt det på den gamle debat var nødvendigt med disclaimers, men jeg kan ikke se hvorfor jeg skal komme med en lang tale om, hvordan det jeg snakker om kun omhandler mig og ingen andre mennesker i verden, bare fordi personer som dig VIL føle sig ramt. Det er så latterligt.


Men.. fik du det bedre af at lade din indestængte vrede og manglende overskud gå udover mig?


Nej desværre.
Synes stadig det der står er en meget lidt indirekte sviner.

Så må det være for egen regning. Jeg gider ikke angribes fordi det jeg siger, om mig selv, rammer et ømt punkt hos dig. Kan aldrig blive mit problem.
0
I'm headin' out to South Park, gonna see if I can't unwind. Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, livin' a lie TIMMY!
Brugeravatar
Tricolette
Indlæg: 1674
Tilmeldt: 7. sep 2015, 09:58
Kort karma: 390
Geografisk sted: Himmerland
Likede indlæg: 3883

Re: Hvilke praktiske/husholdningsmæssige ting betaler du dig fra?

Indlægaf Tricolette » 26. jan 2016, 08:47

Forhåbentlig begynder vi med regnøringshjælp hver 14. dag fra denne uge. :klap:

Overvejer desuden at betale mig fra vinduespudsningen, selvom manden som regel tager sig af det, men jeg er ikke altid helt tilfreds med resultatet :fløjt:

Cykler- og biler bliver sendt til service ved de respektive eksperter, selvom vi sikkert nemt kunne lappe en cykel og skifte olie på bilen, så er der altså opgaver, man bare ikke lige gider selv.

Indkøb står vi endnu selv for, men overvejer lidt nogle måltidskasser, bare lidt et problem med allergi og kræsenhed i huset. :gruble:

Al det grove havearbejde er udliceteret til manden, men det er han nu også ret god til. Selv tager jeg et par gange i løbet af sommeren, hvor jeg nusser bedene igennem og fjerne det manden overser, når han er igang med hakkejernet. :lol:
0
Brugeravatar
Spjaerten
Indlæg: 9844
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:58
Kort karma: 1860
Likede indlæg: 9578

Re: Hvilke praktiske/husholdningsmæssige ting betaler du dig fra?

Indlægaf Spjaerten » 26. jan 2016, 08:50

Altså der er service aftale med i mit bilkøb (stadig ca 1/2 år til første service).

Ellers benytter jeg mig ikke rigtig af noget.

Bestiller aldrig mad der leveres. Henter sjældent take-out og har kun 1 gang bestilt indkøb til levering.
0
Tryk på * :slem:
Akehurst2
Indlæg: 14189
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1266
Likede indlæg: 40748

Re: Hvilke praktiske/husholdningsmæssige ting betaler du dig fra?

Indlægaf Akehurst2 » 26. jan 2016, 08:51

Jeg forstår ikke helt det med dovenskab. Men det er måske fordi, jeg sidder og tænker over, hvad det egentligt er, der er dovent - og for mig er det mest noget med ting, der ikke bliver gjort fordi jeg/man ikke gider eller kan tage sig sammen. Ikke noget med ting, der gøres af andre, der har det som arbejde. Altså, jeg arbejder og tjener penge ved at løse opgaver for andre, og giver så nogle af de penge til folk, der arbejder for mig. Er det så dovent?
3
Akehurst2
Indlæg: 14189
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1266
Likede indlæg: 40748

Re: Hvilke praktiske/husholdningsmæssige ting betaler du dig fra?

Indlægaf Akehurst2 » 26. jan 2016, 08:53

Men til trådens egentlige emne - jeg betaler mig fra en del:

- cykelreparationer, inklusive lapninger
- rengøring
- vinduespudsning
- håndværksopgaver (bortset fra de ganske små, og det er så min mand, der udfører dem)
- kører tit i taxa
- spiser frokost i kantinen på arbejde og henter en del take away
0
Brugeravatar
Torn
Indlæg: 2840
Tilmeldt: 29. dec 2015, 10:21
Kort karma: 169
Likede indlæg: 3480

Re: Hvilke praktiske/husholdningsmæssige ting betaler du dig fra?

Indlægaf Torn » 26. jan 2016, 08:58

- Cykelvedligehold og reparationer
- Vask af trappe i fælles opgang
- Færdiglavede tærtebunde :D
- Computercrash ved virus (mindre problemer klarer jeg selv eller min kæreste)


Når jeg en dag får penge vil jeg nok også betale mig fra rengøring, vinduepudsning og muligvis indkøb (sådan noget nemlig.com noget).
0
Brugeravatar
Fuck.exe
Indlæg: 579
Tilmeldt: 13. aug 2015, 21:53
Kort karma: 171
Likede indlæg: 2024

Re: Hvilke praktiske/husholdningsmæssige ting betaler du dig fra?

Indlægaf Fuck.exe » 26. jan 2016, 11:18

Jeg ser det som en kæmpe luksus at have råd til at betale mig fra de ting, jeg ikke gider gøre selv. Dem der mener at jeg af den grund må være doven, er inderst inde bare skide misundelige :devil:

Vores hverdags største luksus er at vi hver uge får måltidskasser fra Aarstiderne. Vi snakker også om at få leveret kolonialvarer og andre fornødenheder fra Nemlig.com en gang eller 2 om måneden. Jeg knus-elsker den slags levering-til-døren koncepter :love:

I det sekund jeg er færdiguddannet får vi rengøringshjælp herhjemme. Jeg glæder mig!
2
Gulvaber er også mennesker.
Brugeravatar
MissDitte
Indlæg: 563
Tilmeldt: 7. sep 2015, 10:07
Kort karma: 170
Likede indlæg: 1325

Re: Hvilke praktiske/husholdningsmæssige ting betaler du dig fra?

Indlægaf MissDitte » 26. jan 2016, 12:06

Vi har rengøringshjælp og havehjælp. Havehjælpen kommer når vi skriver til ham enten med noget større (sidst en kæmpe hæk der skulle fjernes) eller bare hvis græs, hæk og ukrudt vokser hurtigere end vi prioriterer at ordne det.
Derudover har jeg nærmest en personlig mekaniker og jeg gider ikke noget som helst med bilen, så jeg betaler også for, at mine dæk ligger hos ham og han så bliver beskidt hver gang de skal skiftes.
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59560

Re: Hvilke praktiske/husholdningsmæssige ting betaler du dig fra?

Indlægaf DetSorteCirkus » 26. jan 2016, 13:15

Akehurst2 skrev:Jeg forstår ikke helt det med dovenskab. Men det er måske fordi, jeg sidder og tænker over, hvad det egentligt er, der er dovent - og for mig er det mest noget med ting, der ikke bliver gjort fordi jeg/man ikke gider eller kan tage sig sammen. Ikke noget med ting, der gøres af andre, der har det som arbejde. Altså, jeg arbejder og tjener penge ved at løse opgaver for andre, og giver så nogle af de penge til folk, der arbejder for mig. Er det så dovent?


Men der er heller ingen, i hvert fald ikke her i tråden, som har udskreget noget til at være universelt dovent.
Jeg kan komme på scenarier, hvor der intet dovent er i at købe sig til forskellige ydelser og andre, hvor det ville være temmelig ladt.

Som min økonomi er lige nu, ville rengøringshjælp og lignende betyde, at der ikke ville være råd til min merituddannelse, kulturelle oplevelser og rejser, samtidig med at jeg, igen i min nuværende situation, har rigeligt med tid til at ordne min lejlighed selv - og også tid til alle de ting, som jeg hellere vil foretage mig end rengøring, indkøb og madlavning.
Resultatet ville dermed blive, at jeg fik et kedeligere liv med mere tid til...ingenting, for i begge scenarier ville jeg jo have tid til de ting, som folk med fuldtidsarbejde netop kan have svært ved at nå oveni de huslige pligter.

En model med køb af rengøring, hyppig take away og varer bragt til døren ville derfor ret sikkert give mig en følelse af at være lad og have gjort nogle dumme prioriteringer.
1
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Hvilke praktiske/husholdningsmæssige ting betaler du dig fra?

Indlægaf Fru Sunshine » 26. jan 2016, 13:23

Fuck.exe skrev:Jeg ser det som en kæmpe luksus at have råd til at betale mig fra de ting, jeg ikke gider gøre selv. Dem der mener at jeg af den grund må være doven, er inderst inde bare skide misundelige :devil:

Vores hverdags største luksus er at vi hver uge får måltidskasser fra Aarstiderne. Vi snakker også om at få leveret kolonialvarer og andre fornødenheder fra Nemlig.com en gang eller 2 om måneden. Jeg knus-elsker den slags levering-til-døren koncepter :love:

I det sekund jeg er færdiguddannet får vi rengøringshjælp herhjemme. Jeg glæder mig!

Jeg er i hvert fald misundelig :lol:
1
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4497
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: Hvilke praktiske/husholdningsmæssige ting betaler du dig fra?

Indlægaf Panton » 26. jan 2016, 13:29

Intet, udover cyklen som ryger til cykelsmeden. Jeg bør ringe til en vinduespudser, for det au natural solfilm der hænger på mine ruder, er irriterende :sur: Så hvis nogen kender nogen gode i kbh/amager der ikke er dyre (2 sal) så smid da lige et navn/mobil.

Jeg har hverken have, bil eller egen lejlighed men det jeg kan ordne selv i lejligheden det gør jeg. Handle og rengøring er også min tjans :rulle: Jeg har så ikke råd til rengøring og ville også have det sært med at fremmede skulle rode i ens ting og vaske af for een :genert: Men vinduerne er klart en hæmsko, for jeg er højdeskræk og tør ikke pudse dem udenpå (og så batter det ligesom ikke rigtigt :flov: )
0
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win

Tilbage til "Generelt"