Hvad er dit forhold til Radio?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Myresluger
Indlæg: 2347
Tilmeldt: 25. dec 2015, 22:04
Kort karma: 110
Likede indlæg: 3802

Re: Hvad er dit forhold til Radio?

Indlægaf Myresluger » 26. jan 2016, 07:29

Jeg hører altid radio i bilen. Og da jeg kører bil 2-2 1/2 time om dagen, bliver det til en del. Jeg hører primært nova og pop fm, jeg er heller ikke pjattet med reklamer, så i reklamepauserne skifter jeg kanal - og så skifter jeg tilbage når der kommer reklamer der hvor jeg er landet.

Når man kører så meget bil ville det være smart at høre trafikradio - men det er ikke lykkedes mig at få min bilradio til at holde sig på p4 københavn - den skifter frem og tilbage mellem kbh sjælland og det er ualmindeligt irriterende. Derfor er P4 ude af billedet hos mig. P3 kan jeg ikke holde ud ret længe - mimre
0
Firebird
Indlæg: 869
Tilmeldt: 11. nov 2015, 11:19
Kort karma: 160
Likede indlæg: 1289

Re: Hvad er dit forhold til Radio?

Indlægaf Firebird » 26. jan 2016, 07:45

Jeg har kun en radio, og den sidder i min bil. Det er til og med vistnok en eller anden fancy JVC model, hvad ved jeg Der er bare lige en lille hage.

Den har aldrig været tændt.
0
Fod. Enhed der finder bord og stoleben i mørke.
Brugeravatar
dykkersild
Indlæg: 2169
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:25
Kort karma: 239
Likede indlæg: 3535

Re: Hvad er dit forhold til Radio?

Indlægaf dykkersild » 26. jan 2016, 08:02

Jeg hører nogen gange radio 100 i køkkenet når jeg laver mad, jeg hører lidt radio når jeg kører bil med min mand og ellers aldrig.
0
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14667
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24663

Re: Hvad er dit forhold til Radio?

Indlægaf sigge » 26. jan 2016, 08:24

Jeg hører radio i bilen til og fra arbejde, og det tager ca. 50 min. hver vej. Indtil for ganske nylig hørte jeg altid P3, men det er jeg åbenbart ved at være for gammel til (værterne er irriterende at høre på, og musikken siger mig ofte ikke noget, eller teksterne er kvindenedgørende.) Så nu er jeg altså på vej over i P4 segmentet. Det passer nok meget godt med, at Mads & Monopolet, som jeg også er trofast lytter af, er flyttet derover. Der er også meget større chance for at høre Take That eller Robbie Williams på P4, har jeg opdaget. :D
1
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Hvad er dit forhold til Radio?

Indlægaf Fru Sunshine » 26. jan 2016, 10:44

Jeg hører som regel radio i bilen (hvis jeg ikke vælger en lydbog). Så står den på P4 eller Nova.
(Og jeg føler mig ældgammel, når jeg opdater, at det er P4 og ikke P3, jeg lytter til. Musikken er den samme, som den var i mine P3-år :whine:)
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12923
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3532
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55523
Kontakt:

Re: Hvad er dit forhold til Radio?

Indlægaf Ado » 26. jan 2016, 11:14

Jeg elsker Mads og Monopolet. Jeg elskede De Sorte Spejdere.

I dag lytter jeg til lokalradioen hver morgen/formiddag. Jeg arbejder frivilligt for radioen, skriver lidt for dem, fester lidt med dem og så har de det skønneste morgenprogram. De er skønne mennesker, som blev behandlet som lort af et røvhul. Det er en længere (og lokal farce). Men jo; jeg lytter meget til radio.

Jeg elsker også at have P-etellerandet kørende med jazz i baggrunden, når jeg nuldrer rundt i køkkenet.
0
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21945
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59498

Re: Hvad er dit forhold til Radio?

Indlægaf DetSorteCirkus » 26. jan 2016, 11:48

Skumfidusen skrev:Jeg er også fast lytter af 24syv nu. Tidligere var jeg trofast P1-lytter, men efter de skilte sig af med alle deres dygtigste folk, mistede jeg interessen. De havde Carsten Wiedeman, Poul Friis, Carsten Jensen - vanvittigt dygtige journalister, der kunne gøre ethvert emne interessant og havde en så dyb indsigt at de kunne forklare og vise ting fra nye og spændende perspektiver. Men sendefladen skulle åbenbart fornyes og gøres friskere. Jeg synes bare den blev dummere og kedeligere og så kunne jeg lige så godt skifte over til opkomlingen, der i det mindste er mere utraditionel og eventyrlysten.

Til gengæld får jeg knopper af kommerciel radio. To værter, der sidder og pludrer og skal forestille at være sjove og skamspiller de samme 15 numre til får lyst til at stikke strikkepinde i ørene, kun lifligt afbrudt af råbende, idiotiske reklamer med "har du hørt at McDonalds har tilbud på friturestegt aberøv med ekstra fedt? Næh - men er det ikke dyrt med aberøv i fedt hos McDonalds? Nej, hos McDonalds koster friturestegt aberøv kun 25 kroner hele næste uge. McDonalds - nu med endnu mere røv. Husk - et eller andet ligegyldigt ingen har sagt før og det derfor er meningsløst at vi skal kunne huske". Min kæreste har fået forbud mod at efterlade radioen på noget af det skrammel under trusler om at ellers må hun ikke låne den mere.


Skum har lige sparet mig for selv at skrive et indlæg om mine radiovaner :banan:
Eneste tilføjelse er, at jeg heller ikke gider kommerciel radio - og generelt musikkanaler - pga. det, de spiller.
Hvis jeg vil have et varieret udvalg af kunstnere og stilarter, tyer jeg til mine egne playlister.

Jeg er også opmærksom på uafhængige podcasts, men det er så stort et område, at det nærmest er uoverskueligt.
0
Brugeravatar
charlottefrich
Indlæg: 60
Tilmeldt: 13. aug 2015, 08:05
Kort karma: 6
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 91
Kontakt:

Re: Hvad er dit forhold til Radio?

Indlægaf charlottefrich » 26. jan 2016, 12:00

Jeg kan godt lide at have radioen til at køre.

På job står den fast på p4 midt/vest :gammel: *mimre
De lokale nyheder og det lidt mere rolige musikvalg, passer godt til mit behov.
0
Online farvehandler hos maling.nu & promal.dk
Brugeravatar
Vixen
Indlæg: 1265
Tilmeldt: 16. aug 2015, 08:53
Kort karma: 339
Likede indlæg: 2834

Re: Hvad er dit forhold til Radio?

Indlægaf Vixen » 26. jan 2016, 13:22

Min mor hørte altid P3, så det har jeg også gjort hele min barndom. Det første, hun gjorde, var at tænde radioen når hun kom hjem eller stod op om morgenen. Dengang var det en mere alsidig kanal, end den er nu, hvor den er virkelig målrettet det unge segment.

Min DAB-radio står på badeværelset, og jeg SKAL høre Go' Morgen P3 imens jeg står under bruseren og når jeg gør mig klar. Og det på trods af, at jeg er virkelig træt af musikken på P3... Bare jeg kunne få morgenværterne fra P3 og musikken fra P6. Dét kunne være perfekt. Og så ikke al det sport! Jeg er så ligeglad med hvem der vandt Ikast-Bording Cup i weekenden!!!
Nåja, en gang imellen skruer jeg over på P1.

Jeg hører også oftere radio end f.eks. Spotify, når jeg pendler eller cykler rundt til erinder.

At i alt kunne jeg slet ikke undvære at lytte til radio.
0
What ain't no country I ever heard of. They speak English in What?
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Hvad er dit forhold til Radio?

Indlægaf Annione » 26. jan 2016, 14:00

Jeg hører aldrig radio. Medmindre jeg låner en bil, hvor radioen er tændt.
0
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: Hvad er dit forhold til Radio?

Indlægaf Karkluden » 26. jan 2016, 14:04

Nå ja, jeg hører også Lena Dunhams podcasts. Dem finder jeg vældigt interessante.
0
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Dilf
Indlæg: 7
Tilmeldt: 25. jan 2016, 13:39
Kort karma: 2
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 11

Re: Hvad er dit forhold til Radio?

Indlægaf Dilf » 26. jan 2016, 14:39

Jeg hører radio når jeg kører bil og vasker op. Hører ikke et bestemt program.
0
honeybee
Indlæg: 254
Tilmeldt: 15. aug 2015, 20:21
Kort karma: 20
Likede indlæg: 250

Re: Hvad er dit forhold til Radio?

Indlægaf honeybee » 26. jan 2016, 14:51

Jeg hører altid P3 om morgenen, når jeg er i bad og efterfølgende gør mig klar. Desuden flere gange om eftermiddagen. Engang imellem bliver jeg rigtig træt af det, så slukker jeg bare. Men det handler vist mere om, at jeg trænger til ro end at jeg synes det er dårligt :)
Hører det også i bilen til/fra arbejde og diverse.
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Hvad er dit forhold til Radio?

Indlægaf Slettet bruger » 26. jan 2016, 15:04

Aldrig radio.
0
mfufu
Indlæg: 103
Tilmeldt: 12. aug 2015, 21:23
Kort karma: 7
Likede indlæg: 88

Re: Hvad er dit forhold til Radio?

Indlægaf mfufu » 26. jan 2016, 15:49

Sommetider streamer jeg fra en af DRs musikkanaler. Lydkvaliteten er god, og playlisterne er vist også okay. Desværre har DR besluttet, at public service betyder obligatoriske nyheder hver fulde time på alle kanaler. Så slukker jeg.
0
Internettet er et fantastisk medie til udbredelse af viden såvel som misinformation. Sammenholdt med at demokrati gælder for alle, ser det virkelig sort ud.

Tilbage til "Generelt"