Hvornår har du sidst følt dig dum?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14724
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19076

Re: Hvornår har du sidst følt dig dum?

Indlægaf Flora » 12. jun 2018, 10:58

kidkomb skrev:
Velvet-Goldmine skrev:Jeg spærrede mit dankort forleden aften da jeg, efter et onlinekøb, pludselig blev lidt loren ved siden og dens opfordring til at betale igen og igen (på trods af både et kvalitets e-mærke, kontaktoplysninger mv), og står jo nu uden umiddelbare betalingsmuligheder indtil postnord kommer med et nyt kort.
Jeg tog så mig selv i, helt seriøst, at overveje om jeg mon kunne gå ned i banken og hæve penge...

Det tror jeg faktisk godt du kan, såfremt din bank overhovedet har en filial med penge, det koster bare gebyr og du skal medbringe dit pas så vidt jeg ved.


Det behøver ikke at være et pas. Bare et billed-ID og sit kontonummer. Jeg mindes ikke at have betalt for det, de gange jeg har gjort det :)
1
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13013
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1557
Likede indlæg: 21767

Re: Hvornår har du sidst følt dig dum?

Indlægaf Pandesteg » 12. jun 2018, 13:10

Efter at have oprettet en tråd i vores bys lokale FB-gruppe om, hvor man kan plukke hyldeblomster og kørt hen til et af bemeldte steder for at plukke, så går jeg en tur i min egen have og opdager, at der står en 4 m høj hyld i udkanten af vores forhave/skov. :gogo:
17
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Velvet-Goldmine
Indlæg: 1559
Tilmeldt: 17. jan 2016, 21:33
Kort karma: 255
Likede indlæg: 5869

Re: Hvornår har du sidst følt dig dum?

Indlægaf Velvet-Goldmine » 12. jun 2018, 15:01

Flora skrev:
kidkomb skrev:
Velvet-Goldmine skrev:Jeg spærrede mit dankort forleden aften da jeg, efter et onlinekøb, pludselig blev lidt loren ved siden og dens opfordring til at betale igen og igen (på trods af både et kvalitets e-mærke, kontaktoplysninger mv), og står jo nu uden umiddelbare betalingsmuligheder indtil postnord kommer med et nyt kort.
Jeg tog så mig selv i, helt seriøst, at overveje om jeg mon kunne gå ned i banken og hæve penge...

Det tror jeg faktisk godt du kan, såfremt din bank overhovedet har en filial med penge, det koster bare gebyr og du skal medbringe dit pas så vidt jeg ved.


Det behøver ikke at være et pas. Bare et billed-ID og sit kontonummer. Jeg mindes ikke at have betalt for det, de gange jeg har gjort det :)


Jeg er pænt sikker på at jeg kan gå i banken og hæve penge, det var derfor jeg følte mig lidt dum over at have spekulationer over det... jeg mener... hvor i alverden skulle jeg ellers gøre det :genert:
Men måske dét netop er dumt i denne digitale tidsalder :lol:
3
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7095
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1431
Likede indlæg: 13317

Re: Hvornår har du sidst følt dig dum?

Indlægaf Rapfisk » 12. jun 2018, 17:01

Jeg drukket så meget kaffe, at jeg har givet mig selv kvalme.

Det dér voksen er ikke noget for mig.
4
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9526
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7841

Re: Hvornår har du sidst følt dig dum?

Indlægaf Sophies-mor » 12. jun 2018, 18:17

Jeg købte Argan olie i dag.
Har brugt det i forbindelse med massage af en kammerat hos kammeraten og syntes, at duften er fin.

Den olie, jeg så købte i dag - der glemte jeg lige at tjekke om den indeholdt andre ting end argan olie. Det gør denne så, blandt andet noget hvedekimolie og rosen-et-eller-andet-olie.
Med det resultat, at olien dufter af kokos!
Og jeg hader duften af kokos i shampoo, olie, sæbe mm.
Så nu står jeg med en olie, jeg får kvalme af - der er taget 4 dråber - og ærgrer mig over, at jeg hader duften.

Og kammeraten kan ikke huske, hvor olien er købt - den vi brugte dér.
:rulle:
0
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Hvornår har du sidst følt dig dum?

Indlægaf Annione » 13. jun 2018, 06:06

Nu her. Da jeg stod på Nørrebro st og hældte et par dl vand ud af min taske, fordi proppen røg af min *fulde* vandflaske :sarkasme:

Min arbejdscomputer og arbejdsmobil dryppede :tie: må ind på job og se, hvad der er sket. Suk.
0
Lulu
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2762

Re: Hvornår har du sidst følt dig dum?

Indlægaf Lulu » 13. jun 2018, 07:06

Rapfisk skrev:Jeg drukket så meget kaffe, at jeg har givet mig selv kvalme.

Det dér voksen er ikke noget for mig.


Sidst jeg skulle være voksen med min veninde og have et glas (1 blev der sagt!) vin til aftensmaden, endte det med dèr røg 1 flaske hvidvin og 3 flasker rødvin :genert: det var ikke den klogeste beslutning på jorden.
0
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Hvornår har du sidst følt dig dum?

Indlægaf Fru Sunshine » 20. jun 2018, 07:15

I morges. Jeg har igen fået nyt dankort - denne gang med rigtigt navn.

Jeg aktiverede det i går og gik ud fra, at pinkoden var den samme for det var den jo sidst.
Det var den ikke, og jeg opdagede det i morges, da jeg skulle have benzin på bilen.
(jeg måtte ringe på skolen og meddele, at jeg blev forsinket, og så fik jeg purret min mor og lånte hendes bil. Nu er jeg fuldstændig rundtosset.)

Nu MÅ jeg sgu da snart lære rent faktisk at læse de breve, der bliver sendt med. :blush:
2
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Maoam
Indlæg: 1454
Tilmeldt: 28. sep 2015, 10:26
Kort karma: 111
Likede indlæg: 3374

Re: Hvornår har du sidst følt dig dum?

Indlægaf Maoam » 20. jun 2018, 09:01

Jeg vil gerne sige undskyld til den kunde, jeg kom til at tage en tom kurv fra i Bilka. Jeg plejer ikke at have en vogn, og lige pludselig kom jeg i tanke om, at den kurv, jeg havde i min hånd ikke var min, og jeg havde ingen anelse om, hvor jeg havde taget den og hvor langt, jeg var gået med den! Hold kæft hvor følte jeg mig dum.
11
Love, love, peace, peace :pompom:
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Hvornår har du sidst følt dig dum?

Indlægaf Juki » 20. jun 2018, 09:53

Maoam skrev:Jeg vil gerne sige undskyld til den kunde, jeg kom til at tage en tom kurv fra i Bilka. Jeg plejer ikke at have en vogn, og lige pludselig kom jeg i tanke om, at den kurv, jeg havde i min hånd ikke var min, og jeg havde ingen anelse om, hvor jeg havde taget den og hvor langt, jeg var gået med den! Hold kæft hvor følte jeg mig dum.

:lol:

Man kan også føle sig dum, hvis man kommer til at tage fejl af en anden kundes vogn/kurv selvom der er varer i.... :genert:
6
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Maoam
Indlæg: 1454
Tilmeldt: 28. sep 2015, 10:26
Kort karma: 111
Likede indlæg: 3374

Re: Hvornår har du sidst følt dig dum?

Indlægaf Maoam » 20. jun 2018, 11:04

Juki skrev:
Maoam skrev:Jeg vil gerne sige undskyld til den kunde, jeg kom til at tage en tom kurv fra i Bilka. Jeg plejer ikke at have en vogn, og lige pludselig kom jeg i tanke om, at den kurv, jeg havde i min hånd ikke var min, og jeg havde ingen anelse om, hvor jeg havde taget den og hvor langt, jeg var gået med den! Hold kæft hvor følte jeg mig dum.

:lol:

Man kan også føle sig dum, hvis man kommer til at tage fejl af en anden kundes vogn/kurv selvom der er varer i.... :genert:


For at gøre det endnu bedre, glemte jeg en af de to ting, jeg var taget helt ud i Bilka for at købe :clap:
3
Love, love, peace, peace :pompom:
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Hvornår har du sidst følt dig dum?

Indlægaf Juki » 20. jun 2018, 11:24

Maoam skrev:
Juki skrev:
Maoam skrev:Jeg vil gerne sige undskyld til den kunde, jeg kom til at tage en tom kurv fra i Bilka. Jeg plejer ikke at have en vogn, og lige pludselig kom jeg i tanke om, at den kurv, jeg havde i min hånd ikke var min, og jeg havde ingen anelse om, hvor jeg havde taget den og hvor langt, jeg var gået med den! Hold kæft hvor følte jeg mig dum.

:lol:

Man kan også føle sig dum, hvis man kommer til at tage fejl af en anden kundes vogn/kurv selvom der er varer i.... :genert:


For at gøre det endnu bedre, glemte jeg en af de to ting, jeg var taget helt ud i Bilka for at købe :clap:

Fordi du var kommet til at tage en forkert kurv med andre varer? :D
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Maoam
Indlæg: 1454
Tilmeldt: 28. sep 2015, 10:26
Kort karma: 111
Likede indlæg: 3374

Re: Hvornår har du sidst følt dig dum?

Indlægaf Maoam » 20. jun 2018, 11:51

Juki skrev:
Maoam skrev:
Juki skrev:
Maoam skrev:Jeg vil gerne sige undskyld til den kunde, jeg kom til at tage en tom kurv fra i Bilka. Jeg plejer ikke at have en vogn, og lige pludselig kom jeg i tanke om, at den kurv, jeg havde i min hånd ikke var min, og jeg havde ingen anelse om, hvor jeg havde taget den og hvor langt, jeg var gået med den! Hold kæft hvor følte jeg mig dum.

:lol:

Man kan også føle sig dum, hvis man kommer til at tage fejl af en anden kundes vogn/kurv selvom der er varer i.... :genert:


For at gøre det endnu bedre, glemte jeg en af de to ting, jeg var taget helt ud i Bilka for at købe :clap:


Fordi du var kommet til at tage en forkert kurv med andre varer? :D


Næ, bare distræt :lol:
1
Love, love, peace, peace :pompom:
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Hvornår har du sidst følt dig dum?

Indlægaf hotlips » 22. jun 2018, 07:00

Igår. Det blæste en halv pelikan da jeg cyklede ned for at hente Fidusen så jeg fik hår i det ene øje, sådan som når man tror det må have skåret en rift og det bliver ved med at svie, så jeg kører med det klemt i og så går det pludselig op for mig at jeg kan se fuldstændig klart selvom det er med mit højre øje, jeg har en bygningsfejl på mere end 4 så det er ellers ikke noget jeg har været vant til, og jeg kigger meget undrende rundt og tænker om jeg har fået en eller anden udgave af det man kan opleve hvis man har været stærkt nærsynet og så bliver aldersbetinget langsynet og så altså får en tid hvor ens syn er perfekt.

Indtil det holder op med at svie så meget og jeg kan begynde at åbne det andet øje og opdager at mit øje er lige så elendigt som altid, jeg er bare 41 år og højre /venstre konfus :stoned:
3
Brugeravatar
ExCoastal
Indlæg: 1883
Tilmeldt: 27. aug 2015, 20:31
Kort karma: 250
Geografisk sted: San Jose
Likede indlæg: 5170

Re: Hvornår har du sidst følt dig dum?

Indlægaf ExCoastal » 22. jun 2018, 08:11

Har mistet mit Amex debitkort for anden gang indenfor et par måneder. Enten hos 7-Eleven eller på en tank. De eneste penge, der går ind på det kort er fra Postmates, men det er nogle gange ganske pæne beløb, så det er surt ikke at kunne hæve dem.
0

Tilbage til "Generelt"