Hvornår har du sidst følt dig dum?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Thestral
Indlæg: 2772
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:15
Kort karma: 432
Likede indlæg: 3056

Hvornår har du sidst følt dig dum?

Indlægaf Thestral » 17. aug 2015, 11:44

Lige nu. Sidder og ser The Walking Dead da jeg får øje på, hvad der ligner en tordenflue på min skærm. Jeg rækker ud for at tørre den af og opdager at det er snavs i ansigtet på Rick (ham der er på skærmen i serien) :blush2:
9
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40585

Re: Hvornår har du sidst følt dig dum?

Indlægaf Akehurst2 » 17. aug 2015, 12:03

Når jeg glemmer, at min pc ikke er en iPad og forsøger at betjene den ved at røre ved skærmen. Især når jeg gør det på kontoret, hvor folk kan se mig.
11
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16224
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1068
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32426

Re: Hvornår har du sidst følt dig dum?

Indlægaf icelady » 17. aug 2015, 12:26

Den anden dag var jeg ude at gå og kom i tanke om noget, jeg skulle sige til knægten. Ville ringe hjem, men finder ud af jeg har glemt mobilen..

Og her kommer den så: Jeg tænker "Jeg sender ham lige en SMS og spørger om min mobil ligger hjemme." :ninja:
14
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Hvornår har du sidst følt dig dum?

Indlægaf Fru Sunshine » 18. aug 2015, 08:40

Da jeg plaskede rundt i Kleopatras badebassin i Pamukkale, Tyrkiet sammen med min mand.
Der er sådan nogle huller, der strømmer vand ud af, og som man kan stå under.
Myten siger, at hvis man bader der, kommer man til at se 10 år yngre ud.

Nå, men vi plasker lidt rundt, alle brusehullerne er optagede, så vi svømmer ned i den anden ende af bassinet og kravler rundt på nogle af søjlerne.
Efter ca. 20 minutter vender vi tilbage - og under et af hullerne står den samme dame, som stod der, da vi svømmede videre.
Lettere irriteret hører jeg min mund udbryde:"Hun stod der sgu også for et kvarter siden - og det virker altså ikke!", hvorpå jeg hører et kæmpe latterbrøl bag mig og en stemme, der jubler:"Det er min kone! Schyyy!"


Fuck!
11
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
tjald62
Indlæg: 819
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 65
Geografisk sted: Randers NV
Likede indlæg: 799

Re: Hvornår har du sidst følt dig dum?

Indlægaf tjald62 » 18. aug 2015, 09:14

Fru Sunshine skrev:Da jeg plaskede rundt i Kleopatras badebassin i Pamukkale, Tyrkiet sammen med min mand.
Der er sådan nogle huller, der strømmer vand ud af, og som man kan stå under.
Myten siger, at hvis man bader der, kommer man til at se 10 år yngre ud.

Nå, men vi plasker lidt rundt, alle brusehullerne er optagede, så vi svømmer ned i den anden ende af bassinet og kravler rundt på nogle af søjlerne.
Efter ca. 20 minutter vender vi tilbage - og under et af hullerne står den samme dame, som stod der, da vi svømmede videre.
Lettere irriteret hører jeg min mund udbryde:"Hun stod der sgu også for et kvarter siden - og det virker altså ikke!", hvorpå jeg hører et kæmpe latterbrøl bag mig og en stemme, der jubler:"Det er min kone! Schyyy!"


Fuck!


:lol: :lol: :lol:
1
Babsoman :ivrig: :slem:

Dagens ord: "anmeller"
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Hvornår har du sidst følt dig dum?

Indlægaf Fru Sunshine » 18. aug 2015, 09:44

tjald62 skrev:
Fru Sunshine skrev:Da jeg plaskede rundt i Kleopatras badebassin i Pamukkale, Tyrkiet sammen med min mand.
Der er sådan nogle huller, der strømmer vand ud af, og som man kan stå under.
Myten siger, at hvis man bader der, kommer man til at se 10 år yngre ud.

Nå, men vi plasker lidt rundt, alle brusehullerne er optagede, så vi svømmer ned i den anden ende af bassinet og kravler rundt på nogle af søjlerne.
Efter ca. 20 minutter vender vi tilbage - og under et af hullerne står den samme dame, som stod der, da vi svømmede videre.
Lettere irriteret hører jeg min mund udbryde:"Hun stod der sgu også for et kvarter siden - og det virker altså ikke!", hvorpå jeg hører et kæmpe latterbrøl bag mig og en stemme, der jubler:"Det er min kone! Schyyy!"


Fuck!


:lol: :lol: :lol:

Min mand morede sig kongeligt, da jeg forsøgte at snige mig op og gemme mig bag ham samtidig. :blush2:
2
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Pjeps
Indlæg: 6324
Tilmeldt: 11. aug 2015, 20:12
Kort karma: 764
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 14464

Re: Hvornår har du sidst følt dig dum?

Indlægaf Pjeps » 18. aug 2015, 17:22

Da jeg tidligere i dagvfor vild på vej ud til min veninde og måtte ringe efter hjælp :lol:

Selv ved hjælp af gps kunne jeg ikke regne ud hvor jeg skulle hen , det viste sig at jeg blot var 700 m fra hvor jeg skulle være, og havde kørt en mindre omvej/i ring på 3 km :lol:
3
:ninja:
Guldfisk
Indlæg: 537
Tilmeldt: 18. aug 2015, 18:40
Kort karma: 54
Likede indlæg: 1264

Re: Hvornår har du sidst følt dig dum?

Indlægaf Guldfisk » 18. aug 2015, 19:37

(Den ligger muligvis ikke i den rigtige tråd, men jeg følte mig dum, og jeg vil bare gerne fortælle en virkeligt underlig historie fra i lørdags.)

Da jeg ikke kunne finde ud af at komme væk fra en fyr uden at virke uhøflig/gøre tossen sur.

Jeg var på vej hjem til en veninde kl. 0.30 ca. Jeg har ikke været hjemme ved hende før, men har fundet hendes adresse på google maps på mobilen. Jeg vil ikke bruge GPS, fordi min mobil er ved at løbe tør for strøm, og jeg er bange for at den skal dø helt, hvis jeg prøver.
På et mørkt stisystem, hører jeg fodtrin bag mig, af en person, der begynder at sætte farten op. Jeg tænker, det nok er en sød fyr, der vil overhale, for at jeg ikke skal være nervøs for, at han følger efter mig. Dem oplever man jo en gang i mellem.

Men nej. Fyren kommer op på siden af mig, præsenterer sig, giver hånd og det hele. Fortæller mig at han var ude for at lede efter en mark, han kunne løbe på. Men det havde jo regnet, så det var nok alligevel en dårlig ide, mente han. Så snakker vi lidt frem og tilbage, mens vi stadig går ned af bælgmørk sti, og jeg overvejer, om det mon er her, jeg skal dø. Men han snakker jo bare, og voldtægtsmænd præsenterer sig vel ikke med navn? Han vil i hvert fald gerne hjælpe mig med at finde vej, så han virker jo flink nok.

Vi kommer ind på, hvad vi laver. Han er refleksolog (jeg ved ikke lige hvad det er på dansk, han var inder og vi talte engelsk sammen). Der kommer jeg jo selvfølgelig til at sige, at jeg ikke ved, hvad det er. Hvilket fører til at manden holder mig i hånden i virkeligt lang tid, mens han klemmer på mine fingre, og fortæller om, hvordan det afhjælper stress, hvis man gør det på fødderne.

Vi kommer til et kryds på stien. Ud fra mit kort virker det til, at jeg skal til venstre. Men dum som jeg er, får tossen mig overtalt til, at det nok ikke er den rigtige vej. Og så begynder galskaben for alvor. Vi kommer forbi en bænk, hvor det da er oplagt, at jeg lige kan støtte mig til den, mens han rager på min ene fod for at demonstrere det der refleksologi. Og på vej videre kommenterer han på min rygsæk, og rager mig på skuldrene, mens han taler om, at den må være tung og give stress i min krop. Generelt er han bare alt for tæt på og rører meget ved mig. Og jeg kan simpelt hen ikke gennemskue, hvordan jeg får ham til at stoppe uden at virke uhøflig. Han er jo sådan set flink nok, bortset fra at han ikke selv fatter at hele situationen er dybt skummel. Han kommenterer endda selv på, at det er skummelt, at der ikke er noget belysning på de der stier.

Endelig kommer jeg så til en sti, hvor han også selv giver mig ret i, at jeg nok skal til venstre (vi er kommet alt for langt på det tidspunkt). Han siger "I can only go straight or right". Jeg ved ikke hvorfor, men jeg antager det er noget med en restraining order eller stemmerne i hans hoved, der siger det. I hvert fald slipper jeg endeligt af med ham.

Jeg følte mig så dum, da jeg fortæller historien til min veninde, fordi jeg ikke bare fik ham sendt videre. På den anden side er jeg virkeligt bange for tosser, så jeg er heller ikke vild med at skulle afvise folk, der måske selv mener, at de jo bare er venlige og hjælpsomme. Også selvom de er markløbende, fodbefamlende venstrefober uden situationsfornemmelse.

Måske føler jeg mig egentligt mest dum, fordi jeg ikke bare tog en taxa.
3
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8894
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25487

Re: Hvornår har du sidst følt dig dum?

Indlægaf Madam Pomfrey » 18. aug 2015, 20:28

Angelina skrev:Da jeg installerede Windows 10 ... *dummeflad til mig*


Var ganske uproblematisk her, vi har gjort det på alle maskiner... Men så godt din video :/



Jeg følte mig dum i går, virkeligt.
En kollega og jeg havde lovet nogle beboere at vi skulle på tur til LaGlace, planlagt for længe siden. Da vi havde en kørestolsbruger med, og en der ikke må gå længere strækninger bliver vi enige om at vi tager vores store skrummel af en handicapbus, og det gjorde vi så.
Jeg havde forinden tjekket handicap pladser i indre by, og ser at der bl.a. er 4 stks omkring vor Frue kirke, så vi vælger at køre dertil.

Jamen flot Hanne, hvordan kunne du overhoved få den ide at indre by i bil, uanset str. var en god ide! - for det er det IKKE skal jeg lige hilse og sige. Indre by er jo nærmest en stor byggeplads, og den ene ledige handi-plads ved vor Frue kirke den var de så ved at sætte stillads op ved.

Vi endte med at parkere ved tivoli, og i tidsbekneb blev det til frokost i tivoli, og så et stykke kage på vaffelbageriet.
En glimrende erstatning, men ikke helt det samme alligevel, slet ikke når man har lovet et menneske med autisme en tur på LaGlace.
Jeg har nu, i går og i dag, måtte love højt og helligt at vedkommende nok skal komme på LaGlace i år :D
4
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
Thestral
Indlæg: 2772
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:15
Kort karma: 432
Likede indlæg: 3056

Re: Hvornår har du sidst følt dig dum?

Indlægaf Thestral » 19. aug 2015, 04:47

Guldfisk skrev:(Den ligger muligvis ikke i den rigtige tråd, men jeg følte mig dum, og jeg vil bare gerne fortælle en virkeligt underlig historie fra i lørdags.)

Da jeg ikke kunne finde ud af at komme væk fra en fyr uden at virke uhøflig/gøre tossen sur.

Jeg var på vej hjem til en veninde kl. 0.30 ca. Jeg har ikke været hjemme ved hende før, men har fundet hendes adresse på google maps på mobilen. Jeg vil ikke bruge GPS, fordi min mobil er ved at løbe tør for strøm, og jeg er bange for at den skal dø helt, hvis jeg prøver.
På et mørkt stisystem, hører jeg fodtrin bag mig, af en person, der begynder at sætte farten op. Jeg tænker, det nok er en sød fyr, der vil overhale, for at jeg ikke skal være nervøs for, at han følger efter mig. Dem oplever man jo en gang i mellem.

Men nej. Fyren kommer op på siden af mig, præsenterer sig, giver hånd og det hele. Fortæller mig at han var ude for at lede efter en mark, han kunne løbe på. Men det havde jo regnet, så det var nok alligevel en dårlig ide, mente han. Så snakker vi lidt frem og tilbage, mens vi stadig går ned af bælgmørk sti, og jeg overvejer, om det mon er her, jeg skal dø. Men han snakker jo bare, og voldtægtsmænd præsenterer sig vel ikke med navn? Han vil i hvert fald gerne hjælpe mig med at finde vej, så han virker jo flink nok.

Vi kommer ind på, hvad vi laver. Han er refleksolog (jeg ved ikke lige hvad det er på dansk, han var inder og vi talte engelsk sammen). Der kommer jeg jo selvfølgelig til at sige, at jeg ikke ved, hvad det er. Hvilket fører til at manden holder mig i hånden i virkeligt lang tid, mens han klemmer på mine fingre, og fortæller om, hvordan det afhjælper stress, hvis man gør det på fødderne.

Vi kommer til et kryds på stien. Ud fra mit kort virker det til, at jeg skal til venstre. Men dum som jeg er, får tossen mig overtalt til, at det nok ikke er den rigtige vej. Og så begynder galskaben for alvor. Vi kommer forbi en bænk, hvor det da er oplagt, at jeg lige kan støtte mig til den, mens han rager på min ene fod for at demonstrere det der refleksologi. Og på vej videre kommenterer han på min rygsæk, og rager mig på skuldrene, mens han taler om, at den må være tung og give stress i min krop. Generelt er han bare alt for tæt på og rører meget ved mig. Og jeg kan simpelt hen ikke gennemskue, hvordan jeg får ham til at stoppe uden at virke uhøflig. Han er jo sådan set flink nok, bortset fra at han ikke selv fatter at hele situationen er dybt skummel. Han kommenterer endda selv på, at det er skummelt, at der ikke er noget belysning på de der stier.

Endelig kommer jeg så til en sti, hvor han også selv giver mig ret i, at jeg nok skal til venstre (vi er kommet alt for langt på det tidspunkt). Han siger "I can only go straight or right". Jeg ved ikke hvorfor, men jeg antager det er noget med en restraining order eller stemmerne i hans hoved, der siger det. I hvert fald slipper jeg endeligt af med ham.

Jeg følte mig så dum, da jeg fortæller historien til min veninde, fordi jeg ikke bare fik ham sendt videre. På den anden side er jeg virkeligt bange for tosser, så jeg er heller ikke vild med at skulle afvise folk, der måske selv mener, at de jo bare er venlige og hjælpsomme. Også selvom de er markløbende, fodbefamlende venstrefober uden situationsfornemmelse.

Måske føler jeg mig egentligt mest dum, fordi jeg ikke bare tog en taxa.
Det lyder godt nok som en ubehagelig oplevelse :ae:

Næste gang tager du lige en taxa ik :genert:
1
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
Brugeravatar
Thestral
Indlæg: 2772
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:15
Kort karma: 432
Likede indlæg: 3056

Re: Hvornår har du sidst følt dig dum?

Indlægaf Thestral » 19. aug 2015, 04:48

Angelina skrev:Da jeg installerede Windows 10 ... *dummeflad til mig*
Min kæreste slås også helt vildt med sin installering :kys:
0
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
Brugeravatar
Muuh
Indlæg: 1333
Tilmeldt: 13. aug 2015, 08:31
Kort karma: 250
Likede indlæg: 3607

Re: Hvornår har du sidst følt dig dum?

Indlægaf Muuh » 19. aug 2015, 05:43

Angelina skrev:Da jeg installerede Windows 10 ... *dummeflad til mig*


Det fortryder jeg virkelig også, gid der var en fortryd knap :mellow:
0
Time is a great teacher, but unfortunately it kills all it's pupils
Brugeravatar
Thestral
Indlæg: 2772
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:15
Kort karma: 432
Likede indlæg: 3056

Re: Hvornår har du sidst følt dig dum?

Indlægaf Thestral » 19. aug 2015, 06:01

Muuh skrev:
Angelina skrev:Da jeg installerede Windows 10 ... *dummeflad til mig*


Det fortryder jeg virkelig også, gid der var en fortryd knap :mellow:
Det er der, siger min kæreste. Der skulle stå noget med gendan til tidligere version eller sådan noget
0
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
Brugeravatar
Thestral
Indlæg: 2772
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:15
Kort karma: 432
Likede indlæg: 3056

Re: Hvornår har du sidst følt dig dum?

Indlægaf Thestral » 19. aug 2015, 06:05

Angelina skrev:
Jabi skrev:
Muuh skrev:
Angelina skrev:Da jeg installerede Windows 10 ... *dummeflad til mig*


Det fortryder jeg virkelig også, gid der var en fortryd knap :mellow:
Det er der, siger min kæreste. Der skulle stå noget med gendan til tidligere version eller sådan noget


Yeps, det kan du gøre hvis computeren rent faktisk virker - det gør min ikke, jeg kan ikke noget ... skærmen står og blinker, og jeg kan ikke trykke på noget, gå ind i noget eller noget som helst (manden har taget den med på arbejde i dag, han regner med dem over i helpdesken kan fikse den)

Det skete også for min kæreste. Han måtte holde knappen nede til pc'en gik ud og så starte forfra
0
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
Brugeravatar
Muuh
Indlæg: 1333
Tilmeldt: 13. aug 2015, 08:31
Kort karma: 250
Likede indlæg: 3607

Re: Hvornår har du sidst følt dig dum?

Indlægaf Muuh » 19. aug 2015, 06:07

Angelina skrev:
Jabi skrev:
Muuh skrev:
Angelina skrev:Da jeg installerede Windows 10 ... *dummeflad til mig*


Det fortryder jeg virkelig også, gid der var en fortryd knap :mellow:
Det er der, siger min kæreste. Der skulle stå noget med gendan til tidligere version eller sådan noget


Yeps, det kan du gøre hvis computeren rent faktisk virker - det gør min ikke, jeg kan ikke noget ... skærmen står og blinker, og jeg kan ikke trykke på noget, gå ind i noget eller noget som helst (manden har taget den med på arbejde i dag, han regner med dem over i helpdesken kan fikse den)


Jeg har også problemer her, trykker jeg på det der start vindue nede i venstre hjørne eller de andre ikoner, sker der intet
0
Time is a great teacher, but unfortunately it kills all it's pupils

Tilbage til "Generelt"