Hvornår har du sidst følt dig dum?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Tibbler
Indlæg: 4645
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 248
Likede indlæg: 8390

Re: Hvornår har du sidst følt dig dum?

Indlægaf Tibbler » 15. jan 2019, 15:01

Jeg lyttede til en lydbog, der foregår i england. En af figurerne er violinist, og der kommer på et tidspunkt følgende sætning; "Hun kunne ikke lide popmusik"

Jeg når at tænke;" Gad vide om "pubmusik" er sådan en genrebetegnelse, de bruger i england.....og hvilke numre det f.eks. kunne være der bliver spillet meget på pubberne... :gruble: "

Og et øjeblik efter....."Oh....nevermind...." :genert:
12
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11301
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1792
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23358

Re: Hvornår har du sidst følt dig dum?

Indlægaf Mani » 15. jan 2019, 17:15

Jeg har hele dagen været overbevist om at det er onsdag :blush:
2
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Jegvilgerneheddenogetnyt
Indlæg: 1846
Tilmeldt: 26. dec 2015, 11:24
Kort karma: 92
Likede indlæg: 2192

Re: Hvornår har du sidst følt dig dum?

Indlægaf Jegvilgerneheddenogetnyt » 15. jan 2019, 19:38

Da min bil løb tør for strøm, fordi jeg stod og snakkede for længe.. At jeg havde trailer med hest bagpå gjorde det ikke bedre :genert:
1
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24635
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3200
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36814

Re: Hvornår har du sidst følt dig dum?

Indlægaf Daine » 15. jan 2019, 20:21

Mani skrev:Jeg har hele dagen været overbevist om at det er onsdag :blush:

Surt at opdage det så kun er tirsdag. En dag ‘ekstra’ til weekenden :D
2
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11301
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1792
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23358

Re: Hvornår har du sidst følt dig dum?

Indlægaf Mani » 15. jan 2019, 20:39

Daine skrev:
Mani skrev:Jeg har hele dagen været overbevist om at det er onsdag :blush:

Surt at opdage det så kun er tirsdag. En dag ‘ekstra’ til weekenden :D

Ja, tilgengæld er der nu håb om jeg når de arbejdsopgaver jeg skal indenfor normal arbejdstid :lol:
2
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
Nicolait
Indlæg: 4930
Tilmeldt: 31. aug 2015, 22:26
Kort karma: 289
Likede indlæg: 7922

Re: Hvornår har du sidst følt dig dum?

Indlægaf Nicolait » 15. jan 2019, 21:07

Trappestige skrev:Her til aften, da jeg igen-igen måtte sande, at jeg ikke kan stege noget kød, uden det får tyggegummi-konsistens selvom det sejler i smør. Det MÅ da være muligt at få en bøf gennemstegt, uden den bliver sej! :whine:


Det lyder ikke som om at det med smøret er problemet, når nærmere et spørgsmål om stegetid og temperatur?
4
"If you immediatley know the candle light is fire then the meal was cooked along time ago"
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24635
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3200
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36814

Re: Hvornår har du sidst følt dig dum?

Indlægaf Daine » 15. jan 2019, 21:09

Nicolait skrev:
Trappestige skrev:Her til aften, da jeg igen-igen måtte sande, at jeg ikke kan stege noget kød, uden det får tyggegummi-konsistens selvom det sejler i smør. Det MÅ da være muligt at få en bøf gennemstegt, uden den bliver sej! :whine:


Det lyder ikke som om at det med smøret er problemet, når nærmere et spørgsmål om stegetid og temperatur?

Det er heller ikke alle bøftyper, der egner sig til at blive gennemstegt - de bliver som sålelæder.
3
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7409
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1568
Likede indlæg: 23356

Re: Hvornår har du sidst følt dig dum?

Indlægaf Aragorn » 15. jan 2019, 21:15

RDP til anden maskine i huset. SSH fra RDP maskine til routeren der kontrollerer det netværk jeg arbejder på. Commit på configuration. Init 6. Router genstarter. Forbindelse til RDP maskine tabes naturligt nok.

Og jeg er så fucking dum at jeg tænker at jeg så bare lige skifter til lokal maskine mens lortet genstarter og kommer online igen for en hurtig Google mens jeg venter. Intet netværk på lokal maskine. Umiddelbar overraskelse over at stå uden netværk fra AP og frem. Derefter hård erkendelse af egen stupiditet.

Disabler Wi-Fi på telefon og skriver dette indlæg.
0

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8604

Re: Hvornår har du sidst følt dig dum?

Indlægaf Studsgaard » 15. jan 2019, 21:25

Trappestige skrev:
Nicolait skrev:
Trappestige skrev:Her til aften, da jeg igen-igen måtte sande, at jeg ikke kan stege noget kød, uden det får tyggegummi-konsistens selvom det sejler i smør. Det MÅ da være muligt at få en bøf gennemstegt, uden den bliver sej! :whine:


Det lyder ikke som om at det med smøret er problemet, når nærmere et spørgsmål om stegetid og temperatur?

Det kan godt ske at det er der den går galt hver gang. Det er både med det billige køledisk kød jeg ikke kan finde ud af det og med slagterbøffer. Her til aften var den endda stadig rød i midten, men det hjalp ikke. Jeg KAN ikke spise rødt kød, så midten røg ud. :blush:

Prøv at overveje en sous vide.

Der er massere videoer og sider på nettet h or du kan finde en masse info om det.
2
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9526
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7841

Re: Hvornår har du sidst følt dig dum?

Indlægaf Sophies-mor » 15. jan 2019, 21:36

Studsgaard skrev:
Trappestige skrev:
Nicolait skrev:
Trappestige skrev:Her til aften, da jeg igen-igen måtte sande, at jeg ikke kan stege noget kød, uden det får tyggegummi-konsistens selvom det sejler i smør. Det MÅ da være muligt at få en bøf gennemstegt, uden den bliver sej! :whine:


Det lyder ikke som om at det med smøret er problemet, når nærmere et spørgsmål om stegetid og temperatur?

Det kan godt ske at det er der den går galt hver gang. Det er både med det billige køledisk kød jeg ikke kan finde ud af det og med slagterbøffer. Her til aften var den endda stadig rød i midten, men det hjalp ikke. Jeg KAN ikke spise rødt kød, så midten røg ud. :blush:

Prøv at overveje en sous vide.

Der er massere videoer og sider på nettet h or du kan finde en masse info om det.

Visse bøffer bør ikke sous vide's.
hvor meget smør har du på panden?
Hvis der er for meget, koger de i stedet for at stege.
Og igen, hvis du vil have den 100% gennemstegt, skal du tage noget som sashi, der har fedtmarmorering nok til, at det ikke bliver tørt som sålelæder.
1
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9526
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7841

Re: Hvornår har du sidst følt dig dum?

Indlægaf Sophies-mor » 15. jan 2019, 21:38

Jeg har sidst følt mig dum her i forbindelse med en hændelse for knap fjorten dage siden, da en skriftlig kommunikation - måske, måske ikke - er ladet på en måde, jeg ikke forventede.
Enten blev det ment fuldstændig logisk, rationelt og lige ud ad landevejen, eller også så er der visse andre hentydninger, som jeg ikke lige fattede på det tidspunkt, fordi jeg tænkte på noget helt andet.
Da det gik op for mig her i dag, at det KUNNE betyde noget andet, følte jeg mig lidt blondineblank :lol:
0
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
Nicolait
Indlæg: 4930
Tilmeldt: 31. aug 2015, 22:26
Kort karma: 289
Likede indlæg: 7922

Re: Hvornår har du sidst følt dig dum?

Indlægaf Nicolait » 15. jan 2019, 21:49

Trappestige skrev:
Nicolait skrev:
Trappestige skrev:Her til aften, da jeg igen-igen måtte sande, at jeg ikke kan stege noget kød, uden det får tyggegummi-konsistens selvom det sejler i smør. Det MÅ da være muligt at få en bøf gennemstegt, uden den bliver sej! :whine:


Det lyder ikke som om at det med smøret er problemet, når nærmere et spørgsmål om stegetid og temperatur?

Det kan godt ske at det er der den går galt hver gang. Det er både med det billige køledisk kød jeg ikke kan finde ud af det og med slagterbøffer. Her til aften var den endda stadig rød i midten, men det hjalp ikke. Jeg KAN ikke spise rødt kød, så midten røg ud. :blush:


Personligt tørsteger jeg altid på grillpande. Stegetiden er lav og varmen er høj.

Jeg kan ikke huske at have fået en tør eller sej bøf.
1
"If you immediatley know the candle light is fire then the meal was cooked along time ago"
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9526
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7841

Re: Hvornår har du sidst følt dig dum?

Indlægaf Sophies-mor » 15. jan 2019, 21:51

Nicolait skrev:
Trappestige skrev:
Nicolait skrev:
Trappestige skrev:Her til aften, da jeg igen-igen måtte sande, at jeg ikke kan stege noget kød, uden det får tyggegummi-konsistens selvom det sejler i smør. Det MÅ da være muligt at få en bøf gennemstegt, uden den bliver sej! :whine:


Det lyder ikke som om at det med smøret er problemet, når nærmere et spørgsmål om stegetid og temperatur?

Det kan godt ske at det er der den går galt hver gang. Det er både med det billige køledisk kød jeg ikke kan finde ud af det og med slagterbøffer. Her til aften var den endda stadig rød i midten, men det hjalp ikke. Jeg KAN ikke spise rødt kød, så midten røg ud. :blush:


Personligt tørsteger jeg altid på grillpande. Stegetiden er lav og varmen er høj.

Jeg kan ikke huske at have fået en tør eller sej bøf.

Det er også den bedste metode.
0
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
Pyjamas
Indlæg: 1185
Tilmeldt: 25. dec 2015, 23:15
Kort karma: 194
Likede indlæg: 3307

Re: Hvornår har du sidst følt dig dum?

Indlægaf Pyjamas » 19. jan 2019, 13:30

Da en ven, jeg gik på skoleforløb med, sendte mig et billede. Jeg kommenterede med "haha, er det lavet af en fra grundforløbet?", hvor det viste sig at være hans første selvstændige opgave i det job, han har fået nu som udlært. Han sendte mig billedet, fordi han var stolt :genert: Ups.
16
Brugeravatar
DenBlødeJyde
Indlæg: 1598
Tilmeldt: 3. nov 2015, 09:59
Kort karma: 438
Likede indlæg: 5664

Re: Hvornår har du sidst følt dig dum?

Indlægaf DenBlødeJyde » 21. jan 2019, 08:40

I morges, da jeg undrede mig over at to cyklister kunne køre lige ved siden af hinanden, og at deres cykellygter kunne blinke præcist samtidig.

Det var så fordi det var én cyklist, der kørte langs med en butiksfacade med store ruder. Ergo var det hans spejlbillede han kørte ved siden af.
27

Tilbage til "Generelt"