Hvornår har du sidst følt dig dum?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Indlæg: 5924
Tilmeldt: 6. aug 2017, 20:04
Kort karma: 833
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 14743

Re: Hvornår har du sidst følt dig dum?

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 15. dec 2018, 21:01

Jeg havde efterladt min computer på sofaen mens jeg gik på toilettet. Da jeg kom tilbage og tændte den, lyste webcam'et som aktivt. Nåede at gå helt i panik og tænke at min computer var blevet hacket. Skiftede kodeord på computeren og lukkede alting ned.

Facetime included.
Gæt hvad facetime gør? Bruger webcam'et.... Jeg kan ikke huske at have åbnet facetime, men det var åbent. Jeg følte mig dum. Lyset slukkede ligeså snart facetime blev lukket...
2
Brugeravatar
Miss_no_More
Indlæg: 1804
Tilmeldt: 6. sep 2015, 08:45
Kort karma: 289
Geografisk sted: Nordjylland
Likede indlæg: 6209

Re: Hvornår har du sidst følt dig dum?

Indlægaf Miss_no_More » 15. dec 2018, 23:04

PublicLibrary skrev:Da vaskemaskinen efter et par timer var færdig med en 60 graders vask. Jeg åbnede lågen for at lægge det nyvaskede sengetøj i tørretumbleren og opdagede så, at sengetøjet stadig lå i vasketøjskurven.


Havde du så bare kørt en tom vask? :lol2:
0
Brugeravatar
Honningprut
Indlæg: 980
Tilmeldt: 7. sep 2015, 10:17
Kort karma: 143
Likede indlæg: 1906

Re: Hvornår har du sidst følt dig dum?

Indlægaf Honningprut » 16. dec 2018, 17:36

Jeg havde en beef med min kæreste forleden, over ordet "Partentere". Jeg holdte HÅRDT på at det simpelthen ikke kunne passe. For mig lød det helt uvirkeligt at der fandtes et ord der hed således. Indtil at jeg rent faktisk slog det op på Google.
1
Jeg sætter nutids-r som det passer mig :fløjt: :slem:
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14808
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1182
Likede indlæg: 24920

Re: Hvornår har du sidst følt dig dum?

Indlægaf sigge » 16. dec 2018, 17:54

^ Retskrivningsordbogen på dsn.dk kender det heller ikke.
1
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
Honningprut
Indlæg: 980
Tilmeldt: 7. sep 2015, 10:17
Kort karma: 143
Likede indlæg: 1906

Re: Hvornår har du sidst følt dig dum?

Indlægaf Honningprut » 16. dec 2018, 18:47

https://ordnet.dk/ddo/ordbog?query=patentere

Jeg har naturligvis stavet det forkert i mit indlæg :fløjt: Det ligger så langt fra mit ordforråd - "Patentere" er ordet. :panik:
4
Jeg sætter nutids-r som det passer mig :fløjt: :slem:
Aviva
Indlæg: 1772
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:30
Kort karma: 49
Likede indlæg: 616

Re: Hvornår har du sidst følt dig dum?

Indlægaf Aviva » 16. dec 2018, 19:54

At jeg ikke fik lukket vinduet på toilettet inden jeg satte mig til at se film tidligere i dag..
Det var godt nok koldt at sætte sig, da jeg skulle tisse efter filmen

-synes stadig ikke der er ordentligt varmt derude her 5-6 timer efter
0
GO ISRAEL

R.I.P Jina Mahsa Amini
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Hvornår har du sidst følt dig dum?

Indlægaf Fru Sunshine » 19. dec 2018, 05:29

Man føler sig pænt dum, når man hele dagen har klaget over, hvor elendigt ens strømpebukser sidder, og så når man tager dem af opdager, at de har for- og bagside, og at man har vendt dem forkert.

Har jeg hørt.
Senest rettet af Fru Sunshine 19. dec 2018, 07:29, rettet i alt 1 gang.
15
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14808
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1182
Likede indlæg: 24920

Re: Hvornår har du sidst følt dig dum?

Indlægaf sigge » 19. dec 2018, 07:22

I går da jeg skulle hjem fra arbejde, går jeg hen mod glasdøren, der fører ud af bygningen, og tøver kortvarigt, da jeg kan se en person komme imod mig udenfor. Det var så mit eget spejlbillede i glasdøren (det var mørkt udenfor). :genert:
8
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
KitKat
Indlæg: 1127
Tilmeldt: 15. sep 2015, 05:43
Kort karma: 351
Geografisk sted: Vestjylland
Likede indlæg: 3262
Kontakt:

Re: Hvornår har du sidst følt dig dum?

Indlægaf KitKat » 19. dec 2018, 07:44

Der var infomøde i afdelingen i går, chefen præsenterede nogle mål og projekter for 2019.

Ved ét af dem stod der: "How to do this.... is work in progress"

Jeg nåede lige at tænke: "Mig??? Det har jeg da ikke hørt noget om :gruble: "

(måske burde jeg bruge mindre tid på debatten...)
11
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Hvornår har du sidst følt dig dum?

Indlægaf hotlips » 19. dec 2018, 09:22

Jeg har af og til ord eller navne der bare ikke vil sætte sig fast på lystavlen, jeg har ellers en rigtig god hukommelse men der er bare de der enkelte ting der ikke vil sætte sig fast.
Som pinata, jeg kan sidde og tale med Benjamin om at det har været skægt at holde halloween fest for børnehaven og så kom de og slog på...., og måske skulle vi holde halloween fest igen næste år for klassen, så kunne vi holde disko fest og de kunne slå på....
Benjamin er efterhånden så vant til at det ord bare ikke findes hos mig at han selv sætter det ind hvor det burde nævnes.

Det er virkelig fælt, jeg føler mig helt små dement når jeg bare ikke kan finde det ene ord i arkivet, og det er endnu værre når det er et navn.
0
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 13002
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3538
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55901
Kontakt:

Re: Hvornår har du sidst følt dig dum?

Indlægaf Ado » 20. dec 2018, 14:28

I går. På vej hjem fra arbejde, holder jeg for rødt i et kryds. Jeg holder først. Da det bliver grønt, sætter jeg jo i gang og tøffer over krydset - som den eneste. Alle de andre biler bliver holdende. Lige da jeg har passeret krydset, kommer der en politibil blæsende ovefor rødt fra den anden retning. Jeg havde absolut intet hørt af sirener. Fordi "I want to break free" brølede ud af højtalerne. Jeg synes virkelig det er pinligt. :blush:
4
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
Honningprut
Indlæg: 980
Tilmeldt: 7. sep 2015, 10:17
Kort karma: 143
Likede indlæg: 1906

Re: Hvornår har du sidst følt dig dum?

Indlægaf Honningprut » 20. dec 2018, 16:22

I går. Vi har fryset en del her i huset siden oktober, vi følte ikke rigtig at vores radiatorer varmede. Jeg har beklaget min nød til husværten flere gange, men har altid fået at vide at det var noget pjat. I går aftes da jeg sad og frøs, mens både min kæreste og søn var taget på juleferie, tænkte jeg:" NU ER DET FANDME NOK!" Så jeg gik ud og åbnede den der låge ved fyret, trykkede og drejede - og en halv time efter var der så varmt, at jeg var nødt til at åbne havedøren.

Jeg skulle altså bare skrue op ude på fyret. Vi har fryset i 2 måneder! 2 måneder GENTAGER jeg!
Hvor dum har man lov til at være.
5
Jeg sætter nutids-r som det passer mig :fløjt: :slem:
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Hvornår har du sidst følt dig dum?

Indlægaf Fru Sunshine » 23. dec 2018, 06:33

Da jeg opdagede, at jeg ikke skulle spille til juleafslutningen. Jeg gik da ud fra, at det var min tjans, som det har været siden, jeg startede. Det var det så ikke, og jeg fandt ud af det ret tilfældigt.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8964
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1055
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18275

Re: Hvornår har du sidst følt dig dum?

Indlægaf Mi55y » 24. dec 2018, 15:30

Da jeg steg ud af badet, og der pludselig var blod over det hele. Jeg har tilsyneladende ramt mit lår, da jeg lige ville ryste vand af ladyshaveren og lavet en megalang flænge, som ikke ville stoppe med at bløde. Render nu rundt med vatrondeller i strømpebuksen - og av det svier!
5
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
Nicolait
Indlæg: 4932
Tilmeldt: 31. aug 2015, 22:26
Kort karma: 289
Likede indlæg: 7923

Re: Hvornår har du sidst følt dig dum?

Indlægaf Nicolait » 24. dec 2018, 15:52

Smiling_Goat skrev:Jeg er et ret distræt menneske. Så meget faktisk, at jeg ofte bliver mobbet med det.

I dag nåede det alligevel nye højder.. Jeg kom ud af vaskekælderen og gik hen mod min lejlighed. En bil holdt ind og en kvinde steg ud med en stor IKEA-pose (som den jeg bar rundt på.) Hun gik ind i bygningen, og jeg gik efter.. Det var først, da jeg nåede 2. Sal, hvor mig lejlighed ligger, at det gik op for mig, at jeg var i den forkerte opgang.

Det var ærligt talt lidt pinligt at komme ned ad trappen igen, gå forbi hende og ind i opgangen ved siden af :blush:


Det kunne være at du skulle op på andel sal og aflevere et julekort eller lignende. :)
0
"If you immediatley know the candle light is fire then the meal was cooked along time ago"

Tilbage til "Generelt"