Hvornår har du sidst følt dig dum?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Hvornår har du sidst følt dig dum?

Indlægaf Fru Sunshine » 5. maj 2018, 20:17

Da jeg stod i Starbucks i Salling Aalborg og ventede på min frappucino.
Jeg lader blikket glide rundt i lokalet og får øjenkontakt med en mand, der sidder med sin familie, og tænker på, at han ligner en, jeg har set før, men jeg kan ikke lige placere ham, så jeg vender mig om, uden at reagere.
Så går det op for mig, at det er min chef, jeg lige har ignoreret.

Jeg fik hilst pænt efterfølgende, men det har sgu set ret spøjst ud, at jeg stod og snurrede rundt om mig selv i total forvirring.
Christ!
7
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20485
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43972

Re: Hvornår har du sidst følt dig dum?

Indlægaf paint » 7. maj 2018, 16:32

I dag! Jeg så en varebil med påskriften 'pallekogemand.dk', og tænkte umiddelbart, at det måtte være begrænset, hvor mange der efterspurgte kogte paller. Først lidt efter gik det op for mig, at det nok var mandens website og at han nok hed Palle Kogemand (selvom det også lyder lidt besynderligt) :genert:
4
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Hvornår har du sidst følt dig dum?

Indlægaf Juki » 7. maj 2018, 17:20

paint skrev:I dag! Jeg så en varebil med påskriften 'pallekogemand.dk', og tænkte umiddelbart, at det måtte være begrænset, hvor mange der efterspurgte kogte paller. Først lidt efter gik det op for mig, at det nok var mandens website og at han nok hed Palle Kogemand (selvom det også lyder lidt besynderligt) :genert:

:lol:

Det er da også en mærkeligt navn til en hjemmeside, uanset om det er et rigtigt navn eller et kunstnernavn.
1
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Charly
Indlæg: 3078
Tilmeldt: 24. sep 2015, 19:14
Kort karma: 433
Likede indlæg: 8027

Re: Hvornår har du sidst følt dig dum?

Indlægaf Charly » 7. maj 2018, 21:15

I dag. Da jeg faldt ned af trappen på Valby Station.
1
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14723
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19075

Re: Hvornår har du sidst følt dig dum?

Indlægaf Flora » 7. maj 2018, 21:27

Juki skrev:
paint skrev:I dag! Jeg så en varebil med påskriften 'pallekogemand.dk', og tænkte umiddelbart, at det måtte være begrænset, hvor mange der efterspurgte kogte paller. Først lidt efter gik det op for mig, at det nok var mandens website og at han nok hed Palle Kogemand (selvom det også lyder lidt besynderligt) :genert:

:lol:

Det er da også en mærkeligt navn til en hjemmeside, uanset om det er et rigtigt navn eller et kunstnernavn.


Hvis man kan være kogekone kan man vel også være kogemand. Nu googlede jeg lige siden og det ser ud til, at han laver noget catering eller sådan noget. Så giver Palle Kogemand da meget god mening :D
6
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20485
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43972

Re: Hvornår har du sidst følt dig dum?

Indlægaf paint » 7. maj 2018, 21:51

Flora skrev:
Juki skrev:
paint skrev:I dag! Jeg så en varebil med påskriften 'pallekogemand.dk', og tænkte umiddelbart, at det måtte være begrænset, hvor mange der efterspurgte kogte paller. Først lidt efter gik det op for mig, at det nok var mandens website og at han nok hed Palle Kogemand (selvom det også lyder lidt besynderligt) :genert:

:lol:

Det er da også en mærkeligt navn til en hjemmeside, uanset om det er et rigtigt navn eller et kunstnernavn.


Hvis man kan være kogekone kan man vel også være kogemand. Nu googlede jeg lige siden og det ser ud til, at han laver noget catering eller sådan noget. Så giver Palle Kogemand da meget god mening :D


Men hvis navnet skrives ud i et (uden mellemrum) giver det bare ikke så meget mening (en mand, der hedder Palle som koger paller - pallekogemand) ;)
1
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
DenBlødeJyde
Indlæg: 1599
Tilmeldt: 3. nov 2015, 09:59
Kort karma: 439
Likede indlæg: 5664

Re: Hvornår har du sidst følt dig dum?

Indlægaf DenBlødeJyde » 8. maj 2018, 06:21

Til mit forsvar - jeg havde tømmermænd og var en smule hærget af duk dagen inden. Det var lørdag, solen skinnede og det var varmt.

Jeg skal med en bus ind til byen for, at hente min bil jeg har stående hos en veninde. Jeg bruger mobilbillet på Sydtrafiks app. På selve billetten står en kode, der starter med to bogstaver. På min billet er de bogstaver "IS".
Jeg viser den til chaufføren, der siger tak og jeg går forbi. Så siger han: "is..." Og jeg forstår det som om at han tilbyder mig en is, så jeg kvitterer med et "Øh nej, ellers tak......" :rulle:
Den kære chauffør får så sagt, at det er det, der står på billetten... Tror jeg får svaret noget med "nå ja.. høhø.... hvor sjovt..." :ticks: :cool:
4
Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 5085
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 503
Likede indlæg: 9838

Re: Hvornår har du sidst følt dig dum?

Indlægaf Tilly » 8. maj 2018, 10:57

Jeg føler mig lidt dum efter at have brugt knap 3 timer på at prøve at få gratis biografbilletter, og at det så ender med ikke at lykkedes... (altså, jeg har da lavet andre ting imens jeg var i kø, men stadig..)
1
Straniera
Indlæg: 901
Tilmeldt: 6. aug 2016, 21:46
Kort karma: 64
Likede indlæg: 2660

Re: Hvornår har du sidst følt dig dum?

Indlægaf Straniera » 9. maj 2018, 18:25

I går aftes var der et program på tv om Nirvana, Dizzy Mizz Lizzy, og bands fra den tid. Min kæreste nævner, at "grunge" (I ved, musikgenren) da egentlig er et ret sjovt ord. Jeg svarer, lettere bedrevidende: "Neeej, det er da bare en sammentrækning af ordene "breakfast" og "lunch" - det troede jeg alle vidste".
Han kigger på mig som om, jeg er idiot, og så kan jeg godt selv se, at det da vist var "brunch" jeg havde i tankerne i stedet for "grunge" :rulle:
20
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24635
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3200
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36814

Re: Hvornår har du sidst følt dig dum?

Indlægaf Daine » 10. maj 2018, 05:13

Her til morgen. Vågner og har det enormt varmt og jeg kan ikke forstå det, for er lige skiftet til sommerdynen. Noget får mig så til at tjekke mærkaten på dynen og den står der “VARM” på ... så jeg har sovet med min sommerdyne hele vinteren (med et ekstra stort tæppe henover fordi jeg frøs!) og ikke min vinterdyne.

Nå men serviceoplysning: vinteren har så ikke været så kold som først antaget, den har bare heller ikke været lun nok til sommerdyne :genert:
24
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 5085
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 503
Likede indlæg: 9838

Re: Hvornår har du sidst følt dig dum?

Indlægaf Tilly » 10. maj 2018, 08:00

I går, da jeg revnede et par af mine bukser for anden gang inden for relativt kort tid :sarkasme: Det var dog i syningen, så de kan syes sammen igen, men stadig, min stolthed begynder at blive lidt udfordret :lol:
4
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19643
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46284

Re: Hvornår har du sidst følt dig dum?

Indlægaf LadyFox » 16. maj 2018, 19:05

Forleden dag lagde jeg Momos pas et sted og lagde noget oven på det. Jeg kan huske jeg tænkte "ej, det er et vildt dumt sted at lægge det, her finder jeg det aldrig igen" - Jeg kan også huske at jeg tænkte at nu hvor jeg har tænkt det så husker jeg det nok.

Kan i gætte hvad jeg ikke kan finde?
13
...
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8964
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1055
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18274

Re: Hvornår har du sidst følt dig dum?

Indlægaf Mi55y » 17. maj 2018, 05:42

Jeg bruger kanten af vores ene vasketøjskurv til at hænge det tøj, jeg godt kan bruge igen, inden det bør vaskes. De seneste par dage har den hældt faretruende til den ene side, og jeg har tænkt, at den måske ikke kan holde til det - og alligevel har jeg lagt flere stykker tøj på. I dag gik jeg så bare forbi, og så knækkede den sammen i den ene side, væltede og spredte tøjet ud over det hele. :rulle:
2
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24635
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3200
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36814

Re: Hvornår har du sidst følt dig dum?

Indlægaf Daine » 22. maj 2018, 20:40

Jeg var tidligere i dag ude at cykle en tur og da jeg tilfældigt kigger ned på mine fødder ser jeg noget stort og sort bevæge sig hurtigt under min højre fod. Jeg går i panik, sparker/spjætter rimelig akavet ud med benet og er ved at vælte fordi cyklen slår et stort sving. Mit hjerte sidder helt oppe i halsen på mig og jeg bliver SÅ forskrækket!


Det store sorte monster under min fod viser sig at være ... min skygge :rulle: :blush:
22
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Anilara
Indlæg: 3764
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:43
Kort karma: 560
Likede indlæg: 8207

Re: Hvornår har du sidst følt dig dum?

Indlægaf Anilara » 22. maj 2018, 20:42

Min glemsomhed i dag var grænsende til dumhed.

Jeg glemte min brik til arbejdet hjemme.
Jeg får derfor en kollega til at gå med mig for at låse mig ind til hvor bilnøglerne hænger til kommunebilerne. Så går det op for mig at jeg har glemt en blok at skrive på, så skal tilbage til kontoret og hente det, for så at få kollega til at låse mig ind igen.
Da jeg på et tidspunkt kommer tilbage til rådhuset efter mødet, ringer jeg til en kollega som skal lukke mig ind på kontoret. Da jeg kommer på kontoret, opdager jeg, at jeg har jeg glemt min mobil ude i kommunebilen. Jeg låner så en anden kollegas brik til at kunne komme ud og hente min telefon. Da jeg så står ved mit skrivebord IGEN IGEN, har jeg glemt at hænge bilnøglen på plads, og skal igen have hjælp af en kollega til at låse mig ud og ind igen... :sarkasme: Mine kollegaer har elsket mig i dag.
7

Tilbage til "Generelt"