Hvornår har du sidst følt dig dum?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24638
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3202
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36817

Re: Hvornår har du sidst følt dig dum?

Indlægaf Daine » 10. sep 2019, 19:27

Sukisaki skrev:I dag.
Jeg havde regntøj på i morges da jeg tog på arbejde. Da jeg skulle hjem, lader jeg det blive der.
Jeg når at tage tog og metro, handle - og nå hele vejen hjem, før det går op for mig, at mine nøgler ligger i regnjakken på arbejdet.. Så jeg måtte tage mine varer og tage tilbage til arbejdet for at hente dem..

Så det tog lige to timer at komme hjem fra et job der ligger 4-5 km væk!

:kram:

Godt du i det mindste stadig kunne komme ind på dit arbejde og hente dem, det var endnu mere surt hvis der var blevet lukket og låst i mellemtiden.
1
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Sukisaki
Indlæg: 478
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:06
Kort karma: 40
Likede indlæg: 796

Re: Hvornår har du sidst følt dig dum?

Indlægaf Sukisaki » 11. sep 2019, 17:16

Daine skrev:
Sukisaki skrev:I dag.
Jeg havde regntøj på i morges da jeg tog på arbejde. Da jeg skulle hjem, lader jeg det blive der.
Jeg når at tage tog og metro, handle - og nå hele vejen hjem, før det går op for mig, at mine nøgler ligger i regnjakken på arbejdet.. Så jeg måtte tage mine varer og tage tilbage til arbejdet for at hente dem..

Så det tog lige to timer at komme hjem fra et job der ligger 4-5 km væk!

:kram:

Godt du i det mindste stadig kunne komme ind på dit arbejde og hente dem, det var endnu mere surt hvis der var blevet lukket og låst i mellemtiden.


Ja det er jeg godt nok også glad for!
0
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9466

Re: Hvornår har du sidst følt dig dum?

Indlægaf Sorenspige » 12. sep 2019, 17:36

Da jeg ledte efter min mobil for at betale med mobilpay efter at have fået sat nyt panserglas på selvsamme i en butik. Den lå sjovt nok på disken, hvilket ekspedienten venligt gjorde mig opmærksom på.
22
Tiktaktoe
Indlæg: 128
Tilmeldt: 26. aug 2015, 15:26
Kort karma: 12
Likede indlæg: 193

Re: Hvornår har du sidst følt dig dum?

Indlægaf Tiktaktoe » 17. sep 2019, 14:11

Trappestige skrev:Jeg har en meget, meget dårlig hukommelse, så når jeg skal følge en opskrift under madlavning/bagning, ser jeg den igennem mange gange inden og mens jeg er i gang. Rigtig mange gange. Jeg har lige lavet den samme bolle-dej for 3. gang på under to uger. Der skal en halv liter danskvand i dejen og 800-1000 g. mel. Første gang puttede jeg en halv deciliter danskvand i og max på mel. Jeg kunne godt se at der godt nok manglede en del væske så jeg tilføjede bare lidt mere af mælken. Jeg fik nogle OK, men ret bastante boller! Jeg slog det hen med at jeg jo heller ikke havde ladet dem hæve så længe og også havde brugt meget mel.
2. gang brugte jeg kun 800 g. mel og tilføjede en lille sjat ekstra af hvert væske. De blev klart bedre- faktisk ret gode, men smagte stadig lidt for melede.
Nu har jeg lige lavet dejen igen. Der står ret tydeligt 0,5 liter danskvand. Ikke deciliter. Det er det første jeg ligger mærke til og jeg har de foregående gange også undret mig lidt (men ikke nok :sarkasme: )over at der kun skulle en halv deciliter i, når hele opskriften går på at de er lavet med danskvand... Er spændt på resultatet. :blush:


Hvordan blev bollerne med den korrekte mængde vand :D
0
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16243
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1409
Likede indlæg: 30224

Re: Hvornår har du sidst følt dig dum?

Indlægaf TinaW » 21. sep 2019, 12:20

For et par timer siden, da jeg ikke havde tænkt på, at binde min gamle hest, mens vi lige fik lukket de andre på græs og hun derfor pludselig kom travende på ydersiden af foldene og tog den ud i min genbos mark.
Vi fik hende heldigvis forholdsvis hurtigt gennet ind, hvor hun så kunne fanges og der er ikke megen trafik herude. Men det var ikke specielt smart gjort/tænkt af mig.
Men hun plejer bare at blive gående, hvor der er græs.
0
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16961
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1077
Likede indlæg: 21094

Re: Hvornår har du sidst følt dig dum?

Indlægaf Misantropen » 27. sep 2019, 12:11

Siden i går har jeg været irriteret over at der ikke var et nyt afsnit, af en serie jeg følger, tilgængelig! Jeg har sågar søgt for at få svar på hvorfor det ikke var tilgængeligt i går, nu det altid kommer om fredagen! Men hverken det eller kommentarer på nettet fra andre der følger med har kunne give mig svaret(jeg tænkte det måske skyldtes ferie eller lignende, da det heller ikke fremgik af programoversigten) Jeg kiggede bl.a på deres Facebookside og overvejede at oprette en bruger bare for at spørge hvorfor det ikke var tilgængeligt.

For lidt siden så jeg tilfældigvis at programmet bliver tilgængeligt som vanligt senere, og først der går det op for mig at det ikke var fredag i går. Jeg følte mig så dum, men jeg var samtidig også meget glad for at jeg ikke havde oprettet mig på Facebook og havde gjort mig selv til grin ved at spørge hvorfor afsnittet ikke var tilgængeligt om fredagen som sædvanligt :blush: :lol:
8
cola
Permanent bortvist
Indlæg: 2462
Tilmeldt: 16. aug 2015, 11:25
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2058

Re: Hvornår har du sidst følt dig dum?

Indlægaf cola » 7. okt 2019, 08:28

Jeg føler mig dum hver dag når jeg tager på arbejde og ved jeg kun har arbejde indtil... øhh nu og stadig skal bruge indtil kl 13 på et eller andet.
0
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15373
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1250
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25741

Re: Hvornår har du sidst følt dig dum?

Indlægaf Delfin » 7. okt 2019, 09:37

cola skrev:Jeg føler mig dum hver dag når jeg tager på arbejde og ved jeg kun har arbejde indtil... øhh nu og stadig skal bruge indtil kl 13 på et eller andet.


Du har før skrevet noget med, at du ikke har noget at lave på dit job. Hvad arbejder du dog med?
0
14 11 14
02 05 22
30 08 23
cola
Permanent bortvist
Indlæg: 2462
Tilmeldt: 16. aug 2015, 11:25
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2058

Re: Hvornår har du sidst følt dig dum?

Indlægaf cola » 7. okt 2019, 09:42

Delfin skrev:
cola skrev:Jeg føler mig dum hver dag når jeg tager på arbejde og ved jeg kun har arbejde indtil... øhh nu og stadig skal bruge indtil kl 13 på et eller andet.


Du har før skrevet noget med, at du ikke har noget at lave på dit job. Hvad arbejder du dog med?

Jeg er bogholder. Eller kontorfe eller... blæksprutte eller, de der mange ting det hedder.

Jeg sørger for debitor / kreditor /finans-bogføring, løn bogholderi, sagsbehandling, osv osv. Men firma på 10 mand laver ikke meget til mig, selvom vi har så travlt så vi burde få 5 mand ekstra. Jeg kan bare ikke lave deres arbejde, ellers ville jeg hjælpe der.

I dag har jeg lavet løn, lavet fakturaer, indlæst og klargjort regninger til bogføring.Jeg kan lave regnskab, men... der skal også være noget at lave i morgen, hvor jeg pt ikke har noget, da jeg har lavet det jeg skulle lave i morgen... i dag :-)
1
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16243
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1409
Likede indlæg: 30224

Re: Hvornår har du sidst følt dig dum?

Indlægaf TinaW » 7. okt 2019, 09:45

I nat, da jeg skulle ned og tisse og ikke ville tænde lyset på trappen/i entreen, for ikke at vække nogen.
Der er en smule lys gennem hoveddøren fra lampen udenfor og jeg stivnede fuldstændigt på det øverste trin af trappen, mens jeg stirrede på den kæmpemæssige sorte tingest med ben, der sad i loftet ved trappen - nåede at tænke huntsman edderkop, indtil det gik op for mit meget søvnige jeg, at det var den lampe, jeg ikke havde tændt.

Ala denne her....
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Senest rettet af TinaW 7. okt 2019, 09:49, rettet i alt 1 gang.
10
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15373
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1250
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25741

Re: Hvornår har du sidst følt dig dum?

Indlægaf Delfin » 7. okt 2019, 09:47

cola skrev:
Delfin skrev:
cola skrev:Jeg føler mig dum hver dag når jeg tager på arbejde og ved jeg kun har arbejde indtil... øhh nu og stadig skal bruge indtil kl 13 på et eller andet.


Du har før skrevet noget med, at du ikke har noget at lave på dit job. Hvad arbejder du dog med?

Jeg er bogholder. Eller kontorfe eller... blæksprutte eller, de der mange ting det hedder.

Jeg sørger for debitor / kreditor /finans-bogføring, løn bogholderi, sagsbehandling, osv osv. Men firma på 10 mand laver ikke meget til mig, selvom vi har så travlt så vi burde få 5 mand ekstra. Jeg kan bare ikke lave deres arbejde, ellers ville jeg hjælpe der.

I dag har jeg lavet løn, lavet fakturaer, indlæst og klargjort regninger til bogføring.Jeg kan lave regnskab, men... der skal også være noget at lave i morgen, hvor jeg pt ikke har noget, da jeg har lavet det jeg skulle lave i morgen... i dag :-)


Tak for at svare, så jeg ikke behøver undre mig mere. Det lyder ikke så effektivt.
0
14 11 14
02 05 22
30 08 23
cola
Permanent bortvist
Indlæg: 2462
Tilmeldt: 16. aug 2015, 11:25
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2058

Re: Hvornår har du sidst følt dig dum?

Indlægaf cola » 7. okt 2019, 09:48

Delfin skrev:
cola skrev:
Delfin skrev:
cola skrev:Jeg føler mig dum hver dag når jeg tager på arbejde og ved jeg kun har arbejde indtil... øhh nu og stadig skal bruge indtil kl 13 på et eller andet.


Du har før skrevet noget med, at du ikke har noget at lave på dit job. Hvad arbejder du dog med?

Jeg er bogholder. Eller kontorfe eller... blæksprutte eller, de der mange ting det hedder.

Jeg sørger for debitor / kreditor /finans-bogføring, løn bogholderi, sagsbehandling, osv osv. Men firma på 10 mand laver ikke meget til mig, selvom vi har så travlt så vi burde få 5 mand ekstra. Jeg kan bare ikke lave deres arbejde, ellers ville jeg hjælpe der.

I dag har jeg lavet løn, lavet fakturaer, indlæst og klargjort regninger til bogføring.Jeg kan lave regnskab, men... der skal også være noget at lave i morgen, hvor jeg pt ikke har noget, da jeg har lavet det jeg skulle lave i morgen... i dag :-)


Tak for at svare, så jeg ikke behøver undre mig mere. Det lyder ikke så effektivt.

Det er nok det der er problemet, jeg er for effektiv og min chef forstår ikke når jeg siger at jeg mangler noget at lave, så jeg er ved at finde et andet arbejde, så en langsommere person kan sidde her og krydre røv, for det egner jeg mig ikke til.
0
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15373
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1250
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25741

Re: Hvornår har du sidst følt dig dum?

Indlægaf Delfin » 7. okt 2019, 09:52

cola skrev:
Delfin skrev:
cola skrev:
Delfin skrev:
cola skrev:Jeg føler mig dum hver dag når jeg tager på arbejde og ved jeg kun har arbejde indtil... øhh nu og stadig skal bruge indtil kl 13 på et eller andet.


Du har før skrevet noget med, at du ikke har noget at lave på dit job. Hvad arbejder du dog med?

Jeg er bogholder. Eller kontorfe eller... blæksprutte eller, de der mange ting det hedder.

Jeg sørger for debitor / kreditor /finans-bogføring, løn bogholderi, sagsbehandling, osv osv. Men firma på 10 mand laver ikke meget til mig, selvom vi har så travlt så vi burde få 5 mand ekstra. Jeg kan bare ikke lave deres arbejde, ellers ville jeg hjælpe der.

I dag har jeg lavet løn, lavet fakturaer, indlæst og klargjort regninger til bogføring.Jeg kan lave regnskab, men... der skal også være noget at lave i morgen, hvor jeg pt ikke har noget, da jeg har lavet det jeg skulle lave i morgen... i dag :-)


Tak for at svare, så jeg ikke behøver undre mig mere. Det lyder ikke så effektivt.

Det er nok det der er problemet, jeg er for effektiv og min chef forstår ikke når jeg siger at jeg mangler noget at lave, så jeg er ved at finde et andet arbejde, så en langsommere person kan sidde her og krydre røv, for det egner jeg mig ikke til.


Det er en kunst at lave ingenting uden at kede sig. Det er jeg blevet ret god til som nattevagt :-D
0
14 11 14
02 05 22
30 08 23
cola
Permanent bortvist
Indlæg: 2462
Tilmeldt: 16. aug 2015, 11:25
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2058

Re: Hvornår har du sidst følt dig dum?

Indlægaf cola » 7. okt 2019, 09:53

Delfin skrev:Det er en kunst at lave ingenting uden at kede sig. Det er jeg blevet ret god til som nattevagt :-D

Kom med nogle ideer jeg kan lave mens jeg alligevel sidder her og laver ingenting, har overvejet at installere mit spil, men det dur ikke lol
0
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15373
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1250
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25741

Re: Hvornår har du sidst følt dig dum?

Indlægaf Delfin » 7. okt 2019, 10:04

cola skrev:
Delfin skrev:Det er en kunst at lave ingenting uden at kede sig. Det er jeg blevet ret god til som nattevagt :-D

Kom med nogle ideer jeg kan lave mens jeg alligevel sidder her og laver ingenting, har overvejet at installere mit spil, men det dur ikke lol


Når jeg er færdig med diverse obligatorisk dokumentation, og der ikke lige er nogen beboere, der har brug for mig, så bruger jeg tid på tv, internet, bøger, håndarbejde. Indimellem laver jeg mine praktiske opgaver. Skulle det alligevel ske, at jeg begynder at kede mig, så kigger jeg mig omkring og ser, om der ikke er en eller andet ekstraopgave, jeg kan kaste mig over. Måske rydder jeg hylderne i depotet og vasker dem af, eller køkkenet får en ekstra tur. Eller også kaster jeg mig over noget kontorarbejde, som der næsten altid ligger lidt af. Jeg bruge også en del tid på at rydde op efter rodehoveder - både kolleger og beboere. Natten sluttes så af med mere dokumentation. Men det meste af det, kan du jo ikke bruge til noget i din type job.
0
14 11 14
02 05 22
30 08 23

Tilbage til "Generelt"