Hvornår har du sidst følt dig dum?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24637
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3202
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36817

Re: Hvornår har du sidst følt dig dum?

Indlægaf Daine » 29. sep 2018, 20:27

Smiling_Goat skrev:Da min niece på ti fortalte, at hun havde haft ferie for en uge siden og jeg halvt til mig selv udbrød: "har der været ferie uden jeg har opdaget det?" (jeg har ikke børn, så jeg har ikke helt styr på skolernes ferier)

Det blik jeg inkasserede fra hende, fik mig til at føle mig ret dum...

Jeg kunne ikke lige gennemskue, hvordan jeg skulle forklare, at skoler og arbejdspladser ikke nødvendigvis holder ferier samtidig..

Der ville jeg også være “dum” for hvorfor hulan har hun holdt ferie der? Sen sommerferie eller meget tidlig efterårsferie? :genert:
1
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Kalimsofie
Indlæg: 853
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:35
Kort karma: 122
Likede indlæg: 2910

Re: Hvornår har du sidst følt dig dum?

Indlægaf Kalimsofie » 29. sep 2018, 20:40

Min treårige kommer tit hjem og siger grønlandske ord, vi ikke forstår, som hun har lært i børnehaven. Da hun ikke er meget for at fortælle, hvad ordene betyder, plejer vi at filme og sende til en grønlandsk kollega, der oversætter. Det gjorde vi også, da hun i flere dage havde sunget den samme uforståelige sang.

Det knastørre svar fra kollegaen fik os til at føle os ret dumme: “Det er engelsk. Fra Frozen. Hun synger ‘Let it go’...” :blush:
47
Lalana
Indlæg: 564
Tilmeldt: 20. dec 2016, 08:49
Kort karma: 68
Likede indlæg: 1021

Re: Hvornår har du sidst følt dig dum?

Indlægaf Lalana » 30. sep 2018, 10:01

I morges... da jeg opdagede at man kan følge et helt forum herinde, og det er derfor jeg siden i sommers har fået ca 15-20 notifikationer om dagen :lol:
Jeg har ad flere gange forsøgt at slå det fra, men ikke helt kunne finde en sammenhæng i notifikationerne, så jeg opgav bare og lod være med at tjekke dem. Hold kæft det er dumt jo :blush:
4
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 13002
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3538
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55901
Kontakt:

Re: Hvornår har du sidst følt dig dum?

Indlægaf Ado » 30. sep 2018, 10:56

I nat. Selvfølgelig vrikkede jeg om på hælen midt på gaden foran en masse mennesker. Og selvfølgelig tog jeg fra ved faldet med venstre tommelfinger. Den gør pisse ondt i dag, men jeg ved faktisk ikke om jeg gider få det undersøgt. Man kan vel se på den, hvis den er brækket, tænker jeg.
0
Donna Martin Graduates!
In_your_eyes
Indlæg: 1017
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:40
Kort karma: 158
Geografisk sted: Midt i Jylland
Likede indlæg: 1944

Re: Hvornår har du sidst følt dig dum?

Indlægaf In_your_eyes » 30. sep 2018, 12:06

Ado skrev:I nat. Selvfølgelig vrikkede jeg om på hælen midt på gaden foran en masse mennesker. Og selvfølgelig tog jeg fra ved faldet med venstre tommelfinger. Den gør pisse ondt i dag, men jeg ved faktisk ikke om jeg gider få det undersøgt. Man kan vel se på den, hvis den er brækket, tænker jeg.

Ikke nødvendigvis, hvis det "bare" er en flig af knoglen kan det ikke ses udenpå.
0
:pompom:
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14808
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1182
Likede indlæg: 24920

Re: Hvornår har du sidst følt dig dum?

Indlægaf sigge » 3. okt 2018, 19:50

I dag, da min kollega viste et brændemærke, hun havde fået på kinden af kølerhjelmen. Hun sagde det to gange, og jeg kunne virkelig ikke forstå, hvorfor den kølerhjelm var SÅ varm, og hvordan hun kunne røre den med kinden. Så det var først, da jeg spurgte, hvordan det dog var sket, og hun begyndte at fortælle om at rulle hår rundt om, at det gik op for mig, at hun havde sagt krøllejern. :genert:

Til mit forsvar: Hun er kineser og har nogle gange en lidt spøjs udtale af visse ord. Men jeg burde have brugt min logiske sans og associationsevne.
14
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6660
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 868
Likede indlæg: 18861

Re: Hvornår har du sidst følt dig dum?

Indlægaf Æble » 4. okt 2018, 05:18

Da jeg ville hente min datter i dp og går ind som sædvanlig. DPs søn rendte splitternøgen rundt og hin blev totalt forvirret. Jeg blev også forvirret over hvor min datter var indtil DP spørger mig hvad jeg vil. Da kommer jeg i tanke om at DP er syg og min datter er i gæstedp.
17
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Hvornår har du sidst følt dig dum?

Indlægaf Bøtte » 10. okt 2018, 07:36

Der har været 10 tilfælde af skoldkopper i vuggestuen, de sidste 14 dage. De 6 af dem var på min datters stue (ud af 12 børn), jeg siger så (en lille smule kæphøj) til en pædagog at det behøver vi da ikle bekymre os om, for lillesøster har jo haft skoldkopper.

Skip til i dag, hvor lillesøster har fået skoldkopper igen :rulle:
4
Brugeravatar
AgentPixie
Indlæg: 2622
Tilmeldt: 3. okt 2016, 18:44
Kort karma: 352
Likede indlæg: 6083

Re: Hvornår har du sidst følt dig dum?

Indlægaf AgentPixie » 10. okt 2018, 07:40

Bøtte skrev:Der har været 10 tilfælde af skoldkopper i vuggestuen, de sidste 14 dage. De 6 af dem var på min datters stue (ud af 12 børn), jeg siger så (en lille smule kæphøj) til en pædagog at det behøver vi da ikle bekymre os om, for lillesøster har jo haft skoldkopper.

Skip til i dag, hvor lillesøster har fået skoldkopper igen :rulle:

Børn :rulle: :træt3:
0
Hey Will, give me all your money.
Nah Carlton, I don’t feel like playing 7-eleven.

A 23-6-17
V 14-7-19
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Hvornår har du sidst følt dig dum?

Indlægaf hotlips » 10. okt 2018, 07:49

Bøtte skrev:Der har været 10 tilfælde af skoldkopper i vuggestuen, de sidste 14 dage. De 6 af dem var på min datters stue (ud af 12 børn), jeg siger så (en lille smule kæphøj) til en pædagog at det behøver vi da ikle bekymre os om, for lillesøster har jo haft skoldkopper.

Skip til i dag, hvor lillesøster har fået skoldkopper igen :rulle:


Det er tilsyneladende nærmest at forvente især hvis første omgang ikke var ret slem. Min dreng fik Ca 10 skoldkopper i første runde, som alligevel har været slemt nok at have for det kom selvfølgelig 3 dage efter han var blevet syet i munden for sin ganespalte og han havde det aldeles elendigt i forvejen, der gik ti dage før han spiste eller sov noget af betydning.

I anden omgang var han den første i børnehaven der fik det, to timer efter at have afleveret en pæn og jævnt farvet dreng kunne jeg afhente et barn med tydelige røde prikker over det hele, men bortset fra at dem i munden gjorde ondt så han var på ren is et par dage så var han i okay form, lidt træt men ellers var det ikke noget af betydning.

Men hvis ikke det havde været så åbenlyst i anden omgang så havde jeg sq nok lige fået ham checket for om det nu kunne passe for man har det jo indgroet at det er krydset af som potentielt problem når man ved de har haft det,men når man googler det så kan man også godt se den opfattelse burde revideres.
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Hvornår har du sidst følt dig dum?

Indlægaf Bøtte » 10. okt 2018, 10:39

hotlips skrev:
Bøtte skrev:Der har været 10 tilfælde af skoldkopper i vuggestuen, de sidste 14 dage. De 6 af dem var på min datters stue (ud af 12 børn), jeg siger så (en lille smule kæphøj) til en pædagog at det behøver vi da ikle bekymre os om, for lillesøster har jo haft skoldkopper.

Skip til i dag, hvor lillesøster har fået skoldkopper igen :rulle:


Det er tilsyneladende nærmest at forvente især hvis første omgang ikke var ret slem. Min dreng fik Ca 10 skoldkopper i første runde, som alligevel har været slemt nok at have for det kom selvfølgelig 3 dage efter han var blevet syet i munden for sin ganespalte og han havde det aldeles elendigt i forvejen, der gik ti dage før han spiste eller sov noget af betydning.

I anden omgang var han den første i børnehaven der fik det, to timer efter at have afleveret en pæn og jævnt farvet dreng kunne jeg afhente et barn med tydelige røde prikker over det hele, men bortset fra at dem i munden gjorde ondt så han var på ren is et par dage så var han i okay form, lidt træt men ellers var det ikke noget af betydning.

Men hvis ikke det havde været så åbenlyst i anden omgang så havde jeg sq nok lige fået ham checket for om det nu kunne passe for man har det jo indgroet at det er krydset af som potentielt problem når man ved de har haft det,men når man googler det så kan man også godt se den opfattelse burde revideres.



Hun var ikke specielt syg første gang. Havde måske omkring 50 knopper.
Men jeg har vendt forbi lægen for at høre til det, og det var altså skoldkopper. Første gang var jeg dog heller ikke i tvivl om det var skoldkopper.
0
Brugeravatar
Kalimsofie
Indlæg: 853
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:35
Kort karma: 122
Likede indlæg: 2910

Re: Hvornår har du sidst følt dig dum?

Indlægaf Kalimsofie » 10. okt 2018, 14:58

Mit barn havde brokket sig over, at alle undertrøjerne i uld var kedelige hvide, så da jeg havde en rest blå farve, besluttede jeg mig for at farve dem i en gryde på komfuret.

Jeg står så og rører stille rundt i farven, da jeg mister grebet om skeen, som ligeså stille glider ned i det blå farvebad. Og rent instinktivt stikker jeg hånden ned i vandet for at fiske den op...

Det er 5 dage siden, og jeg har stadig blå negle :blush:
25
Brugeravatar
Lucia
Indlæg: 1551
Tilmeldt: 20. dec 2015, 14:42
Kort karma: 66
Likede indlæg: 2158

Re: Hvornår har du sidst følt dig dum?

Indlægaf Lucia » 10. okt 2018, 15:53

Jeg har rendt en del til lægen de sidste par måneder pga. noget vitaminmangel og ekstrem træthed. Var så afsted igen for nylig, hvilket min chef spurgte ind til i morges. Jeg får sagt noget med at jeg stadig har nogle dage, hvor jeg bare er helt ekstremt træt og tit er klar til at lægge mig til at sove allerede kl. halv ti, og at det nærmest kun er blevet værre. Så begynder han så at snakke om sengetider og om det mon ikke bare er noget vintertræthed, der har ramt mig. Det siger jeg selvfølgelig nej til, da jeg aldrig har været så træt før pga. årstiden, han virker dog lidt tvivlende. Nå, resten af snakken er ligegyldig.
Det, der fik mig til at føle mig dum, var da det efter flere timer går op for mig, at min chef har troet, at jeg sagde, jeg blev træt kl. 21.30 og ikke 9.30. Det faldt mig slet ikke ind, da vi snakkede :stoned: Så forstår jeg bedre at han tænkte generel vintertræthed. Nu går han så bare og tror, at jeg er sådan en pylret hypokondertype, der går til lægen bare fordi jeg bliver træt en halv time før sengetid :sarkasme: Men så fandt jeg da ud af, at han ikke har lagt mærke til nedgangen i min effektivitet og at jeg tit stener for vildt på mine trætte dage.
7
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6660
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 868
Likede indlæg: 18861

Re: Hvornår har du sidst følt dig dum?

Indlægaf Æble » 16. okt 2018, 13:36

Jeg hoppede på en phishing mail på arbejdet og tastede min e-mail og password ind. 20 min senere fik vi en mail fra it om ikke at gøre det. :nej: Føler mig så stupid.
4
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11604
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 914
Likede indlæg: 18656

Re: Hvornår har du sidst følt dig dum?

Indlægaf PaleSeptember » 16. okt 2018, 14:15

Hver eneste f*cking dag på arbejdet for tiden....
0
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner

Tilbage til "Generelt"