Hvornår har du sidst følt dig dum?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Hvornår har du sidst følt dig dum?

Indlægaf Fru Sunshine » 2. jan 2019, 10:05

Skorstenen skrev:
Fræksak skrev:
Skorstenen skrev:Da min mand og jeg brugte dage på at invitere venner og bekendte i anledning af mandens bedste vens hjemkomst efter et halvt års udrejse. Festen bliver lavet i samarbejde med bedstevennen som altså ved alt om denne sammenkomst, som holdes hos os. Vi varmer gildestue op, sørger for øl og pølser m.m.
Pludselig begynder folk at melde fra, og vi ender med at være ganske få. Men dog blev det en hyggelig dag.
Dette skete i november.
Her i december, finder jeg ud af, at de der meldte fra, var til fest hos bedstevennen dagen før vores sammenkomst. Uden os. Der, følte vi os dumme.

Det er så ikke bedstevennen mere.


Så ville jeg virkelig også føle mig dum! Altså ikke at det er jeres skyld (!), men jeg ville faktisk føle mig lidt til grin. Hvad har han dog tænkt på? Har I spurgt ham, hvad der er foregået?


Vi følte os i den grad til grin. For dem han åbenbart hellere festede med, må jo være instrueret i også at fortælle en løgnehistorie. De meldte jo afbud en efter en, med den ene undskyldning efter den anden. Ingen - sagde sandheden.

Og for at svare alle, så nej vi har ingen forklaring fået, vi ønsker slet ingen kontakt lige nu. Min mand føler sig "savet midt over" som han udtrykte det.

Det er simpelthen også SÅ ringe! Både af "bedstevennen", men da også af alle dem, der meldte afbud med en løgn.
6
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Skorstenen
Indlæg: 4894
Tilmeldt: 23. maj 2016, 15:58
Kort karma: 552
Likede indlæg: 8821

Re: Hvornår har du sidst følt dig dum?

Indlægaf Skorstenen » 2. jan 2019, 10:20

Fru Sunshine skrev:
Skorstenen skrev:
Fræksak skrev:
Skorstenen skrev:Da min mand og jeg brugte dage på at invitere venner og bekendte i anledning af mandens bedste vens hjemkomst efter et halvt års udrejse. Festen bliver lavet i samarbejde med bedstevennen som altså ved alt om denne sammenkomst, som holdes hos os. Vi varmer gildestue op, sørger for øl og pølser m.m.
Pludselig begynder folk at melde fra, og vi ender med at være ganske få. Men dog blev det en hyggelig dag.
Dette skete i november.
Her i december, finder jeg ud af, at de der meldte fra, var til fest hos bedstevennen dagen før vores sammenkomst. Uden os. Der, følte vi os dumme.

Det er så ikke bedstevennen mere.


Så ville jeg virkelig også føle mig dum! Altså ikke at det er jeres skyld (!), men jeg ville faktisk føle mig lidt til grin. Hvad har han dog tænkt på? Har I spurgt ham, hvad der er foregået?


Vi følte os i den grad til grin. For dem han åbenbart hellere festede med, må jo være instrueret i også at fortælle en løgnehistorie. De meldte jo afbud en efter en, med den ene undskyldning efter den anden. Ingen - sagde sandheden.

Og for at svare alle, så nej vi har ingen forklaring fået, vi ønsker slet ingen kontakt lige nu. Min mand føler sig "savet midt over" som han udtrykte det.

Det er simpelthen også SÅ ringe! Både af "bedstevennen", men da også af alle dem, der meldte afbud med en løgn.


Ja, man må sige, at vi sluttede 2018 med en stor hovedrengøring af både venskabs- og bekendtskabskredsene
6
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17845

Re: Hvornår har du sidst følt dig dum?

Indlægaf Stitch » 2. jan 2019, 10:22

Skorstenen skrev:Ja, man må sige, at vi sluttede 2018 med en stor hovedrengøring af både venskabs- og bekendtskabskredsene


Har "bedstevennen" sagt noget til jer, som kan forklare noget som helst? Hvad undskyldningen for i det mindste ikke invitere jer?
0
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Brugeravatar
Skorstenen
Indlæg: 4894
Tilmeldt: 23. maj 2016, 15:58
Kort karma: 552
Likede indlæg: 8821

Re: Hvornår har du sidst følt dig dum?

Indlægaf Skorstenen » 2. jan 2019, 10:38

Stitch skrev:
Skorstenen skrev:Ja, man må sige, at vi sluttede 2018 med en stor hovedrengøring af både venskabs- og bekendtskabskredsene


Har "bedstevennen" sagt noget til jer, som kan forklare noget som helst? Hvad undskyldningen for i det mindste ikke invitere jer?


Nej, vi har ikke talt med ham. Og det vil vi heller ikke. Sådan behandler man ikke os, så er der lukket af. Som i totalt af.
4
Brugeravatar
Ghattner
Indlæg: 2502
Tilmeldt: 17. aug 2017, 12:27
Kort karma: 146
Likede indlæg: 6677

Re: Hvornår har du sidst følt dig dum?

Indlægaf Ghattner » 2. jan 2019, 10:47

Skorstenen skrev:
Stitch skrev:
Skorstenen skrev:Ja, man må sige, at vi sluttede 2018 med en stor hovedrengøring af både venskabs- og bekendtskabskredsene


Har "bedstevennen" sagt noget til jer, som kan forklare noget som helst? Hvad undskyldningen for i det mindste ikke invitere jer?


Nej, vi har ikke talt med ham. Og det vil vi heller ikke. Sådan behandler man ikke os, så er der lukket af. Som i totalt af.


Det tenderer da nærmest også psykopatiske træk bare sådan at møde op til jeres fest, uden overhovedet at vise anger/ydmyghed eller andre forsonende menneskelige træk.
6
Brugeravatar
Skorstenen
Indlæg: 4894
Tilmeldt: 23. maj 2016, 15:58
Kort karma: 552
Likede indlæg: 8821

Re: Hvornår har du sidst følt dig dum?

Indlægaf Skorstenen » 2. jan 2019, 11:52

Ghattner skrev:
Skorstenen skrev:
Stitch skrev:
Skorstenen skrev:Ja, man må sige, at vi sluttede 2018 med en stor hovedrengøring af både venskabs- og bekendtskabskredsene


Har "bedstevennen" sagt noget til jer, som kan forklare noget som helst? Hvad undskyldningen for i det mindste ikke invitere jer?


Nej, vi har ikke talt med ham. Og det vil vi heller ikke. Sådan behandler man ikke os, så er der lukket af. Som i totalt af.


Det tenderer da nærmest også psykopatiske træk bare sådan at møde op til jeres fest, uden overhovedet at vise anger/ydmyghed eller andre forsonende menneskelige træk.


Ja, det tænker jeg også, det er også lidt derfor, at vi simpelthen ikke gider at reagere. Hvis han er psykopat, jamen så har vi jo kedet ham og derfor har han lavet drama nu. Han går sikkert og venter på vores reaktion, det er jo derfor han har spillet dette spil.
Sådan skal han skisme ikke mindfucke med os, vi er heldigvis klogere :)
0
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24638
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3202
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36817

Re: Hvornår har du sidst følt dig dum?

Indlægaf Daine » 2. jan 2019, 12:05

Muspel skrev:
Hunkat skrev:Jeg var ikke smart nok til at dobbelttjekke tidspunktet til den togbillet jeg købte på udsalg. Guess what... forkert tidspunkt. Og det er orange billetter, så ingen returnering. Surt tjente lærepenge må man sige.


Måske kan den sælges?

Man kan/må ikke sælge en orangebillet. Der skal fremvises id til konduktøren, som bliver valgt ved bestilling.
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Muspel
Indlæg: 3881
Tilmeldt: 22. nov 2015, 16:38
Kort karma: 769
Likede indlæg: 10763

Re: Hvornår har du sidst følt dig dum?

Indlægaf Muspel » 2. jan 2019, 12:42

Daine skrev:
Muspel skrev:
Hunkat skrev:Jeg var ikke smart nok til at dobbelttjekke tidspunktet til den togbillet jeg købte på udsalg. Guess what... forkert tidspunkt. Og det er orange billetter, så ingen returnering. Surt tjente lærepenge må man sige.


Måske kan den sælges?

Man kan/må ikke sælge en orangebillet. Der skal fremvises id til konduktøren, som bliver valgt ved bestilling.


Ok. Ja så var det jo er virkeligt dårligt råd. Beklager.
1
Undtagelsen
Indlæg: 2244
Tilmeldt: 17. aug 2015, 17:05
Kort karma: 221
Likede indlæg: 4593

Re: Hvornår har du sidst følt dig dum?

Indlægaf Undtagelsen » 2. jan 2019, 13:57

Skorstenen skrev:
Ghattner skrev:
Skorstenen skrev:
Stitch skrev:
Skorstenen skrev:Ja, man må sige, at vi sluttede 2018 med en stor hovedrengøring af både venskabs- og bekendtskabskredsene


Har "bedstevennen" sagt noget til jer, som kan forklare noget som helst? Hvad undskyldningen for i det mindste ikke invitere jer?


Nej, vi har ikke talt med ham. Og det vil vi heller ikke. Sådan behandler man ikke os, så er der lukket af. Som i totalt af.


Det tenderer da nærmest også psykopatiske træk bare sådan at møde op til jeres fest, uden overhovedet at vise anger/ydmyghed eller andre forsonende menneskelige træk.


Ja, det tænker jeg også, det er også lidt derfor, at vi simpelthen ikke gider at reagere. Hvis han er psykopat, jamen så har vi jo kedet ham og derfor har han lavet drama nu. Han går sikkert og venter på vores reaktion, det er jo derfor han har spillet dette spil.
Sådan skal han skisme ikke mindfucke med os, vi er heldigvis klogere :)


Jeg kan virkelig godt forstå at I er vrede og skuffede over hans stunt og ikke længere interesseret i hans venskab, men psykopat er måske lige at trække den lidt.
8
Brugeravatar
Ghattner
Indlæg: 2502
Tilmeldt: 17. aug 2017, 12:27
Kort karma: 146
Likede indlæg: 6677

Re: Hvornår har du sidst følt dig dum?

Indlægaf Ghattner » 2. jan 2019, 14:03

Undtagelsen skrev:
Skorstenen skrev:
Ghattner skrev:
Skorstenen skrev:
Stitch skrev:
Skorstenen skrev:Ja, man må sige, at vi sluttede 2018 med en stor hovedrengøring af både venskabs- og bekendtskabskredsene


Har "bedstevennen" sagt noget til jer, som kan forklare noget som helst? Hvad undskyldningen for i det mindste ikke invitere jer?


Nej, vi har ikke talt med ham. Og det vil vi heller ikke. Sådan behandler man ikke os, så er der lukket af. Som i totalt af.


Det tenderer da nærmest også psykopatiske træk bare sådan at møde op til jeres fest, uden overhovedet at vise anger/ydmyghed eller andre forsonende menneskelige træk.


Ja, det tænker jeg også, det er også lidt derfor, at vi simpelthen ikke gider at reagere. Hvis han er psykopat, jamen så har vi jo kedet ham og derfor har han lavet drama nu. Han går sikkert og venter på vores reaktion, det er jo derfor han har spillet dette spil.
Sådan skal han skisme ikke mindfucke med os, vi er heldigvis klogere :)


Jeg kan virkelig godt forstå at I er vrede og skuffede over hans stunt og ikke længere interesseret i hans venskab, men psykopat er måske lige at trække den lidt.


Jeg skrev også "tenderer". Man må da have noget af en kølig personlighed når man kan lave sådan et stunt som Skorstenen udlægger det. Udover at være skuffet og såret, ville jeg også være lettere skræmt over at have haft sådan en person som ven.
1
Brugeravatar
Skorstenen
Indlæg: 4894
Tilmeldt: 23. maj 2016, 15:58
Kort karma: 552
Likede indlæg: 8821

Re: Hvornår har du sidst følt dig dum?

Indlægaf Skorstenen » 2. jan 2019, 14:17

Undtagelsen skrev:
Skorstenen skrev:
Ghattner skrev:
Skorstenen skrev:
Stitch skrev:
Skorstenen skrev:Ja, man må sige, at vi sluttede 2018 med en stor hovedrengøring af både venskabs- og bekendtskabskredsene


Har "bedstevennen" sagt noget til jer, som kan forklare noget som helst? Hvad undskyldningen for i det mindste ikke invitere jer?


Nej, vi har ikke talt med ham. Og det vil vi heller ikke. Sådan behandler man ikke os, så er der lukket af. Som i totalt af.


Det tenderer da nærmest også psykopatiske træk bare sådan at møde op til jeres fest, uden overhovedet at vise anger/ydmyghed eller andre forsonende menneskelige træk.


Ja, det tænker jeg også, det er også lidt derfor, at vi simpelthen ikke gider at reagere. Hvis han er psykopat, jamen så har vi jo kedet ham og derfor har han lavet drama nu. Han går sikkert og venter på vores reaktion, det er jo derfor han har spillet dette spil.
Sådan skal han skisme ikke mindfucke med os, vi er heldigvis klogere :)


Jeg kan virkelig godt forstå at I er vrede og skuffede over hans stunt og ikke længere interesseret i hans venskab, men psykopat er måske lige at trække den lidt.

Det har du nok ret i, men det er nu nok ret godt spottet alligevel. Når jeg sådan tænker tilbage så er der vist flere tegn på netop det. Ikke at jeg er psykolog overhovedet.
1
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24638
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3202
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36817

Re: Hvornår har du sidst følt dig dum?

Indlægaf Daine » 2. jan 2019, 18:49

Jeg har været til min første powerstep time her til aften. Jeg præsterede så at skvatte over stepbænken, fordi jeg ikke kunne følge med. Så nu sidder jeg med mega øm højre arm, for den brugte jeg til at tage fra med :rulle:


Det blev så også min sidste powersteptime. Jeg må vist bare indse, at min koordinationsevne er helt af h til :genert:
1
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16243
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1409
Likede indlæg: 30224

Re: Hvornår har du sidst følt dig dum?

Indlægaf TinaW » 4. jan 2019, 18:12

Da min reptilhjerne nåede at tænke både (var)ulve, bjørne og løver om den flok dårdyr ude i marken, hvis øjne gav genskin pga min pandelygte :fløjt:
Kæft det er dumt.
8
Selma156
Indlæg: 2351
Tilmeldt: 27. maj 2016, 16:41
Kort karma: 398
Likede indlæg: 6819

Re: Hvornår har du sidst følt dig dum?

Indlægaf Selma156 » 7. jan 2019, 21:12

Jeg har lige været en uge på skiferie og stormet ned ad diverse drabelige, sorte pister med 70-80 km/t. Frygtløs og pisse cool.

Vælger så, sidste dag, da vi ikke længere har liftkort og skal ned i byen, at glide på røven foran to fyldte biler med de andre danskere, der boede på vores hotel. Nøjagtigt ét minut før de forlod parkeringspladsen og kørte mod DK. Kæft, det gjorde nas.
1
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Hvornår har du sidst følt dig dum?

Indlægaf hotlips » 15. jan 2019, 09:09

Vi skal se ternet ninja i weekenden, og jeg nåede lige at blive irriteret over at de ikke havde markeret tydeligt hvilke forestillinger der er på original sproget og hvilke der er på dansk.

:blush: :blush: :blush:
27

Tilbage til "Generelt"