Hvornår har du sidst følt dig dum?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Nicolait
Indlæg: 4958
Tilmeldt: 31. aug 2015, 22:26
Kort karma: 290
Likede indlæg: 7966

Re: Hvornår har du sidst følt dig dum?

Indlægaf Nicolait » 31. okt 2023, 21:13

Jeg skulle ud og spise med en kammerat. Vi talte om, om vi skulle bestille bord. Jeg plejer altid at gøre det, men denne gang tænkte jeg, at det ikke var nødvendigt.

Det skulle man have gjort, for der var fuldt booket, hvor vi gerne ville spise.
2
"If you immediatley know the candle light is fire then the meal was cooked along time ago"
Brugeravatar
Posedamen
Indlæg: 393
Tilmeldt: 22. mar 2022, 19:24
Kort karma: 47
Likede indlæg: 967

Re: Hvornår har du sidst følt dig dum?

Indlægaf Posedamen » 1. nov 2023, 16:23

Jeg har lige brokket mig over at de panodiler og iprener jeg har spist i løbet af dagen ikke har virket. Min feber er ikke faldet og alt gør ondt.

Pludseligt gik det op for mig at jeg ikke har nogen erindringer om at have taget pillerne, og ganske rigtigt, pakkerne er ubrudte.
Min feberhjerne har bare bildt mig ind jeg tog dem.
15
I just shit my pants, can I get in yours?
Brugeravatar
.Magic.
Indlæg: 10137
Tilmeldt: 27. apr 2021, 17:44
Kort karma: 1212
Likede indlæg: 18222

Re: Hvornår har du sidst følt dig dum?

Indlægaf .Magic. » 1. nov 2023, 16:43

Jeg var ved lægen i dag og han henviser mig til røntgen. Kort efter jeg har forladt klinikken ringer han til mig og spørger: Har du kørekort? Jeg er stille et øjeblik for jeg synes ikke det giver mening at han spørger om det og det viste sig så at han sagde: Er du gravid? :genert:

Det sker ret ofte at jeg hører noget helt andet end det folk siger. Min kæreste har en fest når det sker for det er tit noget værre vrøvl som fx i dag - Derfor var jeg jo nødt til at skrive det til min kæreste og han var naturligvis færdig af grin. Kender jeg ham ret så har han fortalt det til hele barakken med det samme :lol:
6
Oak123
Indlæg: 2148
Tilmeldt: 26. okt 2018, 15:40
Kort karma: 106
Likede indlæg: 4010

Re: Hvornår har du sidst følt dig dum?

Indlægaf Oak123 » 1. nov 2023, 19:40

Jeg er ude og køre i bilen med min datter på bagsædet, det regner og derfor kører vinduesviskerne en del og larmer.
Da hun siger noget jeg ikke kan høre, forsøger jeg at skrue op for hende ved at bruge knappen til at skrue op for lyden i bilen :blush:

Øhm ja, der følte jeg mig godt nok dum.
22
Smiling_Goat
Indlæg: 2723
Tilmeldt: 25. aug 2015, 16:29
Kort karma: 1282
Likede indlæg: 12254

Re: Hvornår har du sidst følt dig dum?

Indlægaf Smiling_Goat » 1. nov 2023, 22:41

Jeg opdagede at min telefon på arbejdet ikke virkede, og jeg er ved at være træt af at fikse den, så jeg besluttede mig for at ringe til supporten.

Det var først da jeg havde ringet op, at det gik op for mig, at jeg ikke var i gang med den smarteste ide, jeg nogensinde har fået.
6
Brugeravatar
.Magic.
Indlæg: 10137
Tilmeldt: 27. apr 2021, 17:44
Kort karma: 1212
Likede indlæg: 18222

Re: Hvornår har du sidst følt dig dum?

Indlægaf .Magic. » 2. nov 2023, 10:08

Oak123 skrev:Jeg er ude og køre i bilen med min datter på bagsædet, det regner og derfor kører vinduesviskerne en del og larmer.
Da hun siger noget jeg ikke kan høre, forsøger jeg at skrue op for hende ved at bruge knappen til at skrue op for lyden i bilen :blush:

Øhm ja, der følte jeg mig godt nok dum.

Men virkede hun så bedre?
0
Oak123
Indlæg: 2148
Tilmeldt: 26. okt 2018, 15:40
Kort karma: 106
Likede indlæg: 4010

Re: Hvornår har du sidst følt dig dum?

Indlægaf Oak123 » 2. nov 2023, 10:33

.Magic. skrev:
Oak123 skrev:Jeg er ude og køre i bilen med min datter på bagsædet, det regner og derfor kører vinduesviskerne en del og larmer.
Da hun siger noget jeg ikke kan høre, forsøger jeg at skrue op for hende ved at bruge knappen til at skrue op for lyden i bilen :blush:

Øhm ja, der følte jeg mig godt nok dum.

Men virkede hun så bedre?


Næh, mærkeligt nok ændrede det ikke på noget :-D
1
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16330
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1411
Likede indlæg: 30349

Re: Hvornår har du sidst følt dig dum?

Indlægaf TinaW » 9. nov 2023, 13:18

Da jeg i dag fandt ud af, at ca. halvdelen af mine udgifts registreringer i forbindelse med DB sager ikke var oprettet korrekt og jeg derfor ikke har fået refunderet mine transportudgifter for langt over 1000 kr.
Heldigvis er der ikke en tidsfrist på indsendelse, så nu er de sendt igen.
1
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19668
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2450
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46363

Re: Hvornår har du sidst følt dig dum?

Indlægaf LadyFox » 9. nov 2023, 18:51

På mit arbejde i dag var der en lampe der ikke ville tænde, hvilket jeg fortalte pedellen.

Pedellen spørger om den er sat til i stikket, og selvsikkert svare jeg at jeg HAR sat den til i stikket og jeg selvfølgelig også har sikret mig at pæren er skruet ordentligt i!
Pedellen spørger mig så om jeg også har prøvet at tænde på kontakten..... :rulle:
5
...
Brugeravatar
Elverpigen
Indlæg: 2362
Tilmeldt: 25. jun 2017, 04:31
Kort karma: 93
Likede indlæg: 2326

Re: Hvornår har du sidst følt dig dum?

Indlægaf Elverpigen » 14. nov 2023, 16:15

I lørdags, da den eneste faste plan var at aflevere en stak bøger på biblioteket (som jeg IKKE havde fået læst, og ikke kunne fornys online).

Jeg kigger ud ad vinduet og tænker, at der er god tid, og jeg vil lige læse nogle nyheder færdig. Næste gang jeg kigger på uret efter en tur i internettet kaninhul er der få minutter til lukketid :rulle: Det føles bare torskedumt.
0
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11655
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 917
Likede indlæg: 18754

Re: Hvornår har du sidst følt dig dum?

Indlægaf PaleSeptember » 14. nov 2023, 19:42

Lige nu. Jeg har spist for mange tarteletter og er overmæt og oppustet. Jeg burde være stoppet efter to.
2
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner
Yetie
Indlæg: 1433
Tilmeldt: 30. apr 2016, 08:18
Kort karma: 407
Likede indlæg: 5048

Re: Hvornår har du sidst følt dig dum?

Indlægaf Yetie » 14. nov 2023, 21:32

I lørdags. Jeg var til fods på vej hjem fra en veninde, og selvom hun tilbød at køre mig hjem tænkte jeg, at jeg ville have godt af lidt frisk luft og motion. Det er koldt, så jeg går rask til og let foroverbøjet. Lige indtil jeg snubler over en flise i fortovet, der lige ligger lidt for højt. Jeg forsøger at genvinde balancen men konstaterer hurtigt at det ikke kan lade sig gøre, og jeg falder så lang jeg er.

Nu er jeg ret så handicappet af at have store hudafskrabninger på begge hænder, og jeg har også vundet et forstuvet håndled og en forstrukket sene i tommelfingeren. Oven i det har jeg ondt i armen fordi lægen også mente at min kun 24 år gamle begive ø vaccine mod stivkrampe nok burde fornys.

I skulle se mig vaske hår iført gummihandsker lukket til med malertape :deer:
6
Sofakartoflen
Indlæg: 3835
Tilmeldt: 28. sep 2020, 12:32
Kort karma: 430
Likede indlæg: 9116

Re: Hvornår har du sidst følt dig dum?

Indlægaf Sofakartoflen » 15. nov 2023, 17:22

For et øjeblik siden.
Først skulle vi underskrive en foreløbig tinglysning. Så skulle vi tjekke en opgørelse fra ejendomsmægleren mod tilbuddet.
Nu har jeg siddet og vendt og drejet, hvordan jeg skal bære mig ad med at dokumentere, at vi har betalt renovation og ejendomsskat, og jeg kan ikke gennemskue det.

Jeg føler mig både dum og gammel, og jeg bliver så træt i mit hoved.

Jeg har en iq på 128, og jeg er ikke dårlig til matematik. Jeg kan også godt bruge min computer til husbehov.... Men når det kommer til den slags specifikke ting, eller når jeg skal sammenligne to dokumenter, så savner jeg ærlig talt "papirsystemet". Jeg har simpelthen ikke rutine i den slags, og jeg har heller ikke hukommelse til det.

Jeg har ikke lyst til at sende dem hele opgørelser fra budgetkontoen, det kommer jo ikke rigtigt dem ved, hvad vi ellers bruger penge på.

Det er ikke en trøst, at der må være mange, der finder det endnu sværere end jeg. Heldigvis har jeg fået børn. Så der er hjælp at hente, men det er bare irriterende at skulle ulejlige dem for det.
0
Brugeravatar
.Magic.
Indlæg: 10137
Tilmeldt: 27. apr 2021, 17:44
Kort karma: 1212
Likede indlæg: 18222

Re: Hvornår har du sidst følt dig dum?

Indlægaf .Magic. » 15. nov 2023, 17:45

Én af mine tætteste veninder kommer og spiser om lidt og jeg har galoperet afsted for at ordne osv. Her er ikke beskidt eller rodet men jeg har altid præstationsangst når jeg/vi får gæster - også selvom det er veninder eller familie.
Det er så dumt og trætter mig helt vildt.
1
Fruity
Indlæg: 4014
Tilmeldt: 15. apr 2021, 14:52
Kort karma: 275
Likede indlæg: 7265

Re: Hvornår har du sidst følt dig dum?

Indlægaf Fruity » 16. nov 2023, 00:44

.Magic. skrev:Én af mine tætteste veninder kommer og spiser om lidt og jeg har galoperet afsted for at ordne osv. Her er ikke beskidt eller rodet men jeg har altid præstationsangst når jeg/vi får gæster - også selvom det er veninder eller familie.
Det er så dumt og trætter mig helt vildt.


Man kan blive bedre med alderen *mimre*

Som 44-årig har jeg for første gang i mit liv haft gæster uden stress og jag. Og så på en hverdag.

- Ryddede op i morges
- købte drikkevarer på vej hjem fra arbejde
- bestilte take away (thailandske retter) før gæsterne kom og nåede også borddækning
- hyggede med mad og snak
- ryddede op og smed i tupperware da gæsterne gik

Nu er gæsterne gået og jeg snuppet et glad vin og debatten, mens opvaskemaskinen kører.

Det er den smarteste tilgang ever. Og maden var lækker :-)
2

Tilbage til "Generelt"