Hvornår har du sidst følt dig dum?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Elverpigen
Indlæg: 2382
Tilmeldt: 25. jun 2017, 04:31
Kort karma: 94
Likede indlæg: 2345

Re: Hvornår har du sidst følt dig dum?

Indlægaf Elverpigen » 29. feb 2024, 22:43

Jeg meldte mig frivilligt til at tage en af arbejdsdagene i påsken, i håb om, at det betød afspadsering en anden dag.

Det viser sig, at der i stedet er en ordning med udbetaling af overarbejde, hvilket selvfølgelig er bedre end ingenting, men et år, hvor jeg har udsigt til 4 fridage mindre, virker det ikke som et smart træk for en frihedshungrende sjæl som jeg. Jeg har langt mere brug for at holde fri til at lade op og gøre de ting, jeg har lyst til - nu tegner det så til omkring 5 arbejdsdage mere i 2024, flot!
0
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11702
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 921
Likede indlæg: 18873

Re: Hvornår har du sidst følt dig dum?

Indlægaf PaleSeptember » 27. mar 2024, 15:50

I dag da jeg kom hjem fra arbejde efter at have handlet i Kvickly og opdagede, at jeg havde mine skærmbriller på og havde glemt mine almindelige briller på arbejde. Dem kan jeg ikke undvære i en uge, så jeg måtte pænt køre ud på arbejde og hente dem. Godt jeg kun har 10 km på arbejde nu og ikke 75 km som tidligere.
6
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7547
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 833
Likede indlæg: 19824

Re: Hvornår har du sidst følt dig dum?

Indlægaf Animi » 30. mar 2024, 08:21

I denne uge ... Jeg faldt fuldkommen i med begge ben, da jeg på Facebook læste om en "familievirksomhed" der var ved at lukke, derfor kørte de med vilde tilbud på deres smykker ... Er det for godt til at være sandt og en scamhjemmeside? Ja, det er det og det burde jeg have regnet ud :genert:
2
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Boevsedragen
Indlæg: 546
Tilmeldt: 3. sep 2015, 21:05
Kort karma: 78
Likede indlæg: 1923

Re: Hvornår har du sidst følt dig dum?

Indlægaf Boevsedragen » 30. mar 2024, 20:26

Jeg troede at det var en tidlig Aprilsnar
IMG_20240314_175657.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
5
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17403
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3598
Likede indlæg: 42485

Re: Hvornår har du sidst følt dig dum?

Indlægaf LaMariposa » 3. apr 2024, 04:46

Jeg har siddet og småfrosset den sidste halve times tid - lige ved siden af min tykke sweater, der lå i lænestolen.
1
:lun: Be brave
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16450
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1418
Likede indlæg: 30655

Re: Hvornår har du sidst følt dig dum?

Indlægaf TinaW » 5. apr 2024, 08:37

Jeg har åbenbart ikke helt styr på, hvorvidt jeg er medlem af Sygeforsikringen Danmark eller ej og har svaret ja i min skadesanmeldelse til forsikringsselskabet.
De trækker selvfølgelig så det beløb jeg ville få refunderet derfra, fra det de udbetaler til mig for mine fysioterapeut regninger.
Men jeg er ikke medlem (har været det engang)
Heldigvis retter de det bare.
1
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14985
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1190
Likede indlæg: 25216

Re: Hvornår har du sidst følt dig dum?

Indlægaf sigge » 6. apr 2024, 11:21

Det er lige gået op for mig, at grunden til, at den medarbejder, jeg har talt mest med hos et norsk rejsebureau, er lettere at forstå end de andre nordmænd, er, at han er svensk og ikke norsk. Og jeg opdagede det kun, fordi han sendte en mail, hvor han brugte ö i stedet for ø.

Og så havde jeg sat mit ur til opladning i går aftes for her til morgen at se, at opladeren ikke var sat i stikket. Og det forekommer mig, at jeg måske har lavet samme fejl i forgårs, og det var derfor batteriet allerede var ved at være fladt først på aftenen i går.
1
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11702
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 921
Likede indlæg: 18873

Re: Hvornår har du sidst følt dig dum?

Indlægaf PaleSeptember » 6. apr 2024, 17:52

I formiddags så jeg bagenden af en kat ude i carporten, hvor jeg tænkte, at det lignede godt nok vores den ene hunkat, hvilket jeg sagde til manden. Vi gik ud og ledte efter hende, og ganske rigtigt var hun ovre i naboens havegang, hvor hun absolut ikke gad indfanges, men det lykkedes os til sidst at få fat i hende, og derefter blev kattelemmen lukket resten af dagen. Vi har indhegnet have, så hun skulle gerne blive på vores egen grund.

Her til eftermiddag, da manden kom hjem, gik han ud for at fikse den ene strømtråd, der har været sprunget, og hun gik med ud i haven, og pludselig var hun væk igen. Vi skyndte os over til naboen for at kigge efter hende, og han kom så ud. Så siger han fanme, at hun har rendt rundt derovre mange gange det sidste stykke tid, men hun plejer at hoppe over hegnet og ind til os selv igen. Ganske rigtigt gjorde hun det, mens vi stod og snakkede.

Da vi kom ind igen tjekkede manden strømmen, og den virker ikke optimalt, kunne han måle, men vores strømgiver er vel også 15-16 år gammel. Mens han gik rundt derude, sprang hun op på hegnet og spankulerede rundt deroppe og sprang ind i naboens have igen, og hun er stadig ikke kommet tilbage.

Møgkræ altså! Men det undrer mig overhovedet ikke, at det er hende, der gør det - hendes mormor var udbryderdronning, og hendes mor har også lidt af det i sig. Heldigvis er hun ikke fertil, så hun kan da ikke komme hjem og lægge blandingskillinger.

Bare hun ikke bliver kørt ned.... I morgen kører manden ud og køber en ny strømgiver, så kan det forhåbentlig holde hende inde, hvis hun får et rap over ørerne eller snuden.
3
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner
Brugeravatar
.Magic.
Indlæg: 10232
Tilmeldt: 27. apr 2021, 17:44
Kort karma: 1220
Likede indlæg: 18382

Re: Hvornår har du sidst følt dig dum?

Indlægaf .Magic. » 6. apr 2024, 17:57

PaleSeptember skrev:I formiddags så jeg bagenden af en kat ude i carporten, hvor jeg tænkte, at det lignede godt nok vores den ene hunkat, hvilket jeg sagde til manden. Vi gik ud og ledte efter hende, og ganske rigtigt var hun ovre i naboens havegang, hvor hun absolut ikke gad indfanges, men det lykkedes os til sidst at få fat i hende, og derefter blev kattelemmen lukket resten af dagen. Vi har indhegnet have, så hun skulle gerne blive på vores egen grund.

Her til eftermiddag, da manden kom hjem, gik han ud for at fikse den ene strømtråd, der har været sprunget, og hun gik med ud i haven, og pludselig var hun væk igen. Vi skyndte os over til naboen for at kigge efter hende, og han kom så ud. Så siger han fanme, at hun har rendt rundt derovre mange gange det sidste stykke tid, men hun plejer at hoppe over hegnet og ind til os selv igen. Ganske rigtigt gjorde hun det, mens vi stod og snakkede.

Da vi kom ind igen tjekkede manden strømmen, og den virker ikke optimalt, kunne han måle, men vores strømgiver er vel også 15-16 år gammel. Mens han gik rundt derude, sprang hun op på hegnet og spankulerede rundt deroppe og sprang ind i naboens have igen, og hun er stadig ikke kommet tilbage.

Møgkræ altså! Men det undrer mig overhovedet ikke, at det er hende, der gør det - hendes mormor var udbryderdronning, og hendes mor har også lidt af det i sig. Heldigvis er hun ikke fertil, så hun kan da ikke komme hjem og lægge blandingskillinger.

Bare hun ikke bliver kørt ned.... I morgen kører manden ud og køber en ny strømgiver, så kan det forhåbentlig holde hende inde, hvis hun får et rap over ørerne eller snuden.

Jeg troede det ville ende med at det så ikke var jeres kat :P
1
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11702
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 921
Likede indlæg: 18873

Re: Hvornår har du sidst følt dig dum?

Indlægaf PaleSeptember » 6. apr 2024, 19:43

PaleSeptember skrev:I formiddags så jeg bagenden af en kat ude i carporten, hvor jeg tænkte, at det lignede godt nok vores den ene hunkat, hvilket jeg sagde til manden. Vi gik ud og ledte efter hende, og ganske rigtigt var hun ovre i naboens havegang, hvor hun absolut ikke gad indfanges, men det lykkedes os til sidst at få fat i hende, og derefter blev kattelemmen lukket resten af dagen. Vi har indhegnet have, så hun skulle gerne blive på vores egen grund.

Her til eftermiddag, da manden kom hjem, gik han ud for at fikse den ene strømtråd, der har været sprunget, og hun gik med ud i haven, og pludselig var hun væk igen. Vi skyndte os over til naboen for at kigge efter hende, og han kom så ud. Så siger han fanme, at hun har rendt rundt derovre mange gange det sidste stykke tid, men hun plejer at hoppe over hegnet og ind til os selv igen. Ganske rigtigt gjorde hun det, mens vi stod og snakkede.

Da vi kom ind igen tjekkede manden strømmen, og den virker ikke optimalt, kunne han måle, men vores strømgiver er vel også 15-16 år gammel. Mens han gik rundt derude, sprang hun op på hegnet og spankulerede rundt deroppe og sprang ind i naboens have igen, og hun er stadig ikke kommet tilbage.

Møgkræ altså! Men det undrer mig overhovedet ikke, at det er hende, der gør det - hendes mormor var udbryderdronning, og hendes mor har også lidt af det i sig. Heldigvis er hun ikke fertil, så hun kan da ikke komme hjem og lægge blandingskillinger.

Bare hun ikke bliver kørt ned.... I morgen kører manden ud og køber en ny strømgiver, så kan det forhåbentlig holde hende inde, hvis hun får et rap over ørerne eller snuden.

Nu er hun heldigvis endelig kommet ind. Kattelemmen er låst, indtil strømmen bliver fikset i morgen, og så er det forhåbentlig slut med det pjat.
3
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8992
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1524
Likede indlæg: 25726

Re: Hvornår har du sidst følt dig dum?

Indlægaf Madam Pomfrey » 11. apr 2024, 09:14

Både mig og resten af familien er generelt ret begejstrede for at have hund igen, og vi synes jo at det er den mest vidunderlige hund i hele verden.
Vi deler reels og videoer med hunde af samme race, men også bare af hunde generelt, med hinanden.
Og det har ligesom sat en dagsorden i mit fb-feed, - det er RIGTIG MEGET hund :lol: (det synes dog at være et positivt alternativt til alt muligt andet lort)

Da jeg den anden aften havde sovevagt på arbejde, og jeg er gået i seng, ligger jeg og skriver lidt med kæresten på messenger, bl.a. om hunden (og teenageren der har tjansen med at lufte osv) og jeg scroller rundt på fb, - der kommer lidt reels, reklamer for hundetrænere og onlinebutikker med hundeudstyr, - og så dukker der fra Københavns kommune er sponseret indlæg op, om "koncert for en hund"
Og jeg tænker straks, - ej hvor sjovt, men arh - måske også en anelse kaotisk, gad vide hvor mange hunde der egentligt kan komme til sådan en koncert, - og hvad for noget musik kan hunde mon egentligt li?
Først da jeg klikker på linket i opslaget, går det op for mig at det er fordi det koster 100 kr. - det er så en reklame for events med spirende kunstnere på musikscenen :lol:

Hold nu kæft altså :tie: Jeg gik til bekendelse over for kæresten, sender et screendump af fb, - og skriver til ham at jeg troede det var for hunde :lol: Det har han så kærligt mindet mig om de sidste dage, og sagt at det må jeg selv tage afsted til, for det kan han ikke lige overskue :lol:
11
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16450
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1418
Likede indlæg: 30655

Re: Hvornår har du sidst følt dig dum?

Indlægaf TinaW » 11. apr 2024, 11:11

Jeg skulle røre en dej sammen og tager en skål i skuffen. Der er et eller andet i bunden, som jeg lige vil fjerne.
Det er så en jagtedderkop (ikke så stor, men jeg hader edderkopper) og den sidder på min hånd, så jeg går i panik, skriger og fægter med arme og ben, så min søn tror jeg er kommet til skade....
Jeg ved godt rationelt, at den ikke er farlig, min hjerne var bare ikke enig.
Senest rettet af TinaW 11. apr 2024, 12:01, rettet i alt 1 gang.
4
Dragen
Indlæg: 98
Tilmeldt: 17. aug 2015, 10:38
Kort karma: 19
Likede indlæg: 260

Re: Hvornår har du sidst følt dig dum?

Indlægaf Dragen » 11. apr 2024, 11:57

TinaW skrev:Jeg skulle røre en dej sammen og tager en skål i skuffen. Der er et eller andet i bunde, som jeg lige vil fjerne.
Det er så en jagtedderkop (ikke så stor, men jeg hader edderkopper) og den sidder på min hånd, så jeg går i panik, skriger og fægter med arme og ben, så min søn tror jeg er kommet til skade....
Jeg ved godt rationelt, at den ikke er farlig, min hjerne var bare ikke enig.


Vi ved jo godt allesammen, at du bliver nødt til at flytte nu! :shock:
6
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16450
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1418
Likede indlæg: 30655

Re: Hvornår har du sidst følt dig dum?

Indlægaf TinaW » 11. apr 2024, 12:01

Dragen skrev:
TinaW skrev:Jeg skulle røre en dej sammen og tager en skål i skuffen. Der er et eller andet i bunden, som jeg lige vil fjerne.
Det er så en jagtedderkop (ikke så stor, men jeg hader edderkopper) og den sidder på min hånd, så jeg går i panik, skriger og fægter med arme og ben, så min søn tror jeg er kommet til skade....
Jeg ved godt rationelt, at den ikke er farlig, min hjerne var bare ikke enig.


Vi ved jo godt allesammen, at du bliver nødt til at flytte nu! :shock:


Den døde under kampen... :genert:
Men den har helt sikkert familiemedlemmer, der kun venter på at hævne den.
2
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12862
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 927
Likede indlæg: 12683

Re: Hvornår har du sidst følt dig dum?

Indlægaf Guilded_Lily » 11. apr 2024, 12:07

TinaW skrev:
Dragen skrev:
TinaW skrev:Jeg skulle røre en dej sammen og tager en skål i skuffen. Der er et eller andet i bunden, som jeg lige vil fjerne.
Det er så en jagtedderkop (ikke så stor, men jeg hader edderkopper) og den sidder på min hånd, så jeg går i panik, skriger og fægter med arme og ben, så min søn tror jeg er kommet til skade....
Jeg ved godt rationelt, at den ikke er farlig, min hjerne var bare ikke enig.


Vi ved jo godt allesammen, at du bliver nødt til at flytte nu! :shock:


Den døde under kampen... :genert:
Men den har helt sikkert familiemedlemmer, der kun venter på at hævne den.

Nu må du jo have fat i benzin og tændstikker :ae:

(Jeg reagerer 1:1 på samme vis. Gys!)
1

Tilbage til "Generelt"