Hvornår har du sidst følt dig dum?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Dime
Indlæg: 838
Tilmeldt: 13. aug 2015, 17:17
Kort karma: 394
Likede indlæg: 1726
Kontakt:

Re: Hvornår har du sidst følt dig dum?

Indlægaf Dime » 7. dec 2018, 06:27

På ingen måde
0
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17843

Re: Hvornår har du sidst følt dig dum?

Indlægaf Stitch » 7. dec 2018, 06:29

Dime skrev:På ingen måde


:ae:

Det kender jeg godt. Har du lyst til at dele det med os? Kan ikke gøre så meget, men kan lytte?
2
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
cola
Permanent bortvist
Indlæg: 2462
Tilmeldt: 16. aug 2015, 11:25
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2058

Re: Hvornår har du sidst følt dig dum?

Indlægaf cola » 7. dec 2018, 06:37

Da jeg stod og forsøgte at låse mig ind i min lånte bil, og ikke kunne få nøglerne til at passe, og den bippede heller ikke når jeg trykkede på knappen, hvis rækkevidden havde været lang, så havde folk på min arbejdsplads kigget underligt på en bil der stod og blinkede... for jeg havde brugt dens nøgler til at forsøge at låse min lånebil op :-) (ingen af de to biler er mine, men havde brugt begge den dag)
Jeg nåede faktisk at ringe til værkstedet for at brokke mig, men heldigvis så var han optaget... så efter lidt flere forsøg med nøglen, opdager jeg min fejl.
1
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16075
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1398
Likede indlæg: 29895

Re: Hvornår har du sidst følt dig dum?

Indlægaf TinaW » 8. dec 2018, 08:05

Vi skal bruge en trollegren og en tilbød at vi gratis måtte save en af deres træ.
Vi har så brugt et kvarter på at finde nr 10 på Søvænget og adressen var, som hun også havde skrevet, Søtoften....
2
Brugeravatar
Lucia
Indlæg: 1545
Tilmeldt: 20. dec 2015, 14:42
Kort karma: 66
Likede indlæg: 2154

Re: Hvornår har du sidst følt dig dum?

Indlægaf Lucia » 9. dec 2018, 11:19

For et stykke tid siden frøs jeg nogle fløderester ned, men jeg har tilsyneladende tænkt at jeg ville kunne huske, hvor store mængder, jeg har målt af, for jeg har ikke skrevet det nogle steder. Så nu har jeg tre bøtter fløde med forskellig mængde i hver og jeg har ingen idé om, hvorfor jeg har gjort det sådan eller hvor meget der er i hver.
0
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14712
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19040

Re: Hvornår har du sidst følt dig dum?

Indlægaf Flora » 9. dec 2018, 11:42

Lucia skrev:For et stykke tid siden frøs jeg nogle fløderester ned, men jeg har tilsyneladende tænkt at jeg ville kunne huske, hvor store mængder, jeg har målt af, for jeg har ikke skrevet det nogle steder. Så nu har jeg tre bøtter fløde med forskellig mængde i hver og jeg har ingen idé om, hvorfor jeg har gjort det sådan eller hvor meget der er i hver.


Kan du ikke bare veje det? En dl fløde vejer ca. 100 g, så hvis du har en ekstra af de bøtter, du har frosset det i, kan du jo finde frem til mængden af den vej :)
3
Brugeravatar
Lucia
Indlæg: 1545
Tilmeldt: 20. dec 2015, 14:42
Kort karma: 66
Likede indlæg: 2154

Re: Hvornår har du sidst følt dig dum?

Indlægaf Lucia » 9. dec 2018, 14:42

Flora skrev:
Lucia skrev:For et stykke tid siden frøs jeg nogle fløderester ned, men jeg har tilsyneladende tænkt at jeg ville kunne huske, hvor store mængder, jeg har målt af, for jeg har ikke skrevet det nogle steder. Så nu har jeg tre bøtter fløde med forskellig mængde i hver og jeg har ingen idé om, hvorfor jeg har gjort det sådan eller hvor meget der er i hver.


Kan du ikke bare veje det? En dl fløde vejer ca. 100 g, så hvis du har en ekstra af de bøtter, du har frosset det i, kan du jo finde frem til mængden af den vej :)

Nå ja, det havde jeg ikke overvejet. Det må jeg prøve, tak for idéen :D
1
Brugeravatar
Chatsy
Indlæg: 1000
Tilmeldt: 1. nov 2015, 09:30
Kort karma: 212
Likede indlæg: 4669

Re: Hvornår har du sidst følt dig dum?

Indlægaf Chatsy » 10. dec 2018, 20:25

Havde en kunde i dag som kom hen til mig og spurgte om vi havde noget Mirakulix på lager
Jeg troede helt seriøst han tog pis på mig, så jeg svarede at arrh, ej, desværre, helt udsolgt, du.

Han kunne så se på mig, at jeg troede han spurgte i sjov og sagde "Det er nok bedre, vi lige kigger på, hvad jeg har skrevet" og hev sin dosmerseddel frem.
Det var så Microlax han skulle have.

Ups.
12
Olaf
Indlæg: 493
Tilmeldt: 25. aug 2015, 16:08
Kort karma: 13
Likede indlæg: 380

Re: Hvornår har du sidst følt dig dum?

Indlægaf Olaf » 10. dec 2018, 21:21

Chatsy skrev:Havde en kunde i dag som kom hen til mig og spurgte om vi havde noget Mirakulix på lager
Jeg troede helt seriøst han tog pis på mig, så jeg svarede at arrh, ej, desværre, helt udsolgt, du.

Han kunne så se på mig, at jeg troede han spurgte i sjov og sagde "Det er nok bedre, vi lige kigger på, hvad jeg har skrevet" og hev sin dosmerseddel frem.
Det var så Microlax han skulle have.

Ups.

:D Jeg havde engang en kunde der efterspurgte Gevir. Var heldigvis helt grøn så forhørte mig hos en kollega der ganske rigtigt foreslog om det kunne være Zovir kunden mente
2
Brugeravatar
Primerose
Indlæg: 1768
Tilmeldt: 29. dec 2015, 00:54
Kort karma: 465
Likede indlæg: 4980

Re: Hvornår har du sidst følt dig dum?

Indlægaf Primerose » 10. dec 2018, 21:27

Olaf skrev:
Chatsy skrev:Havde en kunde i dag som kom hen til mig og spurgte om vi havde noget Mirakulix på lager
Jeg troede helt seriøst han tog pis på mig, så jeg svarede at arrh, ej, desværre, helt udsolgt, du.

Han kunne så se på mig, at jeg troede han spurgte i sjov og sagde "Det er nok bedre, vi lige kigger på, hvad jeg har skrevet" og hev sin dosmerseddel frem.
Det var så Microlax han skulle have.

Ups.

:D Jeg havde engang en kunde der efterspurgte Gevir. Var heldigvis helt grøn så forhørte mig hos en kollega der ganske rigtigt foreslog om det kunne være Zovir kunden mente


Jeg oplever forholdsvis ofte kunder der tror hepatitis hedder herpestitis :lol: så skal jeg lige holde mig i skindet for ikke at komme til at le.
2
I had the blues because I had no shoes, until a day upon the street I met a man who had no feet.
Brugeravatar
Chatsy
Indlæg: 1000
Tilmeldt: 1. nov 2015, 09:30
Kort karma: 212
Likede indlæg: 4669

Re: Hvornår har du sidst følt dig dum?

Indlægaf Chatsy » 11. dec 2018, 05:55

Videre i den dur har jeg oplevet overraskende mange ældre, der kom ind og spurgte efter Pinotex. De første par gange stod jeg og var meget forvirret på deres vegne og foreslog lige så stille, at de måske var gået forkert?

Det var så Pinex, der var tale om.
0
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Hvornår har du sidst følt dig dum?

Indlægaf hotlips » 12. dec 2018, 23:28

Det er godt nok mange år siden, men nu kom jeg i tanke om det i overfalds tråden og der er den bare vildt upassende.

Men altså.. Jeg har engang boet hos min søster i nogle måneder,hun har en lejlighed i Charlottenlund, med sådan en lille mørk sti bag huset, jeg kom hjem en aften midt om vinteren, der kommer en cykel imod mig og jeg kan se han har skimaske på, altså sådan en med huller til øjnene og ikke andet.
Det ved jeg jo godt ikke er normalt og da slet ikke på en mørk sti i det område, så jeg registrerer det sådan set bare som en trussel, men jeg går helt normalt videre og gør mig klar til at sparke ham af cyklen og ind i krattet så snart jeg kan nå eller ved mindste tegn på at han vil stå af... Han er ikke tre meter væk da han kører under en gadelampe så jeg kan se han har en helt almindelig kasket på :blush: :blush: :blush: og så går jeg selvfølgelig bare videre men jeg føler mig som det største fæ og da jeg kommer hjem er jeg helt ødelagt af grin og virkelig rystet, jeg var fuldstændig sikker på det var en skihue og havde det været det så havde han ikke været der med gode hensigter, det er helt sikkert og det sidder i mig i flere timer.

Nogle dage efter kommer min søster hjem, en af hendes venner der bor i huset ved siden af vores har fået en ven på ferie, jeg har nævnt at ham uden skimaske havde et mærke på hans jakke, noget militær halløj, og den her ven har sådan en så det er formentlig ham jeg har set på stien. Han er næsten to meter høj, soldat og hjemme efter en tur mere til Balkan mens de sloges grimt og da min søster fortæller ham at han har været ved at blive sparket ned af en lille pige erklærer han at i så fald ville sige til alle at det var rockerne... :cool:

Men damn jeg har følt mig idiotisk over det mange gange, tænk at jeg ved en fejl nær havde overfaldet en vildt fremmed mand, det er jo virkelig pinligt :blush: :blush:
6
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12946
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3533
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55651
Kontakt:

Re: Hvornår har du sidst følt dig dum?

Indlægaf Ado » 13. dec 2018, 08:49

Jeg følte mig ikke kun dum. Jeg VAR dum. Usandsynlig dum og jeg aner ikke hvad der gik gennem hovedet på mig, da jeg over aftensmaden og en hyggelig hverdagssnak med min kæreste, begyndte at ævle løs om at malke høns. Det var først, da jeg sad med fingrene og illustrerede hvordan man skulle malke og da min kæreste var ved at brække sig af grin, at det gik op for mig, hvad jeg sad og sagde.
13
Donna Martin Graduates!
Jegvilgerneheddenogetnyt
Indlæg: 1843
Tilmeldt: 26. dec 2015, 11:24
Kort karma: 92
Likede indlæg: 2192

Re: Hvornår har du sidst følt dig dum?

Indlægaf Jegvilgerneheddenogetnyt » 13. dec 2018, 12:40

I går da jeg tændte for vandet til hestene på folden og først kom i tanke om at det skulle slukkes fire timer senere :shock:
Heldigvis var der en anden der havde slukket det for mig..
0
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6650
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 865
Likede indlæg: 18832

Re: Hvornår har du sidst følt dig dum?

Indlægaf Æble » 13. dec 2018, 13:47

Jacobsen81 skrev:I går da jeg tændte for vandet til hestene på folden og først kom i tanke om at det skulle slukkes fire timer senere :shock:
Heldigvis var der en anden der havde slukket det for mig..


Jeg har engang vandet vores æbletræ i to døgn :blush: :tie:
10

Tilbage til "Generelt"