Hvornår har du sidst følt dig dum?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15420
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1252
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25799

Re: Hvornår har du sidst følt dig dum?

Indlægaf Delfin » 16. nov 2023, 05:16

Sofakartoflen skrev:For et øjeblik siden.
Først skulle vi underskrive en foreløbig tinglysning. Så skulle vi tjekke en opgørelse fra ejendomsmægleren mod tilbuddet.
Nu har jeg siddet og vendt og drejet, hvordan jeg skal bære mig ad med at dokumentere, at vi har betalt renovation og ejendomsskat, og jeg kan ikke gennemskue det.

Jeg føler mig både dum og gammel, og jeg bliver så træt i mit hoved.

Jeg har en iq på 128, og jeg er ikke dårlig til matematik. Jeg kan også godt bruge min computer til husbehov.... Men når det kommer til den slags specifikke ting, eller når jeg skal sammenligne to dokumenter, så savner jeg ærlig talt "papirsystemet". Jeg har simpelthen ikke rutine i den slags, og jeg har heller ikke hukommelse til det.

Jeg har ikke lyst til at sende dem hele opgørelser fra budgetkontoen, det kommer jo ikke rigtigt dem ved, hvad vi ellers bruger penge på.

Det er ikke en trøst, at der må være mange, der finder det endnu sværere end jeg. Heldigvis har jeg fået børn. Så der er hjælp at hente, men det er bare irriterende at skulle ulejlige dem for det.


Du er ikke alene om at være dum og gammel :D
På kontoret bruger jeg to skærme og det hjælper lidt, men når jeg sidder hjemme med noget, hvor jeg skal bruge to dokumenter samtidig, må jeg ofte kapitulere og udskrive det
1
14 11 14
02 05 22
30 08 23
Brugeravatar
.Magic.
Indlæg: 10134
Tilmeldt: 27. apr 2021, 17:44
Kort karma: 1212
Likede indlæg: 18217

Re: Hvornår har du sidst følt dig dum?

Indlægaf .Magic. » 16. nov 2023, 05:31

Fruity skrev:
.Magic. skrev:Én af mine tætteste veninder kommer og spiser om lidt og jeg har galoperet afsted for at ordne osv. Her er ikke beskidt eller rodet men jeg har altid præstationsangst når jeg/vi får gæster - også selvom det er veninder eller familie.
Det er så dumt og trætter mig helt vildt.


Man kan blive bedre med alderen *mimre*

Som 44-årig har jeg for første gang i mit liv haft gæster uden stress og jag. Og så på en hverdag.

- Ryddede op i morges
- købte drikkevarer på vej hjem fra arbejde
- bestilte take away (thailandske retter) før gæsterne kom og nåede også borddækning
- hyggede med mad og snak
- ryddede op og smed i tupperware da gæsterne gik

Nu er gæsterne gået og jeg snuppet et glad vin og debatten, mens opvaskemaskinen kører.

Det er den smarteste tilgang ever. Og maden var lækker :-)

Jeg ved ikke hvorfor men jeg formår aldrig/sjældent at gøre noget på forhånd og ender altid med at gøre alt eller det meste inden gæsterne kommer og skal åbenbart også pakke væk og rydde op når vi lige har spist.
1
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11341
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1796
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23475

Re: Hvornår har du sidst følt dig dum?

Indlægaf Mani » 16. nov 2023, 08:31

Delfin skrev:
Sofakartoflen skrev:For et øjeblik siden.
Først skulle vi underskrive en foreløbig tinglysning. Så skulle vi tjekke en opgørelse fra ejendomsmægleren mod tilbuddet.
Nu har jeg siddet og vendt og drejet, hvordan jeg skal bære mig ad med at dokumentere, at vi har betalt renovation og ejendomsskat, og jeg kan ikke gennemskue det.

Jeg føler mig både dum og gammel, og jeg bliver så træt i mit hoved.

Jeg har en iq på 128, og jeg er ikke dårlig til matematik. Jeg kan også godt bruge min computer til husbehov.... Men når det kommer til den slags specifikke ting, eller når jeg skal sammenligne to dokumenter, så savner jeg ærlig talt "papirsystemet". Jeg har simpelthen ikke rutine i den slags, og jeg har heller ikke hukommelse til det.

Jeg har ikke lyst til at sende dem hele opgørelser fra budgetkontoen, det kommer jo ikke rigtigt dem ved, hvad vi ellers bruger penge på.

Det er ikke en trøst, at der må være mange, der finder det endnu sværere end jeg. Heldigvis har jeg fået børn. Så der er hjælp at hente, men det er bare irriterende at skulle ulejlige dem for det.


Du er ikke alene om at være dum og gammel :D
På kontoret bruger jeg to skærme og det hjælper lidt, men når jeg sidder hjemme med noget, hvor jeg skal bruge to dokumenter samtidig, må jeg ofte kapitulere og udskrive det

Jeg splitter jævnligt min skærm i de tilfælde:

Sådan opdeles skærm på Windows ved hjælp af tastaturgenveje
Windows-tast + højre pil = flytter vinduet til højre.
Windows-tast + venstre pil = flytter vinduet til venstre.
Windows-tast + pil op = flytter vinduet op.
Windows-tast + pil ned = flytter vinduet ned.

Windows-tasten er placeret nederst til venstre mellem Ctrl-tasten og Alt-tasten på de fleste tastaturer
2
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Fruity
Indlæg: 4014
Tilmeldt: 15. apr 2021, 14:52
Kort karma: 275
Likede indlæg: 7265

Re: Hvornår har du sidst følt dig dum?

Indlægaf Fruity » 16. nov 2023, 09:14

.Magic. skrev:
Fruity skrev:
.Magic. skrev:Én af mine tætteste veninder kommer og spiser om lidt og jeg har galoperet afsted for at ordne osv. Her er ikke beskidt eller rodet men jeg har altid præstationsangst når jeg/vi får gæster - også selvom det er veninder eller familie.
Det er så dumt og trætter mig helt vildt.


Man kan blive bedre med alderen *mimre*

Som 44-årig har jeg for første gang i mit liv haft gæster uden stress og jag. Og så på en hverdag.

- Ryddede op i morges
- købte drikkevarer på vej hjem fra arbejde
- bestilte take away (thailandske retter) før gæsterne kom og nåede også borddækning
- hyggede med mad og snak
- ryddede op og smed i tupperware da gæsterne gik

Nu er gæsterne gået og jeg snuppet et glad vin og debatten, mens opvaskemaskinen kører.

Det er den smarteste tilgang ever. Og maden var lækker :-)

Jeg ved ikke hvorfor men jeg formår aldrig/sjældent at gøre noget på forhånd og ender altid med at gøre alt eller det meste inden gæsterne kommer og skal åbenbart også pakke væk og rydde op når vi lige har spist.


Kender det. Det er første gang nogensinde, jeg har gjort det på nogen anden måde. Og første gang, det faktisk ikke har været trættende at have gæster.
0
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7434
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1574
Likede indlæg: 23524

Re: Hvornår har du sidst følt dig dum?

Indlægaf Aragorn » 16. nov 2023, 10:08

Mani skrev:
Delfin skrev:
Sofakartoflen skrev:For et øjeblik siden.
Først skulle vi underskrive en foreløbig tinglysning. Så skulle vi tjekke en opgørelse fra ejendomsmægleren mod tilbuddet.
Nu har jeg siddet og vendt og drejet, hvordan jeg skal bære mig ad med at dokumentere, at vi har betalt renovation og ejendomsskat, og jeg kan ikke gennemskue det.

Jeg føler mig både dum og gammel, og jeg bliver så træt i mit hoved.

Jeg har en iq på 128, og jeg er ikke dårlig til matematik. Jeg kan også godt bruge min computer til husbehov.... Men når det kommer til den slags specifikke ting, eller når jeg skal sammenligne to dokumenter, så savner jeg ærlig talt "papirsystemet". Jeg har simpelthen ikke rutine i den slags, og jeg har heller ikke hukommelse til det.

Jeg har ikke lyst til at sende dem hele opgørelser fra budgetkontoen, det kommer jo ikke rigtigt dem ved, hvad vi ellers bruger penge på.

Det er ikke en trøst, at der må være mange, der finder det endnu sværere end jeg. Heldigvis har jeg fået børn. Så der er hjælp at hente, men det er bare irriterende at skulle ulejlige dem for det.


Du er ikke alene om at være dum og gammel :D
På kontoret bruger jeg to skærme og det hjælper lidt, men når jeg sidder hjemme med noget, hvor jeg skal bruge to dokumenter samtidig, må jeg ofte kapitulere og udskrive det

Jeg splitter jævnligt min skærm i de tilfælde:

Sådan opdeles skærm på Windows ved hjælp af tastaturgenveje
Windows-tast + højre pil = flytter vinduet til højre.
Windows-tast + venstre pil = flytter vinduet til venstre.
Windows-tast + pil op = flytter vinduet op.
Windows-tast + pil ned = flytter vinduet ned.

Windows-tasten er placeret nederst til venstre mellem Ctrl-tasten og Alt-tasten på de fleste tastaturer


Notepad++ og compare plugin.

Splitter skærmen i to, en fil til venstre, én til højre, tekst der kun findes i den ene af siderne markeres, rødt hvis det kun findes i det modsatte dokument, grønt hvis det kun findes i det aktuelle.
1

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15420
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1252
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25799

Re: Hvornår har du sidst følt dig dum?

Indlægaf Delfin » 16. nov 2023, 18:06

Mani skrev:
Delfin skrev:
Sofakartoflen skrev:For et øjeblik siden.
Først skulle vi underskrive en foreløbig tinglysning. Så skulle vi tjekke en opgørelse fra ejendomsmægleren mod tilbuddet.
Nu har jeg siddet og vendt og drejet, hvordan jeg skal bære mig ad med at dokumentere, at vi har betalt renovation og ejendomsskat, og jeg kan ikke gennemskue det.

Jeg føler mig både dum og gammel, og jeg bliver så træt i mit hoved.

Jeg har en iq på 128, og jeg er ikke dårlig til matematik. Jeg kan også godt bruge min computer til husbehov.... Men når det kommer til den slags specifikke ting, eller når jeg skal sammenligne to dokumenter, så savner jeg ærlig talt "papirsystemet". Jeg har simpelthen ikke rutine i den slags, og jeg har heller ikke hukommelse til det.

Jeg har ikke lyst til at sende dem hele opgørelser fra budgetkontoen, det kommer jo ikke rigtigt dem ved, hvad vi ellers bruger penge på.

Det er ikke en trøst, at der må være mange, der finder det endnu sværere end jeg. Heldigvis har jeg fået børn. Så der er hjælp at hente, men det er bare irriterende at skulle ulejlige dem for det.


Du er ikke alene om at være dum og gammel :D
På kontoret bruger jeg to skærme og det hjælper lidt, men når jeg sidder hjemme med noget, hvor jeg skal bruge to dokumenter samtidig, må jeg ofte kapitulere og udskrive det

Jeg splitter jævnligt min skærm i de tilfælde:

Sådan opdeles skærm på Windows ved hjælp af tastaturgenveje
Windows-tast + højre pil = flytter vinduet til højre.
Windows-tast + venstre pil = flytter vinduet til venstre.
Windows-tast + pil op = flytter vinduet op.
Windows-tast + pil ned = flytter vinduet ned.

Windows-tasten er placeret nederst til venstre mellem Ctrl-tasten og Alt-tasten på de fleste tastaturer


Jeg kender godt muligheden, men tak for et godt tip
1
14 11 14
02 05 22
30 08 23
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15420
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1252
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25799

Re: Hvornår har du sidst følt dig dum?

Indlægaf Delfin » 30. nov 2023, 01:37

Da jeg forsøgte at scrolle for at se det nederste af opslagstavlen
5
14 11 14
02 05 22
30 08 23
Brugeravatar
Pjeps
Indlæg: 6361
Tilmeldt: 11. aug 2015, 20:12
Kort karma: 771
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 14650

Re: Hvornår har du sidst følt dig dum?

Indlægaf Pjeps » 30. nov 2023, 09:51

Da jeg for lidt siden sad og blev sur over min løn ikke var gået ind på kontoen.

Indtil jeg kom i tanke om at jeg er ved at skifte bank og de måske var gået ind der , det var de selvfølgelig. Jeg har bare holdt igen med at aktivere flytningen af penge fordi jeg ikke gad have rod i min betalingsservice :D
2
:ninja:
Aviva
Indlæg: 1773
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:30
Kort karma: 49
Likede indlæg: 616

Re: Hvornår har du sidst følt dig dum?

Indlægaf Aviva » 1. dec 2023, 14:10

Da jeg var ved at blive lidt hys/frustreret over at coop365 åbenbart ikke havde det tilbud på Kærgården sat frem.. viser sig så at det først gælder søndag og mandag.. -godt jeg kiggede i bladet inden jeg fik sagt noget i butikken..
0
GO ISRAEL

R.I.P Jina Mahsa Amini
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15420
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1252
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25799

Re: Hvornår har du sidst følt dig dum?

Indlægaf Delfin » 1. dec 2023, 19:21

I morges, da jeg tonsede rundt om bilen for at skrabe is af ruderne. På et tidspunkt havde jeg ladet bagageklappen stå åbent et øjeblik, og da jeg så går bag bilen igen, opdager jeg nummerpladen er væk :nerve:

Nogle sekunder senere ... øh din bøv ... den sidder jo på bagklappen og hænger lige nu over hovedet på dig
17
14 11 14
02 05 22
30 08 23
Brugeravatar
Charly
Indlæg: 3088
Tilmeldt: 24. sep 2015, 19:14
Kort karma: 433
Likede indlæg: 8050

Re: Hvornår har du sidst følt dig dum?

Indlægaf Charly » 4. dec 2023, 12:00

Da jeg tabte min telefon på badeværelsesgulvet i går aftes og smadrede skærmen. Det er kun en måned siden jeg fik ny skærm på :/
0
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4496
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4729

Re: Hvornår har du sidst følt dig dum?

Indlægaf Panton » 5. dec 2023, 11:58

Imorges da jeg ikke var rigtig vågen, der driller min mac lidt (eller det er nok mig selv der driller :rulle: ) og jeg sad og trykkede på skærmen uden der skete noget, jeg blev vildt irriteret, og så kom jeg pludselig i tanke om det rent faktisk var min bærbar og ikke min iPad! Følte mig ret dum :genert:
6
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11341
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1796
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23475

Re: Hvornår har du sidst følt dig dum?

Indlægaf Mani » 5. dec 2023, 12:06

Nu. Jeg humper rundt fordi jeg var dum nok til at sætte mig på bassinkanten med fuld dykkerudrustning på - selvom jeg ved mit knæ ikke kan holde til den belastning. Og nu ved jeg ikke helt hvad jeg skal gøre ift mit løb. Argh - dumt. Virkelig dumt!
0
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
computermus
Indlæg: 1791
Tilmeldt: 25. aug 2015, 18:32
Kort karma: 129
Geografisk sted: Skørping,Nordjylland
Likede indlæg: 2279

Re: Hvornår har du sidst følt dig dum?

Indlægaf computermus » 5. dec 2023, 21:46

Jeg følte mig særdeles dum i lørdags. Jeg mødte ind på arbejde kl. 04.45 ,som jeg altid gør når jeg arbejder lørdag og søndag. Får lige gjort min rengøringsvogn klar,og går så ind på chefens kontor får lige at notere nogen ting i vores logbog,omkring ting der ligger smidt i en af vores 2 haller. Og som ikke hører til der. Lige i det jeg går ud fra kontoret og døren låser bag mig, tænker jeg “Åh mine nøgler ! “ De lå på bordet i det nu låste kontor. Så jeg havde hverken nøgler til at kunne låse op til vores fitnesscenter,samtlige omklædningsrum eller vores personalerum. Heldigvis kunne jeg så gøre rent nogen andre steder, og var da så heldig at en bruger i fitness lukkede mig ind,så jeg kunne få gjort rent derinde.
Det blev en længere dag end normalt ,for jeg kunne først komme hjem da min kollega kom og han mødte først ved 9 tiden,for min husnøgle hjem til sidder sammen med nøgler og nøglebrik til mit arbejde. Så fremadrettet passer jeg bedre på hvor jeg ligger mine nøgler.
12
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Indlæg: 5927
Tilmeldt: 6. aug 2017, 20:04
Kort karma: 833
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 14753

Re: Hvornår har du sidst følt dig dum?

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 13. dec 2023, 11:21

Lige nu. Hold nu kæft, min hjerne slog fra efter en 12 timers arbejdsdag.
Bestilte to kjoler med Next Day Delivery fra AX Paris til julefrokost på lørdag. Den ene skal sendes tilbage og så beholder jeg den farve jeg bedst kan lide. All done, tænkte jeg.

Så vågnede jeg op i dag og indså at jeg har glemt at skrive min nye adresse ind som shipping address, så begge kjoler er nu sendt til min Manchester adresse :nej:

Så nu har jeg bestilt igen - til den nye adresse. Og så må jeg sende 3 kjoler tilbage, når jeg kommer tilbage til Manchester i næste uge.
1

Tilbage til "Generelt"