Hvornår har du sidst følt dig dum?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
bluetof1
Indlæg: 1873
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:32
Kort karma: 1245
Likede indlæg: 7396

Re: Hvornår har du sidst følt dig dum?

Indlægaf bluetof1 » 19. apr 2019, 18:41

Daine skrev:Da jeg tænkte st jeg sagtens kunne bevæge mig rundt udenfor uden solcreme. Det sker hvert år på den første rigtige ‘sommer’dag, at jeg overvurderer hvad min hud kan tåle. Nu er jeg krebserød i ansigt og på halsen :rulle:


Du er så fin :lol:
1
I don't think I get enough credit for doing all of this unmedicated.
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36729

Re: Hvornår har du sidst følt dig dum?

Indlægaf Daine » 19. apr 2019, 20:00

bluetof1 skrev:
Daine skrev:Da jeg tænkte st jeg sagtens kunne bevæge mig rundt udenfor uden solcreme. Det sker hvert år på den første rigtige ‘sommer’dag, at jeg overvurderer hvad min hud kan tåle. Nu er jeg krebserød i ansigt og på halsen :rulle:


Du er så fin :lol:

Jeg ville ønske jeg selv kunne grine af det, men mine kinder føles som om de er for små, så sidder bare og ser sur ud - det ansigtsudtryk strammer ikke :lol:
2
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16077
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1399
Likede indlæg: 29896

Re: Hvornår har du sidst følt dig dum?

Indlægaf TinaW » 19. apr 2019, 20:19

Da jeg havde parkeret min bil for at gå i Brugsen og stod med “nøglen” og ikke kunne få lov til låse bilen.
Jeg havde glemt at slukke moteren (nøglefri betjening) :fløjt:
0
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16874
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 20965

Re: Hvornår har du sidst følt dig dum?

Indlægaf Misantropen » 19. apr 2019, 20:28

Jeg undrede mig over sikkerhedsselen på denne strandstol. Da jeg læste beskrivelsen kunne jeg så forstå at det bare er en strop så den er let at tage med sig.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
11
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15282
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25603

Re: Hvornår har du sidst følt dig dum?

Indlægaf Delfin » 19. apr 2019, 20:58

Misantropen skrev:Jeg undrede mig over sikkerhedsselen på denne strandstol. Da jeg læste beskrivelsen kunne jeg så forstå at det bare er en strop så den er let at tage med sig.


Det var da ellers meget smart, hvis man lige kunne spænde manden fast så han ikke leger strandløve, mens man er i kiosken efter is :-D
5
14 11 14
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16874
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 20965

Re: Hvornår har du sidst følt dig dum?

Indlægaf Misantropen » 19. apr 2019, 21:13

Delfin skrev:
Misantropen skrev:Jeg undrede mig over sikkerhedsselen på denne strandstol. Da jeg læste beskrivelsen kunne jeg så forstå at det bare er en strop så den er let at tage med sig.


Det var da ellers meget smart, hvis man lige kunne spænde manden fast så han ikke leger strandløve, mens man er i kiosken efter is :-D

:lol:

Jeg tænkte mere at det kunne være smart hvis man er for fuld til at sidde op, men så glemmer man det måske også når man skal rejse sig.
7
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15282
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25603

Re: Hvornår har du sidst følt dig dum?

Indlægaf Delfin » 19. apr 2019, 21:15

Misantropen skrev:
Delfin skrev:
Misantropen skrev:Jeg undrede mig over sikkerhedsselen på denne strandstol. Da jeg læste beskrivelsen kunne jeg så forstå at det bare er en strop så den er let at tage med sig.


Det var da ellers meget smart, hvis man lige kunne spænde manden fast så han ikke leger strandløve, mens man er i kiosken efter is :-D

:lol:

Jeg tænkte mere at det kunne være smart hvis man er for fuld til at sidde op, men så glemmer man det måske også når man skal rejse sig.


Jeg aner et nyt marked :lol:
2
14 11 14
Brugeravatar
Lisva
Indlæg: 1198
Tilmeldt: 11. apr 2016, 15:01
Kort karma: 135
Likede indlæg: 4408

Re: Hvornår har du sidst følt dig dum?

Indlægaf Lisva » 19. apr 2019, 21:58

På Shell. Jeg kører op til standeren og stiger ud for at tanke benzin, men konstaterer så, at tankdækslet sidder på den anden side af bilen. Jeg ryster lidt på hovedet af mig selv, mens jeg sætter mig ind og kører frem for at vende bilen. Jeg kører så hen til standeren på modsatte side af den første. Med det resultat at jeg igen står med dækslet på den forkerte side. For helvede! Jeg både føler mig og ER dum! :D
17
Jadajada
Indlæg: 720
Tilmeldt: 18. jan 2018, 21:31
Kort karma: 107
Likede indlæg: 2315

Re: Hvornår har du sidst følt dig dum?

Indlægaf Jadajada » 20. apr 2019, 06:54

Lisva skrev:På Shell. Jeg kører op til standeren og stiger ud for at tanke benzin, men konstaterer så, at tankdækslet sidder på den anden side af bilen. Jeg ryster lidt på hovedet af mig selv, mens jeg sætter mig ind og kører frem for at vende bilen. Jeg kører så hen til standeren på modsatte side af den første. Med det resultat at jeg igen står med dækslet på den forkerte side. For helvede! Jeg både føler mig og ER dum! :D



Nå, det var dig :)

https://m.youtube.com/watch?v=vupgBykQnko
3
Brugeravatar
Lisva
Indlæg: 1198
Tilmeldt: 11. apr 2016, 15:01
Kort karma: 135
Likede indlæg: 4408

Re: Hvornår har du sidst følt dig dum?

Indlægaf Lisva » 20. apr 2019, 08:49

Jadajada skrev:
Lisva skrev:På Shell. Jeg kører op til standeren og stiger ud for at tanke benzin, men konstaterer så, at tankdækslet sidder på den anden side af bilen. Jeg ryster lidt på hovedet af mig selv, mens jeg sætter mig ind og kører frem for at vende bilen. Jeg kører så hen til standeren på modsatte side af den første. Med det resultat at jeg igen står med dækslet på den forkerte side. For helvede! Jeg både føler mig og ER dum! :D



Nå, det var dig :)

https://m.youtube.com/watch?v=vupgBykQnko


Jeg kunne dog godt nøjes med en enkelt runde. :fløjt:
0
Brugeravatar
Mangoness
Indlæg: 6485
Tilmeldt: 10. jan 2016, 18:04
Kort karma: 630
Likede indlæg: 14371

Re: Hvornår har du sidst følt dig dum?

Indlægaf Mangoness » 20. apr 2019, 09:40

Da jeg spiste de her chips: https://gestus.dk/produkter/mandehoerm-extreme/

Jeg kørte dem bare ned i starten, fordi jeg ikke følte, at de var stærke. Nogle minutter senere fortrød jeg.

Nu tør jeg ikke spise resten af posen :genert:

Billede
1
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:


Cheese Billede
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20416
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43829

Re: Hvornår har du sidst følt dig dum?

Indlægaf paint » 21. apr 2019, 08:30

Jeg sad og så Discovery (TV.kanalen) og i reklamepausen, dukker en kvinde op i en reklame, hvor hun sidder i noget der ligner et jobcenter. Da det er næste i rækken af ventende personer, trykker hun på knappen og et nyt nummer dukker op på displayet. Hun råber nu "Lange tasker, laaange tasker"....."er der ingen, der har lange tasker?" spørger hun ud til de ventende. Det er der åbenbart ikke og hun trykker næste nummer.

Jeg fattede simpelthen ikke, hvad det gik ud på. Nummeret på displayet var 66. Min kæreste morede sig over min dumhed, og mente at tallet 66 måske hed "lange tasker" på Bingo (Bankosprog), fordi det lignede ..."lange tasker" :blush:
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16874
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 20965

Re: Hvornår har du sidst følt dig dum?

Indlægaf Misantropen » 21. apr 2019, 11:07

paint skrev:Jeg sad og så Discovery (TV.kanalen) og i reklamepausen, dukker en kvinde op i en reklame, hvor hun sidder i noget der ligner et jobcenter. Da det er næste i rækken af ventende personer, trykker hun på knappen og et nyt nummer dukker op på displayet. Hun råber nu "Lange tasker, laaange tasker"....."er der ingen, der har lange tasker?" spørger hun ud til de ventende. Det er der åbenbart ikke og hun trykker næste nummer.

Jeg fattede simpelthen ikke, hvad det gik ud på. Nummeret på displayet var 66. Min kæreste morede sig over min dumhed, og mente at tallet 66 måske hed "lange tasker" på Bingo (Bankosprog), fordi det lignede ..."lange tasker" :blush:

Her er en liste over al banko/bingo slang så du ikke undrer dig over de andre, tilsvarende reklamer :lol:

1 = En mand eller den ensomme. 
2 = Næstkommanderende/den er go'.
3 = Røvballerne. 
5 = Mand i live. 
7 = En mand med en brækket hals. 
8 = En tyk dame. 
11 = To tynde drenge. 
13 = Det uheldige tal. 
18 = Et umage par. 
19 = Nimmer nutten. 
22 = Vilde svaner. 
24 = Juleaften. 
25 = Juleaften i England. 
27 = Dronning Ingrid. 
40 = Smør 40. 
42 = 60 i base 7. 
60 = HURRA. 
66 = Lange tasker. 
68 = Hippie. 
69 = Det frække tal/hos dig eller mig. 
77 = De to drenge med brækket hals. 
81 = Det umage par. 
88 = To tykke damer. 
90 = Gamle Ole. 
6
Aesel82
Indlæg: 2635
Tilmeldt: 21. okt 2015, 20:17
Kort karma: 176
Likede indlæg: 4244

Re: Hvornår har du sidst følt dig dum?

Indlægaf Aesel82 » 21. apr 2019, 15:48

Mistermor skrev:
Misantropen skrev:
paint skrev:Jeg sad og så Discovery (TV.kanalen) og i reklamepausen, dukker en kvinde op i en reklame, hvor hun sidder i noget der ligner et jobcenter. Da det er næste i rækken af ventende personer, trykker hun på knappen og et nyt nummer dukker op på displayet. Hun råber nu "Lange tasker, laaange tasker"....."er der ingen, der har lange tasker?" spørger hun ud til de ventende. Det er der åbenbart ikke og hun trykker næste nummer.

Jeg fattede simpelthen ikke, hvad det gik ud på. Nummeret på displayet var 66. Min kæreste morede sig over min dumhed, og mente at tallet 66 måske hed "lange tasker" på Bingo (Bankosprog), fordi det lignede ..."lange tasker" :blush:

Her er en liste over al banko/bingo slang så du ikke undrer dig over de andre, tilsvarende reklamer :lol:

1 = En mand eller den ensomme. 
2 = Næstkommanderende/den er go'.
3 = Røvballerne. 
5 = Mand i live. 
7 = En mand med en brækket hals. 
8 = En tyk dame. 
11 = To tynde drenge. 
13 = Det uheldige tal. 
18 = Et umage par. 
19 = Nimmer nutten. 
22 = Vilde svaner. 
24 = Juleaften. 
25 = Juleaften i England. 
27 = Dronning Ingrid. 
40 = Smør 40. 
42 = 60 i base 7. 
60 = HURRA. 
66 = Lange tasker. 
68 = Hippie. 
69 = Det frække tal/hos dig eller mig. 
77 = De to drenge med brækket hals. 
81 = Det umage par. 
88 = To tykke damer. 
90 = Gamle Ole. 


Jeg føler mig dum, fordi jeg ikke forstår, hvorfor 27 er Dronning Ingrid, eller hvorfor 42 er 60 i base 7. (eller at 18 og 81 kaldes det samme) Og egentlig også, hvorfor 60 kaldes hurra.


Dem kan jeg heller ikke regne ud. Men i min søgning efter svar (som jeg ikke fandt), opdagede jeg én mere:

64 er Mallebrok (den må være inspireret af sangen).
0
Aesel82
Indlæg: 2635
Tilmeldt: 21. okt 2015, 20:17
Kort karma: 176
Likede indlæg: 4244

Re: Hvornår har du sidst følt dig dum?

Indlægaf Aesel82 » 21. apr 2019, 15:54

Den med dronning Ingrid kan muligvis henvise til, at der ved runde fødselsdage tilkom hende 27 skud fra batteriet sixtus, mod normalt kun 21. Men det samme gælder for Margrethe, så hvis det er forklaringen, kunne 27 jo lige så godt være Dronning Margrethe :gruble:

https://www.berlingske.dk/samfund/dronn ... evel-hylde
0

Tilbage til "Generelt"