Hvornår har du sidst følt dig dum?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Mistermor
Kort karma: 303
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 5358

Re: Hvornår har du sidst følt dig dum?

Indlægaf Mistermor » 28. sep 2018, 12:26

For lidt siden; mit støvsugerrør falder åbenbart fra hinanden nu. Det kunne det nå temmelig mange gange, selvom min stue ikke er ret stor.
0
Brugeravatar
musling
Kort karma: 85
Likede indlæg: 1127

Indlægaf musling » 28. sep 2018, 16:12

I eftermiddag da jeg gik til information i føtex for at vide, hvad det var for nogle 'bønner' ekspedienten havde slået ind på min bon, velvidende, at jeg da IKKE havde taget de bønnespirer jeg havde stået med i hånden.

Dum og pinlig følte jeg mig, da den tydeligt yngre-end-mig fik lov til at kigge i mine poser og fandt den pose ærter jeg havde købt.
Det var ikke ærter! Det var edemamebønner :lol2: :lol2: :lol2: :lol2: :lol2: :lol2: :lol2:
16
Brugeravatar
Fru Sunshine
Kort karma: 1480
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 13249

Indlægaf Fru Sunshine » 28. sep 2018, 16:15

I går. Jeg havde glemt et møde med en forælder. H*n tog det pænt, men jeg fraveg også alle principper og tog den over telefonen.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
paint
Kort karma: 360
Likede indlæg: 15005

Indlægaf paint » 28. sep 2018, 22:08

I går, da jeg forgæves prøvede at betale med mit rejsekort i Superbrugsen. Terminalen ville ikke acceptere kortet. :blush:
18
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Zinde
Kort karma: 469
Likede indlæg: 5642

Indlægaf Zinde » 29. sep 2018, 06:08

I samme genre som ovenstående stod jeg i går i en sandwichbiks foran en ret lang kø af sultne gymnasieelever og ventede på, at min sandwich skulle blive færdig. Da hun var ved at pakke den ind, lynede jeg min taske op og fandt frem, så jeg var klar til at betale for ikke at forårsage unødig ventetid. Så da hun havde tastet beløbet ind og rakte mig kortterminalen, stod jeg klar med mine bilnøgler.
23
Smiling_Goat
Kort karma: 826
Likede indlæg: 13926

Indlægaf Smiling_Goat » 29. sep 2018, 19:13

Da min niece på ti fortalte, at hun havde haft ferie for en uge siden og jeg halvt til mig selv udbrød: "har der været ferie uden jeg har opdaget det?" (jeg har ikke børn, så jeg har ikke helt styr på skolernes ferier)

Det blik jeg inkasserede fra hende, fik mig til at føle mig ret dum...

Jeg kunne ikke lige gennemskue, hvordan jeg skulle forklare, at skoler og arbejdspladser ikke nødvendigvis holder ferier samtidig..
1
Brugeravatar
Daine
Kort karma: 2037
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 21326

Indlægaf Daine » 29. sep 2018, 20:27

Smiling_Goat skrev:Da min niece på ti fortalte, at hun havde haft ferie for en uge siden og jeg halvt til mig selv udbrød: "har der været ferie uden jeg har opdaget det?" (jeg har ikke børn, så jeg har ikke helt styr på skolernes ferier)

Jeg kunne ikke lige gennemskue, hvordan jeg skulle forklare, at skoler og arbejdspladser ikke nødvendigvis holder ferier samtidig..

Der ville jeg også være “dum” for hvorfor hulan har hun holdt ferie der? Sen sommerferie eller meget tidlig efterårsferie? :genert:
1
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland
Brugeravatar
Kalimsofie
Kort karma: 106
Likede indlæg: 2188

Indlægaf Kalimsofie » 29. sep 2018, 20:40

Min treårige kommer tit hjem og siger grønlandske ord, vi ikke forstår, som hun har lært i børnehaven. Da hun ikke er meget for at fortælle, hvad ordene betyder, plejer vi at filme og sende til en grønlandsk kollega, der oversætter. Det gjorde vi også, da hun i flere dage havde sunget den samme uforståelige sang.

Det knastørre svar fra kollegaen fik os til at føle os ret dumme: “Det er engelsk. Fra Frozen. Hun synger ‘Let it go’...” :blush:
50
Brugeravatar
Dmitra
Kort karma: 724
Likede indlæg: 9485

Indlægaf Dmitra » 29. sep 2018, 23:58

Da jeg ordnede frugt til fuglene den anden. Det blev figen, pære og banan. Følte mig en smule kikset da jeg som det sidste også stod og skyllede den skrællede banan :stoned:.
8
Don't ever fall inl love. It's the Devil's own invention :deer: .
Smiling_Goat
Kort karma: 826
Likede indlæg: 13926

Indlægaf Smiling_Goat » 30. sep 2018, 07:09

Daine skrev:
Smiling_Goat skrev:Da min niece på ti fortalte, at hun havde haft ferie for en uge siden og jeg halvt til mig selv udbrød: "har der været ferie uden jeg har opdaget det?" (jeg har ikke børn, så jeg har ikke helt styr på skolernes ferier)

Der ville jeg også være “dum” for hvorfor hulan har hun holdt ferie der? Sen sommerferie eller meget tidlig efterårsferie? :genert:

Det viste sig også at være uden for skolernes ferie (og det var én af grundene til hendes meget skeptiske ansigtsudtryk, at jeg ikke vidste det.)

Det faldt mig bare ikke lige ind, at man kunne finde på at tage sit barn med på ferie uden for den skemalagte.

Jeg tror i øvrigt, de fandt en billig rejse, og det var derfor.
1
Lalana
Kort karma: 62
Likede indlæg: 930

Indlægaf Lalana » 30. sep 2018, 10:01

I morges... da jeg opdagede at man kan følge et helt forum herinde, og det er derfor jeg siden i sommers har fået ca 15-20 notifikationer om dagen :lol:
Jeg har ad flere gange forsøgt at slå det fra, men ikke helt kunne finde en sammenhæng i notifikationerne, så jeg opgav bare og lod være med at tjekke dem. Hold kæft det er dumt jo :blush:
4
Brugeravatar
Ado
Kort karma: 1479
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 17724
Kontakt:

Indlægaf Ado » 30. sep 2018, 10:56

I nat. Selvfølgelig vrikkede jeg om på hælen midt på gaden foran en masse mennesker. Og selvfølgelig tog jeg fra ved faldet med venstre tommelfinger. Den gør pisse ondt i dag, men jeg ved faktisk ikke om jeg gider få det undersøgt. Man kan vel se på den, hvis den er brækket, tænker jeg.
0
That awkward moment when you leave a store without buying anything and all you can think is "act natural, you're innocent".
In_your_eyes
Kort karma: 106
Geografisk sted: Midt i Jylland
Likede indlæg: 1055

Indlægaf In_your_eyes » 30. sep 2018, 12:06

Ado skrev:I nat. Selvfølgelig vrikkede jeg om på hælen midt på gaden foran en masse mennesker. Og selvfølgelig tog jeg fra ved faldet med venstre tommelfinger. Den gør pisse ondt i dag, men jeg ved faktisk ikke om jeg gider få det undersøgt. Man kan vel se på den, hvis den er brækket, tænker jeg.

Ikke nødvendigvis, hvis det "bare" er en flig af knoglen kan det ikke ses udenpå.
0
:pompom:
Brugeravatar
sigge
Kort karma: 452
Likede indlæg: 9190

Indlægaf sigge » 3. okt 2018, 19:50

I dag, da min kollega viste et brændemærke, hun havde fået på kinden af kølerhjelmen. Hun sagde det to gange, og jeg kunne virkelig ikke forstå, hvorfor den kølerhjelm var SÅ varm, og hvordan hun kunne røre den med kinden. Så det var først, da jeg spurgte, hvordan det dog var sket, og hun begyndte at fortælle om at rulle hår rundt om, at det gik op for mig, at hun havde sagt krøllejern. :genert:

Til mit forsvar: Hun er kineser og har nogle gange en lidt spøjs udtale af visse ord. Men jeg burde have brugt min logiske sans og associationsevne.
15
Brugeravatar
Æble
Kort karma: 386
Likede indlæg: 4951

Indlægaf Æble » 4. okt 2018, 05:18

Da jeg ville hente min datter i dp og går ind som sædvanlig. DPs søn rendte splitternøgen rundt og hin blev totalt forvirret. Jeg blev også forvirret over hvor min datter var indtil DP spørger mig hvad jeg vil. Da kommer jeg i tanke om at DP er syg og min datter er i gæstedp.
17

Tilbage til "Generelt"