Hvornår har du sidst følt dig dum?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Bøtte
Kort karma: 852
Likede indlæg: 5895

Re: Hvornår har du sidst følt dig dum?

Indlægaf Bøtte » 10. okt 2018, 07:36

Der har været 10 tilfælde af skoldkopper i vuggestuen, de sidste 14 dage. De 6 af dem var på min datters stue (ud af 12 børn), jeg siger så (en lille smule kæphøj) til en pædagog at det behøver vi da ikle bekymre os om, for lillesøster har jo haft skoldkopper.

Skip til i dag, hvor lillesøster har fået skoldkopper igen :rulle:
4
AgentPixie
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1944

Indlægaf AgentPixie » 10. okt 2018, 07:40

Bøtte skrev:Der har været 10 tilfælde af skoldkopper i vuggestuen, de sidste 14 dage. De 6 af dem var på min datters stue (ud af 12 børn), jeg siger så (en lille smule kæphøj) til en pædagog at det behøver vi da ikle bekymre os om, for lillesøster har jo haft skoldkopper.

Børn :rulle: :træt3:
0
That awkward moment between birth and death.
Brugeravatar
hotlips
Kort karma: 268
Likede indlæg: 4990

Indlægaf hotlips » 10. okt 2018, 07:49

Bøtte skrev:Der har været 10 tilfælde af skoldkopper i vuggestuen, de sidste 14 dage. De 6 af dem var på min datters stue (ud af 12 børn), jeg siger så (en lille smule kæphøj) til en pædagog at det behøver vi da ikle bekymre os om, for lillesøster har jo haft skoldkopper.

Det er tilsyneladende nærmest at forvente især hvis første omgang ikke var ret slem. Min dreng fik Ca 10 skoldkopper i første runde, som alligevel har været slemt nok at have for det kom selvfølgelig 3 dage efter han var blevet syet i munden for sin ganespalte og han havde det aldeles elendigt i forvejen, der gik ti dage før han spiste eller sov noget af betydning.

I anden omgang var han den første i børnehaven der fik det, to timer efter at have afleveret en pæn og jævnt farvet dreng kunne jeg afhente et barn med tydelige røde prikker over det hele, men bortset fra at dem i munden gjorde ondt så han var på ren is et par dage så var han i okay form, lidt træt men ellers var det ikke noget af betydning.

Men hvis ikke det havde været så åbenlyst i anden omgang så havde jeg sq nok lige fået ham checket for om det nu kunne passe for man har det jo indgroet at det er krydset af som potentielt problem når man ved de har haft det,men når man googler det så kan man også godt se den opfattelse burde revideres.
0
Brugeravatar
Bøtte
Kort karma: 852
Likede indlæg: 5895

Indlægaf Bøtte » 10. okt 2018, 10:39

hotlips skrev:

Det er tilsyneladende nærmest at forvente især hvis første omgang ikke var ret slem. Min dreng fik Ca 10 skoldkopper i første runde, som alligevel har været slemt nok at have for det kom selvfølgelig 3 dage efter han var blevet syet i munden for sin ganespalte og han havde det aldeles elendigt i forvejen, der gik ti dage før han spiste eller sov noget af betydning.

I anden omgang var han den første i børnehaven der fik det, to timer efter at have afleveret en pæn og jævnt farvet dreng kunne jeg afhente et barn med tydelige røde prikker over det hele, men bortset fra at dem i munden gjorde ondt så han var på ren is et par dage så var han i okay form, lidt træt men ellers var det ikke noget af betydning.

Men hvis ikke det havde været så åbenlyst i anden omgang så havde jeg sq nok lige fået ham checket for om det nu kunne passe for man har det jo indgroet at det er krydset af som potentielt problem når man ved de har haft det,men når man googler det så kan man også godt se den opfattelse burde revideres.

Hun var ikke specielt syg første gang. Havde måske omkring 50 knopper.
Men jeg har vendt forbi lægen for at høre til det, og det var altså skoldkopper. Første gang var jeg dog heller ikke i tvivl om det var skoldkopper.
0
Brugeravatar
Kalimsofie
Kort karma: 100
Likede indlæg: 2061

Indlægaf Kalimsofie » 10. okt 2018, 14:58

Mit barn havde brokket sig over, at alle undertrøjerne i uld var kedelige hvide, så da jeg havde en rest blå farve, besluttede jeg mig for at farve dem i en gryde på komfuret.

Jeg står så og rører stille rundt i farven, da jeg mister grebet om skeen, som ligeså stille glider ned i det blå farvebad. Og rent instinktivt stikker jeg hånden ned i vandet for at fiske den op...

Det er 5 dage siden, og jeg har stadig blå negle :blush:
26
Brugeravatar
Lucia
Kort karma: 48
Likede indlæg: 1259

Indlægaf Lucia » 10. okt 2018, 15:53

Jeg har rendt en del til lægen de sidste par måneder pga. noget vitaminmangel og ekstrem træthed. Var så afsted igen for nylig, hvilket min chef spurgte ind til i morges. Jeg får sagt noget med at jeg stadig har nogle dage, hvor jeg bare er helt ekstremt træt og tit er klar til at lægge mig til at sove allerede kl. halv ti, og at det nærmest kun er blevet værre. Så begynder han så at snakke om sengetider og om det mon ikke bare er noget vintertræthed, der har ramt mig. Det siger jeg selvfølgelig nej til, da jeg aldrig har været så træt før pga. årstiden, han virker dog lidt tvivlende. Nå, resten af snakken er ligegyldig.
Det, der fik mig til at føle mig dum, var da det efter flere timer går op for mig, at min chef har troet, at jeg sagde, jeg blev træt kl. 21.30 og ikke 9.30. Det faldt mig slet ikke ind, da vi snakkede :stoned: Så forstår jeg bedre at han tænkte generel vintertræthed. Nu går han så bare og tror, at jeg er sådan en pylret hypokondertype, der går til lægen bare fordi jeg bliver træt en halv time før sengetid :sarkasme: Men så fandt jeg da ud af, at han ikke har lagt mærke til nedgangen i min effektivitet og at jeg tit stener for vildt på mine trætte dage.
6
Brugeravatar
Æble
Kort karma: 366
Likede indlæg: 4581

Indlægaf Æble » 16. okt 2018, 13:36

Jeg hoppede på en phishing mail på arbejdet og tastede min e-mail og password ind. 20 min senere fik vi en mail fra it om ikke at gøre det. :nej: Føler mig så stupid.
3
Brugeravatar
PaleSeptember
Kort karma: 175
Likede indlæg: 3166

Indlægaf PaleSeptember » 16. okt 2018, 14:15

Hver eneste f*cking dag på arbejdet for tiden....
0
Brugeravatar
Rikke
Kort karma: 925
Geografisk sted: Amager
Likede indlæg: 9690

Indlægaf Rikke » 17. okt 2018, 21:48

I morges på metrostationen på vej på arbejde, da jeg opdagede, at jeg stod med min skraldepose i hånden. Jeg havde da også kørt 5 stop med 5C med den :rulle:
35
:whip:
Aviva
Kort karma: 26
Likede indlæg: 229

Indlægaf Aviva » 18. okt 2018, 07:47

Når jeg går og døjer med noget der nemt kan tages med piller.

nu har jeg taget 2 ibuprofener til nat i små 3 dage, og mærker ikke meget til det halløj, som jeg har døjet med i ryggen i små 2 mdr.

(Min mor "åd" piller som slik, og måtte sende sin sovemedicin til sig selv med posten, ellers kunne hun nemt tømme en hel pakke.
Har jeg ikke selv haft lyst til)
0
Palestine never existed!

Gud velsigne ISRAEL

Næste år i Jerusalem :banan:
Brugeravatar
Daine
Kort karma: 1987
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 20445

Indlægaf Daine » 18. okt 2018, 16:13

Hvis man går til venstre i stedet for til højre på Kastrup metrostation, så ender man på et tidspunkt ved "Kongernes Samling". Har jeg hørt. For jeg drejede naturligvis den rigtige vej og fulgte skiltene da jeg skulle besøge Den Blå Planet tidligere i dag.

:fløjt:
7
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland
Brugeravatar
Rikke

Indlægaf Rikke » 18. okt 2018, 16:49

Daine skrev:Hvis man går til venstre i stedet for til højre på Kastrup metrostation, så ender man på et tidspunkt ved "Kongernes Samling". Har jeg hørt. For jeg drejede naturligvis den rigtige vej og fulgte skiltene da jeg skulle besøge Den Blå Planet tidligere i dag.

Arj hvornår var du der? Det er jo MIN metrostation :D

Jeg havde dog ikke skraldepose med i dag :genert:
2
Brugeravatar
Daine

Indlægaf Daine » 18. okt 2018, 16:52

Rikke skrev:
Daine skrev:Hvis man går til venstre i stedet for til højre på Kastrup metrostation, så ender man på et tidspunkt ved "Kongernes Samling". Har jeg hørt. For jeg drejede naturligvis den rigtige vej og fulgte skiltene da jeg skulle besøge Den Blå Planet tidligere i dag.

Jeg var der ved 10-tiden i formiddags :D

Edit: Hvis det er din station, må jeg så foreslå større skilte??? Tak.
0
Brugeravatar
Rikke

Indlægaf Rikke » 18. okt 2018, 16:55

Daine skrev:
Rikke skrev:

Ahr okay. Så meget min er det nok ikke, at jeg kan bestille større skilte :lol:

Men jeg var der kl. 7.30 og 15.15 :D
0
Brugeravatar
Daine

Indlægaf Daine » 18. okt 2018, 16:57

Rikke skrev:
Daine skrev:
Rikke skrev:

Ahr okay. Så meget min er det nok ikke, at jeg kan bestille større skilte :lol:

Men jeg var der kl. 7.30 og 15.15 :D

Ja okay. Forhåbentlig husker jeg at kigge bedre efter, hvis jeg skal besøge Den Blå Planet igen :D
0

Tilbage til "Generelt"