Pakker og hvor I henter dem

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Pakker og hvor I henter dem

Indlægaf Wizzze » 19. nov 2020, 16:11

Black Friday er her snart og så julen, og med Corona i omløb så bliver mange gaver nok købt over nettet, med den deraf følgende levering. og I vores dage er det jo ikke længere bare posten der kommer med pakker, der er myriader af fragtmænd og pakkeleverandører. Er man heldig at der er hjemmelevering, og de faktisk kommer med pakken, er alt godt. Men ofte er man ikke hjemme, eller pakkemanden har ikke lige lyst til trapper, eller eller eller, og så skal man hente sin pakke, og i dag sker det jo ikke på et posthus mere.

Er man heldig, så har man et supermarked tæt på, der har indrettet et miniposthus, men ofte er det en lille kiosk, eller andet lignende sted, og det er næsten aldrig det samme sted, PestNord har deres steder, DHL har deres, UPS har deres, GLS deres osv. osv. Og så behøver en pakke jo ikke blive afleveret lokalt, pakker kan godt ende på et pakkested i en helt anden bydel, eller by?

Hvor mange forskellige steder henter du pakker, og hvad er det længste du har måttet "rejse" for at hente en pakke?
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Pakker og hvor I henter dem

Indlægaf Wizzze » 19. nov 2020, 16:16

Jeg har hentet pakker både på Frederiksberg, Vesterbro og i Hellerup, men længst væk må være lufthavnen :tie:

Har lige siddet og talt på fingre, og er kommet frem til at vi har haft hentet pakker 9 forskellige steder i år :gisp:
0
Do as I say! :whip:
Bergen
Indlæg: 7285
Tilmeldt: 23. jun 2018, 05:25
Kort karma: 469
Likede indlæg: 11891

Re: Pakker og hvor I henter dem

Indlægaf Bergen » 19. nov 2020, 16:18

Jeg foretrækker GLS shop på samme vej som os. Eller vores vinbutik. De er super effektive begge steder. Ofte er det dog, desværre, kiosker spredt random over bydelen. Den ene med ringere service og ligegyldighed end den anden. PostDK er den lokale Menu.
Den længste tur er vist en pakkebox i Føtex to km fra os eller et udleveringssted langt ude i Nordhavn til jul sidste år. Dét var tåbeligt.
Jeg gætter på, at vi har hentet 20 forskellige steder i det forløbne år.
Senest rettet af Bergen 19. nov 2020, 16:20, rettet i alt 1 gang.
0
Brugeravatar
didas
Indlæg: 2144
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:28
Kort karma: 404
Geografisk sted: Amager
Likede indlæg: 5792

Re: Pakker og hvor I henter dem

Indlægaf didas » 19. nov 2020, 16:18

Jeg henter pakker 5 forskellige steder. En S-togskiosk, en alm. kiosk, en tankstation, Brugsen og Føtex. Alle steder er maks 5 min væk i bil, så det er ret problemfrit.
0
I was dropped as a baby into a pool of awesomeness and glitter :dance:
Brugeravatar
musling
Indlæg: 3113
Tilmeldt: 10. jan 2017, 18:00
Kort karma: 180
Likede indlæg: 2295

Re: Pakker og hvor I henter dem

Indlægaf musling » 19. nov 2020, 16:23

Oftest i Brugsen eller på den nærliggende tankstation, men nogle gange synes pakkeposten selv at de skal omdirigere og jeg har således prøvet at skulle ned i midtbyen og hente gaver i gågaden - omringet af betalingsparkering. Det er jeg ret utilfreds med!
Jeg har også et par gange fået omdirigeret til en lokal købmand i en lille forstad 'ude på landet'. Nu har jeg heldigvis bil og nem adgang dertil, så det rører mig ikke så meget, men jeg ville godt nok være utilfreds, hvis jeg ikke havde bil!
Synes det er fejt det bare omdirigeres, når det i første omgang har været bestilt til et bestemt sted.

I forrige uge oplevede jeg endda, at min pakke VAR klar til afhentning og dagen efter fik jeg en ny lokation!!

Mht Black Friday har vi de sidste par år købt en del gaver netop den dag og har også planer om at gøre det i år, men i år tror jeg, at jeg ofrer lidt ekstra og får leveret herhjemme. Vi har modtagerflex og hos GLS får man altid mulighed for at anvise et sted at stille pakken. Så synes det vil være en optimal løsning for at holde corona så meget på afstand som muligt.
0
Brugeravatar
FrøkenM
Indlæg: 6644
Tilmeldt: 10. okt 2015, 09:05
Kort karma: 1182
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 9549

Re: Pakker og hvor I henter dem

Indlægaf FrøkenM » 19. nov 2020, 16:28

Jeg henter alle mine pakker i en radius af tre km fra hvor jeg bor. De fleste i Føtex eller ved Pakkeboksene hhv. i Fakta og på den lille lokal station der ligger 5 minutters cykeltur fra mig. Hvis det er GLS har jeg cirka 2 km, men det er ikke et problem fordi jeg alligevel ofte kommer den vej.

Jeg betaler i øvrigt stort set aldrig for hjemmelevering da det sjældent lykkedes at få leveret pakker sådan i mit område :)
0
Volunteers are not paid - not because they are worthless, but because they are priceless! :dåne: :love: :lun:
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8713
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 511
Likede indlæg: 7186

Re: Pakker og hvor I henter dem

Indlægaf Artem » 19. nov 2020, 16:29

For det meste kommer de i den lokale Spar som ligger 500 m her fra.
Men det længst væk var ved en købmand 10 km her fra.

Det generer mig dog også en del når pakker ender i en it- forretning og ved en cykelhandler. Da de begge to har dårlige åbningstider.
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14712
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19040

Re: Pakker og hvor I henter dem

Indlægaf Flora » 19. nov 2020, 16:39

Langt de fleste gange i en af PostNords pakkebokse, som ligger 10-15 minutters gang fra min bopæl. Enkelte gange får jeg leveret til døren med DAO. Begge dele fungerer upåklageligt.
0
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14705
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24712

Re: Pakker og hvor I henter dem

Indlægaf sigge » 19. nov 2020, 16:41

Fordelen ved at bo i en lille by er, at der er en kiosk, som er pakkeshop for nærmest alle firmaerne. Og jeg bor tilfældigvis ca. 300 m fra den, så det er virkelig nemt. Til gengæld har de ikke særligt lange åbningstider, så det kan nogle dage knibe lidt for en pendler som mig at nå det. Derudover er der en tankstation i byen, som er GLS pakkeshop, og den kører jeg lige forbi på vej til og fra arbejde.

Ved GLS foretrækker jeg at få leveret til tankstationen, hvis jeg selv kan vælge. Og PostNord foretrækker jeg pakkeboksen, som ligger i tilknytning til kiosken.

Når det er kurerfirmaer som UPS og DHL, som ikke umiddelbart har lokale pakkeshops, får jeg leveret til mit arbejde, hvis jeg ved på forhånd, at det er dem, der leverer. Jeg mener dog, det er DHL, som i hvert fald tidligere gav mulighed for levering til Swipbox i den lokale Netto, som også ligger tæt på mig. Det har jeg benyttet et par gange.

Hvis der er frit valg ift. levering, vælger jeg helst GLS pakkeshoppen.

Jeg har endnu ikke været ude for at skulle til en anden by for at hente.
0
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11499
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 909
Likede indlæg: 18523

Re: Pakker og hvor I henter dem

Indlægaf PaleSeptember » 19. nov 2020, 16:42

PostNordpakker får jeg altid leveret til pakkeboksen, da det bare er nemmere. Er der ikke plads i den, skal jeg hente i Løvbjerg, hvilket jeg synes er ret irriterende.
GLS pakker er på CircleK tanken og DAO pakker er på UnoX tanken - begge ca. en km herfra.
0
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20416
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43829

Re: Pakker og hvor I henter dem

Indlægaf paint » 19. nov 2020, 16:48

PostNord, leverer konsekvent til kiosk på ydre Østerbro, som ligger langt fra hvor jeg bor. På mystisk vis, er der altid fyldt op i de lokale pakkebokse, derfor køber jeg hellere et sted, hvor man kan fravælge pestnord.

GLS, har deres egen pakkebutik. Det fungerer fint. DAO, fungere også ret godt. De leverer midt om natten, med et avisbud. Han stiller det pænt ude på dørmåtten.

Hos Fedex, har jeg engang måtte hente ude i Tårnby i deres toldcentral, nær lufthavnen (en pakke fra USA). De var i tvivl om den skulle fortoldes. Jeg skyndte mig derud og overbeviste dem om, at det skulle den ikke, og fik den udleveret ;)
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
GuldPilen
Indlæg: 623
Tilmeldt: 7. okt 2020, 08:05
Kort karma: 29
Likede indlæg: 254

Re: Pakker og hvor I henter dem

Indlægaf GuldPilen » 19. nov 2020, 16:57

Jeg henter pakker, der hvor bilen bringer mig hen, så oftest planlægges net indkøb og aflevering, ud fra hvor jeg kører hen.
Så er jeg sikker på det ikke er langt væk, eller køre langt bare fordi det kun er pakken som er målet.

I denne tid, betaler jeg gerne 19kr ekstra for omdeling, eller forsøger at opnå gratis fragt med omdeling.
0
fisken80
Indlæg: 22067
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52045

Re: Pakker og hvor I henter dem

Indlægaf fisken80 » 19. nov 2020, 17:01

PostNord i pakkeboks oftest lige ved siden af hvor jeg bor enkelte gange skal jeg cykle ti minutter, hvis der ikke var plads. GLS og DAO på en tank 500 meter væk. Jeg har aldrig hentet en pakke mere en 10 minutter på cykel fra mit hjem.

Det er vist det. Så tre forskellige steder.
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36729

Re: Pakker og hvor I henter dem

Indlægaf Daine » 19. nov 2020, 17:06

Jeg henter PostNord pakker hos den lokale Meny, alle andre pakker hos Shell. Det tager 5 min på cykel at komme derhen - jeg har aldrig hentet pakker andre steder end i min egen lille by.
Men når det er muligt at få leveret til min arbejdsplads gør jeg det og det er det heldigvis de fleste gange :)
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Spjaerten
Indlæg: 9824
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:58
Kort karma: 1859
Likede indlæg: 9560

Re: Pakker og hvor I henter dem

Indlægaf Spjaerten » 19. nov 2020, 17:10

Gls: den lokale gls butik
Postnord: helt pakkeboksen 2 gader væk. Ellers i kiosken eller Føtex.
Bring, DAO, ups, dhl mm leveres videre blandede steder.
Er nok 6 blandede steder jeg henter.

Bor på Amager og til tider ender mine pakker i Sydhavnen eller Frederiksberg. Men det er sjældent
0
Tryk på * :slem:

Tilbage til "Generelt"