Pakker og hvor I henter dem

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9466

Re: Pakker og hvor I henter dem

Indlægaf Sorenspige » 19. nov 2020, 17:47

Jeg henter pakker to steder, men oftest kun et efter at man kan vælge, at PostNord stiller pakken ved hoveddøren. Vores pakkepost kommer også ofte sidst på eftermiddagen, så vi er tit hjemme. Ellers skal pakken hentes i en fakta, som er omkring 5 min. i bil herfra.

Pakker fra de andre steder kan hentes i en lille lokal købmand, som ligger 5 minuttets gang herfra.
0
Brugeravatar
musling
Indlæg: 3113
Tilmeldt: 10. jan 2017, 18:00
Kort karma: 180
Likede indlæg: 2295

Re: Pakker og hvor I henter dem

Indlægaf musling » 19. nov 2020, 18:00

Magic In The Sky skrev:GLS i Kvickly, DAO er en lille kiosk eller på et tysk posthus hvis det er fra ebay.
Jeg har aldrig hentet noget som har været mere end 6 km fra min bopæl.



Tysk posthus. Bor du tæt på grænsen?
Og kan 'man bare' få sendt til et tysk posthus, hvis man gerne vil have en vare fra en sælger, der ikke vil sende til DK?
0
Aviva
Indlæg: 1772
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:30
Kort karma: 49
Likede indlæg: 616

Re: Pakker og hvor I henter dem

Indlægaf Aviva » 19. nov 2020, 18:15

Jeg vælger altid hjemmelevering, men nogle gange synes webshopsene åbenbart jeg skal i en pakkebox/shop efter pakken.

Her er det hos Shell ca 40 minutters gang hver vej, selvom SuperBrugsen er tættere på, men den kan vist ikke tage imod alligevel.
0
GO ISRAEL

R.I.P Jina Mahsa Amini
Brugeravatar
Nicolait
Indlæg: 4930
Tilmeldt: 31. aug 2015, 22:26
Kort karma: 289
Likede indlæg: 7922

Re: Pakker og hvor I henter dem

Indlægaf Nicolait » 19. nov 2020, 18:22

Typisk i den lokale døgnkiosk. Det er kæmpefordel at man kan hente pakker på alle tider af døgnet.
0
"If you immediatley know the candle light is fire then the meal was cooked along time ago"
Brugeravatar
RavenClaw
Indlæg: 5419
Tilmeldt: 15. maj 2016, 17:27
Kort karma: 665
Geografisk sted: Fyyyn
Likede indlæg: 13981

Re: Pakker og hvor I henter dem

Indlægaf RavenClaw » 19. nov 2020, 18:26

Jeg har to posthuse inden for 3 km og en del udleveringssteder eller pakkebokse. Jeg har endnu ikke oplevet at skulle mere end 3 km væk.

Jeg husker, da jeg stod i butik, og der var en mulighed, at man kunne få sendt sine onlinevarer gratis til sin lokale butik. Hold nu kæft, hvor var det træls. Vi kunne ikke bruge kontoret, fordi der var pakker helt op til loftet, og folk skulle nødigt hente deres ting før i sidste øjeblik... Jeg måtte endda ringe folk op et par dage efter fristen og bede dem hente deres pakker. Mange havde glemt, at de havde bestilt noget :rulle:
0
Have you ever been so annoying you caused the reinvention of an entire literary genre?
Brugeravatar
Nesnay
Indlæg: 7637
Tilmeldt: 7. sep 2015, 18:51
Kort karma: 760
Likede indlæg: 21317

Re: Pakker og hvor I henter dem

Indlægaf Nesnay » 20. nov 2020, 07:35

Jeg vælger altid at få leveret PostNord til nærboks/pakkeboks lige på den anden side af vejen, Bring/DAO til en kiosk ca. 300 meter væk og GLS til en af to kiosker ca. 600 meter væk. Bring/DAO lykkes stort set altid, men ved PostNord og GLS bliver der tit leveret til et andet sted. Jeg vil tro, jeg har hentet 12 forskellige steder inden for det sidste års tid. Jeg er på cykel, så det kan godt være lidt træls, men for det meste er det et mindre irritationsmoment. Jeg var dog ikke særlig begejstret, da jeg sidste år måtte rundt seks forskellige steder samme dag for at hente pakker fra GLS og PostNord (julegaveshopping, derfor de mange pakker) :forvirret2:

På min gamle adresse afleverede PostNords pakkepost konsekvent mine pakker til to forskellige posthuse - jeg hørte helt tydeligt til det ene ift. deres interne opdeling, men det var åbenbart ikke logisk for postbudene. Der skiftede det fra dag til dag, hvor mine pakker havnede, så jeg skulle ofte forbi begge to for at hente dem. Det var jævnt træls.
0
Brugeravatar
Elvispop
Indlæg: 2407
Tilmeldt: 14. aug 2015, 16:37
Kort karma: 263
Geografisk sted: 9900
Likede indlæg: 4555

Re: Pakker og hvor I henter dem

Indlægaf Elvispop » 20. nov 2020, 07:44

Postnord hentes i Føtex 200m væk.
GLS. BRING og DAO hentes ved OK plus, 1km væk.
Nogle gange hentes GLS på en tankstation på vej hjem fra arbejde.

Jeg bestiller dem altid til afhentning i de nævnte pakke-shops.
0
Så tænd dog for helvede de baglygter
limitededition
Indlæg: 1675
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:56
Kort karma: 147
Likede indlæg: 1788

Re: Pakker og hvor I henter dem

Indlægaf limitededition » 20. nov 2020, 08:37

Dmitra skrev:I Jylland noget længere men jeg husker ikke det lægste.

Her i Ballerup er der første 4 hvoraf det der ligger længst væk er 700 m fra mig. Der er flere steder i Ballerup end de 4, men jeg bor så tilpas centralt at jeg sjældent skal ret langt.


Samme her - så vidt jeg ved er der 3 forskellige pakkeshops, alene i Centrumgaden. :)
Jeg vælger altid en af dem, da jeg bor lige ved siden af. Har dog en enkelt gang måtte til en pakkeshop i Egebjerg 5 km væk, det forstod jeg aldrig helt, hvordan den røg derud :lol:
0
Brugeravatar
Mangoness
Indlæg: 6506
Tilmeldt: 10. jan 2016, 18:04
Kort karma: 630
Likede indlæg: 14440

Re: Pakker og hvor I henter dem

Indlægaf Mangoness » 20. nov 2020, 09:46

Jeg har kun få gange skulle hente pakker længere væk. Som regel vælger jeg altid en pakkeshop.

PostNord er i den nærmeste Meny (få meter væk).

GLS er i den nærmeste shell (også max 500 meter væk).
0
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:


Cheese Billede
Brugeravatar
NoLady
Indlæg: 1270
Tilmeldt: 13. jan 2020, 13:48
Kort karma: 83
Likede indlæg: 2665

Re: Pakker og hvor I henter dem

Indlægaf NoLady » 20. nov 2020, 11:23

På min arbejdsplads. Får alt som erhverv forsendelse.
0
Det er umuligt, sagde tvivlen
Det er farligt, sagde frygten
Det er unødigt, sagde fornuften
Gør det alligevel, sagde hjertet
zembra1986
Indlæg: 9096
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:24
Kort karma: 738
Likede indlæg: 11241

Re: Pakker og hvor I henter dem

Indlægaf zembra1986 » 20. nov 2020, 12:50

Jeg henter stort set alle mine pakker i en radius af få hundrede meter. Det tætteste udleveringsted jeg har er en Nærboks , der står i den gård hvor jeg bor. Den har jeg prøvet et par gange, men synes det er besværligt med den app. Fortrækker pakkeboksen og den har jeg et par hundrede meter fra mit hjem. Nogle gange er den dog fyldt op, og så ryger den i Føtex som ligger ca. en halv km. væk. Gls pakker henter jeg i kvickly som ligger i samme afstand som Føtex, bare modsat retning.

Det længste jeg har måtte rejse for en pakke er 5 km. Det er noget kosttilskud jeg bestiller fra en svensk webshop. Det bliver nogle gange sendt nogle mærkelige steder hen. Jeg har ikke selv bil (eller kørekort) men kender nogen som næsten altid vil kører, heldigvis. Ellers måtte jeg tage cyklen.
0
Brugeravatar
Skinkehunden
Indlæg: 798
Tilmeldt: 3. jan 2016, 19:17
Kort karma: 144
Likede indlæg: 1959

Re: Pakker og hvor I henter dem

Indlægaf Skinkehunden » 20. nov 2020, 13:24

Jeg har PostNord pakkeshop skråt overfor i tapet og malerhuset, Bring/Dao ca 2-3 min i den anden retning. GLS der skal jeg lidt længere, ca 1,5 km til begge pakkeshops i byen.

Får så vist muligt pakkerne sendt hjem til mig, da jeg alligevel går hjemme, men kan det ikke lade sig gøre er det ovenstående steder.

Har en enkelt gang prøvet at PN smed min pakke i pakkeboksen ved stationen uden for byen, fremfor i den pakkeboks 10 minnfrs mig, og 2 gange har GLS leveret pakker i en brugs i en lille landsby små 5-7 km herfra selvom de var bestilt hjem til os.
0
Formerly known as Gerbilwoman :)
Sofakartoflen
Indlæg: 3821
Tilmeldt: 28. sep 2020, 12:32
Kort karma: 429
Likede indlæg: 9030

Re: Pakker og hvor I henter dem

Indlægaf Sofakartoflen » 20. nov 2020, 13:46

Vi har forsøgt at undgå Postnord på vores adresse, siden de parkerede vores pakke i et posthus i Føtex i Egå, 43 km fra vores bopæl.

Vores nærmeste udleveringssted er 700 m herfra på en Cirkle K tank, der er lidt tætpakket i forhold til plads, så min kæreste foretrækker Ok, som ligger 1 km i den modsatte retning. Vi kan også hente ved en kiosk, hvor man både kan få Postnord og andre også 1 km herfra, ligesom vi kan hente i vores lokale Føtex også ca. en km. Så der er masser af valgmuligheder.

Udover den ene gang med Postnord, har vi aldrig oplevet problemer.

Hvis vi selv kan vælge, vælger vi altid ikke at få det på adressen, det tror jeg, mindsker muligheden for bøvl, -og vi har god tid til at hente, og en bil, så vi ikke behøver at skulle kæmpe med dårligt vejr.
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3726
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11281

Re: Pakker og hvor I henter dem

Indlægaf Danseprinsesse » 20. nov 2020, 13:50

Min kæreste afleverer dagligt pakker hos GLS’ sorteringscenter, så jeg plejer at vælge levering der, så kan han tage det med hjem.

Hvis butikken ikke tilbyder levering med GLS, vælger jeg levering til vores lokale Spar eller tankstation.

Det er kun PostNord, jeg kan opleve problemer med - enkelte webshops laver åbenbart særlige fragtaftaler med dem, hvor man ikke kan vælge alle deres almindelige pakkeshops/pakkebokse, men kun PostNords egen centrale pakkeboks i vores by, og det er en køretur på 2x8 km for os. Det kan godt være, de så har lidt billigere fragtpriser, men det er en markant ringere service for mig, så betaler jeg hellere lidt mere for at kunne hente i mit nærområde.
0
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6659
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 868
Likede indlæg: 18860

Re: Pakker og hvor I henter dem

Indlægaf Æble » 20. nov 2020, 16:18

Jeg betaler for hjemmelevering hvis muligt. Ellers har jeg en butik tæt på som ikke er så travl som jeg vælger. Men hvis de leveres til en anden er det også ok. Tror jeg har ca 10 steder indenfor 1 km.
0

Tilbage til "Generelt"