Har du gemt aviser med overskrifter fra store begivenheder?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
ExCoastal
Indlæg: 1883
Tilmeldt: 27. aug 2015, 20:31
Kort karma: 250
Geografisk sted: San Jose
Likede indlæg: 5170

Har du gemt aviser med overskrifter fra store begivenheder?

Indlægaf ExCoastal » 31. jan 2016, 09:25

Der sker jo mange ting i den store verden, både gode og dårlige. Har du gemt aviser med overskrifter som et minde?

Jeg har et lettere gulnet eksemplar af San Francisco Cronicle fra den 12 september 2001 Et billede af de styrtende bygninger med kun et enkelt ord; Nightmare
0
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16203
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1066
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32404

Re: Har du gemt aviser med overskrifter fra store begivenheder?

Indlægaf icelady » 31. jan 2016, 09:29

Fik ryddet op i min kælder i sidste uge og faldt over en forside fra EB fra...ja, en af dagene efter 9/11.

2 billeder ved siden af hinanden; et med tårnene og et uden.
0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Har du gemt aviser med overskrifter fra store begivenheder?

Indlægaf hotlips » 31. jan 2016, 12:59

Jeg har købt mig til adskillige med overskrifter fra der blev skrevet fredstraktat efter 1 verdenskrig.

Jeg har også forskellige fra 30erne og 40erne med mindre artikler, bla en fra 35 hvor en tidligere tysk officer fortæller at Hitler er en løgnagtig galning og journalisten tydeligt giver udtryk for at nu skal man jo huske at den her mand er sur på Hitler,det er Politiken . Jeg har også en del kopier af artikler bla en hvor dachau beskrives, den er fra land og folk i 39.

Jeg elsker gamle aviser men jeg synes som regel ikke det mest interessante ved dem er overskrifter med begivenheder vi alle sammen kender.
2

Tilbage til "Generelt"