Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
2SHY
Kort karma: 1274
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 12382

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf 2SHY » 2. mar 2017, 18:17

Ballademager skrev:
LadyFox skrev:
Ballademager skrev:Det irriterer mig noget så grusomt, når folk ikke kan finde ud af ligge og lægge.

Var til møde med en, der konsekvent sagde "det har lagt på det niveau i en periode" osv.

Ligget, for crying out loud, ligget! :rulle:

Er det ikke bare noget dialekt når folk siger lagt i stedet for ligget?

Jo, men det irriterer mig stadig :genert:

Har haft dansklærere, der konsekvent sagde, at de havde "lagt i sengen" :shock:

Den stikker jeg. Jeg har hørt om nogen der har "lagens i sengen" :gisp:
2
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
LadyFox
Kort karma: 1277
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 21265

Indlægaf LadyFox » 2. mar 2017, 18:18

2SHY skrev:
Ballademager skrev:
LadyFox skrev:
Ballademager skrev:Det irriterer mig noget så grusomt, når folk ikke kan finde ud af ligge og lægge.

Var til møde med en, der konsekvent sagde "det har lagt på det niveau i en periode" osv.

Er det ikke bare noget dialekt når folk siger lagt i stedet for ligget?

Jo, men det irriterer mig stadig :genert:

Har haft dansklærere, der konsekvent sagde, at de havde "lagt i sengen" :shock:

Den stikker jeg. Jeg har hørt om nogen der har "lagens i sengen" :gisp:

Okay, det er bare sært, det gider jeg ikke engang prøve på at forsvare.
1
"For fucks sake, I'm talking dangerous. Don't nobody talk dangerous anymore? Jesus!"
Karkluden
Kort karma: 255
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2463

Indlægaf Karkluden » 2. mar 2017, 18:22

Jeg har nattevagt denne uge. Jeg bruger meget tid på at rette de fejl i udskrivelsesstatusser.
1
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Brugeravatar
Pityt
Kort karma: 380
Likede indlæg: 3175

Indlægaf Pityt » 2. mar 2017, 19:00

Min kæreste siger konsekvent "lagt og sovet"...jeg er tæt på at slå ham hver gang!
Men jeg blev nu endnu mere irriteret over en lærer (kunne jeg høre på hendes telefonsamtale i metroen forleden :rulle: ) der sagde "det lå jeg godt mærke til" :tie:
Jeg er fuldstændig ligeglad om hun er dansklærer eller ej,- INGEN lærere skal have så dårligt greb om sproget :evil:
8
What's done in the dark will be brought to the light
Brugeravatar
Lurende Peber
Kort karma: 360
Geografisk sted: Langt ude
Likede indlæg: 3533

Indlægaf Lurende Peber » 2. mar 2017, 19:23

Det minder mig om dengang, vi la' underdrejet i Biscayen
:devil2:
4
Registreret Gammel Gris :gris:
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 807
Likede indlæg: 11527

Indlægaf dgd2007 » 2. mar 2017, 19:24

I Kbh. har vi det omvendte problem - der siger næsten alle unge (op til omkring 40 :)) "ligge", hvor det ellers rent faktisk skal være "lægge".
0
Brugeravatar
dgd2007

Indlægaf dgd2007 » 2. mar 2017, 19:26

Lurende Peber skrev:Det minder mig om dengang, vi la' underdrejet i Biscayen
:devil2:

:gogo:
Billede
1
Brugeravatar
Lurende Peber
Kort karma: 360
Geografisk sted: Langt ude
Likede indlæg: 3533

Indlægaf Lurende Peber » 2. mar 2017, 19:27

dgd2007 skrev:I Kbh. har vi det omvendte problem - der siger næsten alle unge (op til omkring 40 :)) "ligge", hvor det ellers rent faktisk skal være "lægge".
og det er ikke engang svært.
Fugle lÆgger Æg, og lIgger I reden.
:gogo:
2
Registreret Gammel Gris :gris:
Brugeravatar
Sevii
Kort karma: 93
Likede indlæg: 1332

Indlægaf Sevii » 2. mar 2017, 22:00

dgd2007 skrev:I Kbh. har vi det omvendte problem - der siger næsten alle unge (op til omkring 40 :)) "ligge", hvor det ellers rent faktisk skal være "lægge".

Jeg er fra København. Jeg indså jeg gjorde præcis det du beskriver efter jeg var i Odense og en påpegede det. Uha, hvor jeg dog skammer mig over at lave den fejl, selvom jeg kender reglerne.
Men i det mindste kender jeg forskellen mellem vidst og vist. Det der ikke mange der gør. Det trøster jeg mig selv med. :blush2:
1
:banan: :banan:
Brugeravatar
dgd2007

Indlægaf dgd2007 » 2. mar 2017, 22:44

Sevii skrev:Jeg er fra København. Jeg indså jeg gjorde præcis det du beskriver efter jeg var i Odense og en påpegede det. Uha, hvor jeg dog skammer mig over at lave den fejl, selvom jeg kender reglerne.
Men i det mindste kender jeg forskellen mellem vidst og vist. Det der ikke mange der gør. Det trøster jeg mig selv med. :blush2:

Til gengæld siger hardcore fynboer vist stadigvæk "sitte" for både "sidde" og "sætte"(?) :lun:
2
Lykke
Kort karma: 158
Likede indlæg: 3499

Indlægaf Lykke » 3. mar 2017, 05:15

dgd2007 skrev:
Sevii skrev:Jeg er fra København. Jeg indså jeg gjorde præcis det du beskriver efter jeg var i Odense og en påpegede det. Uha, hvor jeg dog skammer mig over at lave den fejl, selvom jeg kender reglerne.

Til gengæld siger hardcore fynboer vist stadigvæk "sitte" for både "sidde" og "sætte"(?) :lun:

Det har jeg aldrig hørt i mine næsten 6 år i Odense.
0
Brugeravatar
vibbsen
Kort karma: 762
Likede indlæg: 10126

Indlægaf vibbsen » 3. mar 2017, 07:25

Ado skrev:Jeg kan ikke tage det alvorligt, når folk trækker et tarotkort på en Facebookside og tror fuldt og fast på, at budskabet er personligt.

Det kan jeg godt....Seriøst...Jeg er et af de bedste, mest empatiske, kloge og generelt fantastiske mennesker jvf. disse tests. Og er iøvrigt verdens bedste ven, en rigtig sexbombe, en festabe og utrolig populær.

Hvis man ikke tager det dybt seriøst, så er man sgu da et fjols :-D
15
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
Hunkat
Kort karma: 335
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 10965

Indlægaf Hunkat » 3. mar 2017, 07:35

Jeg har en veninde som er så ramt af uheld at der må ligge en form for forbandelse over hende. Dødsfald i familien og familiens venner, hjemløshed, brækkede lemmer, altsammen oveni hinanden på en gang.

Jeg vil rigtig gerne støtte hende og hjælpe... men puha hvor kommer det til at fylde meget på et tidspunkt og jeg kan mærke at jeg ikke bryder mig om at dele mine egne glæder med hende fordi det virker som pral nærmest. Og fordi det føles forkert at være glad når hun er i så dyb sorg og krise. Det dræner.
0
I'm Richard, Chief Warlock of the Brothers of Darkness, Lord of the Thirteen Hells, Master of the Bones, Emporer of the Black, Lord of the Undead Mistress of Fire, and Mayor of a little village up the coast
Brugeravatar
Thestral
Kort karma: 368
Likede indlæg: 2284

Indlægaf Thestral » 3. mar 2017, 08:25

Hunkat skrev:Jeg har en veninde som er så ramt af uheld at der må ligge en form for forbandelse over hende. Dødsfald i familien og familiens venner, hjemløshed, brækkede lemmer, altsammen oveni hinanden på en gang.

Jeg vil rigtig gerne støtte hende og hjælpe... men puha hvor kommer det til at fylde meget på et tidspunkt og jeg kan mærke at jeg ikke bryder mig om at dele mine egne glæder med hende fordi det virker som pral nærmest. Og fordi det føles forkert at være glad når hun er i så dyb sorg og krise. Det dræner.
Mon ikke hun vil sætte pris på at høre om dine glæder? Om ikke andet bare for at hun får bekræftet at verden ikke altid er så ond som den måske ser ud over for hende.

Hvis det var mig ville jeg blive glad hvis min veninde ville dele sine lyspunkter i mine mørke tider.
2
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
Brugeravatar
Luffegås
Kort karma: 103
Geografisk sted: Fyn
Likede indlæg: 1920

Indlægaf Luffegås » 3. mar 2017, 09:59

Jeg håber ikke min søde kæreste er ked af det i længere tid, for jeg er vildt elendig til at være der for ham. Han har nogle øv-dage, uden en stor grund. Ikke decideret så vi frygter depression, men jeg er så elendig til stilhed og tavs kommunikation, og føler jeg gør alt forkert, og han føler også han gør forkert når han tror jeg kan læse hans tanker.
Jeg egner mig til at lytte, snakke, få løst problemer, men at trøste, det er jeg dårlig til, og helt ærligt, er jeg jo vant til det er mig der tit har øv-dage, så ved næsten ikke hvad jeg skal gøre af mig selv hvis hans øvperiode er længe.
Tilgengæld siger han at jeg gør ham glad igen, så noget må jeg jo gøre..
0

Tilbage til "Generelt"