Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Hunkat » 1. mar 2017, 08:46

kidkomb skrev:
Hunkat skrev:Jeg synes det grænser til infantilt og tåkrummende pinligt at "sørge" over Ungdomshuset ti år senere. "Det er som at have mistet et familiemedlem" - undskyld men det synes jeg fandme er at pisse på folk som faktisk har mistet familie og nære venner.

Jeg kan godt forstå man kan føle sig ærgerlig og måske føle at det aldrig blev det samme men den slags sker sgu i livet. Hvis man var 21 da Ungdomshuset blev revet ned, så er der 30+ år mennesker som render rundt og sørger og vil saboterer et projekt for hjemløse! Bliv dog voksen og læg dit engagement i det nye ungdomshus hvis du virkelig føler noget for sagen og ikke bare piver fordi "kapitalismen er dum".

Hvis de folk har det med ungdomshuset som jeg har det med min gamle højskole, så kan jeg faktisk godt forstå dem.


Jeg kan sagtens forstå at man kan have et stærkt bånd til f.eks. bygninger som repræsenterer et fællesskab, det er slet ikke det. Jeg har også selv oplevet at et forum som var helt kritisk for min egen personlige udvikling forsvandt og det kan gøre rigtig ondt og føles meget tomt i lang tid.

Men min medfølelse forsvinder når folk udtaler f.eks.
Hvad siger du til, at ingen har turdet bygge noget på grunden i alle de år - formentlig fordi de er bange for jer?

»Mig bekendt er der ikke kommet nogen trusler fra os, men alle kan lægge to og to sammen. Vi er som alle andre mennesker. Hvis noget, der er sindssygt vigtigt for dig, bliver taget fra dig med vold, vil du så ikke slås til det sidste for det?«


Den holdning forstod jeg måske godt for 10-8-6 år siden. Men vi taler om at der er gået TI ÅR. Tænk hvis man havde lagt al den vrede og energi i at opbygge et nyt miljø på Dotheavej?
Det er ikke fordi man behøver være apatisk eller ikke må engagere sig i sager der står en nært og hvis ikke folk kæmpede for ting de troede på, så ville vi være et meget fattigt samfund.

Man kan mene hvad man vil om salget af ungdomshuset og fremgangsmåden og alt det. Det forholder jeg mig ikke til. Jeg forholder mig kun til at jeg synes det er enormt umodent ikke at kunne bevæge sig den mindste smule fremad mentalt i ti år.
4
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf kidkomb » 1. mar 2017, 08:53

Jo, det lyder godt nok lige ekstremt nok :nerve:
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20484
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43968

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf paint » 1. mar 2017, 14:25

Hunkat skrev: [...]
Den holdning forstod jeg måske godt for 10-8-6 år siden. Men vi taler om at der er gået TI ÅR. Tænk hvis man havde lagt al den vrede og energi i at opbygge et nyt miljø på Dotheavej?
Det er ikke fordi man behøver være apatisk eller ikke må engagere sig i sager der står en nært og hvis ikke folk kæmpede for ting de troede på, så ville vi være et meget fattigt samfund.

Man kan mene hvad man vil om salget af ungdomshuset og fremgangsmåden og alt det. Det forholder jeg mig ikke til. Jeg forholder mig kun til at jeg synes det er enormt umodent ikke at kunne bevæge sig den mindste smule fremad mentalt i ti år.


Problemet er nok bare, at det er det som det handler om, snarere end en ikke eksisterende bygning.

Jeg tror ikke at de tidligere beboere, har noget imod at man laver noget for hjemløse på grunden. Men de havde vist gerne set at det var Københavns Kommune, der havde ejet grunden og at den havde tjent et almennyttigt formål, fremover. Det har de i hvert fald udtalt.
I stedet er det et privat ejendoms-investor firma, der nu ejer stedet, og som (ifølge de tidligere beboere) naturligvis skal tjene penge på grunden - før eller senere.

De mener vist (de tidligere beboere) at dette her lejemål, med containerboliger for hjemløse, bare er en måde at distancere sig fra grundens fortid og historie på, med henblik på senere at kunne score en ret pæn profit på salg af grunden. Selve grunden, som byggegrund for f.eks boliger, har et enormt potentiale, rent indtjeningsmæssigt, fordi der er tale om en byggegrund i byzonen et meget centralt sted i byen (som de har købt for en meget lav pris)

Det kan undre mig, at Københavns Kommune ikke én gang for alle, havde fået lagt låg på den sag, og havde købt grunden tilbage og lavet ét eller andet alment på stedet. Alternative boliger for hjemløse, havde været en udmærket tiltag.
3
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59560

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf DetSorteCirkus » 1. mar 2017, 19:16

News ville have tudet sig selv i søvn i aften, hvis ikke den demonstration havde udviklet sig voldeligt.
9
Brugeravatar
Aspargsen
Permanent bortvist
Indlæg: 2082
Tilmeldt: 14. aug 2015, 13:57
Kort karma: 53
Likede indlæg: 1375

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel

Indlægaf Aspargsen » 2. mar 2017, 01:29

Hunkat skrev:
kidkomb skrev:
Hunkat skrev:Jeg synes det grænser til infantilt og tåkrummende pinligt at "sørge" over Ungdomshuset ti år senere. "Det er som at have mistet et familiemedlem" - undskyld men det synes jeg fandme er at pisse på folk som faktisk har mistet familie og nære venner.

Jeg kan godt forstå man kan føle sig ærgerlig og måske føle at det aldrig blev det samme men den slags sker sgu i livet. Hvis man var 21 da Ungdomshuset blev revet ned, så er der 30+ år mennesker som render rundt og sørger og vil saboterer et projekt for hjemløse! Bliv dog voksen og læg dit engagement i det nye ungdomshus hvis du virkelig føler noget for sagen og ikke bare piver fordi "kapitalismen er dum".

Hvis de folk har det med ungdomshuset som jeg har det med min gamle højskole, så kan jeg faktisk godt forstå dem.


Jeg kan sagtens forstå at man kan have et stærkt bånd til f.eks. bygninger som repræsenterer et fællesskab, det er slet ikke det. Jeg har også selv oplevet at et forum som var helt kritisk for min egen personlige udvikling forsvandt og det kan gøre rigtig ondt og føles meget tomt i lang tid.

Men min medfølelse forsvinder når folk udtaler f.eks.
Hvad siger du til, at ingen har turdet bygge noget på grunden i alle de år - formentlig fordi de er bange for jer?

»Mig bekendt er der ikke kommet nogen trusler fra os, men alle kan lægge to og to sammen. Vi er som alle andre mennesker. Hvis noget, der er sindssygt vigtigt for dig, bliver taget fra dig med vold, vil du så ikke slås til det sidste for det?«


Den holdning forstod jeg måske godt for 10-8-6 år siden. Men vi taler om at der er gået TI ÅR. Tænk hvis man havde lagt al den vrede og energi i at opbygge et nyt miljø på Dotheavej?
Det er ikke fordi man behøver være apatisk eller ikke må engagere sig i sager der står en nært og hvis ikke folk kæmpede for ting de troede på, så ville vi være et meget fattigt samfund.

Man kan mene hvad man vil om salget af ungdomshuset og fremgangsmåden og alt det. Det forholder jeg mig ikke til. Jeg forholder mig kun til at jeg synes det er enormt umodent ikke at kunne bevæge sig den mindste smule fremad mentalt i ti år.

Jeg gætter på af flere af dem der deltog, hørte rygter om af nogle skulle smadre Nørrebro og tænkte "hvilken dejlig ide" og tog med
Lidt samme tyde som kun tager til fodboldkamp for af kaste med romerlys
0
NON-TRIMMER! - fordi utrimmede indlæg bare er bedre :rock:
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12997
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3538
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55896
Kontakt:

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Ado » 2. mar 2017, 11:54

Jeg kan ikke tage det alvorligt, når folk trækker et tarotkort på en Facebookside og tror fuldt og fast på, at budskabet er personligt.
9
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
Aspargsen
Permanent bortvist
Indlæg: 2082
Tilmeldt: 14. aug 2015, 13:57
Kort karma: 53
Likede indlæg: 1375

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Aspargsen » 2. mar 2017, 13:02

Ado skrev:Jeg kan ikke tage det alvorligt, når folk trækker et tarotkort på en Facebookside og tror fuldt og fast på, at budskabet er personligt.

Jeg kan generalt ikke tage facebook test :O
Hvilken Blomst, Farve, eller Figur fra .... er du :cuss:
3
NON-TRIMMER! - fordi utrimmede indlæg bare er bedre :rock:
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6687
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34777

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Dirtylittledevil » 2. mar 2017, 16:33

Min alt for irriterende-huslige nabo er typen der altid lige kan hive en lækker kage op af fryseren og få det til at ligne en million efter 3 minutter i mikroen.
Jeg har tænkt på at spørge (men gør det ikke) om hun også har nedfrosset brugte bind, til hvis hun får uventet besøg af en vampyr.
3
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19643
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46284

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf LadyFox » 2. mar 2017, 18:02

Ballademager skrev:Det irriterer mig noget så grusomt, når folk ikke kan finde ud af ligge og lægge.

Var til møde med en, der konsekvent sagde "det har lagt på det niveau i en periode" osv.

Ligget, for crying out loud, ligget! :rulle:

Er det ikke bare noget dialekt når folk siger lagt i stedet for ligget?
2
...
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15652
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1643
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 21057

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf 2SHY » 2. mar 2017, 18:17

Ballademager skrev:
LadyFox skrev:
Ballademager skrev:Det irriterer mig noget så grusomt, når folk ikke kan finde ud af ligge og lægge.

Var til møde med en, der konsekvent sagde "det har lagt på det niveau i en periode" osv.

Ligget, for crying out loud, ligget! :rulle:

Er det ikke bare noget dialekt når folk siger lagt i stedet for ligget?


Jo, men det irriterer mig stadig :genert:

Har haft dansklærere, der konsekvent sagde, at de havde "lagt i sengen" :shock:

Den stikker jeg. Jeg har hørt om nogen der har "lagens i sengen" :gisp:
2
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19643
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46284

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf LadyFox » 2. mar 2017, 18:18

2SHY skrev:
Ballademager skrev:
LadyFox skrev:
Ballademager skrev:Det irriterer mig noget så grusomt, når folk ikke kan finde ud af ligge og lægge.

Var til møde med en, der konsekvent sagde "det har lagt på det niveau i en periode" osv.

Ligget, for crying out loud, ligget! :rulle:

Er det ikke bare noget dialekt når folk siger lagt i stedet for ligget?


Jo, men det irriterer mig stadig :genert:

Har haft dansklærere, der konsekvent sagde, at de havde "lagt i sengen" :shock:

Den stikker jeg. Jeg har hørt om nogen der har "lagens i sengen" :gisp:


Okay, det er bare sært, det gider jeg ikke engang prøve på at forsvare.
1
...
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Karkluden » 2. mar 2017, 18:22

Ballademager skrev:Det irriterer mig noget så grusomt, når folk ikke kan finde ud af ligge og lægge.

Var til møde med en, der konsekvent sagde "det har lagt på det niveau i en periode" osv.

Ligget, for crying out loud, ligget! :rulle:

Jeg har nattevagt denne uge. Jeg bruger meget tid på at rette de fejl i udskrivelsesstatusser.
1
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Pityt
Indlæg: 2610
Tilmeldt: 26. aug 2015, 13:43
Kort karma: 529
Geografisk sted: Sofaen, selvfølgelig!
Likede indlæg: 5055

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Pityt » 2. mar 2017, 19:00

Min kæreste siger konsekvent "lagt og sovet"...jeg er tæt på at slå ham hver gang!
Men jeg blev nu endnu mere irriteret over en lærer (kunne jeg høre på hendes telefonsamtale i metroen forleden :rulle: ) der sagde "det lå jeg godt mærke til" :tie:
Jeg er fuldstændig ligeglad om hun er dansklærer eller ej,- INGEN lærere skal have så dårligt greb om sproget :evil:
7
What's done in the dark will be brought to the light
Brugeravatar
Lurende Peber
Indlæg: 3096
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:28
Kort karma: 487
Geografisk sted: Langt ude
Likede indlæg: 6068

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Lurende Peber » 2. mar 2017, 19:23

Det minder mig om dengang, vi la' underdrejet i Biscayen
:devil2:
4
Registreret Gammel Gris :gris:
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23792
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf dgd2007 » 2. mar 2017, 19:24

I Kbh. har vi det omvendte problem - der siger næsten alle unge (op til omkring 40 :)) "ligge", hvor det ellers rent faktisk skal være "lægge".
0

Tilbage til "Generelt"