Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Oveditlevsen
Indlæg: 668
Tilmeldt: 18. jun 2016, 20:26
Kort karma: 20
Likede indlæg: 580

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Oveditlevsen » 9. apr 2017, 18:17

Dikus skrev:
Oveditlevsen skrev:Hvornår blev feminisme en statisk størrelse, er det ikke noget som udvikler sig løbende med samfundet og prøver at påvirke samme?
Hvis nikita og Co. kun var let påklædte billeder, kunne der være en pointe, men det er jo langt fra tilfældet.
Den fordømmelse og tildeling af skam gør da at det er falsk varebetegnelse, når man kalder sig selv for feminist.


Det er da ikke at fordømme deres handlinger eller tildele dem skam at mene, de ikke er en dyt interesseret i kvinders rettigheder, men meget optaget af at have følgere?

Jo, når det er et faktum at de ikke kun uploader disse billeder, men også deltager aktivt i debatten fx i deadline og med læserbreve. Så bør man kunne begrunde at det ikke er oprigtig ment i stedet bare at konstatere at de vil have følgere pga. deres billeder. For så bliver de reduceret til objekter af de " gamle feminister" og det et da ironisk.
0
Oveditlevsen
Indlæg: 668
Tilmeldt: 18. jun 2016, 20:26
Kort karma: 20
Likede indlæg: 580

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Oveditlevsen » 9. apr 2017, 18:36

Dikus skrev:
Oveditlevsen skrev:
Dikus skrev:
Oveditlevsen skrev:Hvornår blev feminisme en statisk størrelse, er det ikke noget som udvikler sig løbende med samfundet og prøver at påvirke samme?
Hvis nikita og Co. kun var let påklædte billeder, kunne der være en pointe, men det er jo langt fra tilfældet.
Den fordømmelse og tildeling af skam gør da at det er falsk varebetegnelse, når man kalder sig selv for feminist.


Det er da ikke at fordømme deres handlinger eller tildele dem skam at mene, de ikke er en dyt interesseret i kvinders rettigheder, men meget optaget af at have følgere?

Jo, når det er et faktum at de ikke kun uploader disse billeder, men også deltager aktivt i debatten fx i deadline og med læserbreve. Så bør man kunne begrunde at det ikke er oprigtig ment i stedet bare at konstatere at de vil have følgere pga. deres billeder. For så bliver de reduceret til objekter af de " gamle feminister" og det et da ironisk.


Jeg vil strække mig så langt, så jeg tror på, der er en oprigtig holdning bag f.eks. forargelsen over at råde piger til ikke at sende nøgenbilleder.

"Feminismeknagen" er dog så tynd, så den ikke kan bære en hat. Deres internetliv i billeder og følgere er til gengæld en solid knage til et blogger-/kendisliv.

Nogle gange giver det mening at kalde en spade for en spade.

Eller også forstår du bare ikke den fjerde generation eller bølge, bare fordi de er en ting udelukker det ikke at de også kan være noget andet også. Deres ret til at tage billeder af deres egen krop og samtidig kræve at blive taget seriøst giver da god mening og er i lige linje med klassisk feminisme.
5
Oveditlevsen
Indlæg: 668
Tilmeldt: 18. jun 2016, 20:26
Kort karma: 20
Likede indlæg: 580

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Oveditlevsen » 9. apr 2017, 18:39

Falstria skrev:
Oveditlevsen skrev:
Dikus skrev:
Oveditlevsen skrev:Hvornår blev feminisme en statisk størrelse, er det ikke noget som udvikler sig løbende med samfundet og prøver at påvirke samme?
Hvis nikita og Co. kun var let påklædte billeder, kunne der være en pointe, men det er jo langt fra tilfældet.
Den fordømmelse og tildeling af skam gør da at det er falsk varebetegnelse, når man kalder sig selv for feminist.


Det er da ikke at fordømme deres handlinger eller tildele dem skam at mene, de ikke er en dyt interesseret i kvinders rettigheder, men meget optaget af at have følgere?

Jo, når det er et faktum at de ikke kun uploader disse billeder, men også deltager aktivt i debatten fx i deadline og med læserbreve. Så bør man kunne begrunde at det ikke er oprigtig ment i stedet bare at konstatere at de vil have følgere pga. deres billeder. For så bliver de reduceret til objekter af de " gamle feminister" og det et da ironisk.


En mærkesag var noget med at få flere positive tilkendegivelser jo flere man har knaldet med inden for det sidste døgn...

Jeg ved ikke hvad jeg skal mene om det.


Jeg får lidt fornemmelsen af at en stor del af en hel generation er tabt til reality tv, den virkelige verden kender de ikke.

Eller bare en ny omgang "ungdommen nutildags"
1
Oveditlevsen
Indlæg: 668
Tilmeldt: 18. jun 2016, 20:26
Kort karma: 20
Likede indlæg: 580

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Oveditlevsen » 10. apr 2017, 00:32

Falstria skrev:
Nej det tror jeg ikke, desværre.

Men personligt kender jeg heldigvis næsten udelukkende til de som ikke er tabt (og jeg kender en hel del på Nikita's alder, fra samme område osv.).
Men så er der altså det segment, som er væsentligt større i byerne kan jeg fornemme, som er tabt.


De er tabt på samme måde som de unge for hvem verden handler om computerspil.

De spilder så mange timer af deres ungdom på de ting, at du ikke drømmer om det, det er tid som de ikke får igen, det kan ikke indhentes igen på nogen måde. Det er tabt.

Hvordan skal tabt forstås?
0
Oveditlevsen
Indlæg: 668
Tilmeldt: 18. jun 2016, 20:26
Kort karma: 20
Likede indlæg: 580

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Oveditlevsen » 10. apr 2017, 01:02

Dikus skrev:
Det forstår jeg heller ikke. Det er unge, veluddannede og -brandede kvinder. Det gør bare ondt på mig, hvis det skal være moderne feminine i en verden, hvor kvinder lider så meget. Også her i Danmark.

Driver du (påske)gæk med mig? :gruble:
Handler feminisme ikke om lige rettigheder, hvad har det med feminin at gøre?
Så burde de ikke have friheden til at fremstå som de ønsker uden at blive kritiseret for det, ligesom alle andre kvinder og mænd for den sags skyld?
Jeg forstår intet :trist:
1
Oveditlevsen
Indlæg: 668
Tilmeldt: 18. jun 2016, 20:26
Kort karma: 20
Likede indlæg: 580

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Oveditlevsen » 10. apr 2017, 01:06

Falstria skrev:
Så bogstaveligt som det er dig muligt.

Hvad mener du?
Hvis du ikke kan eller vil sætte flere ord på, så er det da fint nok. Det er et opklarende spørgsmål for jeg forstår det ikke.
0
Oveditlevsen
Indlæg: 668
Tilmeldt: 18. jun 2016, 20:26
Kort karma: 20
Likede indlæg: 580

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Oveditlevsen » 10. apr 2017, 01:14

Falstria skrev:
Jeg omtaler antallet af timer af deres ungdom som går tabt.

De går tabt fordi det tiden benyttes til er fordummende.

I min optik er den generalisering for grov, og tilbage til udgangspunktet "ungdommen nutildags".
2
Oveditlevsen
Indlæg: 668
Tilmeldt: 18. jun 2016, 20:26
Kort karma: 20
Likede indlæg: 580

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Oveditlevsen » 10. apr 2017, 01:27

Falstria skrev:
Den handler ikke om hele ungdommen, altså ikke om ungdommen som helhed, men om et segment. som sagt.

En stor del af en generation der lever i en fantasiverden der enten er super overfladisk eller hvor de taler mere til en PC skærm end til mennesker.

Det er jeg med på, men ændrer ikke min holdning.
Generaliseringen er stadig for grov efter min bedste overbevisning.
0
Oveditlevsen
Indlæg: 668
Tilmeldt: 18. jun 2016, 20:26
Kort karma: 20
Likede indlæg: 580

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Oveditlevsen » 10. apr 2017, 01:36

Falstria skrev:
Oveditlevsen skrev:
Falstria skrev:
Den handler ikke om hele ungdommen, altså ikke om ungdommen som helhed, men om et segment. som sagt.

En stor del af en generation der lever i en fantasiverden der enten er super overfladisk eller hvor de taler mere til en PC skærm end til mennesker.

Det er jeg med på, men ændrer ikke min holdning.
Generaliseringen er stadig for grov efter min bedste overbevisning.


Vil du have nogen af dem som din bankrådgiver?

Ja
1
Oveditlevsen
Indlæg: 668
Tilmeldt: 18. jun 2016, 20:26
Kort karma: 20
Likede indlæg: 580

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Oveditlevsen » 10. apr 2017, 01:48

Falstria skrev:
Oveditlevsen skrev:
Falstria skrev:
Oveditlevsen skrev:
Falstria skrev:
Den handler ikke om hele ungdommen, altså ikke om ungdommen som helhed, men om et segment. som sagt.

En stor del af en generation der lever i en fantasiverden der enten er super overfladisk eller hvor de taler mere til en PC skærm end til mennesker.

Det er jeg med på, men ændrer ikke min holdning.
Generaliseringen er stadig for grov efter min bedste overbevisning.


Vil du have nogen af dem som din bankrådgiver?

Ja


Det vil jeg ikke.

Jeg vil heller ikke passes af dem når jeg bliver syg.

Jeg vil ikke betro mit helbred eller mine penge til den slags, men det er jeg jo nok tvangsindlagt til.

Tag nu ikke sorgerne på forskud :D
1
Oveditlevsen
Indlæg: 668
Tilmeldt: 18. jun 2016, 20:26
Kort karma: 20
Likede indlæg: 580

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Oveditlevsen » 10. apr 2017, 02:02

Dikus skrev:
Oveditlevsen skrev:
Dikus skrev:
Det forstår jeg heller ikke. Det er unge, veluddannede og -brandede kvinder. Det gør bare ondt på mig, hvis det skal være moderne feminine i en verden, hvor kvinder lider så meget. Også her i Danmark.

Driver du (påske)gæk med mig? :gruble:
Handler feminisme ikke om lige rettigheder, hvad har det med feminin at gøre?
Så burde de ikke have friheden til at fremstå som de ønsker uden at blive kritiseret for det, ligesom alle andre kvinder og mænd for den sags skyld?
Jeg forstår intet :trist:


Indlæg skrevet på en mobil, der foretrækker ordet feminine frem for feminister. Undskyld. Jeg lader det stå, fordi... Jeg synes, det er lidt sjovt :lol:

Autocorrect suger, men jeg er da med på din holdning nu :lol2:
0
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15613
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1640
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 20988

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf 2SHY » 12. apr 2017, 13:46

Jeg gider ikke høre mere om hende der trommepigen, der har vundet en eller anden talentkonkurrence
4
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
Aspargsen
Permanent bortvist
Indlæg: 2082
Tilmeldt: 14. aug 2015, 13:57
Kort karma: 53
Likede indlæg: 1375

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Aspargsen » 13. apr 2017, 10:10

2SHY skrev:Jeg gider ikke høre mere om hende der trommepigen, der har vundet en eller anden talentkonkurrence

Helt enig, ham den lille rapper dreng skulle have vundet :(

Og hvad skete der for de der 2 piger med mærkelige parykker var der virkelig nogen der fandt dem sjove !
0
NON-TRIMMER! - fordi utrimmede indlæg bare er bedre :rock:
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15613
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1640
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 20988

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf 2SHY » 13. apr 2017, 10:35

Aspargsen skrev:
2SHY skrev:Jeg gider ikke høre mere om hende der trommepigen, der har vundet en eller anden talentkonkurrence

Helt enig, ham den lille rapper dreng skulle have vundet :(

Og hvad skete der for de der 2 piger med mærkelige parykker var der virkelig nogen der fandt dem sjove !

Pas. Jeg så det ikke
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12653
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12371

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Guilded_Lily » 13. apr 2017, 13:13

Nogle gange er min mand lidt en idiot. Jeg er godt nok hårdt ramt af PMS, så lunten er seriøst kort, men han skulle selvfølgelig lige ringe, mens jeg stod begravet i rugbrød og makrel i tomat (datteren var sulten) for at få mig til at tjekke, om den lokale Brugs har åben i dag.

Du sidder med en telefon med netadgang. Tjek det da for fanden selv! :rulle:
6

Tilbage til "Generelt"