Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Thestral
Kort karma: 357
Likede indlæg: 2205

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Thestral » 17. nov 2017, 14:06

Lemonella skrev:
TakeAChanceOnMe skrev:Herovre kører der en reklame/kampagne for Christmas Mission så alle børn kan få gaver juleaften, fordi det er jo iiiih og åååååh så forfærdeligt at nogle familier ikke har råd til at give deres børn gaver til jul.

Joeee, det er da ikke det fedeste at alle andre får gaver, mens man ikke selv får noget. Jeg HAR prøvet det - fik et par skisokker og thermoundertøj mens alle i min omgangskreds fik nye telefoner, computere og divs. fede ting. Så det er ikke fordi jeg vil sidde og spille hellig, jeg har prøvet det på egen krop.

Men gud forbyde at nogle satte sig ned og forklarede barnet at julen ikke handler om gaver, men om nærvær og hygge med de personer man holder af. Det ville jo være forfærdeligt at tage det materialistiske af en højtid som julen og smide det tilbage til en kvalitetsoplevelse i stedet for kvantiteten af fysiske ting.

Synes i stedet for at samle gaver ind, at de skulle lede efter familier/personer der vil åbne deres hus op for en fremmed familie - lave mad og have en god aften hvor fokus er på nærvær og hygge i stedet for gaver og druk.
Havde det ikke været fordi jeg er i praktik over julen og derudover har 2 deltidsjobs, så havde jeg selv tilbudt det. Ingen har nævnt noget om det - neeeej, lad os samle gaver ind i stedet ...

Jeg er sådan set fuldstændig græsk-katolsk over, hvor meget man burde sætte sig ned og fortælle sine børn, at julen primært handler om at være sammen med mennesker man holder af og ikke om materialisme.
Jeg har også været der, hvor jeg ingen gaver fik til jul. Min far mente nemlig ikke jeg havde fortjent nogen gaver, hvorfor? Tjaa, godt spørgsmål, men det vidste ingen og slet ikke min mor, eller mig for den sags skyld. Jeg blev så forøvrigt også smidt i seng den pågældende juleaften, før maden, så jeg sov fra det hele og skidt pyt med det.

Jeg har også haft en økonomisk dårlig periode, da mine drenge var mindre. Jeg prøvede at forklare dem at der ikke rigtig var råd til alle de dyre ting de sad og jublede over i legetøjskatalogerne, men de skulle vide at jeg elskede dem og vi jo skulle hygge juleaften og være glade for at vi havde hinanden.
Begge drenge nikkede alvorligt og mente nok de forstod, hvad jeg prøvede at forklare dem.
De lå begge på gulvet og kiggede med lidt mindre højrøstet begejstring over de fine ting i katalogerne. Den mindste sagde med jævne mellemrum, "havde mor haft penge, så havde jeg helt sikkert fået den store lastbil med anhænger og plads til mange biler på, men hun elsker os og det er det bedste i hele verden, ikke også Xxxxx", det var primært henvendt til min store søn, som nikkede og gav sin lillebror ret. :lun: :(
Jeg kunne slet ikke have det og på en eller anden måde fik jeg skrabet penge sammen og købte de gaver jeg vidste de ønskede sig allermest. Plus lidt fornuftige ting, som undertøj og strømper.
Glæden over gaverne juleaften og deres store smil og kæmpekram, var det hele værd. Også selvom jeg måtte gå med min gamle alt for slidte vinterjakke en vinter mere og måtte have ekstra sokker i de tyndslidte støvler.
Matrealistisk eller ej. Det er ikke i julen man skal tænke på det og slet ikke når det gælder børn. Ikke i min verden i hvert fald.

Sådan nogle jule har vi også haft hos os. Jeg var på SU som enlig forsørger før man fik dobbelt SU bare for at være enlig forsørger. Der så det sgu lidt sort ud i et par jul vi holdt men fordi barnet var så praktisk anlagt og ikke rigtig officielt ønskede sig det helt store som 4-5 årig (yeah right) så fik jeg hver måned lagt 50 kr væk så jeg kunne købe den ting hun stod og vævede foran i Fætter BR i længst tid og lykken var stor. Derud over lagde jeg stor vægt på at vi skulle hygge os sammen som familie, bare fordi. Så man kan godt begge dele selv om man er fattig.
4
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
Shmartiesh
Kort karma: 75
Likede indlæg: 1057

Indlægaf Shmartiesh » 17. nov 2017, 17:08

Skaldede babyer med hårbånd eller sløjfer er grimt. Og helt vildt unødvendigt. De har jo ikke nok hår til at det giver mening de skal have det på. Udover at være pyntegenstande....
22
Brugeravatar
vulpesVelox
Kort karma: 129
Geografisk sted: intetsteds og allevegne
Likede indlæg: 2185

Indlægaf vulpesVelox » 17. nov 2017, 17:27

TakeAChanceOnMe skrev:
Code71 skrev:Det er så dejligt "nemt" at bede andre mennesker ændre fokus. Det bare ikke så nemt i virkeligheden. Faktum er at mobning er et stort problem og en af de ting der udpeger lille Line som mobbeoffer, kunne være at hendes trøje ikke har det rigtige mærke

Mht at åbne sit hjem juleaften, findes der ret store facebook grupper som formidler netop det og jeg ved at der er utroligt få som benytter sig af disse meget flotte tilbud.

Jeg er selv blevet mobbet igennem stort set hele min skoletid og holdt udenfor igennem min gymnasietid, så jeg ved udemærket godt hvordan det er. Derfor synes jeg stadig det er fuldkommen forkert at fokus er på hvor mange gaver man kan give, fremfor rent faktisk at have en god aften og at gaver ikke er en nødvendighed for at det bliver en god aften.

Hvis man opdrager sit barn med at materialistiske goder er en bonus som ikke alle kan få, men menneskelige værdier er vigtigere, så ville der måske heller ikke være så meget mobning baseret på materielle goder.

Det er et meget voksent synspunkt, du bringer på banen her. - Var du lige så moden, mens det stod på, mobning, mangler og alt det, der følger med?

Jeg var i hvert fald ikke, omend jeg var for godt... Øhh... opdraget til at beklage mig. Jeg husker at det faktisk var jævnt nederen med de dér bløde, fornuftige pakker, når alle de andre havde fået fede legoklodser.

Det har gjort mig stærkere, det ser jeg, ligesom du, tydeligt i dag. Men det er nu nok en lidt abstrakt tanke for et barn. Forestiller jeg mig.
6
"Because that water seeks her own
For five and one half hours she would flow
She had 53 miles to go"
Brugeravatar
DenBruneMunk
Kort karma: 18
Likede indlæg: 600

Indlægaf DenBruneMunk » 17. nov 2017, 20:21

Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!!

WTF,!?!? Hvor er Gnostic og hvordan kan den person blive bortvist???? Snøft.
1
Brugeravatar
Dmitra
Kort karma: 411
Likede indlæg: 5429

Indlægaf Dmitra » 17. nov 2017, 20:24

Shmartiesh skrev:Skaldede babyer med hårbånd eller sløjfer er grimt. Og helt vildt unødvendigt. De har jo ikke nok hår til at det giver mening de skal have det på. Udover at være pyntegenstande....

Enig.

Jeg tænkte på det så sent som i går da jeg så en skaldet baby på TV med et hårbånd, hvorpå der sad en blomst der var cirka dobbelt så stor som barnets kranie. Det så næsten mere kreativt ud end en af Daisys hatte.
1
Nobody dies a virgin, life fucks us all :deer:
Brugeravatar
sigge
Kort karma: 362
Likede indlæg: 7670

Indlægaf sigge » 17. nov 2017, 20:26

Jeg kan bedre lide Antonelli Orchestras udgave af "Castle on the Hill" end Ed Sheerans.
0
Brugeravatar
Dmitra

Indlægaf Dmitra » 17. nov 2017, 20:30

TakeAChanceOnMe skrev:
Code71 skrev:Det er så dejligt "nemt" at bede andre mennesker ændre fokus. Det bare ikke så nemt i virkeligheden. Faktum er at mobning er et stort problem og en af de ting der udpeger lille Line som mobbeoffer, kunne være at hendes trøje ikke har det rigtige mærke

Mht at åbne sit hjem juleaften, findes der ret store facebook grupper som formidler netop det og jeg ved at der er utroligt få som benytter sig af disse meget flotte tilbud.

Jeg er selv blevet mobbet igennem stort set hele min skoletid og holdt udenfor igennem min gymnasietid, så jeg ved udemærket godt hvordan det er. Derfor synes jeg stadig det er fuldkommen forkert at fokus er på hvor mange gaver man kan give, fremfor rent faktisk at have en god aften og at gaver ikke er en nødvendighed for at det bliver en god aften.

Hvis man opdrager sit barn med at materialistiske goder er en bonus som ikke alle kan få, men menneskelige værdier er vigtigere, så ville der måske heller ikke være så meget mobning baseret på materielle goder.

Se det ville jo være perfekt hvis de børn der får gaver blev lært de samme ting så de ikke mobber de andre med lige præcis det. Børn vil altid mobbe, det ved jeg godt, men i den ideelle verden.

Mine sønner får i øvrigt hverken fødselsdagsgave eller julegaver fra mig (fra andre gør de). De er 11 og 12 nu, skulle de have fra mig til jul og fødselsdag også ville det være 4 gange pr år for hver og det har jeg ikke råd til, så da de blev gamle nok fik de lov at vælge om de ville have gave til 2 x Eid, eller en 1 Eid og deres fødselsdag etc. De fik at vide de kunne vælge 2 begivenheder hver, de begge valgte 2x Eid så sådan er det.
0
Brugeravatar
Dmitra

Indlægaf Dmitra » 17. nov 2017, 21:11

DenBruneMunk skrev:Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!!

Det er vist midlertidig.

Jeg ved ikke specifikt hvorfor, men han er før blevet det for at han kunne få fred. Enten han kan selv have bedt om det eller det er en måde at give ham fred fra debatten på, en fred han nogle gange ved han bør have og gerne vil, men ikke helt kan holde sig væk.
0
Brugeravatar
DenBruneMunk
Kort karma: 18
Likede indlæg: 600

Indlægaf DenBruneMunk » 17. nov 2017, 22:53

Dmitra skrev:
DenBruneMunk skrev:Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!!

Det er vist midlertidig.

Jeg ved ikke specifikt hvorfor, men han er før blevet det for at han kunne få fred. Enten han kan selv have bedt om det eller det er en måde at give ham fred fra debatten på, en fred han nogle gange ved han bør have og gerne vil, men ikke helt kan holde sig væk.

Han er vel nok tilbage før jul :)
0
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Kort karma: 1369
Likede indlæg: 22682

Indlægaf Dirtylittledevil » 17. nov 2017, 23:13

Nu har jeg nok set 80 - 100 fotos af facebookvens søn, og jeg må bare sige... det barn ligner mere og mere Frankensteins monster. Især nu hvor drengen er blevet et par år, og har fået lidt hår på hovedet, og forældrene vælger at pandehåret skal være langt og redes ned.

frankenstein.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
3
I'm a social vegan. I avoid meet.
Brugeravatar
Delfin
Kort karma: 596
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 8527

Indlægaf Delfin » 18. nov 2017, 00:53

LaScrooge skrev:
Flora skrev:
kidkomb skrev:Min historielærer i gymnasiet fortalte mig at min mormor og morfar under ingen omstændigheder havde haft et "køleskab" der fungerede ved at det var et isoleret skab og så hentede man en blok is hos slagteren til at have derinde. For det var der aldrig nogen der havde haft.
Jeg har svært ved at tro at min familie skulle lyve om sådan nogle ting.
Hun var en kæmpe kost, min historielærer og hun kostede mig næsten om reeksamen i matematik, fordi jeg spurgte hende til råds om noter i min 3.g's opgave og det hun fortalte mig var lodret forkert. Så de troede at jeg havde snydt.

Det lyder i hvert fald ret præcist som det "køleskab", jeg har fået fortalt, at min mormor havde, da min mor var barn, men det kan selvfølgelig være, at min familie også lyver :lol:

Sikke en sølle historielærer :tie:

Det er faktisk et isskab. Træls type!

... og isen hentede vi i ismejeriet, som også solgte mejerivarer. Hilsen en som havde sådan et i hjemmet i min allertidligste barndom. Køleskabet var opfundet, men mine forældre var lidt sent ude af økonomiske årsager.
3
14 11 14 :banan:
LaMariposa
Kort karma: 224
Likede indlæg: 4264

Indlægaf LaMariposa » 18. nov 2017, 08:52

Har stadig til gode at se en jumpsuit, buksedragt eller hvad det nu ellers hedder, der sidder virkelig godt og gør noget godt for den, der har den på :genert:
9
:lun: Be brave...

When it all goes wrong, I'll pull myself together, keep on holding on...
Brugeravatar
HappyPaww
Kort karma: 368
Likede indlæg: 6930

Indlægaf HappyPaww » 18. nov 2017, 08:55

Juki skrev:
kidkomb skrev:
Juki skrev:Søren Huss gør virkelig ikke noget for mig. Hverken som sangskriver, musiker eller sanger.

Måske han ville egne sig som godnatvise-musiker/sanger i stedet..

Her kan jeg være med.
Jeg forstod slet, slet ikke fascinationen af ham i Toppen af Poppen :gruble:

Jeg kan ikke huske om jeg så noget af Toppen af poppen af sidste sæson med ham, men jeg har set andre ting med ham. Senest tidligere på morgenen i Go'morgen Danmark. Det var godt nok kedeligt :træt:

Tror han scorer rigtig meget på medlidenhedsfaktoren...
2
Brugeravatar
HappyPaww
Kort karma: 368
Likede indlæg: 6930

Indlægaf HappyPaww » 18. nov 2017, 09:02

Dmitra skrev:
Shmartiesh skrev:Skaldede babyer med hårbånd eller sløjfer er grimt. Og helt vildt unødvendigt. De har jo ikke nok hår til at det giver mening de skal have det på. Udover at være pyntegenstande....

Enig.

Jeg tænkte på det så sent som i går da jeg så en skaldet baby på TV med et hårbånd, hvorpå der sad en blomst der var cirka dobbelt så stor som barnets kranie. Det så næsten mere kreativt ud end en af Daisys hatte.

Kan slet ikke have de der photoshoots hvor et lille spædbarn bliver placeret i en træbalje eller gammel trillebør med lange perlekæder, blomster og kæmpe sløjfer :tie:
17
Shmartiesh
Kort karma: 75
Likede indlæg: 1057

Indlægaf Shmartiesh » 18. nov 2017, 09:32

HappyPaww skrev:
Dmitra skrev:

Enig.

Kan slet ikke have de der photoshoots hvor et lille spædbarn bliver placeret i en træbalje eller gammel trillebør med lange perlekæder, blomster og kæmpe sløjfer :tie:

Don’t even get me started on tylskørter! :forvirret2: :nerve:
4

Tilbage til "Generelt"