Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15369
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1250
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25737

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Delfin » 9. jan 2018, 23:07

LadyFox skrev:
Lemonella skrev:
Pølsemix skrev:
Lemonella skrev:Nogen gange, skulle man måske, i stedet for at skyde med spredhagl og ramme folk det kunne gøre ret ondt på med sådan en "nøgtern konstatering", smutte en tur i bokseklubben og tæve løs på en boksebold eller en sandsæk og på den måde få styr på sin trang til at gøre andre ondt med sine "nøgterne konstateringer". Bare et forslag.

Nej, og da slet ikke i en tråd som denne.
Det er fuldstændige ude på et overdrev at kalde en konstatering af at overvægt er et personligt ansvar for noget der gør "ondt".
Så er man simpelthen for sart.


“I en tråd som denne”, siger jo alt om dit statement. Du bruger simpelthen tråden, fordi du i ly af titlen “Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!”, mener, alt er tilladt, også den slags udtalelser, du på forhånd godt ved, vil ramme rigtig mange mennesker. Du har åbenbart set det som dit personlige korstog mod overvægtige mennesker.
Det handler forøvrigt ikke om at være “sart”. Den bemærkning, viser i hvert fald at du intet ved om overvægtige og deres daglige kampe.


Jeg forstår faktisk ikke rigtig den modvind imod PølseMix. Hans påstand passer da fint ind i tråden, som noget man ikke må sige, men han siger jo i bund og grund ikke noget der er over grænsen, han angriber ikke overvægtige mennesker, og siger faktisk det samme som vi er en del andre der også har sagt, uden at vi andre bliver udråbt til at være ubehagelige.
Jeg tænker faktisk at hans holdninger bliver vurderet mere ubehagelige end han egentlig udtrykker fordi han måske ofte mener nogle lidt upopulære ting.


Jeg forstår den godt. Mellem linjerne kan det meget let læses, at man bør/bare kan tage det ansvar og tabe sig, og at det er for sløjt at man ikke gør det. Det bør man måske også, men der mangler en række mellemregninger, og det hjælper ikke, at blive dunket med, at man ikke tager ansvar og gør noget ved det.

Samtidig kan man pudse fjerene og fraskrive sig ansvaret for sit udsagn med, at det jo kun var ansvar, man mente
Senest rettet af Delfin 9. jan 2018, 23:12, rettet i alt 3 gange.
1
14 11 14
02 05 22
30 08 23
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19643
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46284

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf LadyFox » 9. jan 2018, 23:07

Avino skrev:
Lemonella skrev:
Pølsemix skrev:
Lykke skrev:
Nej det synes jeg faktisk ikke man må sige. For det er ikke sandt.

Men hvorfor er det overhovedet vigtigt? Hvorfor er det vigtigt at klandre mennesker for at være overvægtige?

Jo, det er sandt og det handler ikke om at klandre, det er blot en nøgtern konstatering.


Nogen gange, skulle man måske, i stedet for at skyde med spredhagl og ramme folk det kunne gøre ret ondt på med sådan en "nøgtern konstatering", smutte en tur i bokseklubben og tæve løs på en boksebold eller en sandsæk og på den måde få styr på sin trang til at gøre andre ondt med sine "nøgterne konstateringer". Bare et forslag.


DEN er jeg med på.
Altså.
Hvad fanden er der galt med menneskene.

Vi har vel alle sammen laster- af en eller anden art.
Meget- tror jeg- bunder i nogle ting, som vi ikke er herre over.
Netop, som skrevet ovenfor.

Medicin. Psykiske problemer og mange andre ting.

Kunne vi dog ikke bare godtage hinanden- uden at se på vægten- om vi evt er for tynde. Om vi ryger for meget.
For hulan da.
Ohhh. Jeg kan mærke, at jeg bliver vred.

"Den af jer, der er uden synd, skal kaste den første sten".

Hvem kan gøre det ?

Men der er jo ingen der siger at der er noget galt med menneskerne. Man er ikke er dårligere menneske fordi man er overvægtig, det tror jeg vi alle er enige om.
Men.. Men ens velvære og helbred ER da ens eget ansvar. Hvordan man vil tage ansvar for f.eks. overvægt må man jo så selvom, man BEHØVER jo ikke tabe sig, men hvis at tabe sig ikke er en lyst eller mulighed ville det da være en god idé at tage ansvar ved at lære at leve positivt med sin krop på trods af kiloene. At være overvægtig, og ked af sin krop uden at ændre noget fordi man ikke synes det er ens ansvar er da så ukonstruktivt som noget kan blive.

Jeg er i øvrigt både ryger, vejer over min optimale BMI, psykisk syg, og alt sammen er da mit ansvar, for det er mig der skal leve med det, det er dog ikke alt sammen min skyld, men selvom det er kort man har fået ufrivilligt på hånden så er det jo altså stadig virkeligheden, og en selv der skal deale med det, fordi der er altså ikke andre der gør det for en.

Disclaimer: Selvfølgelig er der overvægtige der ikke er kede af deres krop, og hvis helbred ikke er i fare.
10
...
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19643
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46284

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf LadyFox » 9. jan 2018, 23:10

Delfin skrev:
LadyFox skrev:
Lemonella skrev:
Pølsemix skrev:
Lemonella skrev:Nogen gange, skulle man måske, i stedet for at skyde med spredhagl og ramme folk det kunne gøre ret ondt på med sådan en "nøgtern konstatering", smutte en tur i bokseklubben og tæve løs på en boksebold eller en sandsæk og på den måde få styr på sin trang til at gøre andre ondt med sine "nøgterne konstateringer". Bare et forslag.

Nej, og da slet ikke i en tråd som denne.
Det er fuldstændige ude på et overdrev at kalde en konstatering af at overvægt er et personligt ansvar for noget der gør "ondt".
Så er man simpelthen for sart.


“I en tråd som denne”, siger jo alt om dit statement. Du bruger simpelthen tråden, fordi du i ly af titlen “Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!”, mener, alt er tilladt, også den slags udtalelser, du på forhånd godt ved, vil ramme rigtig mange mennesker. Du har åbenbart set det som dit personlige korstog mod overvægtige mennesker.
Det handler forøvrigt ikke om at være “sart”. Den bemærkning, viser i hvert fald at du intet ved om overvægtige og deres daglige kampe.


Jeg forstår faktisk ikke rigtig den modvind imod PølseMix. Hans påstand passer da fint ind i tråden, som noget man ikke må sige, men han siger jo i bund og grund ikke noget der er over grænsen, han angriber ikke overvægtige mennesker, og siger faktisk det samme som vi er en del andre der også har sagt, uden at vi andre bliver udråbt til at være ubehagelige.
Jeg tænker faktisk at hans holdninger bliver vurderet mere ubehagelige end han egentlig udtrykker fordi han måske ofte mener nogle lidt upopulære ting.


Jeg forstår den godt. Mellem linjerne kan det meget let læses, at man bør/bare kan tage det ansvar og tabe sig, og at det er for sløjt at man ikke gør det. Det bør man måske også, men der mangler en række mellemregninger, og det hjælper ikke, at blive dunket med, at man ikke tager ansvar og gør noget ved det.

Kan det at tage ansvar da kun være at tabe sig, kan det ikke også være at prøve at lære leve positivt med det hvis mellemregningerne forhindre en i at tabe sig?
1
...
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15369
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1250
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25737

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Delfin » 9. jan 2018, 23:14

LadyFox skrev:[
Kan det at tage ansvar da kun være at tabe sig, kan det ikke også være at prøve at lære leve positivt med det hvis mellemregningerne forhindre en i at tabe sig?


Sikkert, men du tror vel ikke selv, at det var det pølsemix ville sige? Ellers burde pølsemix tage ansvar for at udtrykke sig klart
1
14 11 14
02 05 22
30 08 23
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19643
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46284

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf LadyFox » 9. jan 2018, 23:16

Delfin skrev:
LadyFox skrev:[
Kan det at tage ansvar da kun være at tabe sig, kan det ikke også være at prøve at lære leve positivt med det hvis mellemregningerne forhindre en i at tabe sig?


Sikkert, men du tror vel ikke selv, at det var det pølsemix ville sige? Ellers burde pølsemix tage ansvar for at udtrykke sig klart

Jeg tror at pølsemix vil sige at man har et ansvar for sin egen overvægt, underforstået som man har for alle egne problemer.
2
...
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15369
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1250
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25737

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Delfin » 9. jan 2018, 23:20

LadyFox skrev:
Delfin skrev:
LadyFox skrev:[
Kan det at tage ansvar da kun være at tabe sig, kan det ikke også være at prøve at lære leve positivt med det hvis mellemregningerne forhindre en i at tabe sig?


Sikkert, men du tror vel ikke selv, at det var det pølsemix ville sige? Ellers burde pølsemix tage ansvar for at udtrykke sig klart

Jeg tror at pølsemix vil sige at man har et ansvar for sin egen overvægt, underforstået som man har for alle egne problemer.


Ja og jeg tror så på, at der ligger en anklage for ikke at gøre det mellem linjerne, men det kan vi tolke på fra nu af og fire sider frem.
0
14 11 14
02 05 22
30 08 23
Shannon
Indlæg: 37
Tilmeldt: 19. nov 2017, 22:45
Kort karma: 2
Likede indlæg: 29

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Shannon » 9. jan 2018, 23:39

Delfin skrev:
LadyFox skrev:
Delfin skrev:
LadyFox skrev:[
Kan det at tage ansvar da kun være at tabe sig, kan det ikke også være at prøve at lære leve positivt med det hvis mellemregningerne forhindre en i at tabe sig?


Sikkert, men du tror vel ikke selv, at det var det pølsemix ville sige? Ellers burde pølsemix tage ansvar for at udtrykke sig klart

Jeg tror at pølsemix vil sige at man har et ansvar for sin egen overvægt, underforstået som man har for alle egne problemer.


Ja og jeg tror så på, at der ligger en anklage for ikke at gøre det mellem linjerne, men det kan vi tolke på fra nu af og fire sider frem.

Men...hvad så hvis der er en anklage? Er det så ikke der hvor man beder folk om at lade være med tage ting personligt og siger, at man jo ikke kan tage personlige hensyn i alt hvad man skriver herinde. Af hvad jeg har oplevet så må man fx gerne må overdrive lidt inden for lovens rammer eller skrive at folk uanset om de er syge eller ej da bare må begå selvmord hvis de vil og det burde ikke være tabubelagt fx. Altså ja.. det gør de jo nok også uanset hvad en eller anden person skriver af nonsens på nettet.
0
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15369
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1250
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25737

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Delfin » 9. jan 2018, 23:45

Shannon skrev:
Delfin skrev:
LadyFox skrev:
Delfin skrev:
LadyFox skrev:[
Kan det at tage ansvar da kun være at tabe sig, kan det ikke også være at prøve at lære leve positivt med det hvis mellemregningerne forhindre en i at tabe sig?


Sikkert, men du tror vel ikke selv, at det var det pølsemix ville sige? Ellers burde pølsemix tage ansvar for at udtrykke sig klart

Jeg tror at pølsemix vil sige at man har et ansvar for sin egen overvægt, underforstået som man har for alle egne problemer.


Ja og jeg tror så på, at der ligger en anklage for ikke at gøre det mellem linjerne, men det kan vi tolke på fra nu af og fire sider frem.

Men...hvad så hvis der er en anklage? Er det så ikke der hvor man beder folk om at lade være med tage ting personligt og siger, at man jo ikke kan tage personlige hensyn i alt hvad man skriver herinde. Af hvad jeg har oplevet så må man fx gerne må overdrive lidt inden for lovens rammer eller skrive at folk uanset om de er syge eller ej da bare må begå selvmord hvis de vil og det burde ikke være tabubelagt fx. Altså ja.. det gør de jo nok også uanset hvad en eller anden person skriver af nonsens på nettet.


For min skyld må se skrive, hvad de vil. Mit første indlæg handlede om, at jeg forstår, hvad det er folk reagerer på
0
14 11 14
02 05 22
30 08 23
Brugeravatar
Avino
Indlæg: 708
Tilmeldt: 17. sep 2015, 15:58
Kort karma: 207
Likede indlæg: 1156

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Avino » 10. jan 2018, 00:05

Nogen gange, skulle man måske, i stedet for at skyde med spredhagl og ramme folk det kunne gøre ret ondt på med sådan en "nøgtern konstatering", smutte en tur i bokseklubben og tæve løs på en boksebold eller en sandsæk og på den måde få styr på sin trang til at gøre andre ondt med sine "nøgterne konstateringer". Bare et forslag.[/quote]

DEN er jeg med på.
Altså.
Hvad fanden er der galt med menneskene.

Vi har vel alle sammen laster- af en eller anden art.
Meget- tror jeg- bunder i nogle ting, som vi ikke er herre over.
Netop, som skrevet ovenfor.

Medicin. Psykiske problemer og mange andre ting.

Kunne vi dog ikke bare godtage hinanden- uden at se på vægten- om vi evt er for tynde. Om vi ryger for meget.
For hulan da.
Ohhh. Jeg kan mærke, at jeg bliver vred.

"Den af jer, der er uden synd, skal kaste den første sten".

Hvem kan gøre det ?[/quote]
Men der er jo ingen der siger at der er noget galt med menneskerne. Man er ikke er dårligere menneske fordi man er overvægtig, det tror jeg vi alle er enige om.

Ja, det er vi helt enige om


Men.. Men ens velvære og helbred ER da ens eget ansvar. Hvordan man vil tage ansvar for f.eks. overvægt må man jo så selvom, man BEHØVER jo ikke tabe sig, men hvis at tabe sig ikke er en lyst eller mulighed ville det da være en god idé at tage ansvar ved at lære at leve positivt med sin krop på trods af kiloene. At være overvægtig, og ked af sin krop uden at ændre noget fordi man ikke synes det er ens ansvar er da så ukonstruktivt som noget kan blive.

Jo[i] jo. Det er vi enige om.
Hvis ikke man har det godt i/ med sin krop er man jo nødt til at ændre det. Ingen tvivl om det.
Der er bare nogle ting, som "vi" ikke er herre over
[/i]

Jeg er i øvrigt både ryger, vejer over min optimale BMI, psykisk syg, og alt sammen er da mit ansvar, for det er mig der skal leve med det, det er dog ikke alt sammen min skyld, men selvom det er kort man har fået ufrivilligt på hånden så er det jo altså stadig virkeligheden, og en selv der skal deale med det, fordi der er altså ikke andre der gør det for en.

Nej, det kan jeg godt se. Det er bare sådan- føler jeg- at vi efterhånden bare ser "skallen". Altså kroppen. Det ville jo være dejligt, hvis vi alle sammen havde -den der- Nej jeg vil ikke overspise- jeg vil ikke drikke- jeg vil ikke ryge osv.
Ikke destomindre er der jo mennesker, som har svært ved at styre det, som du også skriver. Skal vi virkeligt klandre dem ?
Jeg tror på, at der er en årsag til tingene.

Disclaimer: Selvfølgelig er der overvægtige der ikke er kede af deres krop, og hvis helbred ikke er i fare.[/quote]
0
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7401
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1568
Likede indlæg: 23339

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Aragorn » 10. jan 2018, 00:21

De personer der mener det er racisme at sætte en sort dreng i en trøje med en gorilla på, er totalt ligeglade med racisme. De skjuler bare deres lyst og trang til at skabe ballade, starte lynch-stemning og skabe splid, samt lysten til tvinge andre til at bøje sig for deres måde at betragte verden, under dække et helligt korstog mod racisme. Under dække af en moralsk overlegenhed skjuler de deres facistiske tendenser.

Det er ynkværdige små mennesker, der er vrede over at verden i deres øjne har behandlet dem uretfærdigt, og det er deres måde at give igen.
5

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
Brugeravatar
Filliongonggong
Indlæg: 124
Tilmeldt: 18. aug 2015, 21:10
Kort karma: 24
Likede indlæg: 237

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Filliongonggong » 10. jan 2018, 03:12

Jeg er så træt af, at folk ikke fatter at medicin kan gøre mennesker tykke!

At folk ikke ved nok om, hvor lille en del af tykke mennesker, der faktisk er tykke pga overspisning manglende træning m. m.

Jeg er filme også træt af, at anoreksi mennesker er det synd for, fordi de er jo tynde, men tykke mennesker skal tage sig sammen.

Jeg er også træt af, at usynlige sygdomme ikke bliver taget lige så alvorligt som synlige sygdomme.

Jeg er også sååå træt af Joakim b. Olsen den narhat :boo:
Jeg er i det hele taget træt af vores regering.

For himmelens skyld hvorfor skal vi dog dømme hinanden så overfladisk :cuss:

Og ja jeg har en dag, hvor jeg er rimelig træt af en masse :sur:
5
Brugeravatar
Pølsemix
Indlæg: 3068
Tilmeldt: 26. okt 2015, 17:56
Kort karma: 196
Likede indlæg: 5531

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Pølsemix » 10. jan 2018, 05:45

Delfin skrev:
For min skyld må se skrive, hvad de vil. Mit første indlæg handlede om, at jeg forstår, hvad det er folk reagerer på

Hvad er det som er uklart i nedenstående og hvordan kommer du frem til at jeg skriver noget mellem linjerne?

Du må meget gerne være meget konkret, så jeg kan tage ansvaret på mig og formulere mig klart fremover. I den forbindelse vil jeg meget gerne igen gøre opmærksom på at jeg brugte ordet "ansvar" og ikke "skyld". Derudover er opklarende spørgsmål også altid en god ide inden en konklusion, hvis der er tvivl.


Pølsemix skrev:Overvægt er med få undtagelser altid den enkeltes ansvar.
5
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9080
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1018
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21920

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Purple Haze » 10. jan 2018, 05:55

Aragorn skrev:De personer der mener det er racisme at sætte en sort dreng i en trøje med en gorilla på, er totalt ligeglade med racisme. De skjuler bare deres lyst og trang til at skabe ballade, starte lynch-stemning og skabe splid, samt lysten til tvinge andre til at bøje sig for deres måde at betragte verden, under dække et helligt korstog mod racisme. Under dække af en moralsk overlegenhed skjuler de deres facistiske tendenser.

Det er ynkværdige små mennesker, der er vrede over at verden i deres øjne har behandlet dem uretfærdigt, og det er deres måde at give igen.


Var det ikke mere det at der står ‘Se aben’
Eller noget i den stil, der er problemet?
0
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7787
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Hunkat » 10. jan 2018, 05:57

Kan I ikke tage den der overvægtsdiskussion over i sin egen tråd? Det har den vist fortjent efterhånden...
7
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15369
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1250
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25737

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Delfin » 10. jan 2018, 06:01

Pølsemix skrev:
Delfin skrev:
For min skyld må se skrive, hvad de vil. Mit første indlæg handlede om, at jeg forstår, hvad det er folk reagerer på

Hvad er det som er uklart i nedenstående og hvordan kommer du frem til at jeg skriver noget mellem linjerne?

Du må meget gerne være meget konkret, så jeg kan tage ansvaret på mig og formulere mig klart fremover. I den forbindelse vil jeg meget gerne igen gøre opmærksom på at jeg brugte ordet "ansvar" og ikke "skyld". Derudover er opklarende spørgsmål også altid en god ide inden en konklusion, hvis der er tvivl.


Pølsemix skrev:Overvægt er med få undtagelser altid den enkeltes ansvar.


Jeg mener også, at vi selv har ansvar for vores eget liv, så det er jeg for så vidt ikke uenig i, men når du skriver det i en tråd som denne, som for en stor del består af indlæg med provokerende prøveballoner, er det meget nærliggende at få den tanke, at du med ansvar mener, at fedme er deres egen skyld, fordi de ikke tager ansvar for at tabe sig. Hvis det ikke var det, du mente, havde det været let at uddybe det i dit første indlæg.

Jeg skal snart hjem i seng, så jeg gider ikke skrive en længere afhandling, og jeg gider egentlig heller ikke bruge krudt på at skrive mere, end du kan læse på sidste par sider, og det må jeg sikkert ikke skrive.
0
14 11 14
02 05 22
30 08 23

Tilbage til "Generelt"