Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14804
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1182
Likede indlæg: 24917

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf sigge » 19. feb 2018, 14:29

^Det er bare så meget nemmere og billigere at komme til London, end det er at komme til Bornholm. :D
9
You can't spell awesome without me.
Selma156
Indlæg: 2351
Tilmeldt: 27. maj 2016, 16:41
Kort karma: 398
Likede indlæg: 6819

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Selma156 » 19. feb 2018, 14:43

Jeg har rejst meget i både Danmark, Europa og resten af verden. Nærmer mig de 50 lande. Men altså, den lille by Paje på Zanzibar har en af de mest fantastiske strande, jeg har set! Jeg går i øvrigt ikke så meget op i strande. Vil hellere dykke.

I forhold til trådens emne; Et af min fars vennepar, tager til det samme sted i Tyrkiet, tre uger, hver. eneste. sommer., og har gjort det i hvert fald 15 år nu. Det er endda sådan et dansk område, så i princippet er det bare en masse danskere med leverpostej og rugbrød i kufferten, der taler dansk med tyrkerne, ser dansk tv og spiser stegt flæsk til aftensmad. Med lidt palmer i baggrunden. But why? Er klar over, at rigtig mange foretrækker denne charterform, men jeg forstår det ikke.
2
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6680

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf 1234 » 19. feb 2018, 14:50

Denlilleglademy skrev:
1234 skrev:
abcd skrev:
1234 skrev:
abcd skrev:
Denlilleglademy skrev:Jeg har lige genlæst og kan faktisk godt se hvad du mener. Jeg opfatter det bare ikke som du gør. Jeg læser at HUN mener at nogle gør det med de motiver. Det har jeg personligt svært ved at forestille mig og jeg gør det ikke selv. Jeg er for nærig til at tage til Zanzibar for at sige at en strand er finere end en anden. (Jeg gad så heller aldrig rejse for at se en strand) Jeg rejser udenfor Europa fordi det ikke siger mig noget på nuværende tidspunkt st rejse i Europa og gør mig mine forestillinger om hvorfor folk bliver i EU. Jeg lader dem være usagte for husfredens skyld :lol:


Men hvorfor siger Paris, Rom, Berlin, London, alperne, Norge osv. dig ikke noget? Det er nogle af de flotteste og mest spændende steder på Jorden. Alene det at du siger at Europa som helhed ikke siger dig noget, synes jeg indikerer at det handler mere om at komme langt væk, end det handler om hvad man skal se. For der er da masser for nærmest enhver smag i Europa.

Kan det ikke være fordi man har været der? Jeg har rejst Europa tynd de sidste 8 år, så nu tager jeg lige en pause, når jeg får børn tager jeg Europa igen, fordi det er nemmere. Glæder mig allerede til at vise mine børn Norges fantastisk natur :love:


Jo, selvfølgelig, hvis man har brugt 8 år på at rejse Europa tynd, giver det mening. Men der er mange som har været det halve af Jorden rundt for at se storslået natur, men så aldrig f.eks. har været i Norge, og det er da mærkeligt hvis det ikke er fordi afstanden i sig selv er et mål. Og det er jo fair nok bare at ville langt væk.

Det har du ret I. Jeg har også den diskussion med min veninde der været i Canada, USA og Australien, hvor hun primært har været i nationalparker, men aldrig været i Norge.


Jeg havde gået på den kinesiske mur, set pyramiderne i Giza og været på charterferie til Tanzania da jeg var 12 år. Jeg har stadig ikke været i Tyskland. Eller Norge.

Du kan da ikke være fra Jylland for så kan man nærmest ikke undgå at have været i Tyskland på minimum en skoletur. Altså det jo fair nok. Jeg undrer mig bare i mine venindes tilfælde fordi hun primært vandre rundt i bjerge og andet natur, hvorfor hun så ikke har taget dem nærmest på nogen af de år der ikke var penge til det andet.
0
Brugeravatar
Tux
Indlæg: 3064
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:36
Kort karma: 182
Likede indlæg: 5795

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Tux » 19. feb 2018, 14:59

Jeg er enig med kid, Europa er nice.
1
Ficus
Indlæg: 2194
Tilmeldt: 17. jul 2016, 06:49
Kort karma: 193
Likede indlæg: 2906

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Ficus » 19. feb 2018, 15:02

Kunne godt være noget man ikke må sige....


Jeg kan ikke se hvad en tur rundt i DK har med almen dannelse at gøre. Hvis det har, så ser det sgu sort ud for min dannelse. Og min søns, for den sags skyld.
1
Brugeravatar
Tux
Indlæg: 3064
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:36
Kort karma: 182
Likede indlæg: 5795

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Tux » 19. feb 2018, 15:03

Denlilleglademy skrev:
abcd skrev:
1234 skrev:
abcd skrev:
Denlilleglademy skrev:Jeg har lige genlæst og kan faktisk godt se hvad du mener. Jeg opfatter det bare ikke som du gør. Jeg læser at HUN mener at nogle gør det med de motiver. Det har jeg personligt svært ved at forestille mig og jeg gør det ikke selv. Jeg er for nærig til at tage til Zanzibar for at sige at en strand er finere end en anden. (Jeg gad så heller aldrig rejse for at se en strand) Jeg rejser udenfor Europa fordi det ikke siger mig noget på nuværende tidspunkt st rejse i Europa og gør mig mine forestillinger om hvorfor folk bliver i EU. Jeg lader dem være usagte for husfredens skyld :lol:


Men hvorfor siger Paris, Rom, Berlin, London, alperne, Norge osv. dig ikke noget? Det er nogle af de flotteste og mest spændende steder på Jorden. Alene det at du siger at Europa som helhed ikke siger dig noget, synes jeg indikerer at det handler mere om at komme langt væk, end det handler om hvad man skal se. For der er da masser for nærmest enhver smag i Europa.

Kan det ikke være fordi man har været der? Jeg har rejst Europa tynd de sidste 8 år, så nu tager jeg lige en pause, når jeg får børn tager jeg Europa igen, fordi det er nemmere. Glæder mig allerede til at vise mine børn Norges fantastisk natur :love:


Jo, selvfølgelig, hvis man har brugt 8 år på at rejse Europa tynd, giver det mening. Men der er mange som har været det halve af Jorden rundt for at se storslået natur, men så aldrig f.eks. har været i Norge, og det er da mærkeligt hvis det ikke er fordi afstanden i sig selv er et mål. Og det er jo fair nok bare at ville langt væk.


Jeg er i starten af 30érne. Jeg skal nok melde tilbage hvis jeg får lyst til at rejse i Europa på et tidspunkt i de ca. 50 år jeg har tilbage på jorden. For mit vedkommene er Kina mere tillokkende at opleve end Norge. Der er naturligvis længere til Kina end Norge, hvorfor det giver sig selv at afstanden er en ting, men den er ikke et mål i sig selv. Der er bare langt til Kina. Jeg tænker at Kina er sjovere irl end en tur på den lokale kinsergrill selvom der kun er et par kilometer.

Ja for alternativet til Kina er nemlig en kinesergrill, konge sammenligning :rulle:
0
Akehurst2
Indlæg: 14182
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1266
Likede indlæg: 40719

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Akehurst2 » 19. feb 2018, 15:14

Jeg synes, rejsesnakken fortjener en tråd for sig selv.
15
Brugeravatar
Lurende Peber
Indlæg: 3096
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:28
Kort karma: 487
Geografisk sted: Langt ude
Likede indlæg: 6068

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Lurende Peber » 19. feb 2018, 15:47

Jeg vil helst nøjes med at rejse i Danmark, Europa og udenfor Europa.
Der burde være næsten nok til at dække mit “opleve ting” behov :genert:
4
Registreret Gammel Gris :gris:
Brugeravatar
Kommodedyret
Indlæg: 3908
Tilmeldt: 28. aug 2015, 13:23
Kort karma: 782
Likede indlæg: 9162

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Kommodedyret » 19. feb 2018, 15:53

Lurende Peber skrev:Jeg vil helst nøjes med at rejse i Danmark, Europa og udenfor Europa.
Der burde være næsten nok til at dække mit “opleve ting” behov :genert:

Hvad med rumturisme? Er det på to-do listen? :D
2
Closure, closure, closure closure closure
Brugeravatar
Lurende Peber
Indlæg: 3096
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:28
Kort karma: 487
Geografisk sted: Langt ude
Likede indlæg: 6068

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Lurende Peber » 19. feb 2018, 16:05

Kommodedyret skrev:
Lurende Peber skrev:Jeg vil helst nøjes med at rejse i Danmark, Europa og udenfor Europa.
Der burde være næsten nok til at dække mit “opleve ting” behov :genert:

Hvad med rumturisme? Er det på to-do listen? :D

Rumturisme må høre under «udenfor Europa» :gruble:
Og i DEN grad udenfor min økonomi .... trods at ferier skal opgraderes :cool:
1
Registreret Gammel Gris :gris:
Brugeravatar
landsbytossen
Indlæg: 4088
Tilmeldt: 12. dec 2015, 19:45
Kort karma: 204
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 5659

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf landsbytossen » 19. feb 2018, 17:01

Hellere 4 Michelindæk på bilen end 4 Michelinstjerner på restauranten.
2
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14804
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1182
Likede indlæg: 24917

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf sigge » 19. feb 2018, 17:26

landsbytossen skrev:Hellere 4 Michelindæk på bilen end 4 Michelinstjerner på restauranten.


Særligt fordi, det højeste antal stjerner er 3.
9
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
landsbytossen
Indlæg: 4088
Tilmeldt: 12. dec 2015, 19:45
Kort karma: 204
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 5659

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf landsbytossen » 19. feb 2018, 17:31

sigge skrev:
landsbytossen skrev:Hellere 4 Michelindæk på bilen end 4 Michelinstjerner på restauranten.


Særligt fordi, det højeste antal stjerner er 3.

:lol:
0
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup
Brugeravatar
POCKETKITTEN
Indlæg: 5648
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:47
Kort karma: 1488
Likede indlæg: 22963

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf POCKETKITTEN » 19. feb 2018, 18:30

Gud, kronprins Frederik er da blevet ret lækker.
4
Man kan godt være dum, selvom man har en høj IP.
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8604

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Studsgaard » 19. feb 2018, 18:49

POCKETKITTEN skrev:Gud, kronprins Frederik er da blevet ret lækker.

Hvorfor må man ikke det?
0

Tilbage til "Generelt"