Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Dikus
Moderator
Kort karma: 999
Geografisk sted: Nuuk
Likede indlæg: 10632

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Dikus » 6. mar 2018, 22:05

[quote="Mavis"]Jeg har, efter at have læst med i "det der med katte", en ikke ret god mavefornemmelse omkring mit hold af fritløbende udekat. Eller det vil sige, det er så mere min fars kat, som jeg har haft siden jeg var 6, og jeg har simpelthen bare lært, at et godt katteliv er et 100% frit strejferliv, punktum, og det har jeg ligesom aldrig sat spørgsmålstegn til før nu. Selvom jeg opfatter min kat som aldeles velopdragen og kælen og flere i det særdeles vel-bekattede lejlighedskvarter elsker hende, VED jeg jo egentlig ikke, hvad hun render og laver og om hun i virkeligheden er verdens største plageånd. At hun er til gene for enormt mennesker og det med god grund og ikke kun fordi de er oversensitive og burde finde noget andet at gå op i. Den tråd fortalte mig om katte, der hoppede ind af folks vinduer og op i deres senge??

Men det må man ikke sige. Man må generelt ikke rigtig indrømme, at måske har "modstanderen" i en debat en pointe. Endeløs forsvarsposition er ligesom det eneste rigtige, for ellers har man "tabt".

Så det gør jeg nu.[/quote
Det synes jeg nu godt, man må. Og jeg håber da, nogen tager fat i dig, hvis din kat er en plage.
1
Nuttede-Nuser
Kort karma: 74
Likede indlæg: 473

Indlægaf Nuttede-Nuser » 6. mar 2018, 22:19

Jeg er så led og ked af at hører om at gule fagforeninger ikke er gode nok, at læse at jeg er skruebrækker, pamper og hvad har vi. At man skal mobbes, blokeres og fryses ud. For sagen er den, at den OK fagforening, som hører til mit dag, jeg var i da jeg var under udannelse pissede mig op og ned af ryggen. De rådgav mig forkert og kostede mig knap 10.000kr.
4
Brugeravatar
Santa
Kort karma: 147
Likede indlæg: 4008

Indlægaf Santa » 6. mar 2018, 22:32

Nuttede-Nuser skrev:Jeg er så led og ked af at hører om at gule fagforeninger ikke er gode nok, at læse at jeg er skruebrækker, pamper og hvad har vi. At man skal mobbes, blokeres og fryses ud. For sagen er den, at den OK fagforening, som hører til mit dag, jeg var i da jeg var under udannelse pissede mig op og ned af ryggen. De rådgav mig forkert og kostede mig knap 10.000kr.

Bare rolig, din nuværende gule fagforening, kommer slet ikke til at rådgive dig overhovedet. Det bruger de ikke.
10
Brugeravatar
paint
Kort karma: 272
Likede indlæg: 10794

Indlægaf paint » 6. mar 2018, 22:41

At flytte Det Økonomiske Råd (regeringens økonomiske vagthund) til Horsens, er simpelthen dybt godnat (med dybt godnat på)
4
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Falstria
Kort karma: 490
Likede indlæg: 2367

Indlægaf Falstria » 6. mar 2018, 22:44

Santa skrev:
Nuttede-Nuser skrev:Jeg er så led og ked af at hører om at gule fagforeninger ikke er gode nok, at læse at jeg er skruebrækker, pamper og hvad har vi. At man skal mobbes, blokeres og fryses ud. For sagen er den, at den OK fagforening, som hører til mit dag, jeg var i da jeg var under udannelse pissede mig op og ned af ryggen. De rådgav mig forkert og kostede mig knap 10.000kr.

Bare rolig, din nuværende gule fagforening, kommer slet ikke til at rådgive dig overhovedet. Det bruger de ikke.

:lol: Så er der da dømt rød lejesvend :lol:

Jeg håber da de betaler dig godt for at du lægger navn til deres propaganda og vrøvl :lol:
8
Nuttede-Nuser
Kort karma: 74
Likede indlæg: 473

Indlægaf Nuttede-Nuser » 6. mar 2018, 23:04

Santa skrev:

Nej det gør de nok ikke. Men er jeg så ringer stillet end med en fagforening som rådgiver mig forkert og koster mig penge?
0
Brugeravatar
paint
Kort karma: 272
Likede indlæg: 10794

Indlægaf paint » 6. mar 2018, 23:08

En såkaldt 'gul fagforening', er ikke en fagforening. En fagforening, er en forening af medlemmer indenfor samme fag. I en 'gul fagforening', er man kunde og ens fag er ligegyldigt.
En gul 'fagforening' er ikke overenskomstbærende. Dvs. de sidder ikke med ved overenskomstforhandlinger.
En gul 'fagforening' har frasagt sig strejkeretten, og kan dermed ikke anvende det vel nok mest magtfulde 'våben', som en fagforening har overfor arbejdsgivere.

En gul 'fagforening' er en forsikringskasse, hvor man kan arbejdsløshedsforsikre sig, således at man får dagpenge ved arbejdsløshed. Man er en kunde i et forsikringsselskab.
12
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Falstria
Kort karma: 490
Likede indlæg: 2367

Indlægaf Falstria » 6. mar 2018, 23:35

paint skrev:En såkaldt 'gul fagforening', er ikke en fagforening. En fagforening, er en forening af medlemmer indenfor samme fag. I en 'gul fagforening', er man kunde og ens fag er ligegyldigt.
En gul 'fagforening' er ikke overenskomstbærende. Dvs. de sidder ikke med ved overenskomstforhandlinger.
En gul 'fagforening' har frasagt sig strejkeretten, og kan dermed ikke anvende det vel nok mest magtfulde 'våben', som en fagforening har overfor arbejdsgivere.

En gul 'fagforening' er en forsikringskasse, hvor man kan arbejdsløshedsforsikre sig, således at man får dagpenge ved arbejdsløshed. Man er en kunde i et forsikringsselskab.

Selvfølgeligt er de en fagforening. De røde kan ikke gemme sig bag at de er mere faglige, når de alle er i LO alligevel, så er forskellen den samme udover at de røde er større tilsammen.

Er der andre end Krifa der har frasagt sig strejkeretten? (som er imod deres kristne ideologi)

Den fagforening der har medlemmer ansat ved en bestemt arbejdsgiver, har helt automatisk forhandlingsret, det kommer helt naturligt, det har de forbund som ikke har medlemmer ansat ikke, heller ikke de røde, lige så naturligt.
De røde kan benytte blokade ret til at hævde et territorium som ellers ikke er deres, det gør de gerne, den ret burde de ikke have, det burde være kriminelt. Det er mafia metoder.

Det er A-kassen der er forsikringen, den er statslig og den nyder de røde sandeligt godt af, vil du afskaffe den?
Der er alternative forsikringer også, som udbydes af både røde og gule, alene eller som supplement til A-kassen.
1
Brugeravatar
Planten
Kort karma: 578
Likede indlæg: 3361

Indlægaf Planten » 7. mar 2018, 04:32

Falstria skrev:
paint skrev:En såkaldt 'gul fagforening', er ikke en fagforening. En fagforening, er en forening af medlemmer indenfor samme fag. I en 'gul fagforening', er man kunde og ens fag er ligegyldigt.

Selvfølgeligt er de en fagforening. De røde kan ikke gemme sig bag at de er mere faglige, når de alle er i LO alligevel, så er forskellen den samme udover at de røde er større tilsammen.

Er der andre end Krifa der har frasagt sig strejkeretten? (som er imod deres kristne ideologi)

Den fagforening der har medlemmer ansat ved en bestemt arbejdsgiver, har helt automatisk forhandlingsret, det kommer helt naturligt, det har de forbund som ikke har medlemmer ansat ikke, heller ikke de røde, lige så naturligt.
De røde kan benytte blokade ret til at hævde et territorium som ellers ikke er deres, det gør de gerne, den ret burde de ikke have, det burde være kriminelt. Det er mafia metoder.

Det er A-kassen der er forsikringen, den er statslig og den nyder de røde sandeligt godt af, vil du afskaffe den?
Der er alternative forsikringer også, som udbydes af både røde og gule, alene eller som supplement til A-kassen.

Nej, for de samles ikke om faget. Mon ikke det er det, paint mener?

A-kasse og fagforening er jo heller ikke det samme. Det er en udbredt misforståelse at det er sådan.
1
abcd
Kort karma: 112
Likede indlæg: 3173

Indlægaf abcd » 7. mar 2018, 05:32

En a-kasse er en forsikringskasse. En gul fagforening har en masse jurister ansat som kan føre ens sag hvis arbejdsgiveren opfører sig dårligt eller går konkurs.
1
kartoffelpizza
Kort karma: 43
Likede indlæg: 932

Indlægaf kartoffelpizza » 7. mar 2018, 05:37

Falstria skrev:

Ja, ASE har også og har opfordret til at udføre strejkeramt arbejde.

0
abcd
Kort karma: 112
Likede indlæg: 3173

Indlægaf abcd » 7. mar 2018, 05:44

Mavis skrev:Jeg har, efter at have læst med i "det der med katte", en ikke ret god mavefornemmelse omkring mit hold af fritløbende udekat. Eller det vil sige, det er så mere min fars kat, som jeg har haft siden jeg var 6, og jeg har simpelthen bare lært, at et godt katteliv er et 100% frit strejferliv, punktum, og det har jeg ligesom aldrig sat spørgsmålstegn til før nu. Selvom jeg opfatter min kat som aldeles velopdragen og kælen og flere i det særdeles vel-bekattede lejlighedskvarter elsker hende, VED jeg jo egentlig ikke, hvad hun render og laver og om hun i virkeligheden er verdens største plageånd. At hun er til gene for enormt mennesker og det med god grund og ikke kun fordi de er oversensitive og burde finde noget andet at gå op i. Den tråd fortalte mig om katte, der hoppede ind af folks vinduer og op i deres senge??

Men det må man ikke sige. Man må generelt ikke rigtig indrømme, at måske har "modstanderen" i en debat en pointe. Endeløs forsvarsposition er ligesom det eneste rigtige, for ellers har man "tabt".

Så det gør jeg nu.

Det tæller ikke rigtigt når det er ens forældres fejl. Og så kan jeg indrømme at jeg tog fejl omkring ca. en million ting inden jeg blev 20-25 år, jeg gjorde og sagde nogle idiotiske ting. Nu er jeg et par år fra 40, og det er sgu efterhånden bare sjældent at jeg synes at jeg tager fejl. Det er sjældent at nogen siger noget hvor jeg tænker "nåh ja, sådan havde jeg ikke lige set det før". Selv om det selvfølgelig sker. Jeg er nok på sikker kurs til at blive en sur, gammel mand når jeg er 80, til den tid er hele verden bare idioter.

Vi havde i øvrigt også udekat da jeg var barn, og jeg vil da gerne selv have en, men jeg kan heller ikke rigtigt forsvare at have en kat løbende rundt i andre folks haver. Jeg tror det er den eneste måde jeg kunne have kæledyr på. Det der med at hive en hund rundt i snor og opdrage på den, ville jeg ikke bryde mig om, det er en lidt for dominerende rolle at indtage over for et dyr til at jeg synes der er meget hygge ved det. En udekat er min ven, den kommer og går som den vil, jeg hælder lidt mad i skålen, og så hænger vi bare ud.
3
bluetof1
Kort karma: 398
Likede indlæg: 3044

Indlægaf bluetof1 » 7. mar 2018, 06:53

paint skrev:At flytte Det Økonomiske Råd (regeringens økonomiske vagthund) til Horsens, er simpelthen dybt godnat (med dybt godnat på)

Jeg synes du har ret og jeg bor endda i Horsens og det kunne være relevant for mig at søge job der.
1
Har lige barberet ben for første gang i meget, meget lang tid. Min bodyoil kunne ikke længere fugte min hud. Til gengæld havde jeg virkelig blank pels.
Ficus
Kort karma: 178
Likede indlæg: 2629

Indlægaf Ficus » 7. mar 2018, 13:40

Jeg hører ingenting af hvad Michael Ziegler siger. Kan ikke koncentrere mig om noget af det. Jeg kan ikke lide ham, alene fordi han ligner en skurk fra en tegnefilm.
3
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 669
Likede indlæg: 9505

Indlægaf dgd2007 » 7. mar 2018, 13:49

Ficus skrev:Jeg hører ingenting af hvad Michael Ziegler siger. Kan ikke koncentrere mig om noget af det. Jeg kan ikke lide ham, alene fordi han ligner en skurk fra en tegnefilm.

Nej, det må være svært med en forhandling mellem ham og Bondo. De taler begge to flydende sort! :fløjt:
1

Tilbage til "Generelt"