Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Juki
Kort karma: 745
Likede indlæg: 14062

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Juki » 20. apr 2018, 20:50

Dmitra skrev:Jeg skal heller ikke snakke om beskidte sangtekster (bortset fra den ene hvor jeg lige måtte trække vejret lidt), jeg har hørt min del og så virker min løftede pegefinger og belærende ord også en kende hult når jeg selv lytter til fx Lil Wayne og kan se det fede i linjer som "Never met the bitch, but I fucked her like I missed her" i "6 foot 7 foot". Dog er der forskel på mig der hører det som voksen og ved hvad det dækker over og to små drenge der synes det er fedt at synge om "babyjuice" fordi det gør Gulddrengen, men uden at vide hvad de egentligt snakker om (heldigvis de ikke gør). Nogle gange virker tekster bare forkerte når det sætte op mod typiske målgrupper.

Helt sikkert.

Jeg synes også sagtens frække og forbudte tekster kan fortælles på en sober måde, hvis man kan kalde det det :D Altså hvor det kræver lidt intelligens at regne ud af hvad der menes, men uden det bliver alt for poetisk. Og så er der andre hvor det er en del af deres image at være beskidte i munden og på grænsen til det klamme og vulgære, men hvor deres fremtoning og væremåde passer til det og gør det overbevisende. I modsætning til hvis det var en splejset teenagedreng der sagde det, eller en uopfordret besked på Tinder fx.

Kom lige til at tænke på den her i forbindelse med fræk snak :D
1
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Alkaia
Kort karma: 80
Geografisk sted: Árós
Likede indlæg: 1765

Indlægaf Alkaia » 20. apr 2018, 22:29

icelady skrev:Jeg er allerede træt af det varme vejr.

Samme her. Måske fordi jeg ikke har nogen at nyde det med. :wacko:
Og egentligt vil jeg hellere ligge på min sofa, og mærke strålerne gennem vinduerne. Sådan en lur i sofaen når solen skinner og det er varmt udenfor, det er ret lækkert.
1
I always dance like no one is watching. :pompom:
Brugeravatar
Planten
Kort karma: 684
Likede indlæg: 3855

Indlægaf Planten » 21. apr 2018, 08:26

Juki skrev:Jeg elsker Suspekt :-D

Jeg har hørt dem on/off i 15 år eller sådan noget. Jeg kan også godt lide Malk de Koijn. Begge giver gode koncerter :-D

Til gengæld kan jeg slet ikke med det der danske narkoman-ghettorap med masser af autotune, der al sammen lyder ens og handler om det samme :træt:

Suspekt giver så meget de fedeste koncerter. God stemning!
2
Kirstenkp
Kort karma: 7
Likede indlæg: 115

Indlægaf Kirstenkp » 21. apr 2018, 09:25

Jeg ser rødt når Anders Bondo siger noget.....og det må man ikke synes når han er ens formand....
1
Brugeravatar
Juki

Indlægaf Juki » 21. apr 2018, 09:37

Planten skrev:
Juki skrev:Jeg elsker Suspekt :-D

Jeg har hørt dem on/off i 15 år eller sådan noget. Jeg kan også godt lide Malk de Koijn. Begge giver gode koncerter :-D

Til gengæld kan jeg slet ikke med det der danske narkoman-ghettorap med masser af autotune, der al sammen lyder ens og handler om det samme :træt:

Suspekt giver så meget de fedeste koncerter. God stemning!

Jeg ville så gerne have set dem da de spillede på Orange Scene på Roskilde festival! Jeg var der desværre ikke, men de sendte live på DR3, eller en lignende kanal. Jeg tror koncerten skulle slutte omkring kl 2, men de endte med at gå ca 30 minutter over tid og med at spille det samme nummer jeg ved ikke hvor mange gange til sidst, hvor det bare blev vildere og vildere pga. publikum :lol:

Det fede ved Suspekt er at de ikke bare har det hele i munden, hvis man kan sige det sådan, og viser letpåklædte, dansende damer bare fordi de kan. Der er en mening med galskaben og så er det gennemført når folk på scenen fx står i munkekutte eller diverse bondage og S/M udstyr.

Og folk forventer det jo. Ikke bare noget frækt, men noget vildt/provokerende hvor de kan overgå sig selv. Det giver bare noget andet når koncerter ikke er planlagt ned til mindste detalje og hvor alt der bliver sagt og gjort ikke er nøje planlagt :træt:

Men de er heldigvis ikke de eneste der formår at give et godt show :-D
0

Brugeravatar
Fru Sunshine
Kort karma: 1242
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 11649

Indlægaf Fru Sunshine » 21. apr 2018, 11:30

Jeg hader min nabo. Seriøst.
1
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Juki

Indlægaf Juki » 21. apr 2018, 16:21

Musiksnobberi er så latterligt

Altså de der typer hvor intet nyt musik nogensinde kan blive ligeså godt som det der blev produceret for 40 år siden eller at andre genrer kunne være interessante at høre også. Gud forbyde at man skulle kunne lide moderne og andet musik end det man har hørt siden man var barn for 40 år siden, fordi man voksede op med forældre der hørte The Beatles eller whatever :rulle: Det samme gælder personer der af princip ikke vil høre fx popmusik.

Fair nok ikke at være til bestemte genrer indenfor musik. Jeg bryder mig fx heller ikke om traditionelt, klassisk musik, techno og alternativt musik som er noget typisk goths og emoer lytter til, men jeg er da åben overfor at jeg måske vil kunne lide det, hvis jeg opsøgte det.

Jeg forstår heller ikke den der frygt og uskrevne regel om at der er nogle kunstnere og nogle musiknumre man ikke rører ved. Jeg elsker fx Michael Jackson og David Bowie, men selvom det er noget nær umuligt at hamle op med dem så kan man altså sagtens lave andre, gode versioner af deres numre.

Samtidig elsker jeg virkelig Coldplay, men hold op hvor ville det være rart med at forbud mod at stille op med deres sange i diverse talentprogrammer :træt: Bare lige for en periode. Sange som "Hallelujah" og "Wonderwall" skulle bare forbydes at stille op med permanent eller at synge hvis man sidder om et bål, er på festival eller går på efterskole :mellow:
8

1234
Kort karma: 38
Likede indlæg: 1054

Indlægaf 1234 » 21. apr 2018, 17:40

Jeg anede ikke hvem David Bowie var hvem da han døde.
Jeg fandt så ud af det fordi jeg synes hans musik ikke er god, så nok aldrig bidt mærke i det, når jeg havde hørt det.
Det fandt jeg hurtigt ud af man ikke måtte sige :)
0
Brugeravatar
Vira
Kort karma: 654
Geografisk sted: Slagelse
Likede indlæg: 4052

Indlægaf Vira » 21. apr 2018, 17:44

Jeg synes ikke flamingoer passer ind i nogen hjem, under nogen som helst omstændigheder. Det gælder også for altaner, terrasser og haver
2
I'm not limited edition, I'm weird.
Brugeravatar
BlueBunny
Kort karma: 144
Likede indlæg: 2654

Indlægaf BlueBunny » 21. apr 2018, 17:57

1234 skrev:Jeg anede ikke hvem David Bowie var hvem da han døde.
Jeg fandt så ud af det fordi jeg synes hans musik ikke er god, så nok aldrig bidt mærke i det, når jeg havde hørt det.
Det fandt jeg hurtigt ud af man ikke måtte sige :)

Nej det må man ikke :nerve:

Jeg har SÅ mange minder og følelser der kommer frem når jeg hører mange af hans sange :whine:
2
Brugeravatar
Ellin
Kort karma: 153
Geografisk sted: Den nordlige halvkugle
Likede indlæg: 2520

Indlægaf Ellin » 21. apr 2018, 17:59

Vira skrev:Jeg synes ikke flamingoer passer ind i nogen hjem, under nogen som helst omstændigheder. Det gælder også for altaner, terrasser og haver

Flamingo! Passer da ind over alt :slem:

Billede

Billede

Billede
13
:ninja:
Brugeravatar
icelady
Moderator
Kort karma: 772
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 16493

Indlægaf icelady » 21. apr 2018, 18:26

Min datter fik skældud af en lærer, da hun i 6. klasse gik og sang Suspekts "Kinky Fætter." :D (som forresten er den sang, de sluttede Roskilde af med at spille en 5-6 gange)

Suspekt gjorde, hvad Niarn og Jokeren også gjorde; de provokerede med deres usminkede og ligefremme tekster ang livet.

Jeg har selv været til koncert med dem, og det var fede oplevelser.

Men de mistede mig som fan da V udkom; det er ganske enkelt blevet for tuttenuttet og mainstream for mig; jeg savner deres fanden-i-voldskhed, deres "fuck hele samfundet"-attitude.

Og det samme gælder for LOC; ham kunne jeg også godt lide...lige indtil han blev mainstream.
0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
AgentPixie
Kort karma: 90
Likede indlæg: 1471

Indlægaf AgentPixie » 21. apr 2018, 19:17

Juki skrev:Musiksnobberi er så latterligt

Altså de der typer hvor intet nyt musik nogensinde kan blive ligeså godt som det der blev produceret for 40 år siden eller at andre genrer kunne være interessante at høre også. Gud forbyde at man skulle kunne lide moderne og andet musik end det man har hørt siden man var barn for 40 år siden, fordi man voksede op med forældre der hørte The Beatles eller whatever :rulle: Det samme gælder personer der af princip ikke vil høre fx popmusik.

Fair nok ikke at være til bestemte genrer indenfor musik. Jeg bryder mig fx heller ikke om traditionelt, klassisk musik, techno og alternativt musik som er noget typisk goths og emoer lytter til, men jeg er da åben overfor at jeg måske vil kunne lide det, hvis jeg opsøgte det.

Jeg forstår heller ikke den der frygt og uskrevne regel om at der er nogle kunstnere og nogle musiknumre man ikke rører ved. Jeg elsker fx Michael Jackson og David Bowie, men selvom det er noget nær umuligt at hamle op med dem så kan man altså sagtens lave andre, gode versioner af deres numre.

Samtidig elsker jeg virkelig Coldplay, men hold op hvor ville det være rart med at forbud mod at stille op med deres sange i diverse talentprogrammer :træt: Bare lige for en periode. Sange som "Hallelujah" og "Wonderwall" skulle bare forbydes at stille op med permanent eller at synge hvis man sidder om et bål, er på festival eller går på efterskole :mellow:

Min kæreste er den største musiksnob, det er så irriterende - jeg vil have lov til at høre Backstreet Boys :sur:
Han er selv musiker og spiller neopsykedelisk (ved ikke hvad det er) musik. Pop er i hans verden det værste og mest uintelligente musik man kan lave.. "det er ikke musik".
Han kan holde lange taler om sin foragt for pop.

Det er så lidt spøjst at han elsker house og techno. Som barn low key elskede han Spice Girls :lun:
9
That awkward moment between birth and death.
Brugeravatar
Yossarian
Kort karma: 12
Likede indlæg: 470

Indlægaf Yossarian » 21. apr 2018, 19:29

Musiksnobberi er mest irriterende, når man tydeligt bryster sig af at kunne lide noget, ingen almindelige mennesker kender, og når man er pedantisk omkring, hvilke ting der hører til i hvilke obskure subgenrer, og når man har en mening om, hvilke typer mennesker der har mest ret til at lytte til hvilke ting.
8
Brugeravatar
Juki

Indlægaf Juki » 21. apr 2018, 19:36

AgentPixie skrev:

Min kæreste er den største musiksnob, det er så irriterende - jeg vil have lov til at høre Backstreet Boys :sur:
Han er selv musiker og spiller neopsykedelisk (ved ikke hvad det er) musik. Pop er i hans verden det værste og mest uintelligente musik man kan lave.. "det er ikke musik".
Han kan holde lange taler om sin foragt for pop.

Det er så lidt spøjst at han elsker house og techno. Som barn low key elskede han Spice Girls :lun:

Det er præcis den type jeg mener!

Da jeg var yngre hørte en stor del af min omgangskreds metal og hård rock. Man blev nærmest udstødt hvis der var et band eller nummer man ikke brød sig om. Jeg var lige ved at komme i problemer til en fest engang fordi jeg ikke kunne(og stadig ikke kan) lide et band der hedder Manowar.. :genert:
0

Tilbage til "Generelt"